äääääääääääääääntligen måndag...


höstbukett a la lotten
kål och kronärtskocka
makes my monday happy!

tjingtjingeling!

hmmm provocerande rubrik värre va!

gahhhhhhhkänslan
att det är måndag och det känns skit kan kännas
redan på söndagen och skitar ner den lite med...
alltså det jag menar är att många vaknar upp där på måndagarna år efter år
och tänker på en gång
idag känns det skit!!!

mmm tankens kraft är stark där
morrkänslan sitter där som en smäck när kidsen krånglar
och när man äntligen är på väg till jobbet
börjar kläderna klia och kännas trånga...
ful idag också, faaaaaaaaaaaaasen!
ja man behöver ju inte vara professor för att hajja att man då inte
är en trevlig inväntande medtraffikant
långfingret och hårda gasningar och tvära inbromsningar
japp det är måndagens inledning...

år på år
=
4 dagar på en månad
 är 48 dagar på 1 år
på 10 år är det
480 dagar
många skitdagar blir det...

eller hallå..
 DU ÄR ÄGARE TILL DINA TANKAR
och
och det är du och ingen annan som styr
hur just du ska förhålla dig till allt som händer...
eller hur!?

jag har bestämt mig
sån här skit tillåter jag inte mig
hamna i nåt mer

livet är för härligt och kort
för att ha en skitdag i veckan

såååååååååååååååååååååååå
nu strösslar jag mitt måndagsliv
med positiva tankar
japp ska jobba på med det
hela veckan lång!

ojojojojoj nu viner det i en dels tankar,
-faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaasen jäkla solstråle,
 lycka till hörru!
-mmm tack säger jag glatt
och struntar fullkommligt i att 
man ska vara lagom glad för att inte sticka ut...
 jag tar ett kliv till
och säger högt
näää
skriiiiiiiiiiiiker,

jag ska göra mitt bästa för att se möjligheter
och
kliva vidare och va glad i livet...
även på måndagar, blink!

ha den bästa av måndagar hörrni!
varmkram
lotten

Kommentarer

  1. Positivt tänkande kan förflytta berg! Ska tänka på dina ord, hittills har måndagen varit snäll mot oss här! Yes iväg till jobbet nu!
    Ha det bra, Lotten!
    Eija

    SvaraRadera
  2. Du är en solstråle och det tycker jag är så rätt ! Du gör så att fler kan känna glädje för måndagen. Vi väljer, i alla fall till viss del, hur måndagen ska vara. Tack för påminnelsen !

    Kramar
    Anci

    SvaraRadera
  3. Härligt att få bli boostad så här på måndags morgonkvisten;) Tack fina du. Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Positivt tänkande kommer man långt med!!!!!!Fina ord du skriver.Ha en skön måndag vännen.Höstkram Rita ♥

    SvaraRadera
  5. Håller med att positiva tankar är bra mycket bättre än de negativa. Tillräckligt med positiva gör att man till sist blir positiv av sig. Bättre att se glaset som halvfullt än halvtomt. Ha en underbar dag. Camilla

    SvaraRadera
  6. ....och du börjar din måndag såååå vackert dessutom, med denna bild, bara för att understryka din måndagstanke! Klok du!
    Ha en fin och skönt måndag!
    Måndagskramar
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Like mandagan eg...har fri da...jobbe tirsdag...torsdag og fredag pga av fibroen...har fådd ijnnvilga 100 % uførepangsjon mæn græie å jobbe 20 % på varig teilrettelagt arbæi` ailltså 3 daga i uka...mæn i dag e en sånn dag kor fibroen rasle mæ sablan...har vorre mykkje styr i dæ siste så skal prøve å hæinte meg ijnn i løpe` av dagen...prøve å tænke positivt eg og så ofte eg kainn og dæ hjælpe som regel...mæn på ænkelte daga som i dag e dæ ikkje så lætt mæ dæinn hærsens fibroen...skal se om eg får tell å sæinne dæinn dit pepparn gror førr dær e dæ varmt og dæinn førsvijnn som dugg førr sola...hihi...ha æi førrtræffeli` uka...kose meg mæ bloggen din og din nydeli`e mandagsbukætt...takk førr at du førrgjyille min kværdag...klæm...Vintagepia

    SvaraRadera
  8. Håller med dig ,i allt
    Man måste ta vara på varje dag och göra något positivt av den,man kan inte bara leva på helgerna,det är livet för kort för
    Vilket fint höstarrengemang ,vill ha
    Ha en riktigt härlig måndag

    SvaraRadera
  9. Hallo!!

    Jag har jobbat med detta under ett par år nu och faktiskt tillslut kommit en bit på vägen. För mig/oss är alla dagar i veckan lika mycket värda..vi har tisdagsmys och kan även jobba med "vardagssysslor" en lördagkväll...håller helt med att livet är för kort för att slösas bort på negativa tankar kring just en dag!!

    Ha en härlig dag idag!! Kraaaaam sanne

    SvaraRadera
  10. Halloj vännen!

    Vad fint det blev med kronärtor och de vackra bladen. Bilderna i inlägget nedan med björnbär är helt asolikt vackra.

    Härliga visdomsord, de tar jag med mig i veckan

    Kram kram
    Lena

    SvaraRadera
  11. Hej Lotten!
    Du har så rätt så rätt, men tanken styr man såååå mycket, håller helt med dig där.'
    Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Du är bara bäst på sånt här. Såå fint..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  13. Underbaraste buketten! Den skulle jag gärna vilja ha på mitt bord.
    När man möter sådana människor som du Lotten, blir man så glad. Då kan man gå med ett leende på läpparna hela dagen! Tack för dina positiva tankar du sänder oss!

    Kram, och njut av alla fina höstfärger.
    Sonja.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg