grönt mot det svarta...


hej hallå!
tisdag är ju vår lediga dag med gustav (min snart 4 åring)
= skitskööööööööönt
idag ska vi gör som vanligt
INGENTING
eller
allt...om vi vill!
måla ska vi vart fall inte
det är jag såååååååååå
trött på efter förrådet
som nu är klart
och svart som synden!

jag och sprayburkar
mohahahaha
har nog en liten klotter taggare i mig som
får lite ståpäls av pschhhhhhhhh ljudet
och det snabba resultatet
här förändrades brevlådan från vanlig silver
till rostfärgad...
gus sprang och skvallrade snabbt som fanken för maken
som¨som som jaaaa är
rätt van vid sprayningar och höjer inga ögonbryn för det int, blink!

sen gjorde gus en liten höstlövsprydnad som vi fixade fast där!
jooo jaaa varför inte!?

till våren målar vi huset
jag tror det blir vitt...
eller svart
vad tycker ni?
dörren ska vi med måla i nån
 färg
jag röstar på rostfärgad...
nääääää i skrivande stund får jag en galen idé
det blir en
"bearbetatommyhelavintern".. grej
japp till våren kan man ju ha kommit på nåt annat...
ha nu en heeeeeeeeeeeelt
underbar
vanligt härligt tisdag!
varmkram

Kommentarer

  1. Ååå vännen! Vad snyggt med det svarta förrådet och allt det gröna. Jasså är det dax för huset att bli ommålat! Spännande! Jag röstar på vitt eller svart, mohahahaha...
    Hörrödu snart måste vi ses innan abstinensen blir FÖR stor.

    Kramis Mia

    SvaraRadera
  2. Ååå...jag bara suckar ljudligt!! Vilken entré ni har...ååå va fint!
    Snyggt blev det med det svarta förrådet....
    Jag röstar på vitt hus med din rostfärgade dörr dårå...kolla på Jula där har de en dösnygg rostfärgadutelampa i stallalmpa modell....såg den i bloggen 3 nyanser av vitt...169kr tror jag den kostar....jag menar ifall du vill ha en lampa som matchar dörren..;) Fast precis som du skriver..i vår kanske det är heeelt andra färger som gäller..
    Då kanske huset blir lila med grön dörr och gul lampa...hihi..
    kram o ha en mysig mysdag!
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Men hur sprejar man rostfärg? Finns det som egen färg alltså på sprayburk?
    Do tell me!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Rooooost:-) så snyggt och mucho snyggare än silverlåda!!

    MARCH pannkaka in på bloggen.se och gör ditt val nu frk Lotten.
    thankyouvärrymucho!

    SvaraRadera
  5. http://www.svenskatradgardsbloggar.se/2011/09/hall-utkik-framover.html

    glömde länken..

    SvaraRadera
  6. ...och nu glömde jag KRAAAMen!

    (Jag får skylla på migränen, den tar all plats i huvet...)

    SvaraRadera
  7. Riktig fint ble det - med svart. Jeg har selv et brunsvart hus så jeg stemmer brunsvart (eller svart)

    SvaraRadera
  8. Det kommer att bli yberfint med svart tja, eller vitt(!) på ert hus. Väldans vacker entré, något helt annat än den grusplan jag får syn på varje dag jag kommer hem. Inte sådär ruskigt inspirerande direkt...

    Kramis/ Anna

    SvaraRadera
  9. Hej
    Egentligen skulle jag komentera på din andra blogg, men jag kommer inte igenom. Är jätteintresserad av ditt fina halsband klockranka (går i svart). Om jag fattat det rätt så är det sålt...eller? Kommer du att göra fler liknande så hojta till:)
    Föresten, tycker du ska måla huset svart, blir så varmt mot rost som verkar ligga dig varmt om hjärtat.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  10. Snyggt med det svarta förrådet och allt det gröna! Svart hus är snyggt men kan bli varmt...vi har svart tak på vår 1 1/2-planare och på sommaren är det bastu på övervåningen.

    Maken svetsade ihop en postlåda och nu är den helt roströd, så nu ska det på klarlack på den=)

    Ha en go kväll!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  11. sååå snyggt!! Älskar svart och med dina fina rostiga prylar och växter blir det tokbraaaaaaaaa!!

    kram på dig "sprayfia""

    //Sanne

    SvaraRadera
  12. Va finns det rostspray???? Grymt snyggt med det svarta förådet till alla rostiga detaljer- i LÖÖV

    SvaraRadera
  13. Min röst faller på vitt...så kan du fixa till runt om med svarta detaljer...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  14. Svarta trähus är sååååå läckra tycker jag. Finns gott om de här uppe på den danska östkusten. Jag försöker att bearbeta min man, så att han går med på en svart lekstuga med vita fönster till minstingen....men det är inte helt lätt ;o) Han trodde att vi skulle ha en faluröd stuga, så att folk kan se mina rötter. Men icke vill jag!!! Fast jag har några månader på mig till nästa sommar ;o)))

    Supersnyggt har det blivit hos er med svart garage!!

    Hoppas du o Gus hade en mysig tisdag som alltid!
    Kramis
    Ulrika

    SvaraRadera
  15. snyggt med svart, skulle vilja ha hela huset svart men vi har falu färg nu och den svarta varianten är 3ggr dyrare än den röda så jag har blivit nedröstad och ...tusentack för det fina halsbandet du gjort, min mamma vart överlycklig..lagt ut bild på min blogg på det=) kram och ha en bra dag!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg