in lööööööööööööv...

...om en kärlekspromenad!!!



lövkrig med en som jag lövar oändligt!
 

vad gör djuren på vinterndiskussion...
hmm plastkasse i skogen
såååååååååååååååklart, hittade ju massor av kul att plocka med hem, fniss!
 
längs vår promenad passerar vi en skrotkonstnär,
hmm en sån ska jag bli när jag blir gammal och tossig...
hmm kanske är dax då....

hillooooooooooo

 jag, mår som allra bäst just så här...

när känslan infinner sig, att världen är ytlig och stressig och huvudet inte får tag i hjärtat...
då måste jag rotas i skogen,
att dra djupa andetag och känna skogsdoft långt ner i kroppen och samtidigt
lyssna på skogens ljud mmm,
då hittar tankarna och hjärtat varandra återigen!!!

härligast är det ihop med en frågvis "varfördå" gustav
hans varma hand i min och med
glimmande ögon som tittar i mina...
en babblande mun i
vild diskussion om huruvida
myrorna sover eller om de är på myrdass...

hmmmmmm
jag är värmd
jag har rustat mig återigen och möter mer än gärna världen igen
för jag känner skogens kraft i mig!
må gott, varmkram lotten

Kommentarer

  1. Visst är det underbart att vara i naturen när den är så här vacker! Och det finns nog ingen ljuvligare naturdoft än höstdofterna.

    Hoppas att du får en lika underbar vecka med massa sol, kramar Maria!

    SvaraRadera
  2. Du é makalös till att få ner dom skönaste orden i skrift och jag njuter varenda gång jag är här inne och läser dina inlägg..., tack för att du sätter ord på det vackra!

    Skogen inger lugn och man liksom glömmer "verkligheten", den som oftast är så stressig och går i hundra knyck.

    Hoppas du får en ljuvlig vecka.
    Kram till dig
    Marianne

    SvaraRadera
  3. Underbart, Lotten! :) SÅ skönt att det löste sig med din blogg!
    Kram till dig!

    SvaraRadera
  4. That was a great walk in the forest.
    Have a nice week.
    Kram Willy

    SvaraRadera
  5. Vilka vackra skogstroll ni är, stor som liten... Mari.

    SvaraRadera
  6. Underbart!!!Vilka fina bilder du visar.Skönt att vara i skogen när det är fint väder!!!!Önskar dej en fin dag .Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  7. Hallå vännen! Så sköna bilder och så härligt fågelkvitter! Mmmmmmmmm....njuter av hösten....lite seg men blir pigg av att läsa dina inlägg! Nu har jag också anmält mig till Ulriksdals kundkväll...Vi ses då!

    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  8. wonderful walk and lovely thoughts about renewal in the forest! ciao bella!

    SvaraRadera
  9. Underbart Lotten!!!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  10. Såå mysigt ni ser ut att ha det där på stigen.
    Tack så himmelens mycket för beskrivningen på hur man får mer utrymme.
    Kanonbra!

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  11. Mysigt ser det ut att vara. Skönt då men får lite tid med sina små favvisar att ströva runt i skogen lite.

    Ha en härlig kväll.

    Kram Dessie

    SvaraRadera
  12. Myspys! Vad fint du beskriver det goa lotten... Skogen läker!
    Jag länkar till dig i morgondagens inlägg. Har gjort två lammöronkransar och vem kan ha inspirerat till det om inte du! ;0)
    Ta hand om dig, lilla gus och resten av la familia!

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  13. Det är ju så det ska vara! Härligt!

    Kram,
    Stina

    SvaraRadera
  14. Vad glad och varm om hjärtat man blir...

    Helt löööövely faktiskt!!

    Kraam Mariette

    SvaraRadera
  15. herlig med høst og løvkrig.:-) i dag har jeg fått tak i to myrt.:-) eller kanksje ikke den vanlige sorten..:-) en fin kveld til deg.:-)

    SvaraRadera
  16. Hej Lotten!

    Tack för tipset om mera spejs..kan behövas så småningom misstänker jag :)
    Kram Git

    SvaraRadera
  17. Underbart att vara i naturen, och härligt sällskap verkar du ha. Har också alltid med en påse ut i skogen, man vet ju aldrig vad man dyker på...
    Kram Pia

    SvaraRadera
  18. Hej Lotten!
    Åh vilka underbara bilder på fina er!!!♥♥♥
    Visst är hösten fantastisk!
    kram Susanne

    SvaraRadera
  19. Underbara skogsbilder. Nu ska jag äta frukost och sen blir det skogen med hundarna och så en påse i fickan...fick lite inspiration här =)

    Ha en toppendag. Kram Pirre

    SvaraRadera
  20. Nu måste jag ta mig en lååång titt på din ljuvliga o inspirerande blogg.....

    Jag träffade trevliga Lena med bloggen Country hill på Kista mässan, hon pratade om din fina blogg.....

    Hoppas att du får en fin höstdag!
    Kram Therese

    SvaraRadera
  21. Och du din poet...mitt hjärta nära på blöder av din vackra beskrivning av din och G:s höstpromenad...Det är nämligen precis vad jag skulle behöva nu :-).

    En annan sak jag tänkte på när jag läste ditt inlägg...Är du inte redan en skrotkonstnär???

    Och det var inte din ålder ;-) jag syftade på utan det faktum att du precis som jag letar skrot och gör om det till skatt...det är väl att vara en skrotkonstnär?:-)

    Vet du Lotten....på söndag åker vi till Egypten...jag kan inte fatta det ännu.Ska bli såååå himla skönt....nu hoppas jag bara att jag ska klara av att stiga på planet oxå, gulp :-(.

    Saknar dig.

    Varma kramar
    Melinda

    SvaraRadera
  22. Vilken härlig skogspromenad.
    Riktigt varma och färgrika bilder ddet ger inspiration till utevistelse.

    Hit kikar jag in igen

    Kramen/Gunilla

    SvaraRadera
  23. En varm barnhand i min, det är det göttaste jag vet...saknar de barnhänder som nu blivit vuxenhänder...

    Tack för ett riktigt må-bra-inlägg, gröna, sköna, Lotten skogsrå=)

    Kramar,
    Regina

    SvaraRadera
  24. Ser sååå härligt ut med skogs- och upptäckarfärd.
    Det är ljuvligt ute nu.
    Kram Annika

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg