en dag då tankarna...

...dansar!!!








hillo alla varma!
mina tankar har liksom varit trögflytande...
det har varit surr och oro ett tag nu,
var allt kommer ifrån vet jag inte
är en person som inte känner efter själv utan rusar iväg
dessutom arbetar jag med människor och bär ofta deras oro och surr med...

men min vän, terapeuten, som jag berättat för er förrut
säger
-lotten, du har hamnat i honungsfällan!
mmmmm
vaaaaaaaaa
ni vet känslan när man ätit alldeles för mycket gott, man tagit om tre gånger till...för att det var så gott, den känslan...

omättlig som få på intryck där kreativa tankar och drömmar blir som ett vattenfall...
och som person är jag möteshungrig..(älskar människor...iaf dom flesta, fniss)

har gjort att jag nu känner mig lite tung...
för till slut så måste man sila!

nu omstartar jag min hårddisk och programmerar följande,

jag gör så gott jag kan och jag kan helt enkelt inte göra mer...
ner med ribban, lust inga måsten...
har enorma öron utåt, nu ska jag lyssna innåt, kanske jag hör jag den inre rösten bättre med stetoskop, fniss!
och så ska jag dansa när jag känner för det...

"jag ser livet som en dans.
måste livet ha en mening?
man dansar för att man tycker om det."
(jackie mason)

igår dansade jag...
en bricka blev till..
alla mina saker hamnade mitt i polkan och hambon
fann nya platser och ler nu åt sina nya parteners!!!

idag ska jag glädjas åt regnet mmmmm
för jag har koskitat hela trädgården!!!
fasen sånt blir jag skitglad över!

må väl, hoppas ni får er en svängom idag!
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Hoppas att det fungerar bra med ursållningen av yttre intryck. :)

    Själv gjorde jag en djupdykning rent känslomässigt när jag både såg, hörde och fick klart för mig att människor med grävmaskin har möjlighet att roffa åt sig vad de vill...(lite mer om det på min blogg)

    Får ruska på mig och inse att tja...fasen, även utan tunga maskiner kan man få till bra saker!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. klem til deg lotten!!!

    beate

    SvaraRadera
  3. Klockrena ord Lotten! Det är nyttigt att stanna till och känna efter emellanåt! Honungsfällan var en fin beskrivning! =) För det mesta behöver man bara ta tag i det som "måste" tas tag i... Stora KRAMEN på dig! ♥

    SvaraRadera
  4. Hej Lotten...

    ...känner så väl igen mig i det du skriver, har varit inne i en sådan snurr sedan en tid tillbaka...

    Lyssna inåt, njut av dagen - och dig själv!

    Varma kramar! / Kerstin

    SvaraRadera
  5. MM du är härlig Lotten..vilka ord..de skulle jag vilja göma innuti och ta fram ...när det är honungstinnt hos mej..:)... Du koskitade i din trädgård skriver du..åter en härlig beskrivning...ungefär som det gör kosläpp över allt nu..där koskitas det nog oxå en hel del....kram från en shabbig målare ...målar lister och då blir inte bara listerna vita ..utan jag oxå..och håller därför på at slita bort detta nu..innan jag far och handlar lite helgmat...men jisses vad långt deta blev nu då..skulle ju bara säga heeeeeeeeej..
    pia

    SvaraRadera
  6. Høres ut som du er på rett vei! =)
    Innsikt i deg selv, høres jo dette ut som, selv om du forteller om det motsatte.

    Ta vare på deg selv.
    Klemmer.

    SvaraRadera
  7. Ljuvliga bilder och brickan är mums! Jag kan se dig framför mig, dansande bland koskit och pysselpenslar ;-D - fortsätt att dansa i din egen takt, kära, goa Lotten!

    Kramar i massor, Helena

    SvaraRadera
  8. Vad bra tycker jag!!
    För visst är det så att varje vår och höst måste man rensa hemmet från all bröte och man ska nog göra likaså med sig själv och sitt liv!! I allafall är det så för mig..
    Må väl
    Annika

    SvaraRadera
  9. Du går nog från klarhet till klarhet tror jag! Det känns så här, nu idag!!!
    Du verkar vara klokheten på spåret!

    Koskiten får vänta här tills nästa vecka!
    Så vacker brickan blev!

    Sköt om dej i grönskan!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  10. Brickan blev jättefin, och tack för dina kloka ord du delar med dig. Man får sig en tankeställare av dom. I morgon vill jag ha sol i allafal. Ha en fin helg.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  11. Hej!!!
    Du har ny mall!? Din blogg är något speciellt Lotten!!! Det finns så många fina men vissa är något särsklit och magiskt med...
    Jag älskar din text idag, vi är nog många som ätit för mycket av honungen ibland....

    Ha det bäst och dansa;o)
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  12. It takes two to tango...ibland behöver man någon annan som hjälper en att hålla takten, så man inte dansar för fort...min "prattant" gav mig ett fantastisk råd, som jag kan använda när musiken spelar för fort och jag bara hänger med...

    Fredagsmys och gosehelg önskar jag dig!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  13. Ta hand om dig lotten för
    "Livet är mer an att bara andas"
    Ha nu en skön helg
    Kram
    Annelie
    psst. brickan blev jätteläcker

    SvaraRadera
  14. Ibland behöver man tid till att samla på sig positiv energi. Själv fick jag det av regnvädret idag, lustigt va? Sög in allt det vackra i trädgården och bara njööt av att vara inne.
    Sedan njuter jag av dina bilder naturligtvis. Blev sugen på att måla en av mina brickor i grå/vitt rutigt. Tycks ha fastnat i rut-träsket just nu, vill ha allt rutigt. Svart-vitt eller grå-vitt.
    Ha det nu toppenhärligt och samla på dig massor av positiv, härlig, energi.

    SvaraRadera
  15. Hej !
    Tack för bilder, tankar och energi !

    Stor kram
    Anci

    SvaraRadera
  16. Nu ska jag koskita hela min trädgård oxå, vaknade obsceeeent tidigt för att vara lördag. Men jag gillar mornar:)
    Ta din trädgård som terapi, stanna upp & bara vara e inte dumt.
    kram på dej gumman, irene

    SvaraRadera
  17. Åh vilka kloka ord vännen och underbara bilder!
    Ha den finaste dagen!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg