enda fram till påska...

...nu är julen väck!!!


också från H&M HOME, trädgårdsförklädet


varma fina!!!
mina ben värker...
men det är gött att leva
när trädgårdsarbete gör att
det gör ont!

inte vart det så varmt och ingen sol precis
men inte var det kallt och inget spöregn
mer lite dugg sådär
rätt skönt att
inviga
rafset i trädgården
nu läste du fel om du trodde att jag ligger i underkläderna..fniss!
älskar att
rafsa, krafs, räfsa, mojsa

och så tog vi
äääääääääääääääntligen
 bort
alla julljusgirlanger, haha
det var ju inte en dag för tidigt...
men man säger ju att julen är ju enda fram till påska!

ha det gött idag
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Det är en skön känsla när granris och annat vinterpynt åker undan. Jag väntar på att alla hundratals sorkhögar som dök upp under snön skall tina, så att vi kan ta bot dem....suck.
    Ha en fin vecka!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt när man kan börja röja lite ute.
    Här är det alldeles för blött för att räfsa än men igår så fick vi äntligen loss julbocken som varit helt fastfrusen i gräsmattan :))
    ha en fin dag.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  3. Hos oss är det för mycket snö kvar för grävning men jag städade undan sparkarna och skidorna samt pillade med de ytte-pytte små fröna....det blir egna tomater iallafall om odlingslådorna bara får vara ifred på fönsterbänkarna...
    Eija

    SvaraRadera
  4. Ajajaj. Inte ordet trädgårdsarbete när du talar om passionen för trädgården. Läs min alldeles nya bok OM LUSTEN ATT TRÄDGÅRDERA den borde passa dig. De dubbla snödropparna är faktiskt vita med gröna kanter på kjolen, apropå vitt och grönt.
    Vårhälsning
    Henrik

    SvaraRadera
  5. Snyggt förkläde! Snart kommer HM home hit till vår stad... Gissa vem som kommer vara där ofta?
    Nu tittar solen fram här... åh så härligt!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  6. Men vad skönt det är när ny kula börjar. Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Tänk om jag också kunde få börja rafsa och räfsa. Det går tyvärr inte för isen ligger tjock på hela vår torp-trädgård..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  8. Beställde trädgårdsförklädet igår (tillsammans med en massa andra saker som tex en dörrmatta till växthuset där det står greenhouse open 7 days a week, så sant) och jag ser ju på din bild att jag gjorde helt rätt i att beställa det! Så fint!
    Hälsningar från Växthusmadam som druckit te i växthuset idag!

    SvaraRadera
  9. Hallojsan Lotten!!

    Ja det är den bästa träningsverken..den efter raffsande och fixande!! Bästa träningen då det är såå roligt!

    Jag har också sneglat på HM´s förkläde och det var riktigt snyggt på!!

    ha det gott! Kramis Sanne

    SvaraRadera
  10. Jätte kul att man kan påta i jorden igen. Men nog känns det i ens gamla kropp alltid. Ben, rygg och armar värker.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  11. Underbart när man nu ÄNTLIGEN kan börja fixa och dona i trädgården igen. Förklädet var hur snyggt som helst!!!!

    Kram Kram
    Marie

    SvaraRadera
  12. Här rafsas och krafsas det också för fulla muggar. Skulle behöva ett sånt där tjusigt förkläde.
    Kram

    SvaraRadera
  13. gula härligt krispiga påskisar...det e fint de;))

    kramis kråke

    SvaraRadera
  14. Ha ha du är ju för rolig du...ser framför mig hur kul det kunde se ut i rafs krafs!!! Snyggt förklädet och klänningen har jag en likadan fast i ljus beigt.

    Kram Marina

    SvaraRadera
  15. Nej inte behöver man gå på gym, när man jobbar i trädgården , ha, ha.
    Min lilla plätt är som en stor lerpöl och allt känns lite visset, men det skall det snart bli ordning på.
    Ha en fin tisdag!
    Kram Malin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg