svart och/eller vitt...

...måste livet vara antigen eller!?

hejsan svejsan!
nu är det dukat på uteplatsen varenda morgon middag kväll...
nu sitter vi bara ute...
näää inte riktigt men sååå mycket vi kan
vill inte gå in!
våra långa ljusa kvällar ger lön för vintermödan ...

urnan är ett kap från slottsträdgården ulriksdals fyndhörna
gillar inte när locket är på får helt fel vibbar över vad den liknar då,
men locket är ju helt underbart bara så där...och med en myrten i
me like!!!
och äggen då, guuuuuuuuuuuu
jeanette, du vet du, så himlans mitt i prick i lotten
tack söta fina, i love them!
mmm blev så i gasen av dom, så arrangemanget med melonerna, vacker kombo!

dukar med en duk i svart/ vitt
uppkäftigt men ändå inte...
varför välja när man kan få både och!!!

ha det, vi hörs när vi hörs!!!
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Du överöser oss med fina bilder, du är en riktig inspirtör. Förstår att ni inte vill komma in. Du tar så vackra bilder, tips mottagers gärna....
    Din header är sååå fin!
    Kram på dig!
    Anna

    SvaraRadera
  2. Hallå där!
    Nu tror jag att jag har vaknat till liv igen!
    Himmel så mysigt det där ser ut!
    Kan tänka mig att precis vad som helst smakar bra vid det där bordet...;)

    Hoppas allt är bra med dig o familjen. Själva njuter vi av solen, jobbar, jobbar hemma, målar, snickrar, rensar ogräs, kliar oss i huvudet o funderar.....mm....
    Min trädgård!!!!!
    Hjääälp!
    Himmel vad allt är svårt!
    Det är så stora projekt.....man måste hyra in grävmaskiner....o hur ska man ha egentligen??
    Jösses... jag kanske behöver ta den här sommaren till o fundera.....
    Jag har tänkt anlägga en köksträdgård....såg framför mig hur den skulle se ut.
    Nu är vi ssugna på att bygga pol just där.....så var ska jag nu ha mina stackars tomater o gräslöksplantor...hihi.....mer är det inte ännu...mjooo, rabarber, svartavinbär o hallon oxå......
    Ha en toppen dag!
    Kraaaaaaaaam

    SvaraRadera
  3. God morgen du min fina!

    Jeg har kikket inn til deg så mange ganger den siste tiden, ofte sent på natten, og det var vanskelig å rive seg løs, ville bare bli sittendes. Jeg har blitt fullstendig overøst av Varme og Inspirsjon, takk for alt du deler med deg Lotten, du er fantasisk til å gi av deg selv!!

    Ja nå er det så herlig at det er vanskelig å forklare i små ord. Din hage er som en hvilken som helst vidunderlig drøm, å så vakkert dekket bord!! Duken likte jeg veldig godt.

    Ha en herlig dag vennen, håper solen skinner en hel masse på deg!!

    Varmeste klemmen
    Aina

    SvaraRadera
  4. Förstår att ni sitter ute om det är så fint dukat varje gång.
    Superfint har du det.

    Maidi

    SvaraRadera
  5. Underbart de ser ut på din veranda!! Vi sitter också ute så mycket de bara går lovely..massa sommarkramar sussie

    SvaraRadera
  6. Hej !!
    Vilken jätteläcker dukning !!
    Perfekt matchat och snyggt, annorlunda mitt i sommaren...
    Och jag som tänkte att jag kanske är lite smått tokig som känner för att måla en svart eller mörkgrå fondvägg på balkongen till de andra vita , men sörru, nu fick jag lite inspiration här !!!
    Ha det gott,
    Kram,
    Monica

    SvaraRadera
  7. Fiiiiint Lotten...du är så bra på att få till fina kombinationer av allt från växter till järnskrot och textilier. Ditt öga ser vad våra ögon inte uppfattar förrän du visar oss...Tack för det!

    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  8. Ååååå vad underbart du har det på din veranda .Vi sitter oxå ute och äter det mesta bara så underbart.Önskar dej en härlig dag goa Lotten.Sommarkramizar Rita ♥

    SvaraRadera
  9. Hej Lotten.
    Ååååååå så vackra bilder, man ser verkligen att du är begåvad med att binda blommor arrangera och fynda vackra saker, jag har kollat, längre ner men inte läst.
    De vita pionerna gör mig andlös ända in i hjärteroten, så ljuvliga bilder så.
    Hoppas du får en bra kväll vännen.
    Kramar till dig Lotten, med den magiska förmågan att skapa vackert.
    Zara

    SvaraRadera
  10. Blir bara så glad när jag ser dina fina bilder och hör koltrastens sång. Hoppas sommaren blir lång och ljuvlig, de behöver vi nordbor.
    /Anita

    SvaraRadera
  11. JÄTTESOMRIGT.....MEN SOM SAGT....LOCKET KANSKE SKA VARA AV :)
    Håkan

    SvaraRadera
  12. Otroligt vackra bilder du visar Lotten! Förstår att ni sitter ute så mycket ni bara kan.

    Kram Linda (Jolin)

    SvaraRadera
  13. Så underbart härligt det ser ut att sitta där..
    ha en skön kväll
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  14. Alltså jag har bara ett ord för din utomhusmiljö:
    UNDERBART!!!!!

    Ha det bra, vännen!
    Kram/
    Luiza

    SvaraRadera
  15. Åh, så läckert du har dukat! Ja, svart eller vitt - eller både ock - du fixar verkligen båda!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  16. Ååå du söta Lotten så fint du alltid gör, härligt att sitta där. Önskar dig en fortsatt fin vecka i solen. Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  17. Tack för dagens trädgårdsinspiration ! Det ser himmelskt ut.

    Ha en underbar skön dag idag

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  18. Åh så mysig trädgård jag förstår att ni inte vill gå in.
    Jag gör mitt bästa att få till en lummig och mysig trädgård då de tidigare ägarna bara hade gräsmatta. Men det tar ett tag och kostar en del.

    Du får ha en härlig solig sommardag.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  19. Så fin dukning Lotten !! Måste vara härligt att få slå sig ner vid det bordet !! Riktigt läcker med svarta servetter till ! Njut vidare ! Kramar Susanne ♥

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg