man tager vad man haver...


...ibland kommer en ljus idé!


hillo!
mås det i jullunket?
här är det lugna gatan, inga planer...
mer än att äta gott och ta en låååååååång promenad!
kanske ska jag til noanoa rean, eller inte?

kommer ni ihåg min rostboll som jag inte riktigt hade några idéer om...
tjohuj så kom det till mig, fniss!
nu har den en guldig slinga och en svart pappersstjärna jular till den än mer, najs tycker jag dårå!

var ju hos syrran igår och hade det urmyspysigt!
hade med mig dessa silversprayade JUL bokstäver och en lammöronsbakelse,
vad ger ni i värdinnegåva?
mys vidare!!!
varmjulkram lotten

Kommentarer

  1. Hej lotten!
    Så vackert!!

    Jo jag har mailat dig. Mailade dig på den mailen du hade på bloggen innan.. Hoppas att duhar fått mailet..
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Du Lotten, du Lotten... Kunne ønske jeg hadde din kreativitet!!! Som vertinnegaver/smågaver har jeg laget skilt med God Jul på, også har jeg gitt bort lys og fyrstikk-esker med pynt på...

    Bokstavene var skikkelig fine. Herlig pyntet!

    ønsker deg en super-duper dag.

    juleklem Beate

    SvaraRadera
  3. Såååå stilig ballen ble! Nydelig vertinnegave også! Vi får holde oss hjemme denne julen og ikke gå i noen av selskapene, desverre - ungene kaster opp, og har holdt på siden 22. desember... De lever på kokt vann, salt kjeks og litt cola... Ingenting som hjelper, og det er MANGE barn rundt om som har det samme - desverre...
    Jeg syr gjerne noe i vertinnegave, ellers blir det blomster eller vin... I julen blir gjerne klasken pyntet med hekklede hjerter og litt bast...
    Nyt juledagene!
    HIlde

    SvaraRadera
  4. Hej Lotten=)
    Härligt annorlunda juligt, jg gillar att ge min egen gjutna betong dekorerad i värdinnegåva...
    God Fortsättning=)
    Annica.

    SvaraRadera
  5. God fortsättning på dig Lotten! Rostbollkronan är ju supersnyggast! Gillar även ditt kanelkors. Kram Katta

    SvaraRadera
  6. Wishing you a very merry Christmas, with lots of blessings--Gypsy Purple--Chamara

    SvaraRadera
  7. Hej, Din ljusboll blev verkligen superfin.
    Mina värdinnegåvor bli snittblommor eller ljus från butiken, Det är så enkelt att bara ta nåt därifrån när man jobbat färdigt=)
    Ha en fortsatt mysdag=D
    Kramkram MArie

    SvaraRadera
  8. Så vackert din rostboll blev!

    Ha fortsatt sköna dagar!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  9. I love the lights and star in the metal sphere! Very pretty.

    SvaraRadera
  10. Rostbollen blev ju jättefin!
    Det blir bara äta och ingen promenad här, snön vräker ner!
    Växthusmadam

    SvaraRadera
  11. Hej Lotten ..du är allt bra påhittig du:)..mysig "boll"...fint som vanligt och urmysigt...hoppas du får en fortsattgo & lat jul..kram från en lat bloggare..Pia

    SvaraRadera
  12. Det var riktigt najs, supersnyggt. Och fin gåva till din syster. Vi ska på stort släktkalas idag hos svärmor. Blir en blomma, lite tråkigt kanske.
    Ha en bra Annandag jul
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  13. Så läckert och så snyggt! Du kan du som alltid!


    Kram på dig vännen!
    Marina

    SvaraRadera
  14. Bra idéer du får ! Ännu bättre att du gör något av dem :) Här är det noll kreativitet föt tillfället och jag som bara vill !! Nu har jag vilat nog, vill göra nu.

    NoaNoa-rea ? Låter intressant.

    Ha det helt enkelt bara så underbart :)

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  15. Njuter av alla dina fina bilder***
    Önskar dig God Fortsättning***
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera
  16. Hej gumman och god fortsättning på julen!

    Så fint det blev med den makeover av rostbollen :)

    Tänkte jag skulle be dig om en liten tjänst men jag tar det via mailen istället.

    Kram så hörs vi snart igen :)
    Carina

    SvaraRadera
  17. Idag är det hel stiltje på min blogg så nu ska jag ägna mig ett tag åt att "titta in" på andras bloggar och vad händer jo jag hamnar på den här sidan och självklart så lämnar jag ett litet "visitkort" att jag varit här och läst och tittat i din fina blogg! Ja vad säger man mer då? Jo, självklart God Fortsättning på Julen!
    Just nu ska man inte titta in på mina bloggar eftersom det är lite "oreda" där, men var lugn, jag håller på att strukturera om inför 2010 (ler) så det blir en blogg med Oumberliga ting och en med tankar och funderingar, Tankesmedjan Jernsaxen. Hoppsan det här blev kanske lite långt?
    Men på många bloggar skriver man att man tycker så mycket om kommentarer, men jag har upptäckt att det är inte alltid sanningen! (ler) Särskilt inte om de är långa!
    Mvh ifrån Peter Olofsson!

    SvaraRadera
  18. Du är ju för påhittig du;o)
    Alltid kul att se vad du hittat på!!
    God fortsättning!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  19. Vilken mysig boll! Inga ideér om värdinnegåvor här inte....det blir en tråkig blomma för de är nog trötta på mina saker. Men jag kanske får nya ideér bland dina svar. Fortsatt skön helg, Kram Mia

    SvaraRadera
  20. Vilka vackra bilder du bjuder på. Härligt inspirerande!

    Ville bara titta in och önska dig en god fortsättning!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  21. Rostbollen blev jättefin, med ljusslingan. Jag brukar alltid ge något till dom som kommer till oss julafton. I år blev det marmelad, havrekex, änglaljuslyktor,pyntad tändsticksask och lite julgodis på ett fat. Allt var såklart hemmagjort. Jag tycker det är så himla kul att kunna ge något.
    Kramis Mamma C

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg