värme...

...i hjärtat och på axlarna!
tjing!!!
är den lilla primulan  inte underbart pötig (söt), den färgen går jag lätt i gång på...med, hihi!
och vinsten nr 2 då, jag bara döööööööööööööör!
tack såååååå mycket, jag älskar den!
har stickat denna heeeeeelt ljuvliga sjal!!!
jag har haft den omkring mig sen den damp ner i låddan...ja vi är numer ett par, blink!
alltså sjalen och jag, fniss!
blir ni nu toksugna med på en partner så kika in på hennes urfina blogg och beställ en!!!
paketet så vackert inslaget av goa underbara maria...får en lotten såååååå rörd att en tår trilla av det fina!!!näää hjulningar och jubel...får det bli!
****
idag är det tisdag, min favoritdag...och gustavs, vi är hela dagen!!!
är lite trött på snorisräjsern nu, får se om vi tar och bakar bullor...som gus kallar det..istället!

jag har lite sorg med, snyyyyyyyyyyyyyyyft, näää sur är va jag är...som citron!
nåt skit har kleta tilll det i citronträdet, blir så förbenad så jag morrar tror det är bomulslöss...
duschar dushar  dushar...klappar och nynnar söta sånger om sommaren och sänder en
goooo varm en till citronängeln som vakar över min lilla bäbis, fniss!
hoppas att det funkar annars tar jag till värtingsprääääjen..vill inte, det är vidrigt!


tommy är skitsur...
att vi nu måste kånka i och ur trädet från duschen när var familjemedlem måste duscha...
vattnet räckte inte heller till honom...
vaaaaaaa min bäbis måste dusha ljummet ju
 -såååååååånt sjåp fick man höra dårå...

så surt är det då på alla fronter kan man säga ...
 
näää jag blir som socker på momanngen då gus pladdrar om kossor och kojvar!
varmkram till era mina söta
lotten

Kommentarer

  1. Halloj Lotten! Va myspys att få ha en "rå om varandra dag", pyssla, njuta och bara vara tillsammans!
    Underbara bilder du visar som vanligt. Hoppas citronträdet tar upp sig, verkligen surt hörru..!

    Ha de gott
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Grattis till vinsten. Sjalen var såå romantisk!

    Ullöss, blä..., de är ena riktigt läskiga typer. Ett bra tips är att doppa en tops i T-röd och dutta på lössen. Det är det enda som har funkat för mig.

    Lycka till!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ola querida,
    Bom dia....
    Mesmo com o tradutor não pude entender bem o nos conta,mas vou seguir sempre seu lindo blog.....
    Beijos
    Deusa
    http;//vasinhoscoloridos.blogspot.com

    SvaraRadera
  4. Helt underbar primula: en lisa för ögat! Å hopp om våren!
    Kramar Ullis

    SvaraRadera
  5. Tur som en tok har du ju! Vilken härligt värmande och go sjal!
    GRATTIS igen då..!!

    Lycka till med citronträdet!
    Ha nu en jättefin fettisdag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Åh vad trist med trädet har du provat att spraya med såpvatten?
    Sjalen är ju helt underbart vacker förstår att du är tokkär i den!
    Ha en finfin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  7. Å vilken fin sjal du fick, vacker och användbar! och den primulan i kannan, så urvackert! Mari.

    SvaraRadera
  8. ett stort grattis till vinsten den är ljuvlig.
    hoppas ni får en mysig dag och att bullarna blev goda! hoppa citronträder klara sig
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  9. Tråkigt att du fått löss.... eller vad det kan va, jag menar ditt träd - så klart, hihi! Härlig sjal du vunnit. Behövs då det är så hiiimmmla j....kla kallt! Varm kram Marie

    SvaraRadera
  10. Åh nej! Såna kusar har jag haft på mina citrusar, nu har jag bara en planta kvar... De är svåra att ta ihjäl, tillochmed med värstingsprejen! Jag har pillat för hand... men det blir ju så många tillslut.
    Lycka till med bekämpningen!

    Vilken vinst! Den såg så härlig ut! Förstår att ni är ett par :)

    Ha d gott!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  11. Tack för inspirationen som du ger mig, din blogg är ju bara så underbar! Blomman var verkligen (var det pötig;)

    SvaraRadera
  12. Vilken underbar sjal- grattis till vinsten! Låter så mysigt att bara vara med gustav och ha det gott- ta dagen som den kommer! Det längtar jag efter just nu- det är alltid något på to do- listan- nu är det tentaskrivning och jag kommer ingen vart.. men till helgen då är det över.. =) Hoppas din bebis kryar på sig! =)
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  13. Vilken mysigg sjal du vann .grattis.Vad mysigt att bara vara hemma och mysa och få rå om varandra .Vilken söt primula.kanonläcker färgen var ju bara så fin.Hoppas att citronträdet tar sig.Hoppas du får en god semla idag på semeldagen.Ha det gott Varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  14. Hej hej gumsan,

    Blev det några bullor idag????
    Älskar ungars egna små ord för saker och ting.

    Men ack då..... din lilla bäbis har gått och blivit lite krassligt!!!
    Inget kul, men jag vet att du har mer än en ängel som vill dig allt väl och det ikluderar naturligtvis både riktiga barn och citron bäbisar!

    Snacka om Flow vännen, kan bara gratta dig till den underbara sjalen. Den är som klippt och skuren till dig Lotten. Din stil!

    Visst skall vi träffa både Minna & Hannu om det blir som jag vill.
    Men till helgen ses vi i vart fall!

    Fortsätt nu att rå om lilleman.
    Kramisar Jeanette

    SvaraRadera
  15. Hoppas verkligen att ditt citronträd hämtar sig å inte går ner sig helt å hållet.
    Sådana dyrgripar får man vara rädd om=)
    Kramkram Marie
    Grattis till vinsterna, turgumma där=D

    SvaraRadera
  16. soooooo pretty... i love the primrose... and your blog... amazing... xx pam

    SvaraRadera
  17. Vilken underbar sjal. Vilken tur du har Lotten!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  18. Hej på sig pöt-Lotten! Vilken ljuvlig liten primula - synd bara att de inte trivs så bra inomhus, jag lyckades plantera ut några i och för sig men det går ju knappast i år när snön ligger djup i landen. Och flingorna bara fortsätter dala...

    Håller tummarna för ditt träd - och intressant med tipset här ovan om tops med T-röd - maken din förstår säkert om du talar om att det är som ett litet barn!

    Lena

    SvaraRadera
  19. Alltid lika trevligt att läsa dina underhållande texter;o)
    Stackars Maken klart bäbisen måste duscha;o) Hoppas det ordnar sig!
    Och grattis till den underbara sjalen, så fin!!
    Ha det bäst!!

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  20. Söt primula måste jag säga.
    Gillar även din vinst grattis till den.
    Jag gillar hortensior men för mig är det höst gammalmodig man har blivit.
    Ullös är fy bubblan värsta tänkbara.
    Ha en skön kväll
    Annika

    SvaraRadera
  21. Hei, Lotten! Gratulerer med vakker vinst!! Så vakkert sjal!

    Ha en fin kveld, vennen!!

    Klem
    Anette:)

    p.s. lykke til med sitrontreet!!!

    SvaraRadera
  22. Your shawl is beautiful!!! And that lovely primrose is the perfect solution to a cold Winter...makes me dream of Spring...so pretty!!!

    Hugs ~

    :) T

    SvaraRadera
  23. Underbar vinst och inslagningen och lappen sen då...sååå läckert!
    Hu för ullöss, enda tipset jag har är pela av allt synligt och dutta sen med en bomullstops doppad i rödsprit. Ut med plantan så fort vädret tillåter, ohyra trivs inte med hastiga miljö- och väderombyten. Lycka till,
    varmkram Lydia

    SvaraRadera
  24. Hej sötis!

    Åh vad fin vinst, grattis!!!

    Nä vad sorgligt med ditt citronträd, hoppas det repar sig! Har magont och oro i mitt hjärta över mitt citronträd också...det har tappat alla blad. Är nu hyperorolig att det är döende :o

    Fikonträdet, som jag också hade hjärtsnörp av, har dock repat sig och är frodigt igen (phew..)

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  25. Kram söta lilla lotten.. Du är bara för söt... inte sur...

    Kram ♥ Mia

    SvaraRadera
  26. Vilken fin vinst, den ser jättefin och skön ut. Hoppas det går bra med citronträdet.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  27. Heeeej!

    Vad roligt att du trivs så bra i min sjal, den verkar ha "hittat hem"! Alltid kul att höra.

    Hoppas att ditt träd snart mår bättre. Det är väl självklart att det ska få stå i duschen...allt för växterna.

    Hoppas du får en underar vecka.
    Kraaaaamar Maria!

    SvaraRadera
  28. Vilken superfin sjal! Älskar sjalar av alla de slag. Grattis! Jag hoppas snart få lite tid över och göra "moster trädgårs" smycke :D

    SvaraRadera
  29. Stackars litet citronträd... hoppas du får bukt med lössen! Ljuvlig sjal till ljuvlig Lotten, klart du kammar hem vinsten... det är nog karma, du har gott om god sådan sötaste!

    Kram från Jenny

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg