idag, utredning!!!

...vårspritt!

tjingeling!!!
en kort paus..
mitt i all utredning och krafsande och krattandet!
idag har mången snigel fått sätta livet till, huuuu får dåligt samvete av bara tusan men vad ska man göra...
vad gör ni idag?
glöm inte att kolla mitt förra inlägg om bloggträff den 29 april
slottsträdgården har då ett event för sina kunder, det vore väl ett yppeligt tillfälle att ta en fika tillsammans och sen shoppa loss bland det gröna!
nu kallar sekatören på mig...fniss!
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Du skulle kunna ha en häftig trädgårdsmässa hemma hos dig Lotten, bara så läckert och smakfullt!

    Vilket ypperligt tillfälle till bloggträff i all enkelhet, hade jag möjlighet hade jag kommit med... Ha en mysig helg! Mari.

    SvaraRadera
  2. Gillar din uteinredning, med allt det rostiga som du sätter ihop så fint med växter. Ha det bra Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Är det redan sniglar i farten, men det är ju bra att du "tar dom", stoppa i frysen om du tycker det är otäckt och tjoppa till dom. Fin plats du har där i solen.
    Ha det gott
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Det ser så härligt ut i din trädgård, och jag längtar som attan till min!

    Bloggträff låter ju jättekul och på det stället dessutom - kan det bli bättre?!
    Måste kolla om jag är hemma då, eller på torpet - lite fram och tillbaks den här tiden!
    Ha en härlig lördagskväll!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Oj nu blev jag lite inspierad av dítt utepyssel...kikar på bilderna så ögonen blir fykantiga..vad du får till det!!..Själv var jag ute och krattade lite sen kom vårregnet..inte så särskilt varmt så det blev till att gå in..nu bakas det ett grovt bröd som jag fann bland bloggarna..karinlindströms :)väntar på att brödet ska jäsa klart..och då passar det så fint att blogga och få lust till att fixa till det ute..om man bara hade lite ideer själv oxå:)..ha en skön fortsättning på helgen.
    kram..Pia

    förresten sniglar ..det ha vi inte ..än..för kallt:)

    SvaraRadera
  6. Brrrr...bor inte vi i samma stad?? Här var det blåsigt och kallt idag, men det är klart...om man krattar och fixar och donar håller man sig varm förstås! Och man blir varm i hjärtat av att titta på dina fina bilder...för att inte tala om inspirationen som bara ramlar över en och får till och med mig att gå ut och rycka i trädgårdsredskapen.
    Vi ses den 26:e!
    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  7. Haha...den 29:e menar jag förstås! Blir så virrig av all inspiration.
    kram igen
    Sussi

    SvaraRadera
  8. Jag såg massor av små sniglar idag på vägen, sådana med ett litet hus på ryggen. Det var när jag gick en prommis med prinsessan. Idag har man blåst bort på vår baksida om man varit hemma. Men det har jag inte, för idag har jag möblerat hos pappsen.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  9. Visst är det synd om sniglarna, men ´man vill ju inte trampa på dom.....Tänk om jag hade din trädgård, då skulle jag bara sitta där och dricka te och njuuuuuuuta av allt vackert;o)

    Ha det bäst!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  10. Hej hopp i Lotten!
    Fint blir det där borta i radhusträdgården:-)

    Själv har jag fullt upp med nya projektstarter. Allt verkar starta samtidigt i år pga den lite sena våren. Sååå kul att det är igång! Hela bilen stinker av alla buxbom som jag kört omkring med senaste dagarna:-)

    Ha en skön fortsatt utredningshelg!!

    SvaraRadera
  11. Hello Lotten!
    Önskar så innerligt att jag hade kunnat komma till bloggträffen men bor lååångt därifrån :((((
    Härliga utebilder....

    Kram Git

    SvaraRadera
  12. Hallojs!!!

    Sååå mysigt den stolen skulle man lapa sol i... Gillar dom där svarta violerna (tror jag de är) Ser ut som ett rum ute..
    Må sååå gott..
    Kraaaam Linda

    SvaraRadera
  13. Vad fint du får det i trädgården:)

    Här har inget blivit gjort idag utomhus men invändigt så...:)

    Kram Annica

    SvaraRadera
  14. Fina bilder och mycket inspiration!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  15. Blääää så äckligt med sniglar mycket tacksam att vi inte är drabbade av dem här "uppe"

    Så kul med bloggträff önskar att det vore närmare så skulle du då helt klart ha en antusiast...hmmm stavas det så?
    Nåja, ha det bäst!!
    Kram Marith

    SvaraRadera
  16. Vilken härlig utredardag du har haft idag;-) Vi har varit borta hela dagen, med besök i mysiga butiker, middagsbjudning och nu hemma igen lite avkoppling. Här har det blåst som bara den, hoppas blåsten tar med sig löven så att det blir lite mindre att räfsa;-)

    Ha en fortsatt mysig utredningshelg!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  17. I so relate to your STYLE!! Absolutely LOVE it and I want you to know that sometimes, I listen to your "birds" all day long. I just turn up the volume and they chirp from my office and I hear them throughout the house - rather than the traffic from the freeway! THANK U!

    SvaraRadera
  18. Såå fint i din trädgård! Och det låter som en fin lördag hos dig. Själv är det nattpass på jobbet som gäller :/
    Visst är det trist med dessa sniglar...
    Hade gärna velat vara med den 29:e men det blir för långt, tyvärr för det låter urmysigt.
    Kram Allis

    SvaraRadera
  19. Hej !
    Är det din trädgård ?? Så fin och underbar den är ! Och vad skicklig DU är !!

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  20. Vad sugen jag blir på att utreda nu...*ler*... Kloten som speglar i silver är jag väldigt förtjust i, skulle vilja ha olika storlekar som du har där...

    Go söndag till dig!

    Kraam Mariette

    SvaraRadera
  21. Så fint du har det i din trädgård Lotten! Ja, hade vi inte haft så mycket att dona med alla golven så hade det blivit utredning här igår också!
    Vi tillbringade många timmar i badhuset istället så att maken fick måla ifred...snällt va?!=))

    Kram till dig!

    SvaraRadera
  22. Hallåååå! Nu har jag precis nyss läst om dig hos Claus Dalby! Mooohaha! Vilken ära!!!

    Puss & kram
    Mia

    SvaraRadera
  23. hei Lotten.
    noe så fantastisk dette var,elsker dine bilder,
    hehehe skulle forresten hilse fra Claus..
    ønsker deg en flott søndag.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  24. Takk til Claus D. som gjorde meg oppmerksom på bloggen din, den er helt nydelig og kommer helt sikkert tilbake for mer inspirasjon.
    klem fra marilyn

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg