stockholm i mitt hjärta...


...låt mig få visa garbo nu!

välkomen in du med
till en affär som
faktiskt gav mig en riktig kick!

 entrén är som ett växthus
kände redan här
här ska jag gå lääääääääääääääääääääänge!
flickorna satte sig i en stol och fattade precis hur länge, fniss!




korregerad plåt, alltså hur snyggt är inte det på en vägg
och denna gröna färg ihop med där zinkiga
mohahaha

 
ahhh vilken skön kontrast, antik grön mullig soffa mot väggen där, ohhhhh


tofsarna där med linnetråd tänkte jag köpa mig en..
men den gick loss för 300 pix och då blev det nix, blink!

ljuvligt ljuvligt, vilka urnor
deras husflorist är peter odegaard
som en gång varit lärling hos tage andersen
han har gjort egna böcker som är såååååå lovely.

tage andersens böcker finns att köpa här
dom är en livsinvestering, fniss...denna går på runt 2000 kr!
men för min del så är det så värt det!
jag ska spara till den!

en genial hyll idé, rundstav som hållare!

lilla köksdelen
vilket bord, så vacker färg på bordet och sen linnetyget där vid zinken

ljuset är inte det bästa och jag har bara fotat med iPhone
men nog ser ni, att detta är ett ljuvligt pläjs!

skåpet med gamla fönster, flagnat med orange sen mot den flagnade järnstolen
och de underbara gamla borden ojojoj
inspirationen kändes som en kick!

här kan man köpa tage andersens lampa, är den inte den snyggaste av lampor va!
går  loss för 7800 kr!


patinerade bord mot härliga färger

ahhhhhhh
torkad hortensia, finns något mer pampigt
i en urna på ett rost bord
ljuvligt va?!



hej hallå!
idag blev det en riktig lång bildkavalkad med 
mohahahabilder!
från garbo
som ligger på brahegatan 21/östermalm.
skriv in denna butik i ert minne
för den ligger på en gatan som man vanligtvis
inte knallar runt på!

ha nu en härlig söndag, njut av dagen!
varmkram lotten

Kommentarer

  1. What a great shop !!! ...lovely sunday.....love Ria.....

    SvaraRadera
  2. Tack igen goaste du för underbara bilder!!
    Nu vill jag bara frossa i omändring och in med blommor..och..och..jag blir helt tossig!!

    kram Sanne!!

    SvaraRadera
  3. Så underbara bilder, det väcker mitt habegär. Ska försöka ta mig dit nu när våren kommer.

    SvaraRadera
  4. Åh, Göta Petter sicken butik! Jag ser verkligen fram emot att gå dit! Tänk, att du fick med så många bilder!!! Jättekul att få en försmak av vad som väntar!
    Tack snälla för alla läckra bilder!
    Jag kan tänka mej att du blev inspirerad där - så många "Lotten-saker" som fanns....!
    Ha en fortsatt skön söndag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Wow!!!! Her var det mye vakkert!!!! Og med de skjønne plantene som en naturlig del ble det en skjønn helhet over utstillingen - riktig så fristende!
    Takk for at du deler...
    Ønsker deg en god uke
    Hilde

    SvaraRadera
  6. Kære Lotten.
    Det der var MUMS MED MUMS PÅ ... Tak for de fine billeder.
    Forsat god søndag.
    Kh Lone

    SvaraRadera
  7. Ååå hjärtat bultar. Vilken butik!
    Jessika

    SvaraRadera
  8. I love that store!

    Syns på onsdag och fikar

    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  9. oh, dit hade jag viljat slinka in for lite inpiration ... tyvarr ar val 50 min till sthl inte riktigt inom slinka-in-avstand.... sa njuter har istallet :D

    Kram
    Emelie

    SvaraRadera
  10. Hej Lotten!

    Vilka underbara bilder du visar! Jag blir alldeles salig och studerar varje bild ;-).

    Jag kom tyvärr aldrig till formexmässan. Min älskade farmor gick bort... :-(

    Kram Linda

    SvaraRadera
  11. Förstår att du ville gå där länge Lotten;o) Men hu vilka priser....
    Men vilken härlig inspiration!!!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  12. Den affären har jag hit intills missat, men jag måste dit och titta.
    Vilka bilder du har tagit. TACK.
    Ha det gott:)

    SvaraRadera
  13. Åhhh, vilken ljuvlig butik du visar! Finns tydligen gott om dom i 'storstan'
    Här i mina trakter finns absolut inga som ens ligger i närheten.
    Njuter av dina foton!

    SvaraRadera
  14. Hej vännen,

    Gör ett nytt försök att kommententera ditt fina inlägg från butíken Garbo.

    Butiken är inredd som om det vore du som varit där med din hand.

    Så läckert! Måste besökas nästa gång jag besöker huvudstaden.

    Fin fina bilder.
    Önskar dig en forsatt skön söndag.
    Kramisar

    SvaraRadera
  15. Hej Lotten!
    Förstår att du kunde vara där länge, länge... Hoppas du får en fortsatt skön söndagkväll! Det kommer ett mail från mig endera dan... Kramar!

    SvaraRadera
  16. Hej Lotten!
    Förstår att du kunde vara där länge, länge... Hoppas du får en fortsatt skön söndagkväll! Det kommer ett mail från mig endera dan... Kramar!

    SvaraRadera
  17. Hallå!
    Vill bara tala om att jag älskar din fotografering med rostiga detaljer och växter tillsammans! Precis som du gillar jag att fota, måste säga att det bara växer!
    Ha det gott! Kram Marie

    SvaraRadera
  18. Ohhhhhh, dér ville jeg også ha' været - ohhh de skønne gule urtepotter, og det grønne bord og det gamle glasskab og, og, og

    SvaraRadera
  19. Härlig inspiration!! Tack:-)

    kram kråke

    SvaraRadera
  20. Hej goa Lotten!

    Ohh-hohoho, vilket ställe!!! ♥

    Nu har jag ytterligare ett ställe som jag bara inte får missa när jag åker upp till Hufvudstaden..!

    Kraaaam
    Mia

    SvaraRadera
  21. Hej
    Den butiken vill jag åka till.
    Nästa gång man är i Stockholm
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  22. Verkligen en underbar butik du hittat! Förstår att du gick runt och myste, det hade jag också gjort:).

    Tack för att du en en gång delat med dig av så vackra bilder:).

    Kram Maria

    SvaraRadera
  23. Underbara, fantastiska bilder!! Man blir ju superinspirerad! Vilken butik! Synd att man bor 40 mil bort...

    SvaraRadera
  24. Nämen du...jösses vilken butik alltså !! Förstår att du blev helt crazy där inne...fniss...
    Sååå mycket fint, och så fint möblerat..
    Vad härligt att du kan fynda på Noa Noa rea, de har sååå himla fina kläder, men jag kommer aldrig åt någon Rea..
    Ha det gott vännen
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  25. Mmm...kan tänka mig att bosätta mig i butiken...!
    Ojojoj, fanns nog inget som inte var snyggt.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  26. Man kan bara säga ååååååååå så vackert. Nästan så att man kan dregla över datorskärmen...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg