snälla sol...

...vill du lysa!?

Snälla sol vill du lysa?

Så vi alla slipper frysa
Lys på far och mor
Lys på storebror
Lys på syster min
Lys i stugan in
Gå ej bort från oss sen
och lys imorgon klart igen!!!
kommer ni ihåg den rå, sjunger den så jag är tokheeeeees nu, int hjälp det ett shiiiiit!
 
idag ska gus och jag få härligt varmt besök på eftermiddagen,
vi är ju lediga och ska inte sätta ut näsan
mer än den lilla pannkaksprommisen till mommo,
det är värmande på ett annat sätt...
 
såååååå ni varma människor,
värm er en stund, krama nån... fast nu kramas vi!
naaaaaaajs!
lotten

Kommentarer

  1. Venter på solen her vi også:)) Lei av vinter og kulde:))


    Vennlig hilsen

    AnnElin / FruRosasHjem

    SvaraRadera
  2. Ja, fortsätt och sjung du...och att den VÄRMER också!

    Åh, vad man längtar nu! Men igår var det ju ändå vackert men guuuuuuu´så kallt!!!
    Imorron får vi sol säjer dom nu här!

    Ha en härligt fin dag med pankisar och annat!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Om vi alla sjunger den sången, hjälper det då ?? Ditt inlägg värmer i alla fall.

    Jag vill kramas mycket och bli varm :) Hoppas att din dag blir myssssssig.

    Stor kram till dig
    från Anci

    SvaraRadera
  4. Ja, var är solen egentligen? Har den gått i ide som igelkotten eller?

    Men dina tulpaner ser i alla fall ut som små solar i sig själva...
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  5. Du sjöng i alla fall så den lyser här, du glömde sjunga var den skulle lysa..fniss.
    Vackra tulpaner, såna har jag precis tryckt ner i en hink med vatten. Ska göra en tulpan-is-skulptur.
    Ha en fin dag
    Goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Kom på en sång mamma sjöng för mig när jag var liten:...en liten solstråle tittar in, igenom fönstret på stugan min, jag ville vara en stråle klar, ett litet solsken för mor och far...men var den kommer ifrån eller hur hela visan är det vet jag inte. Ja nog längtar jag efter att solen ska titta in....
    Önskar dig och Gus en mysig dag. Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  7. Längtar också efter solen nu Lotten. Jag fryser!!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  8. ...oooooh... så bra att nån orkar sjunga för oss idag...
    Själv har jag jordens huvudvärk och längtar till imorrn:-) det är alltid bättre imorrn;-)

    Hillevissankram

    SvaraRadera
  9. Vet du Lotten, den sången kan jag utantill och går ofta och sjunger i tysthet, lustigt va!: )

    Ljuvliga och inspirerande bilder som vanligt, du bor så vackert! Mari.

    SvaraRadera
  10. Vilket mysigt inlägg och visst lyser solen idag!

    kram Mia

    SvaraRadera
  11. Ljuvliga bilder, skit att det inte hjälper att sjunga annars kunde jag ju hjälpt dig lite! Kram Marie..

    SvaraRadera
  12. Det hjälpte Lotten! Nu skiner solen hos oss!;))!/Anja

    SvaraRadera
  13. Tack söta söta för din kommentar..
    tyvärr ingen sol här men den försöker komma fram:)
    Hoppas ni hade det mysigt och goda pannkakor:)
    kram kram sandra

    SvaraRadera
  14. kramar till dig med sjungande Lotten i solen***
    Annelie

    SvaraRadera
  15. Åååhhh vilka solbilder! Beautiful :)

    Här sken solen en liten stund idag...

    Ha d gott!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  16. Du har så himla fina bilder! Jag njuter av dom, en efter en....
    Ha en mysig Kväll!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  17. Hej Lotten!

    Sol och blommor, det värmer... Och gott besök och goda pannkakor också!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  18. mmm.. blekt gult.. helt klart bland topp tre av favoritfärgerna!!

    SvaraRadera
  19. Jaa Lotten sjung mer så kanske något händer =)! Hoppas ni får en bra vecka!

    Kram kram//Anna

    SvaraRadera
  20. Jättevackra vårblommor. Ska nog "apa" efter lite till nästa vecka när jag ska ha vinprovning hemma hos mej.
    Kram
    Birgit

    SvaraRadera
  21. Vilket vackert vårarrangemang! Solen ser ju ut att kika in lite försiktigt i alla fall:)

    Rebecca

    SvaraRadera
  22. Tack kära du för din solsång!
    Jag har haft värmande solstrålar hela dan...du kanske måste precisera att du vill ha sol där du befinner dig...;)

    Kramar Maria!

    SvaraRadera
  23. Ohh sol.. vad är det?
    Aha det som lyser så fint på dina blommor. Minns inte när jag såg den sist.
    Mannen sa att det varit sol hemma idag och så var jag inte hemma och där jag var 4 mil var det minsann ingen sol.
    Jag får väl vänta tills jag kommer till La Gomera.

    super fint du har gjort - igen!!
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  24. Sjung högre, Lotten - det blev ingen sol här!
    Men dina tulpaner lyser upp tillvaron i alla fall.
    Hoppas solen levereras i morgon...
    Kram Randi

    SvaraRadera
  25. Åh, så glad jag blir av att läsa din blogg! Skulle behöva en egen Lotten i fickan jag... Urdeppad blir jag på min dåliga fysik/motståndskraft. Nu känner jag mig hoppfull igen, och ska gå och sova med rosenbilder på näthinnan :) Kram, Tina

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg