jag är med tunna...

...min ska fyllas med vatten och rosor!
tjingtjingeling!

mmm så jag trånat efter en sån här whiskytunna...dyra som attans
så de har liksom fått vara...
men nu kom tillfället,
 suuuuuuuuuuuuuperrea på bauhaus
nu för 299 kr!
de stod fyllda med päck...vatten och gamla insekter...
japp
jag stod där i min lilla klänning och tömde ur skiten...
väl hemma och rätt så tilltusad
så blev jag alldeles rosig av att få ge denna tunna ett nytt liv.

numer pryds den av härliga kulor och brinnande ljus...
en och annan ros nyps ner.
japp
 jag tände dom, ljusen alltså...
opps, kom på det när jag lagt mig...
om jag sprang ut och släckte...
japp
annars hade nog tommy blivit skogsgalen på mina små installationer
japp
 ibland brinner idéerna till, fniss!

må väl, varmkram lotten 

Kommentarer

  1. Ha, ha grattis till nyförvävet !
    Va läckert det blev med pyntet !!
    Kraam/Lotta

    SvaraRadera
  2. Kul !! Det var väl för väl att de hade rea så att du fick en tunna. Du har gjort så vackert med den !

    Ha en bra dag

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  3. Åh vilken glädje att finna en till ett så bra pris, det blev ju så fint, så fint!
    Ha en riktigt härlig dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  4. Halloj vännen !!
    Åhh du..sååå himla roligt det var att träffas, du var precis så där härlig som jag hade förväntat mig !! Synd att vi inte bor närmare varandra..Ohhh vilken fin tunna, jag förstår att du gjorde allt för att kunna få med den hem, det hade jag också gjort..kanon fin nu hemma hos dig !! Du lyckas få det så där alldeles extra fint !!
    Ha det gott
    Kraaaam Anette
    P.s Jag rusade också upp igår från sängen, hade tänt ett stort härligt doftljus i köket..fy vad läskigt rädd jag blev, men det var släckt...puuhh..

    SvaraRadera
  5. Hahhaah det låter som jag. Jag tänder gärna ljus i växthuset och även i trädgården men det har väl hänt att det är glömt några gånger och just som du att man kommer på det när man just krypit ner i sängen...

    Ha det gott
    Anna

    SvaraRadera
  6. Underbara lotten Hi hiii
    För det priset kan jag också bli med tunna ;)
    Fast risken för att något av barnen skulle drunkna är överhängande kan jag säga....
    Enav anledningarna till att vi inte vågar ha pool på gården..

    Men det är bara en sissodär 10 år kvar...SEN kan jag göra som jag lite vill dårå med trädgården *fniss*

    Hare och kramen

    SvaraRadera
  7. Godmorgon Lotten!

    Sicken tur du fick hand om tunnan.. vilket pris alltså!
    underbart läckert med pyntet i.. du kan du fåt till det där lilla extra!!

    Stor kram
    Ann-Catrin

    SvaraRadera
  8. Åh vad fint du har gjort Lotten!
    Bra pris på tunnan med :)

    Jag har flera stycken, men ingen av dem har jag lika fint i som du...

    Ha d bäst!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  9. Åhhh, jisses vilket klipp för en sådan vacker sak. Du har verkligen piffat till den jättesnyggt.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  10. Så vackert det blev =)!
    Kul att du äntligen fick tag på en tunna för en billig peng.

    Vad galet att du glömde ljusen =)!
    Tur att du kom på det...

    Ha en fin dag!
    Kram/
    Luiza

    SvaraRadera
  11. Så fint ! Kom just på att en sån står hos min svärmor som inte används. Den skulle nog trivas hos mig ;-) Nilla

    SvaraRadera
  12. Fnissar åt din beskrivning av tunn förvärvet:) jag känner verkligen igen mej med ljus. Mannen blir gaaaalen på mej. Andra kvinnor e galen i diamanter men jag vill ha blockljus, hihi!

    SvaraRadera
  13. Haha...du är ju för rolig!!
    Haha...kan se allt framför mig..hihi...
    Fint blev det i alla fall.
    Hade en stor silltunna i många år men tillslut föll den isär fullständigt trots inoljningar o lagningar.....
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  14. Så härligt att man kan fynda nåt som man länge kastat ett öga på. Resultatet blev ju bra. Alltid härligt med vatten och med ljus flytande i skymningen blir effekten ännu bättre.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  15. Älskar dina texter Lotten;o)
    Undrar om inte vi har en sån gammal tunna här ute någonstans....

    Kram Malin

    SvaraRadera
  16. Lyckliga dej! Den tunnan blev fin, som så mycket annat du fixar med.
    /Anita

    SvaraRadera
  17. Hej söta du,
    så vackert det blev.
    ha det så gott
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  18. Ha ha! Ser framför mig en rödrosig Lotten baxandes på en päckig tunna, och med ett saligt leende på läpparna! Vilket fynd du gjorde!
    Är nu hemma i Spånga igen efter fyra veckor i värmländsk radioskugga (inget internet!). Nästa fredag sätter vi oss i bilen och kör till Frankrike för tre veckors fransk radioskugga! Hoppas på sooool! (Skit i skuggan!)
    Kram
    Sussi

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg