blått är flott...

...och att så får mig att må!!!


hej hallå!

nu är vattkoppsperioden över och alla tillbaks på
sina platser...
måste ju ändå säga att vi varit väldigt lindrigt drabbade
då gustav nästan inte ens varit hängig.
men vi har ju fått hållt oss hemma då det smittar vre sig man är piggelin eller ej...
igår efter 15 böcker och 17 tv program
så planterade vi lite fröer.
lite luktärt och annat vackert
vi får väl se om det tar sig eller om de blir
suuuuuupergängliga
men vi hade kul och fasen vad man känner livet i sig när man tänker på att
snart snart ...eh 3 månader går väl snabbt...så kan vi plantera!!!

ha en gooo torsdag!!!
varmkram lotten


Kommentarer

  1. Ja nu börjar en härlig tid, ska snart börja så lite fröer, men först ska jag *Mässa hela helgen*
    Antik och symässa och Äntligen hemma mässan.
    Ska bli så kul.
    Må gott
    Iréne

    SvaraRadera
  2. Har fått hem lite frökataloger och har tänkt peta ner några frön inför vår och sommar, men vad ska man välja...jag vill ju ha nästan allt=)

    Kramisar,
    Regina

    SvaraRadera
  3. Ja, så härligt att få börja plantera!
    Skönt att sjuktiden är över!
    Här pågår sjuktiden lite till för min del, men jag rensar och grejar så gott jag kan!
    Underbar bild som vanligt!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Åh visst blir man frö och så sugen.. o se det spira.ha en fin dag! kram Jessica

    SvaraRadera
  5. I sit at home with a sick son.
    I think of different activities but he is already bored.
    Maybe something we sow (:
    Heat greet.
    Patrycja

    SvaraRadera
  6. Jadå, tiden går så fort så. Snart står vi där med värkande ryggar och planterar, drar upp ogräs och mår så in i vassen gott!
    Kram
    Gabrielle

    SvaraRadera
  7. Det låter lite väl långt med tre månader, men det är ju bra att man kan börja tidigare inne/Mariana

    SvaraRadera
  8. Ja jag sitter på händerna här hemma för att inte sätta fart med planterandet. För här uppe i norr så är det ju lååångt till vår. Men jag har lyckats hitta några fröer som ska petas ned tidigt så snart snart. =)

    Ha en fin dag

    Kram Dessie

    SvaraRadera
  9. Härligt!
    Här väntas det nog lite med fröerna, eftersom jag har dåliga erfarenheter av allt för tidiga sådder. Men snart så...

    Kram // AH

    SvaraRadera
  10. Vad härligt att så frön. Kanske skulle ta och så lite jag med. Tack för inspirationen.

    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  11. Härligt! Ja det längtar vi till!!!!!
    Ha en fin kväll.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  12. Ja det är härligt! Har sått lite grann men ska så en hel del i helgen också då jag har några trögstartade som Törnrosas kjortel mm.

    Luktärtorna blir säkert jättefina :)

    Kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  13. satte lite sallad å gräslök, bara sådär för köks bruk, bara för att få så nånting =)
    vi har en go bit kver till våren här i södra finland ännu, typ halvmeter snö och -20 grader på natten!
    men den kommer!
    kram

    susanne

    SvaraRadera
  14. Åh, vad mysigt att få börja planera vårens odling. Har ju själv bara en balkong men jag tror faktiskt jag ska åka och kika om det inte finns något spännande som passar till min balkong frömässigt. Har själv en ont i halsendag idag och har gått på halvfart. Krya på er! Marie

    SvaraRadera
  15. Jo du snart är det dags att få så.
    Jag ligger i startgroparna kan jag säga.
    Och då skall jag också må...
    Ha en skön helg
    Annika

    SvaraRadera
  16. salve....sempre bello e interessante il tuo blog

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg