ärligt ärligt...

....och såå härligt!
min entré i höstskrud,
välkomna!!!



ni som följt mig vet att jag har sån frisörångest...

och tidigare plågor kan ni läsa om här… nu när min vanliga härliga ”snygganette” är mammaledig så jag är liksom kastad ut till de otämjda lejonen igen..
eller kanske är det mer en lejonman som måste tämjas…

-hörrdudu harr do tappat din frisuuuur?

den superspacklade frisörskan med sydländskt ursprung spänner sina mörka ögon i mina…
som för tillfället är helt tåriga efter min första lins sejour..

-hor länge säään hörrdudu näääää såååååå risit va och do fäjen har do stoppat sälv i barret näääää?
-mmm svarar jag… och det bubblar inom mig av skratt i magen…

är så sååå himmelskt glad för att jag fått synen tillbaks!!!
och så har jag denna härligt galet ärliga människa bakom mig med en sax i högsta hugg! klipper som en gud och har en glimt i ögat av humor vi svenskar inte är vana med, jag sitter och ler och så börjar hon igen …

–doooo kan se bättre ut mycket om do gör frisuuuuuur, do faktis inte fol faktis söt va!
sen så kommer min "gulltuss" favoritreplik
–harrrrrrr do barrrrrrrn? ja tre svarar jag och smajlar, hon fortsätter...
- det är supperrrrrrrrviktigt va att när kunden är här va att vi lossnar när konden pratar va, fattarrrrrr do
-jaaaaa gu vad härligt säger jag och bubblar på om ditten och datten

-do beställerrr tid no va hos rianna va och inte fäja barret sälv va
lovar do no hörrdudu va!
-nääää jag är såld, rianna, hit kommer jag när jag ska färga barret nästa gång!

varmkram lotten

pst…rianna fönade håret precis så som riannor fönar, stooooooooooooooooort…så nu sitter jag med blött hår!

Kommentarer

  1. Wiiiii Hiiiiiiiiii =O)

    Se Lotten vad jag slipper med min flint ,o)

    Inga bekymmer , sorger eller besvär.....**fniss**

    Ha det gott burret!
    Kramar Erika

    SvaraRadera
  2. Hoppas din frisuuur blev bra hihi. Vad mysigt med alla tända lycktor. Jag har inte släppt in hösten till mig ännu, fortfarande är det så varmt och gott på dagarna här så jag skjuter på det höstliga lite till men när jag är redo då myser vi på riktigt. kram Liselott.

    SvaraRadera
  3. Så härligt höstig du har vid din entre supermysigt!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Du skriver kul Lotten, nu blir jag så fnissig så jag kan väl inte somna sen. Man både ser och hör denna härliga frisör. Skulle tro du blev som värsta filmstjärnan hihi.. synd att du inte fotat håret. Och jag gillar din entre´ så välkommna dina gäster måste känna sig. Ha det gott och goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Det är så roligt att höra om dina frisörbesök.... fniss förlåt att jag fnissar men du har återgett det så kul!!
    Hoppas att din kära frisörska kommer tillbaka snart..

    Må så gott!! :)
    Kram Sanne

    SvaraRadera
  6. I adore the Autumn atmosphere of your garden enlightened by lanterns! Here it's still very Summer...more than 35°! I dream cooler days!
    Happy new week!
    Vale

    SvaraRadera
  7. Om nu inte du kan göra fin entré med den nya frisuuuuren, så är det väl att din entré är så fin! ;o)
    Ha en riktigt fin vecka,
    Lydia

    SvaraRadera
  8. Hahaha underbar berättelse om besöket hos frissan :D

    Din entre i hösskrud är alldeles underbar!!! Tycker att hösten ser riktigt inbjudande pch mysig ut när jag ser dina bilder, och jag kan säga att jag är absolut ingen höstmänniska...älskar värme och sol och ljuuuus *hihi*

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  9. Mina ögon är tåriga av din härliga översättning, inte av linser. Tack, dagens fnissalva är avklarad!
    Har också klippt mej idag o fixat håret i en chokladig nyans med lite slingor, det var häärligt att bli ompysslad men inte alls så skrattkul som ditt besök:-)
    Höstigt o fint har du gjort vid entren o nu ser jag den vackra kronan igen!! Helfin!
    Kram cilla

    SvaraRadera
  10. Hihihihi! vilken härlig människa!

    Kram Evelina

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig entré, där måste dina gäster känna sig välkomna! Mysigt nu när hösten kommer att tända ljus.
    Ha det gott. /Ingela

    SvaraRadera
  12. Hello Lotten!
    Lovely lanterns light your entrance way...so welcoming!

    SvaraRadera
  13. vad fint du har det i din entre, det är så mysigt att tända alla ljusen nu på kvällarna!
    Ha en fin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  14. Gud vad roligt skrivet ;)! Det är inte lätt att byta frisör inte, tur att du hittade en trevlig Rianna, även om det blev storfönat.
    Vill gärna hålla kvar i sommaren så länge som möjligt, men när man ser din mysiga hall kan man tänka sig att ta ett steg närmare hösten.

    Kram på dig!

    Jenny

    SvaraRadera
  15. Så mysigt det är med mörker och alla dessa lycktor som man kan tända.Ja du frisören går man ju inte till så ofta när man har långt hår.Lycka till.
    Kram Tess

    SvaraRadera
  16. Nästa gång, snälla ta före och efter bild (och då innan blötläggningen hemma!)
    Du lyser verkligen upp vardagen med dina små berättelser, för att inte tala om allt fint du gör hemma!!!
    kram Ewa

    SvaraRadera
  17. Åhhh Lotten, så mysigt du har det med alla lyktor och tända ljus, det är så mysigt på Hösten...
    Och så fin entre för familjen och gästerna...
    Vilket frisör besök..hii..hii..så roligt att läsa om det, du skriver så himla kul du !!
    Du, jag ska söka...wiieee..jag ska fila och skriva och sen skickar jag, håll tummarna....
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  18. Hahahaha.......jag skrattar så jag tjuter.....haaaaahahahaaaa....

    Himmel jag hade nog inte suttit kvar...fniss...

    Vad mysigt det ser ut på din höstiga altan också...
    Ha en mysig dag!
    kram Katarina

    SvaraRadera
  19. Nydelige bilder som alltid hos deg :)

    Kari

    SvaraRadera
  20. Du är för härlig Lotten.Jag har skrattat så tårarna trillat ,du berättar ju direkt från hjärtat.Hoppas att du blev nöjd med din frisyr.Vad underbart mysigt du har gjort vid din entre.Kanon snyggt.Ha en underbar dag vännen kramizar ~~~~RITA~~~~

    SvaraRadera
  21. Hiiii hiiii...du är ju bara så underbar! Jag skrattar så tårarna rinner och kan se framför mig precis hur du sitter där i stolen med Rianna vid saxen...ha ha!

    Å lycka till med barret nurå! *fniss*
    Kraaaaamijami, Carina

    SvaraRadera
  22. Hi hi!!
    Vilken go frisör..jag skrattar nästan på mig..Kancklig Svenska kan bli så lustigt!!

    Ja ska säga dig att jag har ofta vått hår efter ha blivit frisör klippt..

    ps..därför klipper jag mig inte så ofta..

    Ljuvliga bilder från din höstiga entre..
    Kram Anna

    SvaraRadera
  23. Hahahaha!
    I den frisörstolen skulle jag också vilja sitta! :))
    Låter hel festligt det där. Och jag är säker på att ditt hår blev görsnyggt!
    Åhhh vad jag skulle vilja komma hem till dig Lotten! Det ser så välkommnande ut så. Underbar chi!
    Själv skulle jag aldrig våga visa min farstukvist och hall. Det ser för hemskt ut! Men sedan när det har renoverats så... :)

    Tack, tack för din fina kommentar inne hos mig! Jag blir så glad när du varit där ;)
    Nu måste jag vidare!
    Sköt om dig du söta, så hörs vi framöver!
    Stor KRAM / Åsa.

    SvaraRadera
  24. Hahahahaha hihihihi!
    SÅ roligt det var att läsa det här... Jag kan se och höra det precis..
    Var själv iväg hos en frisör som talade om att mitt hår var så "tjockigt" (tjockt)
    Så det blev ingen vidare frisuuur för mej heller... hhihihi
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  25. Hej!
    Lääänge sedan jag var inne på din blogg o hälsade på...
    Vilka fantastiska lammöronsägg *kär* du har skapat..liksom resten av ditt fina hem!
    Det är en lisa för själen att titta på alla vackra & harmoniska bilder!! Ha det gott!
    MvH Maria (ANNO2008)

    SvaraRadera
  26. Hej goa Lotten !
    Din entré känns så välkomnande ! Jag gillar ditt inlägg och den glädje som finns i det.

    Kram till dig
    Anci

    SvaraRadera
  27. Ha ha vilken upplevelse!!!!!
    Å så fint du gjort vid entren!
    Kramar Agnetha

    SvaraRadera
  28. Hoppas frisuuuren blev bra...
    om jag ser att cykeln är borta, då vet jag var jag ska leta eller??
    hmmm...snygg är den
    kram
    annelie

    SvaraRadera
  29. Haha. Jag vet precis hur det är, jag har också massor av hår. Frisörer ääälskar att föna det stooort :)
    Nu har jag äntligen hittat Matilda, en ung tjej som "fattat läget" :-D

    kram

    SvaraRadera
  30. Hihi Lotten, jag kan se hela scenen utspela sig framför mig, du skriver ju för roligt!!!!!! Skulle velat ha sett dig med det stoooora håret!!!!

    Ljuvligt mysiga bilder på din fina höstentré, där känner man sig verkligen välkommen. Måste ta tag i mina överblommade sommarblommor och plantera något höstigare istället, kanske jag och barnen skulle kunna ta och greja med imorgon när vi är lediga.

    Förresten, jag mailar dig imorgon så kanske vi kan få till något datum här framöver!!!

    Många kramar
    Marie

    SvaraRadera
  31. Unnnnnnderbar historia, jag sitter och skrattar högt för mig själv!!!!
    Såå himla roligt, hoppas burret blev bra =)

    SvaraRadera
  32. Hahaha, ja du är för härlig!!
    Får vi se frissen??!
    Superfint på trappen!!:)
    kram på dig!

    SvaraRadera
  33. Rianna...vilken underbar frisör du verkar ha hittat till!
    ÄÄÄLSKAR dina lyktbilder, myset i mig vaknar!

    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  34. Ha ha - vilken härlig människa!! Hon hade gärna fått klippa mitt hår kan jag tala om. Det behöver verkligen klippas nu också faktiskt! Men du bor liiite långt bort ;)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  35. Hoho...så do sitter med blott barr jost no kanske..ha det var kul:)..sånty gillar jag..haha..tack för din görgoa kommentar förresten.. fint du har höstat till det..ja det kanske är dax för det nu ..hm....vi får väl se fast idag har det misann inte varit särskilt höstligt..varmt och skönt istälet..ha de gött..kram..Pia

    SvaraRadera
  36. Hallå igen!

    Ha ha...det är ju inte lätt att hänga med i svängarna när man håller på o ändrar sig mitt i allt...;)

    Nej jag är ledsen...åker alltid på fredagar för att slippa ha stängt i butiken.
    Nästa år så kanske det kan bli lördagen i stället...;)
    Ska du dit då?
    Så synd i så fall...att du inte är där på fredag alltså...jag och Skattkammarkicki ska äta lunch med Lantlifs Anette o hennes syrra...
    Vi brukar träffa dem där...det är ju så mysigt att ha lite minibloggträff där....;)
    Ha en mysig onsdag...själv ska jag nog ta och färga barret...alldeles selv........ler...
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  37. Hihi Lotten, du fick frisuuur du. Kan förstå att det bubblade i magen av skratt. Har också varit hos min goa frissa idag, hon vet och hon kan och det känns tryggt och bra.
    Så fint du gjort i din entré, underbart välkomnande!
    Ha det gott!
    kram vännen!
    nina

    SvaraRadera
  38. Halloj snygging! och vilka fina bilder från er entre... man blir pysselsugen.
    Kram kram från en som ska till ny frissa snart, alltid spännande som sagt :-)

    SvaraRadera
  39. Hihi...hon verkar ääärlig o hääärlig den där frisörskan...=)))
    O du...e de inte ALLTID så att de första man gör när man kommer från frissan e att tvätta håret??...=)))
    Åtminstone jag...när jag nu GICK till frissan vill säga...
    nuförtiden e jag min egen frissa...=))
    Funkar HUUR BRA som helst...=)))

    Myyys på farstukvisten har du...
    Häärligt...

    Kraaamizar Git

    SvaraRadera
  40. HEj på dej vännen!

    Hoppas allt bra. Ska på mässan torsdag em coh lördag fm. Planerar vara där vid öppning lördag. Du har väl mitt mobilnummer?/kram
    Fredrika

    SvaraRadera
  41. Såå mycket fint du gör med det gröna! Och vilken höstentré. Mysigt!! Kram Kerstin

    SvaraRadera
  42. Hej
    Tack för titten,vilka härliga och mysiga höst bilder du visar,underbart!!!
    kram o ha det så gott
    ninni

    SvaraRadera
  43. Åh, Såå höstfint du har....Höstkramar Therese

    SvaraRadera
  44. Du är bara för härlig, Lotten:)
    kram Lallis

    SvaraRadera
  45. Att du bara vågar, vilket mod;-)att sitta kvar i frisörstolen, och denna totala uppriktighet av hårfrissan, fast de egentligen inte förstår och fattar det, både kul och hemskt på en gång. Vilken absurd situation det är egentligen, man betalar ju dyrt för det:-) Men läkare kan ju vräka ur sig ungefär på samma sätt, hört otaligt och sett otaligt vilka idiotier de skriver på remissen, undrat många gånger hur eller om de tänker?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg