månadens blogg...

...i tidningen lantliv !!!


har planterat om lite igår, mmm jord under naglarna, vårpirr!!!
det märks att blommorna svarar på ljuset och sticker iväg...


tjing!!!
tack ni varma för era varma tillrop om att jag blivit
månadens blogg i tidningen
jag jublar och hjular..rodnar lite... 
och hälsar nya läsare
varmt välkommen hit!

har inte ännu sett numret, ser ju huuuuuuuuuuuuur spännande ut som helst, trädgårdsnummer i lanlivs anda, mohahaha!
(flygande småblommor i syréngrenen)

en kort beskrivning om vad jag tror att jag bloggar om, fniss!
andra kan ju ha andra tolkningar, ehhh

lottens vita och gröna är en personlig blogg där jag skriver om vad som faller mig in oftast om

ett vanligt liv i ett radhus...
med tre goa ungar...hm i tre trotsåldrar
inredning i lantligt stil som lottenifieras
renoveringsprojekt som ibland tar tiiiiiiiiiid

mycket trädgårdsidéer, blommor och pyssel med ibland helt galna idéer,
buketter och kransar året om och sååååklart om min lammöronspassion, fniss!
av växten görs lampskärmar, ägg, kransar, strutar...bäst att förklara!

mycket annat också som, 
djupa, ytliga kanske roliga tankar...
men med humor  som är den goaste kryddan...
och såklart inspiration från både det ena och det andra...

hoppas såååååå på att
ni vill hänga med!

varmkram lotten 
i morrn om en ny passion...

Kommentarer

  1. TJOHO! Vad spännande och ett stort grattis till titeln! Ska absolut köpa numret! Kramisar Från Ullis

    SvaraRadera
  2. Gratulerer! Du har en flott blogg, så det er deg vel unt.
    Jeg må nok ta en tur til byen i ettermiddag og handle blad.
    Klem fra Liv

    SvaraRadera
  3. STOORT grattis Lotten! Det var på tiden att du fick den utmärkelsen! Du glömde en sak i din uppräkning - att din blogg alltid är positiv och glad, så man får en energikick av att gå in här!
    Kraam! /Marie

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas att du såg att jag grattade dig förut :) Men jag säger det annars gärna igen : GRATTIS !! Du är ett mycket bra val.
    Din blogg är en av mina favoritbloggar och väcker i viss mån trädgårdstankar hos mig. Det du !!

    Stor kram
    Anci

    SvaraRadera
  5. Graqttis till att vara månadens blogg! Men, det är ju lätt att förstå, den är helt underbar! Jag läste det igår, och tänkte; jättebra Lotten, det förtjänar du verkligen!

    Stora kramar/Mimmi

    SvaraRadera
  6. Gratulerar så mycket, du har en så vacker blogg...

    En härligt Dag & kram på dej!
    /L-Lott

    SvaraRadera
  7. OOoooo vad roligt att du har blivit månadens blogg i lantliv, det är verkligen en superbra tidning. Det är du såååååå väl värd!!!!!!!!
    Kramelikram Anna

    SvaraRadera
  8. så underbart roligt det är du värd:) din blogg är så härligt rolig att läsa varje morgon:)
    kram och en mys dag till dig
    sandra

    SvaraRadera
  9. Yeeah!
    Vad kul!!..Passar perfekt i trädgårsspecialnummret då din trädgård är något utöver det vanliga :)!!
    Grattis!!! Kram Sanne..

    SvaraRadera
  10. Grattis...du har en riktigt härlig och inspirerande blogg som jag kikar in så fort du gjort ett nytt inlägg!


    Tack för all inspiration
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  11. Heisann...grattis med tittelen i Lantliv. Gleder meg til å få lese bladet.. Vil bare si at jeg blir så GLAD av å lese og nyte dine foto..de gir meg glede ,inspirasjon og en kickstart på dagen...du er en av mine favoritter blogger....Ha en super dag...Kirsti...

    SvaraRadera
  12. Oj oj, grattis sååå kul!!!
    Har inte sett tidningen ännu, då jag annonserat i den tidigare och fått nummer, nu har jag glömt att förnya min prenumerastion, så jag får vänta tills den kommer ut i morgon, den ser lovande ut!!
    Ha en fin dag vännen!!

    SvaraRadera
  13. ETT STORT GRATTIS till dig Lotten! Men inte förvånar det mig precis!
    Stor kram/Randi

    SvaraRadera
  14. Grattis Lotten!! Det är du väl värd!!

    Jag kan bara instämma i föregående talares lovord över din blogg - den härlig!!

    Så glad att du finns här i bloggvärlden...:)

    Stor kram du goa!!
    Willewira

    SvaraRadera
  15. Grattis vad roligt!!!!
    Ja din blogg är ju så fin och inspirerande, man vet aldrig vad man kan hitta när man kollar in här :)
    Ha en fin dag!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  16. Ååååå, vad kul!!!! Har inte heller sett numret av Lantliv, men införskaffas förstås så fort den kommer..Ha det bäst bland planteringarna...kraaaaaam kat

    SvaraRadera
  17. Grattis till omnämnandet som månadens blogg i lantliv! Vilket ljus det är i dina bilder! Är det på altanen? Ha en bra dag! Kram :)

    SvaraRadera
  18. Grattis så mye Lotten :-) Vel fortjent:-) herlig med jord under neglene.:-) kos deg..klem fra Gry

    SvaraRadera
  19. GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS! Härligt Lotten och du är verkligen värd att vara med som månadens blogg för här får man aldrig nog av påhittigheter och vackra bilder. STOR KRAM - Marie

    SvaraRadera
  20. Grattis Lotten, du är bäst!
    Jag älskar lottenifieringen av världen med din personliga inspiration och ibland galna idéer, allvar och ett stort mått av speciell Lottenhumor, varvat med underbara foton.
    Önskar dig en underbar och kreativ dag.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  21. Å vad roligt! Grattis!!! Jag läser iofs inte den tidningen men nu kanske jag skulle ta o köpa den o se vad det står. Fast jag förstår ju varför du fått den utmärkelsen. Din blogg är verkligen jättefin o trevlig o rolig att läsa. /Knatten

    SvaraRadera
  22. Rodna äör det sista du ska göra Lotten, du HAR en underbar blogg , jag gillar verkligen dina arrangemang och alla vackra ting!

    Grattis än en gång till månadens blogg i Lantliv!

    Flygande blommor, huh,: ) och va fin du ser ut på bilderna! Mari.

    SvaraRadera
  23. Äntligen trädgårdstema i Lantliv :-).
    Kul att du är månadens blogg, det har hu verkligen gjort dig förkänt av. Fin bild på dig.
    Kramar Liselott.

    SvaraRadera
  24. Jag bara njuter Lotten...

    Attans att jag sålde alla mina glasblommor....ser ju dina här idag igen, de är såå vackra!! Skulle så klart behållit nån själv...

    Härliga bilder på dig med, du underbara, där i ditt paradis!

    Och du senaste numret av Lantliv är bara sååå himla vackert...

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  25. STORT GRATTIS !!!! Din blogg är verkligen vacker med fågelsång och allt.
    Ha de gött!!
    Ingela

    SvaraRadera
  26. Grattis fast jag är inte det minsta förvånad för det är alltid lika kul att skutta in här i bloggen!
    Ha en riktigt härlig dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  27. Gratulerer såååå mye!!! Vel fortjent, vennen! Din blogg er helt underbar!

    Klem klem
    Anette:)

    SvaraRadera
  28. GRATTIS! Jag förstår dem för din blogg är underbar! Fina bilder och sååå rolig att läsa! Jag följer dig troget och får massa inspiration och tips.

    Så en ytterligare en gång: ett sstort grattis, det är du värd!

    Kramar Maria

    SvaraRadera
  29. På tiden PippiLotten att du fick bli månadens blogg;o)
    Ljuvliga bilder och på själva Lotten oxå!!!

    Ha det bäst!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  30. Jättekul och jättegrattis till titeln. Den är du verkligen värd. Ska genast bege mig till affären och köpa den. (Prenumenerar inte just nu, kände att jag plötsligt hade för många tidningar och blev "snål" men köper den ändå....)
    Älskar din blogg och dina härlig bilder.

    SvaraRadera
  31. JÄTTEgrattis! Det är du så väl värd! Jag blir alltid piggare av att läsa din blogg :) Måste hem och läsa tidningen som jag inte ens orkade öppna igår .... Kram, Tina

    SvaraRadera
  32. Grattis!! Så STAS og veldig fortjent,en flott blogg!!

    SvaraRadera
  33. Åååå Lotten äntligen äntligen som en viss person sa hihi. Såklart att du blir månadens blogg det har jag tyckt läääänge att du ska bli. Du inspirerar i massor och skriver alltid så roligt. Jag blir alltid på gott humör hos dig och hos dig skiner alltid solen.
    Kram på dig sötis/Ingela.

    SvaraRadera
  34. ÅÅÅÅÅ, GRAAAAATTTIIIISSS vännen!!!!! Trodde att du blivit det för länge se, du är värd allt hundra gånger om. Pb home har med en annons i samma tidning där jag har tagit bilderna så jag är glad jag med...HURRA när ska vi fira??

    KRAAAM
    Hanna

    SvaraRadera
  35. ÅÅÅÅÅ, GRAAAAATTTIIIISSS vännen!!!!! Trodde att du blivit det för länge se, du är värd allt hundra gånger om. Pb home har med en annons i samma tidning där jag har tagit bilderna så jag är glad jag med...HURRA när ska vi fira??

    KRAAAM
    Hanna

    SvaraRadera
  36. G R A T T I S!!! Det är du verkligen värd! Jag har inte heller fått tidningen ännu, så jag visste inte! Så kul för dej!!!

    Det ser så härligt ut i ditt uterum!
    Ha en riktigt härlig dag!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  37. Ett jätte GRATTIS från oss.
    kramiz//kullervilla

    SvaraRadera
  38. Grattis Lotten!
    Du är så himla mycket värd den där utnämningen till månadens blogg!!!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  39. Grattis grattis vännen!
    Jo jag såg att du blivit månadens brutta :)
    Du är sååååå värd den titeln. Inspireras ständigt av dina härliga ideér.

    Kramen till dig

    Viveka

    SvaraRadera
  40. Men grattis Lotten!

    Trodde nog kanske i och för sig att du redan varit månadens, skulle bli årets blogg *ler*.

    Härliga bilder! Jag blir så otroligt sugen på att fixa lite med växter nu. Längtar till trädgårdsmässan och värmen ;)

    Tusen grattiskramar!

    Karin

    SvaraRadera
  41. Stort GRATTIS till månadens blogg i Lantliv, som är min absoluta favorittidning..den utmärkelsen är du värd flera gånger om..Kram Torprosen

    SvaraRadera
  42. Åh, vad kul! Grattis!

    En härlig tid vi har framför oss, vi blom- och trädgårdsälskare :D

    Kram Lily

    SvaraRadera
  43. Grattis til din utnämning! jag har läst den också...
    Sträck på dig!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  44. GRATTIS du har ju en kanonblogg.Jag bli alltid glad att kika in här.Skoj att läsa om dej i Lantliv.Vad glad jag blev att det va du.Önska dej en skön kväll vårkram Rita ♥

    SvaraRadera
  45. Hey Lotten, Grattis for the lovely ideas!! I love the glass vases hanging from the trees. Wish I could get those in California...Kram, Cynthia Wolff

    SvaraRadera
  46. GRATTIS vännen!!!

    : )

    KRAM, Jenny

    <3 <3 <3

    SvaraRadera
  47. *haha* Här får du ytterligare en liten kommentar! Hoppas du orkar läsa även min ;0)... Grattis till titeln! Jag förstår varför om jag säger så. Jag har en liten tävling hos mig *blink*.
    Kram/ anna

    SvaraRadera
  48. Grattis...det missade jag, måste kolla =) Kram Mia

    SvaraRadera
  49. Hej Lotten!
    Trevligt att mötas bland äggen hos Hanna...:-)
    Kram Eva Agnes

    SvaraRadera
  50. Du missade en sak Lotten

    du ger oss läsare fantastisk positiv energi,

    en dos glädje

    Kram kram
    Caroline

    Förresten GRATTIS GRATTIS GRATTIS
    Jag måste köpa numret!

    SvaraRadera
  51. Hej Lotten!
    Stort grattis.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  52. Åh, grattis! Inte för att jag är det minsta förvånad, möjligen då som flera andra ovan, dvs att det inte hänt tidigare! Ack ja, nu blir det till att skicka någon hemma i Sverige att köpa även detta nummer av Lantliv och posta till UK...

    Kram på dig och grattis - titeln är dig väl värd.
    Kram,
    Helena

    SvaraRadera
  53. Grattis Lotten! Det var ett lysande val av Lantliv, ska rusa och köpa tidningen.
    Vårkram till dig vännen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  54. Varmt Grattis!
    Du har verkligen en jättefin blogg!
    Klart ett bra val av Lantliv!!:)
    Har dig sedan ett bra tag med på vår blogglista!
    Såå fina bilder!
    Kram från oss!

    SvaraRadera
  55. Åh va roligt! Grattis! Nu måste jag springa och köpa lantliv även denna månad! =)
    Kram Dessie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg