starksköra lotten :)



hej ni fina :)
jag har dagar då allt känns lite starkare...
är en med känslig själ som har spröt som emellanåt är väldigt spröda...
dom här dagarna är dagar som jag måste vara vaksam...
...vaksam på människor med storstövlar 
som klampar rakt på och rör om!
...vaksam på att lyssna inåt och stänga av intrycken där
ljud dofter ljus och smaker översköljer mina tankar...

jag lär mig 
att jag då och då är en gråsugga 
och behöver krypa under en sten ett tag... 

andra dagar så dansar sinnena...
den inkännande själen kan då vara till nytta för andra :)
jag tar ton när storstövlar klampar på små
jag klappar och morrar
skrattar och pratar
jublar och hjular
skapar ur kreativa tankar 

jag lär mig 
att jag då och så är stark som en oxe
och glad som en labrador...

hmmm
jag är både stark och skör!

att vara en starkskör 
som tillhör den femtedel av normalfördelningen vars hjärnor bearbetar intryck på ett 
djupare sätt än andras... 

detta har man forskat på, 
på både människor och djur, 
högkänslighet kallas det eller high sensitive person, 
HSP.   

normalfördelning, ja...
jag är alltså normal, puhhhh!

om du har också har  lätt att drunkna i känslor 
så kan denna bok vara till stor hjälp, 
jag har läst den flera gånger...

drunkna inte i dina känslor
den är skriven av maggan hägglund och doris dahlin.

jag alltid känt att jag alltid varit lite som katten bland hermeliner...

nu håller jag på som bäst att lära mig, att gilla katten :)

varmastevårkramen


Kommentarer

  1. Mitt i prick som jag kan känna mej. Ha en fin helg, kram K

    SvaraRadera
  2. Ja, här har du en till starkskör!
    Kramis Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. skönt att man inte är ensam, varmkram till dig goa sofia <3

      Radera
  3. Det var kanske så min make menade, när han sa åt mig, Du vänder allt till det negativa, jag förstår ibland
    vad han menade. >Jag skulle säga Du behöver väl inte tro det värsta jämt, men det sa jag inte.
    Så finkänsligs vi är ibland, men det är nog bra, jag vill ha det lugnt omkring mig.
    Man kan tänka saker ibland tycker jag, fast man behöver inte slänga dem i ansiktet på någon.
    Ja kära Lotten här blev det högtravande, det menade jag inte heller.
    Ha en skön helg nu (det menar jag i alla fall)
    KRAM hAJAN

    SvaraRadera
  4. finaste hajjan blir såååååååååååå varm av dina hälsningar, varmkram vännen <3

    SvaraRadera
  5. Härligt, ärligt och levande inlägg! För det är ju så att vara levande...att känna, att kunna känna!
    Förstår dig på pricken...
    Ha en skön helg med allt vad det innebär :)
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  6. tack fina fina titti, ha en underbar helg du me :)varmkram

    SvaraRadera
  7. Hej Bästaste Lotten
    de e klart du e NORMAL...... de e väl ALLA människor :)
    men visst det gäller att bejaka å uppskattat att man e känslig, då blir det lättare :)
    å missa nu inte.......

    SATURDAY SHOW OFF

    de e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera
  8. Har du hört talas om det nya inrednings och byggprogrammet The block? Skulle detta passa dig? Tävla i TV4:s nya program och vinn 500 000!
    För mer info och ansök på TV4.se/block eller sms:a block till 72400

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg