här är slutet...

SEPTEMBER


hej ni fina!
här är jag i mitt esse
mitt i det gröna med en kamera
det är som ljuv meditation för mig!

japp i septemeber blev även förrådet svart.
en kvinna i området säger att hon blundar när hon cyklar förbi...för det är så fult!
jaja smaken är som baken, fniss!
vi målar svart för vi gillar, restan kan blunda!

damen med cykeln kan inte heller ta den andra vägen...jisses mycket blunda här!
för här har det blivit en ny uteplats med svart plank och grus.

ulriksdals friland är som ett paradis
tar ofta en lunchtur dit och bara insuper färger och atmosfären där!

vilken lycka att få plocka oväntade buketter!

vildvin får mig vild!

 OKTOBER

oktobers allra största varmaste minne var resan med min 15 åriga son till ROM.
helt förälskad är jag i denna stad, som inspirerade mig massor!
jag hade massor av pärlor med mig hem, ohlalalala till blomsterhalsband a la roma!


oktober kollektion
av
lottens blomsterhalsband
alla halsband är unika!
tidlösa och klockrankor är det på bilden.


svarta nypon
såååååååååååååååååååååååå
nedras fint va!?

jag har aldrig haft alla växter så länge ut som i år
det blir trängre och trägre här  i uterummet, fniss!

NOVEMBER

november var en tuff månad på många sätt...
så mörkt, deppigt och körigt!
här är det ljus i mörker middag med närmsta vännerna.

tröttnar inte på lammöronen
dom bleknar lite
men jag gillart!

mossiga idéer

varför inte mossiga pinnar i krukan?

julkollektion
den här tycker jag är speciellt fin!


DECEMBER


soffan är numer svart
ett fynd från ikea blev skönt och mysigt!

jisses vilket mörker det har varit
här är gustav och jag ute och tänder ljus i trädgården

vinterkollektion
pärlor från Rom

att kunna plocka in en bukett från trädgården 26 dec
det är himmelskt härligt!

snön kom några dagar, för min del räcker det!
här är mitt bästa auktionsfynd ever
gamla sködebromsar som
jag och maken förvandlat till ljuvliga utelampor!


  mina vänner
så vill jag till sist av allt tacka er
för er  fantastiska värme ...
för att ni kommer hit...
för era härliga hejja rop...
tack sååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå

jag har passerat 1000 inlägg, alldeles nyligen,
alltså det är inte klokt va
vad sjutton har jag blajjat om i 1000 inlägg, fniss!

jag är en urusel kommenterare själv, det sörjer jag
men vill tacka er alla bloggare här för
era fantastiska idéer
inspiration som gjort att jag får härliga kickar
varma roliga inlägg

jag har hälsat på med små osynliga tofflar i år
det har varit ett måste
kanske bättre upp nästa år, inget nyårslöfte..mer en förhoppning!

sammanfattningsvis
så känns 2011 som ett bra år
jag har landat lite i mig själv och känner
mer ro att göra som jag själv vill...
inte lyssna på elaka tungor
(har fått några rejäla käftsmällar om vad andra vill att jag borde blogga om)
jag har inga löften till er om vad jag kommer att blogga om 2012
kanske är det
inredning
utredning
buketter och kransar
'lammöronskreationer
blomsterhalsband
rost och grönt
glädje och sorg
humor och allvar
ANTAGLIGEN är känslan!
eller så.....................nåt helt annat!
vem vet!
varmkram
lotten

Kommentarer

  1. Jag säger bara --- GO, LOTTEN, GO!!!
    Du sprider oerhört mycket inspiration genom det du skriver, jag sörplar i mig i varje nytt inlägg du gör. Så du kan ju gissa hur jag ser ut efter alla dina 1000 inlägg!!! ;)) Me like!
    Önskar dig ett riktigt gott nytt år!
    Kram
    Ann

    SvaraRadera
  2. Hej goaste Lotten! Vilken härlig årskavalkad du har gjort!!! Så fantastiskt mycket vackert du har gjort under året. Sitter här o bara gapar! :D
    Du.. lyssna inte på sådana där energitjyvar och andra puckon som finns där ute. Bloggandet handlar enbart om njutning! Annars får det vara! Massa kramar till dig. Du är bäst! Gott Nytt år!

    SvaraRadera
  3. Mycket intressant att läsa. Förstår inte att damen kan tycka att svart är fult.
    Jag tycker du ska titta in på min blogg och se min brorsdotters halsband.
    Jag tycker att dom är så mysiga och att hon gör dom vackra.
    Gott Nytt År!
    önskar
    Birgit

    SvaraRadera
  4. Tack själv för ett härligt bloggår. Fortsätt så på ditt egna Lottenvis och låt inte elaka tungor få störa din inspiration och kreativitet. Ha ett glittrande nytt år.

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  5. Så härlig läsning...ska bli spännande och följa dig och se vart färden går i framtiden:)
    Skojade du om damen som kommenterat din husfärg? Jag blir alldeles förstummad...vad är det för fel på folk?
    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Tack för detta året...ser fram emot 2012...<3

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar årskavalkad! SÅ vackra bilder, så många ljuvliga Lottenidéer! Dina in- och utredningsidéer är helt outstanding och hur någon endaste en kan ha mage att försöka lägga sig i vad du bloggar om!!!??? DU bloggar om vad DU vill, och jag bara 'älskart'!

    Stor kram till dig och det bästa av år önskar jag dig inför 2012!
    Helena

    SvaraRadera
  8. C'est vraiment très beau, un conte de fée.:):):)

    SvaraRadera
  9. Takk for et fantastisk herlig bloggeår!!
    Gleder meg til å følge deg i 2012.)
    Godt nytt år!!
    Klem Hanne

    SvaraRadera
  10. Som vanligt en sprudlande livskänsla när jag kikar in hos dig!
    Kör på Lotten!

    Gott nytt år/Kram Hannis

    SvaraRadera
  11. ** underbara bilder, som vanligt=) Vi målar vårt hus mörktgrått nästan svart & har själv hört en o annan kommentar =) Hoppas du får ett bra slut & en underbar start på det nya, kramen/Emma**

    SvaraRadera
  12. Gott nytt år Kära Lotten!

    Du är så fantastisk på att skapa! Fortsätta att var den du är! Du är bäst!

    Ps: säger som du Italien o Rom gav mersmak!!

    Stor Kram Anna

    SvaraRadera
  13. Gott nytt år Kära Lotten!

    Du är så fantastisk på att skapa! Fortsätta att var den du är! Du är bäst!

    Ps: säger som du Italien o Rom gav mersmak!!

    Stor Kram Anna

    SvaraRadera
  14. TACK för alla fina bilder, härliga texter och inspiration!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  15. Ser fram mot ett nytt år med alla inlägg vad dom än handlar om.
    Gott nytt år
    Mariana

    SvaraRadera
  16. Que 2012 traga novos sonhos e novas alegrias!
    Beijinhos.
    Brasil

    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨/¸.¤ª“˜¨˜“¨
    ¨¨¨¨¨¨¨¸.¤ª“˜¨¨˜“¨
    ¨¨¨¨¨¨¤ª“˜¨¨ª“˜¨
    ¨¨¨¸.•°` BOAS FESTAS!!!
    ¸.•°`♥✿⊱╮FELIZ 2012!!!

    SvaraRadera
  17. Fortsätt du bara att vara
    VÄRLDENS BÄSTA PIPPILOTTEN!
    Gott slut och härlig början önskar jag dig,
    varmkram Lydia
    PS, gissa vem jag träffade igår? Tage Andersen! :oDDD

    SvaraRadera
  18. Underbara bilder!!!!!
    Gott nytt år goa Lotten!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  19. Hej SuperDuperLotten :)
    Vilka underbara bilder .....
    Du är väldigt. väldigt duktig..........så fortsätt blogga :)
    å missa nu inte,.,,,,

    H
    A
    P
    P
    Y

    N
    E
    W

    Y
    E
    A
    R

    P
    A
    R
    T
    Y

    de e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Och ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR
    önskar Håkan

    SvaraRadera
  20. Underbar årskrönika, precis som DU! Hoppas verkligen att vi får möjlighet att ses igen under nästa år!!!!

    Önskar dig och familjen ett riktigt Gott Nytt År!

    Kramar Marie

    SvaraRadera
  21. Tack för det här året! Jag vill nu önskar dig ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2012! Kram fr C

    SvaraRadera
  22. Underbart många fina inlägg du har bjudit på!!! Vet du idag fick jag gå med rumpan bar ;) hihi Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År! Vi ses snart va?Kram Johanna

    SvaraRadera
  23. Helt rätt, kör ditt egna Lotten-race så blir det bäst...i vilket fall är det alltid med en meditativ känsla jag lämnar din gröna sida...och svarta plank mot det gröna är ursnyggt det borde alla fatta! Nu firar vi in det nya året...SKÅL!
    Kram Eija

    SvaraRadera
  24. Ha ha ha, skulle det svarta vara fult?? Det är supersnyggt!!! Tycker mest det är dumt att blunda när man cyklar jag ;D Önskar dej ett riktigt gott nytt år Lotten! Kram Katta ♥

    SvaraRadera
  25. Hej! Å jag blir fullkomligt lyrisk när jag tittar på dina bilder....precis min stil....och du jag älskar svart.....och rost och.....ha ett underbart nyår kramis från Maja

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg