årskrönikan...

...vi börjar i januari 2010!


taggtrådskrans på vårt förråd


mmm det är så här jag överlever januari och februari, tulpanfrossar!

uterummet blir som ljusterapi

februari
hur vackert som helst i solljuset, kungsängsliljan

jag köpte dessa rosor i blandade mättade fäger i en mega bunt för nästan inget
tillslut så torkades dom...och vi får njuta av dom jämt


hallbordet med vårlängtan

dubbla tulpaner köksbordet
mars
köket går i vitt och grönt och det tröttnar jag aldrig på!

mmm rokkokopenseer fick min lilla dotter på sin födelsedag

ägg är nåt jag är heeeeeeeelt galen i

uterummet i vårväntan grönt inne och tö ute, hopp!

vårfixar i uterummet

april

här gick nog startskottet på vårens utredning

på altanen min största bur och brevid en vacker julros från rabatten
alla blommor trädgården används i buketter!

vårrusig i denimfärg i uterummet, blomman är väl pricken över iet och är en gåva från goa fina sanne på vår lilla bloggträff på ulriksdal,
kolla sannes underbart fina  blogg änglarnas hus

våren har kommit
utredning är livet!

maj

jag är ju en riktig helly hansen...träskor...gummistövel tjej
men jag älskar smycken med,
här står jag och väljer...

på altanen en korgstol för fika

morsdagsbukett

o en till för min mamma hon är go hon!

juni

lilleman och jag på cykeltur, om vi tränar...not
vi är mest i diket och hittar blomster, fniss!

bröllopsyran i full gång sverige då vår kronprinsessa skulle gifta sig
här följer lite
buketter som jag gjorde på temat!
denna med lammöron...den skulle jag nog ha om jag gifte om mig....med samma gubbe!

mmm gillar färgkombon här, lime och svart!

rhododendron och funkia blad strösslat med limefärgade grässtrån
och så skymtar mina såååååååååååå användbara ursnygga
garden girl byxor!

blått är flott!

uterummet med pionbukett ohhhhhhhhh jag får ståpäls, jisses!

lupiner är ljuuuuuuuuuuuuuuuuvligt!

smörblommor, en riktig försommar bukett
vi stannar här...
fortsätter i morrn med följande månader!


hej!
tack ni fina för detta året
varma hälsningar
glada tillrop
stor kreativitet och mega inspiration
stöttning
och peppning
tack fantastiska ni för att ni finns här!

 min röda tråd har även detta år varit grön...
buketter både här och där
japp bukettfia som jag är så lär väl även nästa år gå
med det temat!
hoppas ni vill vara med även då!

i morrn kommer fortsättningen juli-dec 2010.
ha nu ett gott slut på året
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Åhhhhhh, jeg husker med glæde de fleste af billederne - og jeg vil studere dem igen, når jeg lige får lidt bedre tid..... prøvede at bestemme hvilket et billede jeg bedst kan lide, men det er helt umuligt. Håber virkelig at du fortsætter i 2011.

    SvaraRadera
  2. Utrolig vakre bilder med stemning og sjarm. Har kosa meg og sett på alle. :) Takk for inspirasjon.

    -Husfruas Memoarer-

    SvaraRadera
  3. Tack för att du finns och gläder oss med allt vackert i trädgårdsväg m m.

    Jag gillar hur du har dina smycken. Mina är inte alls lika fint upplagda. Fast jag är en smycketjej, jag med !

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  4. Hej goa Lotten!

    Underbar årskrönika! Tänk vad det händer grejer på ett år ändå..!

    Ditt uterum är såå underbart, har sagt det förr och kommer liksom aldrig över det, haha, det är bara magiskt =)

    Kraaaaam
    Mia

    SvaraRadera
  5. Hej Lotten!!

    Vilka underbara bilder du bjuder på !! Kan bara skicka hurra rop och ett stort Gott Nytt År och kram, hälsningar Monica

    SvaraRadera
  6. Åh vad fint Lotten! Och vilken mysig idé med årskrönika... får se om jag orkar med en sådan. Vet inte ens om jag har bloggat alla månader detta året... gulp.

    Stor nyårskram från mig!

    SvaraRadera
  7. Underbart!!!!!!
    Jag minns precis alla bilder,jag kikar in nästan varje dag;o)
    Dina bilder är något extra precis som du Lotten;o)
    Tack för all inspiration!!!!!

    Varma Kramar Malin

    SvaraRadera
  8. Alltså!!! Du har ett sådant hem som jag önskar att kunna få någon dag! Och vilka vackra blomsterbindningar!

    Kram Ida

    SvaraRadera
  9. Vad mycket fina bilder du inspirerar med, tack

    SvaraRadera
  10. Halloj!
    Det är så härligt Lotten, tänk att jag har fått följa dig drygt ett helt år, jag känner igen alla bilder. Men det som är mest trösterikt, det är ju att det blev ju vår till slut detta år och det ska det väl bli så småningom nästa år. Läääängtar...

    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  11. VACKERT! älskar januari och februari bilderna men allt är fint med tulpaner är FAVVOSAR hos mig:) kramiz och gott nytt år

    SvaraRadera
  12. Vilken fantastiskt fin årskrönika Lotten! Jag gillar din stil och alla vackra blomsterarrangemang, med lammöron eller ej:)

    Gott Nytt Bloggår!!! Mari.

    SvaraRadera
  13. Vilken jättefin kavalkad! Underbara blommor, underbar inredning och utredning!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  14. Tack själv för att du bjuder oss på all härlig inspiration Lotten-vännen!!! Här är alltid lika härligt att kika in o så detta kvitter som ljuder så mysigt medans man scrollar runt bland allt det vackra:)
    Längtar till resten av din krönika också!
    Hoppas julen varit sådär alldeles underbar och att slutet på året är mysiga dagar.
    Kikar in imorrn igen;)
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  15. Kul att få se dina vackra kreationer under året! Jag älskar ditt kök! :) Har ni byggt det själv? Vi letar efter något med exakt samma känsla.
    Massa kramar!

    SvaraRadera
  16. Så otroligt vackra bilder..fick sååån längtan till vår.
    Kram Och jag önskar dig och din familj ett gott slut och ett riktigt Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  17. Vilka underbara och inspirerande bilder! Jag är helt förälskad i bilden med de turkosa påskäggen!

    SvaraRadera
  18. Kære Pippi-Lotten.
    Tusinde tak for en smuk års-krønike. Jeg glæder mig til at se flere billeder i morgen.
    Knuzzz Lone

    SvaraRadera
  19. Det er vakkert,både ute og inne,hos deg.Ønsker deg et godt nytt år,Lotten.Klem

    SvaraRadera
  20. Jag njuter SÅ av dina bilder och jag blir så GLAD av dem!
    Underbar inspiration!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  21. Så härligt med dina vackra vårbilder...underbart!

    Gott nytt år!
    Kram Marina

    SvaraRadera
  22. Haloooo Lotten !!
    Åhh vad vackert..sååå fina bilder du visar oss..himmel vad jag längtar till Våren o sommaren nu, då man får köra ner händerna i jorden..
    Jag ska också försöka få ihop en liten årskrönika hos mig..
    Ha det gott vännen
    och GOTT NYTT ÅR på dig
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  23. Gott Nytt år!
    De där mysiga pälsiga stövlarna hade sutt gött på mina fötter!
    När jag gick i mellanstadiet var näbbstövlar poppis... och så jag aknar dem!
    De var så varma och sköna.
    Linda

    SvaraRadera
  24. TACK Lotten!!!
    Ja tack för dina vackra bilder och din underbara blogg.
    Blir så glad och lycklig när jag ser din kreativitet. Du sprider verkligen glädje i mitt hjärta.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  25. Det var många vackra bilder du bjöd på, kommer titta in igen.
    Mariana

    SvaraRadera
  26. Såååååååååååååläckert och snyggt
    den bästa av säkert tusen jag sett.
    jag öskar att du fanns hemma hos mig, tänk att få bo i en så vacker miljö.
    Maj

    SvaraRadera
  27. What an absolutely beautiful blog!

    Your pictures are stunning especially this year review...I look forward to seeing more of your beautiful inspiration ~
    Sarah

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg