härligaste av utredningar...

...hos min moster!

mmmmmm
det där rostiga bordsunderedet
mohahaha
och det ovanpå då...
mmmmmmmmm!

det gamla växthuset rasade av tung snö...
inget ont som inte har något gott med sig
nu är det nya klart, det är byggt av gamla fönster
sååååååååååå fint utifrån och
det kommer bli alldeles underbart därinne
det vet jag bara!

så vackert, allt hör liksom ihop!

en härlig röra av ljuvliga ting




tjingeling!

en av påskdagarna träffades släkten hos min moster.
jag har visat bilder från hennes alldeles underbara trädgård förr
och skulle kunna visa er hur många som helst
för det finns hur mycket fint som helst både inne och ute!

vad ska ni hitta på idag då?
vi ska försöka oss på att slutföra altanpergolan sen kanske lite plantering och utredning... 
sen ska vi ju gå på valborgselden såklart 
tokgillar inte bara häckar utan även brasor, blink!!!

hörrni fina varma
jag vill önska er den bästa av brasdagar
njut av dagen
och försök att kasta bort allt vad
dåligt samvete heter
ser såååååååååååå mycket dåligt samvete ute på bloggarna numer
om vad man skriver...
hur ofta...
kommenteringar...
dålig foton...

alla ni är ju så himla varma och kloka
använd det mot er själva med
såååååååå
nu säger jag som kidsen
chilla!

gör nu dagen till din!
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Men vilken drömträdgård, så vackert allt, tom alla detaljer och vilket växthus!!! Jag ser att detta tydligen ligger i generna..

    Ha en skön Valborg!!! Mari.

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder från din moster! Jag kan tro att du trivs där.

    Önskar dej en härlig Valborg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Hej Lotten
    Gud i Himmelen vad fint,,,,,,
    Me Like :)
    å missa inte

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y


    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    VÄLKOMMEN :)
    Håkan

    SvaraRadera
  4. Så vackert.Det växthuset är bara så fint.Och zinkbaljan.Är det ett badkar eller ser det bara så stort ut för att det ligger närmast på bilden?

    SvaraRadera
  5. Hej, vilken underbar trädgård din moster har, jag älskar växthus av gamla fönster.
    Tack för du tittade in till mig!
    Hit kommer jag fler gånger!

    MVH

    Ulrika

    SvaraRadera
  6. Tack för ditt besök och för dina rara kommentarer.Ha en underbar dag.
    Kram Kicki.

    SvaraRadera
  7. Vilket fantastiskt växthus...gjord av gamla fönster, precis ett sådant som finns i mina drömmar.
    Tänk att ha en moster som har samma intresse!

    Trevlig Valborg!

    SvaraRadera
  8. Hej Lotten !
    Precis en trädgård i min stil ... underbara kompositioner ... fick verkligen inspiration till "pynt" utanför mitt eget växthus (också byggt av gmala fönster) !

    Ha en underbar Valborg !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  9. Vad mysigt...jag bara dog en smula över det växthuset!!

    Precis som det ska vara...med gamla fönster...

    Ha det gott!
    Anette

    SvaraRadera
  10. Superfina bilder! Förstår att du gillar att vara där. Det växthuset!!! Skulle gärna få flytta hem till mig... ;)
    Ha en skön kväll, goa du och tack för kloka ord!
    Kram,
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  11. Såååå vakkert drivhus! Et slikt et skulle kunne flytte hejm til meg hvilken dag som helst! Vakkert!!!
    Ønsker deg en fortsatt god helg.
    Hilde

    SvaraRadera
  12. Underbara bilder från din mosters trädgård. Ser att intresset och kreativiteten finns i släkten!

    Önskar dig en riktigt skön Valborg!!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  13. Vilken underbar trädgård din moster har!! Det växthuset skulle jag inte tacka nej till...:-)
    Önskar dig en riktigt mysig Valborg!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  14. Nej nu ska jag sluta bekymra mig över mina dåliga foton och fullständigt acceptera att det är "gubben" eller sonen som står för alla fina bilder jag har på in blogg. De dåliga som jag själv tagit får alla stå ut med ändå.
    Jag kan ju ändå inte sluta att beundra alla dina bilder så jag säger väl också Mohaaaha.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  15. Vilket växthus, helt underbart...har precis fått ett levererat som ligger i sina paket och väntar på att bli uppsatt..lång väg dit, men den som väntar på något gott!! Ha en riltigt go kväll önskar Torprosen

    SvaraRadera
  16. Så fint din moster har det.... förstår att du trivs att vara där :-))))) Å växthuset oh la la....... sååå himlarns vackert med de gamla fönstren... mmm...

    Usch ja..... nu är det mycket dåligt samvete som figurerar runt..... (talar för mig själv också ;-))

    Gillar din entusiasm över livet och allt - me like!!!!
    /Kram
    Charlotte

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg