ÅRSKRÖNIKAN fortsätter...

MAJ

hej hallå där!
maj är en av dom bästa månaderna tycker jag....
allt är kvar liksom
och så är det buketteuorori
alla ljuvliga blomster får det nästan att värka i mig
då njuter jag som mest
när jag plockar en bukett!
och denna ohhhhhhhhhhhhh
syréntiden!

att inreda ute, alltså att utreda det är liksom det som jag
tokgillar bäst med trädgård.
trädgårdsfestare som jag är mer än mästare!
många sittplatser där man bara kan sitta och glo
gloooooooostolar har jag gått om, blink!

blommor inpirerar mig att göra om...
här blev det en syréndukning
vilket ljus det är denna årstid va!

hjärtbergeniablommor
denna växt använder jag tokmycket i buketter...året om
bladen är väldigt vackra och bara stjälkarna är ju som poesi!

järnstaket och tulpanträngsel, mohahaha gör mig glaaa!

JUNI
en skön stund på landet i vår stuga
här är det verkligen bondvischa och fasen vad jag gillart!

i år var verkligen vår rhododendron på vår freamsida helt galen i sin blomning, aldrig sett på maken!


en kvällsljusbild
tommy är ute och snickrar....tror bordet blev svart den kvällen, blink!
där trivs vi båda, skrota tunt med lite te på kvällarna
myyyyyyyyys!


den vackraste av dom alla....och så ooooooooooooooooooooops
är namnet borta!
det är en austinros, kanske en  abraham darby!?

JULI
en glostol till, här är det alltid skugga och det är skönt att ta en liten
titta i ögonlocenpaus här, blink!

denna bukett glömmer jag aldrig
jag plockade den en ljuvligt varm kväll i småland ,
tårarna rann...
det var den dagen som
nyheterna gick heta från norge
så det här är en
bukett att ära de som blev änglar den dan...



varför bara göra kransar
blomsterhattar är ju såååå vackert!

i juli var vi ännu en gång Tage Andersens Gunillaberg
där hamnar jag i himlen, ler!


AUGUSTI

hjärtan på tråd
ett av mina bästsäljare!

nu fövandlas hemmet tillbaks igen...
till som det var innan
den vita perioden!
svart blir borden
mustig kelimmatta
nu känns det bättre!

ringblommor är jag nästan larvigt förälskad i
plockar var fredag en stor bukett
på  ulriksdals friland.
ännu en gång får en bukett mig att göra om!

ännu en orange/aprikos austinros
små små buketter kan ta tag i mig lika stort
litet rabarberblad med röd stjälk
gick igång mig här!


ha den bästa av dagar!
jag ska med min mamma till en kostnär som hon känner
och hon ska visa sina alster och så vill hon att jag har med mina...
känns spännande och lite nervöst
ska göra klartt några blomsterhalsband som ska med!
varmkram
lotten

Kommentarer

  1. Jeg kom tilfældig forbi din blog.
    Skønne billeder.
    Dejlig fuglekvidder. Hvor jeg venter efter forår.
    Tak for kigget.
    Ønsker dig og dine et godt nytår

    SvaraRadera
  2. Ååh du är bara för underbar på så många sätt vännen.
    Vackra foton och fina ord <3

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Hej Lotten,
    vad härligt, man nästan dör ju när man ser syrenbilderna... och de andra bilderna :-)
    Nu kliar det i fingrarna för trädgårdspyssel, men man får planera i soffhörnan någon månad till...
    bästa tiden att läsa trädgårdsböcker!
    Kram kram
    Susanne

    SvaraRadera
  4. Bara så underbara bilder bjuder du på.Fina ord .Ja du är ju en mästarinna på att få till det.I det enkla bor det vackra.Ha en skön torsdag goa Lotten.Många kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  5. Jag njuter av dina bilder ! Du är en trädgårdsmästare, så det så !!

    Kramar
    Anci

    SvaraRadera
  6. Underbara foton som vanligt, nu längtar jag ännu mer till vår och sommar :)

    Önskar dig ett Gott Nytt ÅR

    SvaraRadera
  7. Åhh den syrendukningen var ju helt fantastisk...Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!! Kram Johanna

    SvaraRadera
  8. Mmmmm det er så vakkert - elsker bildet fra tage`s hage ikke rart det var som i himmelen! Mange andre skjønnheter du deler og ditt bestselger smykke er jo utrolig skjønt.
    Hilde

    SvaraRadera
  9. Men vilka bilder lotten, jag blir alldeles knäpp när jag tittar. Förstår varför din följarlista växer för varje dag:)
    Kram Annika

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg