lottens årskrönika...

...här följer mina egna favoritbilder från året 2009!

...januari

vår hall i vinterskrud



...februari

mosskrona


pyssel gjort av hyacintblommor

...mars

ett vårarrangemang vad trädgården då erbjöd


nu inreds äntligen uterummet som blev klart vintern 08/09!
gustav min bundis hjälper såklart till!



gjorde en fågelbur i hönsnät och svävande glasblommor i vårriset

...april
 



foto lotta appelgren
styling anna mård
11 sidigt reportage i allt i hemmet från vårt hem kom ut i april -2009

...maj

gjorde en krans av lammöron och förgätmigej, en doppresent!


badrummet i härliga vårtoner


matbordet





bloggträff på slottsträdgården ulriksdal,
där 40 härliga bloggerskor bjöds på underbar frukostgemenskap och föreläsninga med bosse rappne!
den ljuvligaste madonnan jag sett är en gåva av irene, guuuu vad jag saknar henne, och hennes blogg!!!

...juni

ett smakprov på vad min rosenträdgård har att erbjuda!
är rosoman och blir alldeles förtrollad av dessa skönheter!



från uteplasen och uterummet, där står olivträdet och citroner och trivs,
hmmm där trivs jag med!
****
så, vi stannar här för idag,
känns härligt att få sitta ner här och tänka på sommaren lite...
i morgon kommer...
juli
augusti
september
oktober
november
december
vi ses då igen, på nyårsafton kära vänner!
gott slut på 2009
och så ser vi fram emot 2010!

varmkram lotten

alla bilder är tagna av mig om inget annat angivits och är från mitt hem och mitt eget pysslande med mojänger och blommor!

Kommentarer

  1. Åh vilka underbara bilder och så mycket du hunnit med under året!
    Önskar dig också ett riktigt gott nytt år!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig tillbakablick och vilken mersmak det ger, att få fortsätta följa dej och alla dina ljuvliga skapelser...!
    Ha en härlig dag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. DU är helt fantastiskt duktig! Vilka bilder och vackra motiv! Det blir så tydligt med en kavalkad som denna! Fantastiskt. Ser fram emot morgondagens inlägg...
    Stor kram /Marie -Systrarna-

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig tillbackablik på halva 2009.Ja det ger ju sån mer smak att följa din underbara blogg Lotten.Du visar så mycket fint.Ha en härlig dag näst sista på året 2009.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara bilder du visar Lotten! Ska iväg på shopping med maken nu, och granskar =) ditt inlägg bättre när vi kommer hem!
    Kram så länge!
    C

    SvaraRadera
  6. Lekkert!!
    Ønsker deg en in avslutning på året og takker for all insperasjon og hyggelige meldinger. kos deg, så snakkes vi i det nye året!!
    Klem Kristin

    SvaraRadera
  7. Jag är helt tagen av dina bilder Lotten. Du borde jobba med detta rent proffesionellt eller göra en bok eller nått! Fast då kanske det inte längre blir lika roligt för dig.....brukar ju vara så med jobb. Vilket fantastiskt arkiv! Jag ska för allt i världen inte missa nästa inlägg jag kommer bevaka din blogg som en hök imorgon:). Ha de så gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  8. Nydelige bilder..vakkert hjem du har...Uteplassen er jo bare himmelsk..som jeg lengter til sommer og sol nå.:-) Takk for året som har vært :) klem Gry

    SvaraRadera
  9. Hei du vakre...for en vakker årskavalkade du har lagd.. Tror jeg har fått meg meg alle innleggene dine dette året, og gleder meg veldig til et nytt år med deg:o)Godt nytt år Lotten..
    Nyttårsklem fra Maliva

    SvaraRadera
  10. Åhhh aldeles underbart vilka bilder i ett följ, så fint..

    Önskar dig ett riktigt gott nytt år, med massa nya inspirerande inlägg så klart *ler* och längtar..

    Kraaaam kram Linda

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig sumering av bloggåret första hälft! Underbara bilder från ditt hem..... lite avis allt! Gott Nytt År och ha en underbar helg! Marie

    SvaraRadera
  12. Åh Lotten vilka underbara tillbaka blickar du bjuder oss på. Så vackra foton. Du har en sådan vacker blogg som ger oss andra så mycket inspiration. Ditt lilla lammägg har verkligen gett mig lycka detta år, tack!

    ha ett riktigt gott nytt år

    kram tessan

    SvaraRadera
  13. Vilket fint halvår du visar oss. Ha det så gott i kylan.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  14. Åååå for en vakker blogg du har! Her må jeg følge med videre, skjønner jeg!
    Ønsker deg et nydelig nytt år!!
    Klem fra Solveig

    SvaraRadera
  15. Åh, vilka bilder! Nu ska jag träna med vår nya kamera så kanske jag kan få till det också ibland :) Många tänkvärda ord du skrivit under helgerna. Ha en skön nyår nu, så "ses" vi nästa år! Kram, Tina

    SvaraRadera
  16. Vilken tur att du gillar att hänga hos mig..jag älskar att hänga hos dig..underbara bilder..det är såå roligt att få sammanställningar från året och bra bilder att ses och njutas av igen och igen....du är amazing!!!!

    Önskar dig ett underbart nyår!!!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  17. Härligt år med helt underbara bilder!! Ser fram emot att få fortsätta kika in hos dig under nästa årtionde också!

    Önskar dig och de dina ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

    Kram!

    SvaraRadera
  18. Åhh så mange vakre bilder du viser :))

    Vil få ønske deg og dine et riktig Godt Nytt År !!
    Nytt år og nye muligheter :)

    Nyttårsklem fra Kari

    SvaraRadera
  19. Snacka om ögongodis Lotten! Underbara bilder allihop och särkilt din hallbild den är jag extra förstjust i!

    Gott nytt år!
    Nu ska jag ta de mina med mig på Kafe!
    Kram Marina

    SvaraRadera
  20. å lotten! du tar så utrolig fine bilder!
    takk for at du deler!!!
    love your style!!!!

    go´klem Beate

    SvaraRadera
  21. Hej du glada.

    Uuuunderbara bilder =)
    Tack för 2009, som var ett roligt blogg år =)

    Önskar dig o de dina ett gott nytt år.

    Kram Pirre

    SvaraRadera
  22. Underbara bilder lotten!!!

    ska nog kika igenom dem en gång till innan jag återgår till mitt nyårsstäd..:)

    Önskar dig ett jätte gott nytt 2010!!

    Varma kramar elin

    SvaraRadera
  23. Så vackert Lotten!
    Tittar o njuter av det jag ser...
    Gott nytt år!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  24. Häärligt Lotten..Vilken kavalkad :)!!

    Ditt år har varit händelserikt och fyllt med inspiration..ser fram emot del 2 i morgon ;)!!

    Kramen Sanne..

    SvaraRadera
  25. TACK för allt vackert du visat oss under året!

    : )

    GOTT NYTT ÅR!!!

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  26. Your photo's are just lovely, I really enjoy your blog very much. I am becomming a fan of all white......Can you tell me how you made the bird cage out of chicken wire. I just love it. Also is there a certain time to use lambs ear? Does it dry well......I look forward to your reply. Happy New Year. xo MARY

    SvaraRadera
  27. Wonderful post!!!
    Wish you a brilliant and joyful new year!!!
    Vale

    SvaraRadera
  28. Härligt lotten såååvackert!
    Gott Nytt År!!!!
    Glada kramar Annica.

    SvaraRadera
  29. Hejsan!

    Himmel vad fint...det är så otroligt bra bilder...du är hur duktig som helst:)))...
    Skall bli spännande att se mer imorgon på dom andra månadarna.


    Kraamar Anneli...SussiLi...

    SvaraRadera
  30. Vilken härlig årskrönika!

    Jag önskar dig och din familj ett riktigt gott nytt år och samtidigt vill jag tacka för alla fina bilder du har bjudit på under det gångna året!

    Stor kram!

    SvaraRadera
  31. åååå du har det bare såååå fantastisk, elsker bildene dine og den hærlige bloggen din:) Vil takke deg for bloggeåret som har godt og nske deg et riktig godt nyttår:) Takk for en hærlig og inspirerende blogg, du er en stor favoritt og jeg setter utrolig pris på koselige kommentarer fra deg:) klem fra Monica

    SvaraRadera
  32. Hej Lotten.
    Alla dina bilder blir alltid så ljusa o fina..du tar alltså enbart i dagsljus? Jag tycker inte heller om att ta med blixt så jag måste nog lära mig att utnyttja de ljusaste timmarna bara!
    Älskar din bild-serie av året som gått... Ursöt son du har!
    Ha en mysig nyårskväll o Gott Nytt år!
    Kram Git.

    SvaraRadera
  33. Hej käraste Lotten!
    Å, vad tiden går fort när man har roligt :) Precis som den gjort nu, jag har säkert suttit 45 minuter och kollat och samlat inspiration från din blogg. Tack för allt vackert du bjuder på!!
    Vi ska göra om i våran hall, och jag fick massor av idéer av dig nu.
    Ha ett skönt jullov. Om du ska vara ledig :)
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  34. Hej kära Lotten, TACK för att du visar såååå mycket vackert=)
    Måste verkligen kolla in fler bilder från ditt uterum, ser hur mysigt ut som helst, vi ska göra om, ordning trädgården i vår så jag behöver alla tips jag kan få, kan inet få bättre inspiration än från dig=)
    Gott slut och gott nytt!!
    Kramkram Marie

    SvaraRadera
  35. Vilka härliga bilder!!!!
    Rolig idé att sumera året i bilder!

    Jag är också väldigt förtjust i julen tills efter julafton sedan vill jag bara ha ut allt av någon anledning... och helst vill jag fylla huset av vårblommor och pasteller... hihi... lite galen är jag allt..

    Önskar dig en underbar nyårsafton och ett härligt kommande år... Tänk ett helt nytt spännande år att fylla...

    Kram på dig och ta hand om de dina!
    Evelina

    SvaraRadera
  36. Så vackert!! Ska bli kul att följa dig 2010;o)
    Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!! Ha det så bra!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  37. Hej Lotten!
    Ett Tack från hjärtat för all den inspiration, fina idéer, glada skratt och allt du bjudit oss på under året som gått, hoppas att bloggandet ligger dej varmt om hjärtat så vi får följa dej vidare under 2010!!
    Underbar bildkavalkad!
    Önskar dej ett riktigt Gott Nytt År! Kram Cilla

    SvaraRadera
  38. Åhhhh så fint...vilken härlig tillbaka blick du ger odd, toppen !!! Det kom så många känslor för mig då jag skulle göra min årskrönika..det blev så jobbigt, känslosamt, så min krönika blev väldigt kort..
    Man nu blickar vi framåt, det nya året blir toppen !! Tack söta du för den fina kommentaren inne hos mig, det värmde gott i mitt hjärta..
    Ha nu en toppen kväll
    Kraaam Anette
    P.s Jag kikar in sen och kollar fortsättningen på din krönika !!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg