årskrönikan fortsätter...

....med början  i juli!



bästa avkopplingen av alla, bukettplockning
i år blev det en del med den kinesiska myntan sååååå fin!

i juli var vi i toscana och jag fick äntligen besöka mina drömmars trädgård,
villa gamberaia som ligger på en sluttning ner mot florens
min dröm blev sann och jaaaaa det var så vackert!

ohhh det var ju tropisk värme här i sverige med och här på altanen var det underbar att
dricka iste i skuggan...

mmmmmmm den här rosen får jag spel av,
den vackraste av dom alla, en austinros i svagt aprikost... 

i juli besökte jag med sommarsalongen ute på ulriksdals slott
en trädgårdsutställning som gav massor av idéer
augusti
alla rosor blommade som tokar
mmm jag visualiserar det varevig kväll nu...

ohhh gaveln, där gjorde vi några växtrokader

alltså en av mina favvo buketter i år, mmm krondill jisses!

köpte en tunna, äntligen ett vattenblänk!


farmors gamla bord togs fram från balkongen
mmm tokgillar kontraster och så tokälskar jag ringblommor


september

gustavs rum äntligen klart, som han väntat!

kål är jag väldigt förtjust i både i buketter och i mat

bröllopsdag, vår 14e firade i uterummet med en härligt mysig middag, bara vi två...

vackert!

ojojoj hur många buketter har jag kallat min favorit,
här är en till, jisses vad den dahlian är suuuuuuuuuuuuuupernajs!

samma bukett i rostbaljan
mohahahahaha

oktober

höstbukett på det som var kvar i trädgården

bukett till mor från lilleman och ebba
tokrörd!!!

på lidingö ligger gullvillan, ett sååååååååå ballt
inspirerande tokhärligt ställe
vi blev äntligen med silverpäron ohhhh som jag längtat, planterat i rundeln där vi också gjorde en liten damm i betong
i trädgården kommer det hända en del i nästa år...

utredning i min trädgård

november

loppisfyndad lampa, toknöjd!

köket

första adventsstillebenet

ingen lottens årskrönika utan lammöron!!!!

julreportage i allt i hemmet

december

bästa köpet i år är definitivt min boll, jooooo det är sant
såååååååå nöjd,
jublel och hjulningar!

kan bara inte slänga saker...mitt nästa nyårslöfte är att försöka göra det...
eller så kan man ju göra en krans kanske, leeeeeeeer
av en sinad hyacint, tada!

ett bra loppisfynd är denna bunke med lejontassar
mmmmmmmm
lejontassar är hög rysfaktor på, fniss!!!!

nu kramas vi och så ryser vi lite, blink!
idag ska barnen hitta på aktiviteter till oss alla
kanske blir det nåt museum, hoppas...
antagligen badhus, huuuuu
och så mat antar jag på hamburgerkedjan, jaja
magen är nu sååå van vid fet mat vid det här laget, fniss
ska bli superkul vad det än må vara...
men badhus är bara lite kul...inte super...
ha det gott ni varma!
varmkram lotten

Kommentarer

  1. hei Lotten.
    å jeg sitter å nyter dine herlige bilder, dette er så vakkert,
    koselig å mimre med deg.
    vil ønske deg et riktig GODT NYTTÅR
    KLEM FRA SYLVIA

    SvaraRadera
  2. Åååh, nu har jag tittat igenom hela din krönika! Sååååå härligt att se dina ljuvliga bilder - det är ju som en avancerad och vacker trädgårds/inredningsbok! Ja, jag kan sitta här i timmar och bara gloooo på allt det vackra! Precis vad jag behövde idag!
    Jag ser fram emot många flera vackra blogginlägg från dej 2011!
    Önskar dej ett riktigt, härligt GOTT NYTT ÅR!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Underbar fortsättning på årskrönikan. Gillade särskilt julibilden. Skuggan, trappan, ormbunkarna...Så såg det ut på baksidan av torpet vi hade när jag var barn.Nostalgiskt!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Wow! vilken jättefin årskrönika. Du har bloggvärldens vackraste buketter och blombilder, så otroligt fina.
    Önskar dig ett riktigt
    GOTT NYTT ÅR
    Kram till dig goa bloggvän
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Hej! Vad roligt att läsa årskrönikan och minnas tillbaka! Du är en stor inspirationskälla för mig! Tack för all glädje och inspiration bloggen för med sig! :)
    Ja, vilka vackra bilder, vilket underbart hem och vilken underbar trädgård! Du har sådant öga för detaljer och kompositioner! Jag håller med en föregående talare att bilderna borde samlas i en trädgårds- och inredningsbok!
    Gott nytt år Lotten!
    Kramar Erika

    SvaraRadera
  6. Kæreste Du,
    Rigtig godt nytår og tusind tak for al skøn inspiration i året der nu svinder.
    Kram Birgitte

    SvaraRadera
  7. oh, buketten i rostbaljan - så skøn. Jeg kom i tanke om, at jeg i 2011 vil prøve at dyrke Dahliaer i potter - en mørkerød SKAL jeg ihvertfald have. Tak for "påmindelsen" ;-)

    SvaraRadera
  8. Warmest thoughts and best wishes
    for a wonderful holiday and a Very Happy New Year 2011.
    Warm hugs kiss from Karolina

    SvaraRadera
  9. Så underbara bilder......
    Gott Nytt År Vännen.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  10. Härliga bilder som man kan njuta av flera ggr. Vilket fint hem du har!
    Gott nytt år, Annika

    SvaraRadera
  11. Heisan Lotten..

    Nydelig bilder..jeg virkelig nyter de..

    En utrolig vakker tilbake blikk av året som har gått ..

    Takk for all isnpirasjon du har delt..
    gleder meg til et nytt og spennende blogg år med deg..
    takk for det gamle året.

    Klemmer )))

    SvaraRadera
  12. Underbart att få se hela året :)
    Man längtar ju en del...

    ★˛˚˛*˛°★SNART 2011!!!★* 。*★* ˛.*.★*.˛* .˛。*.★.*˛.¨*.★
    ˛°_██_*.。*./ \ .˛* .˛。.˛ ★★ 。**˛ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!GOTT NYTT ÅR!!!!!!
    ˛. (´• ̮•)*.。*/♫.♫\*˛.* ˛_Π_____.

    Missa inte
    HAPPY NEW YEAR PART hos mig imorgon
    Håkan

    SvaraRadera
  13. Hej
    sådan underbar krönika med massor av vackra bilder.
    Tittar oxå in för att önska dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  14. Hej Tjejen!!

    Oj! Vad många härliga bilder..

    Vill önska dig ett Gott Nytt År !!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  15. Så mycket vackert du bjudit på under året ser jag! Helt underbara idéer och miljöer... Du är en sprudlande och glad inspiratör..... Fint att få se hela året som du visar det!

    Många Gott Nytt År - kramar till dig!
    /Charlotte

    SvaraRadera
  16. Hej Vännen,
    Ville kika in och önska dig ett GOTT NYTT ÅR och tack för all inspiration du delar med dig.
    Kram Theres

    SvaraRadera
  17. Fina, fina Lotten! Oj, vilka underbara buketter du bjuder på! Alltid lika kul o mysigt att titta in till dig!
    Massa varma nyårskramar till dig!!!

    SvaraRadera
  18. Ljuvlig krönika, skulle kunna sitta här i timmar, men nu kallar sängen...Tack för all inspiration under 2010. Är glad att få vara din bloggvän! Ser fram emot ett fantastiskt 2011 och önskar dig och de dina ett riktigt gott nytt år!
    Här kommer årets sista varma kram
    från Pia

    SvaraRadera
  19. Godmorgon Lotten!
    Tack för att jag fått vara en som fått njuta av ditt vackra hem, dina underbara bilder under året!
    Önskar dig ett Gott Nytt År!
    Tack för att jag får vara din bloggvän!
    Kram Raina

    SvaraRadera
  20. Hej Lotten!
    Fantastiskt inspirerande bilder Du delar med dig av.
    Nu längtar jag till våren.
    Ja, att du inte publicerar dessa i en inspirerande bok.
    Det skulle bli "Book of the year 2011"
    Gott Nytt År.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  21. Har först nu hittat din blogg, men den kommer jag att återkomma till helt klart. Underbara bilder och precis vad man behöver för att orka stå ut med några månader snö och kyla till. Tack också för den fina koltrast-sången. Längtar som tokig efter att få höra den bara genom att öppna ytterdörren.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg