tjohoooooo, en gren...

...ger nangiala känsla!


tjing tjing!

under en promenad så hittar alltid pippilotten
något, fniss!
denna knotiga gren låg kastad i ett dike utanför ett hus där jag vet att trädet är en prynadsapel, mohaha!
den gick jag sen runt med hela promenaden, sånt klagar jag inte över.
såååå fin där va, stoooooooort leende framkallar den hos mig!

men härromdagen när jag var ute med goaste vännen,
 gick det bara inte att ta med, det jag såg...inte just då...
där var ett gäng tunga mossiga runda stenar, guuuuuuuu så vackert
måste ut nån kväll med barnvagnen och hämta hem de ljuvliga mossiga stenarna
ojojojoj nu rumlar tankarna igång på dom, vad jag ska göra, skapa...
kanske ska jag uppfinna en kärra...en pippivagn, haha!

vår handledare på jobbet frågade mig en gång
- när har du ro lotten ?
hmmmmm
hmmmmmmmm
hmmmmmmmmmm
svår fråga kan tyckas, att ställas till mig...

men jag har liksom ro i allt vevande
tro mig!
allt letande planerande och ihopkokande
det är ro som ger mig energi!
när jag är idéelös då blir jag heeeeeeeel slö!

cathch this day!!!
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Ja, det blev så vackert med den grenen. Vilken underbar energi du verkar ha och det smittar av sig ska du veta! Ha en bra dag! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Redan på plats.Till och med jag. Trodde du var på Ulriksdal igår. Men det kanske inte var igår.Tänkte mej lita fina bilder så här på morgonen men den som är från ditt eget hem istället är suuuuuuper.....:)
    Ha en bra dag
    Kram
    Birgit

    SvaraRadera
  3. hei.
    så vakkert du pynter nå,grenen var utrolig,
    jeg må si deg at du har en alldeles nydelig blogg,titter man inn hit blir man i så godt humør,
    tusen takk for at du er du.
    ønsker deg en flott dag vidre,
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  4. Vi måste nog ta en promenad till under helgen, så kanske vi hittar något annat roligt. Men det är klart lite senare kvälls promenader kan ju göra det lättare att bära hem ett och annat.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. ååå så herlig, du er virkelig kreativ og flink til å dandere må jeg si. Ønsker deg en nydelig fredag og en riktig god helg. god klem fra Monica

    SvaraRadera
  6. Tack för påfyllning av kreativitet och energi...det behöver jag idag...I promise I will catch the day.

    Tack för underbara bilder. Önskar dig mysigt fredagsmys och en sprudlande helg.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  7. Känner igen mig....är man idélös är man dööööd! Just nu går mitt huvud i spinn av allt jag vill göra och det blir liksom lite handlingsförlamning....men såna biverkningar verkar du vara befriad ifrån! Underbart! Hejja!

    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  8. Hej !
    Tack för fina ord :)
    Du ger verkligen glädje, energi och inspiration till alla som läser din blogg.

    Ha en skön helg

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  9. Halloooo pippilotten...=))
    Aah...de e så häääärligt med din energi...den smittar liksom av sej...=))
    O jag håller med dej...jag kopplar OXÅ av när jag får hålla på o pyssla...det ger POSITIV energi...=))
    Inget som stressar juuu...=)
    Ha nu en suuuperhärlig fredag o helg, pysslaren...
    Här ska pysslas o fixas i DET OÄÄÄÄNDLIGA...hihi...
    Kraaamizar Git

    SvaraRadera
  10. Hej Lotten! Men wow vilken gren du hittade- sååå fint det blev!!! Dina idéer och ditt skapande är verkligen inspirerande! Är så glad att jag får följa dig och smittas av din kreativitet..
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  11. Ps.. Blev så full i skratt när jag läste ditt förra inlägg- sången är från Macken och är inspelad bara ett par mil från där jag bor.. så nu vet du min dialekt! Gött å leva, annars kan de kvetta.. :D

    SvaraRadera
  12. God morgen Lotten.
    Vakkert som alltid. Ønsker deg en strålende helg.
    Kos deg.
    Klem Kristin

    SvaraRadera
  13. Fin fin gren du hittat =)! Hoppas du fick hem de där fina stenarna också. Ska bli kul att se vad du hittar på med dem. Hoppas du får en bra helg.

    Kram kram//Anna

    SvaraRadera
  14. Ha ha , alldeles alldeles underbar !
    Ha en fin helg och lycka till med stenarna !
    Kraam/Lotta

    SvaraRadera
  15. Hej Lyckliga-Lotten! Underbar gren, vet precis vilken lycka sådana fynd och efterföljande projekt ger!!! Stor kram och fortsatt lycka, Minna :)

    SvaraRadera
  16. Hihi tänk så bra det är att ha barnvagnsbarn ;o)och vissa människor behöver ha nåt projekt hela tiden, jag har ett behov med det och vännen min är snäppet ännu värre han blir verkligen sjuk av att bara vara ;o)
    Ha en finfin helg!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  17. Hihihihihihi...ja en stor stor väska skulle man ha med på sina promenixer för jisses så mycket vackert naturen har att erbjuda....lycka till med de mossiga stenarna....jag hade gjort samma sak:)

    HA en skön helg!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  18. Hej Lotten. Man mår bra av och plocka saker i naturen. Snygg gren du släpade hem! Jag har också börjat bära hem stenar, visar en nu jag hittade hos svärföräldrarna.
    Lycka till med stenjakten.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  19. Du är så smart - visst är det då man kopplar av allra bäst! När man pysslar och donar och planerar och filosoferar och fixar och trixar och ..... ! Skönt att veta att man inte är ensam om det - har fått höra av andra att det INTE är så man ska koppla av. Men vad vet dom!?!?!
    Jättevacker gren i fin omgivning!
    Ha en kanonhelg, goaste Lotten!
    Kram
    Ann

    SvaraRadera
  20. Vilken härlig blogg du har! Man blir så glad bara man går in här!!!! Förstår lyckan du känner... man blir som ett litet barn!!! Hoppas du får en underbar helg!!! kram Jessica

    SvaraRadera
  21. Ja Du Lotten härliga inlägg Du får till och läckra bilder.I mitt huvud just nu är det pryljakt som snurrar. Ska på auktion och loppis
    imorgon det blir en heldag.
    Nu kan vi snart börja nedräkningen!
    Lycka till med stenjakten och ha en fin helg!
    Kramar Lena

    SvaraRadera
  22. hihi..tänk att du är verkligen en pippi i vuxen kropp..sakletare som plockar grejer i diket!! ;)..OCH det blir ju så snyggt så man bara gapar!!..förstår inte hur de ser det innan!!

    ha det bäst i helgen!!
    ..söndagen skulle bli rktigt varm o fin ;) ..Trädgårsfix!! Yeeeaa!!!

    Kramis Sanne!!

    SvaraRadera
  23. O, ja, barnvagnar är bra att lasta på, hihi! Fast nu har jag inga små, så jag får vara extra listig.

    Älskar vackra blommande grenar, men har inte din kunskap om olika sorter.

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  24. Hej goa Lotten!

    Hihi du är helt underbar! Så där härligt turbo som jag gillar =)
    Sprudlande och leende Lotten, så tänker jag mig dig när jag läser dina inlägg. Måste snart få detta (som jag redan vet) bekräftat genom live-besök ;)

    Har du varit inne hos Magdalena (par courrier) ännu? Är dönyfiken, och vill dit NU =)

    Kram gumman ha en superduperhelg!!!
    Mia

    SvaraRadera
  25. Allt blir vackert i dina händer Lotten, du är toppen!!

    Trevlig Helg!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  26. PS grenen = me like
    Mossiga stenar! Me like too!!!

    SvaraRadera
  27. vilken härligt vacker gren:)
    visst blir man lugn av alla dessa idéer och fixande..
    jag kan inte vara utan dom...
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  28. Kjempe-vakkert!!! Sååå vakre blomster!!

    Ha en underbar helg, vennen!

    klem klem
    Anette:)

    SvaraRadera
  29. Oj vad fint!
    Hoppas du får en skön helg med mycket sol på din näsa.
    Kram Lina

    SvaraRadera
  30. Förstår precis din ro. Kretivitet och fantasi är lustfylld ro som föder ett energiflöde.
    Sittvagnen vi hade till dottern gick sönder eftersom jag oftast lastade den full med sten, tegelrör, pinnar ja du vet allt man behöver...

    Ha det underbart!
    Anna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg