årskrönikan fortsätter...

...juli
denna bild på mig är från tidnigen M -juli/09
 fotad av sofi sykfont
styling anna mård


ohhh mitt järnstaket från den härligaste resan till  melinda
i dalarna ihop med lena...längtar redan till nästa resa!
min allra största inspiratör, blomsterkonstnären,
tage andersen.
en utställning
på hans säteri utanför jönköping ihop med marie och hennes familj
ett superstort ägg av lammöron, dreggel!!!
köket i sommarskrud
boken "romantiska hem & inspiration i vitt"
kommer ut här mitt i sommare, där finns mitt hem med!
ja, här i uterummet ligger jag och lapar i mig alla mysiga tidningar och böcker!

...september
L som i Lotten och Lammöron...

marie på  efterlängtat besök, vilken vän! vad kul vi hade!
de små urtavlorna är en gåva av henne!

tjejmiddag på gång, dukning pågår!

så där ja, dukat och klart!!!
...oktober
min höstbanner , är ju svag för rosigt...
från altanen min!
oktober är bra vackert va, vilka färger!
använder altan och trädgård hela året!
en lönnkrans har jag gjort till taggtrådskransen vid dörren!


...november
en liten hjort får igång julpysslandet på trappan

en underbar kväll hos som sara
där även hanna hade vernisage, köpte ett stort foto av henne!!!

en magiskt förtrollande afton på slottsträdgården ulriksdal äger rum!!!
jag får äran att lotta ut 10 biljetter till denna helt underbara kväll!
och så klart så var jag där...
 och nu kan jag längta även till november månad!

...december
önskar er alla nu
den bästa nyårsaftonen ever!!!
vi ska ha våra allra bästa vänner här!!!

glöm inte dessa ord inför nästa år...
if its to be, its up to me!!! 

gott nytt år!!!
hoppas du vill ännu ett år röja hinder
med mig 
och tillsammans se möjligheterna med livet
varmkram lotten

alla bilder är tagna av mig om inget annat angivits och är från mitt hem och mitt eget pysslande med mojänger och blommor!

Kommentarer

  1. Ett kreativt och härligt Lotten år har det varit.

    Önskar dig ett sådant även 2010 fyllt av glädje och kärlek.
    Gott nytt år!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Lotten!
    Du har haft ett underbart år!!! Och dessutom delat med dig till oss här i bloggvärlden!
    Önskar dig och de dina ett underbart
    Gott Nytt År!
    kram & stjärnstrålar!
    nina

    ps. dina ord har jag burit på länge, bra att du påminner...

    SvaraRadera
  3. Herlig Lotten!

    kos deg i kveld!

    klem Beate

    SvaraRadera
  4. Hej
    Tack goa lotten för all inspiration!!! Syns nästa år=) Stooor kraaam ha en riktigt mysig kväll!
    Kraaam

    SvaraRadera
  5. Hej sötis!

    Vilket underbart inspirationsår du har bjudit oss på, massor av vackra bilder! Och så alla tänkvärda och roliga texter, ingen är som du Lotten!

    Önskar er en trevlig nyårsafton och ett riktigt Gott Nytt År!

    Många kramar
    Marie

    SvaraRadera
  6. Ja, du är verkligen en härlig "mojängtjej" i all din kreativitet och jag ser fram emot ytterligare ett år här på din blogg!
    Du är så positiv och så inspirerande, det är en fröjd att titta in här!

    ALLT GOTT 2010 önskar jag dej!
    varm kram
    Lisa

    SvaraRadera
  7. For ein flott årskavalkade du har laga, så mange flott og i nspirerande bilder. Du har ein herlig blogg der eg er ofte innom på besøk. Eg ønsker deg ein flott nyttårsaften og alt godt i det nye året. Nyttårsklem fra meg.

    SvaraRadera
  8. Ett gott slut på detta år Lotten, och önskar dig all gott inför de nya året 2010, stor kram VIOLA

    SvaraRadera
  9. Det var en härlig kavalkad av bilder, det mesta minns jag fast jag inte bloggat 1 år än. Tack för att du är en så inspirerande och kul bloggvän.
    Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR.
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  10. Ditt vackra kök i sommarskrud får en att längta efter sommaren nu. Gott nytt år Lotten!! Kram Katta

    SvaraRadera
  11. Hej Vännen,
    Lika mysiga bilder som vanligt du bjuder på.Älskar när jag kikar in till dig och hör fågelkvittret.
    Önskar dig ett Gott Nytt År.
    Kram Theres

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig årskrönika!

    Gott nytt år!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  13. Även det sista halvåret som du visar är så vackert. Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  14. Hej Lotten! Tack för ett underbart inspirerande år med dig och din vackra blogg. För alla tjusiga bilder och underfundiga texter. Det jag bär med mig från dig i år är vinsten från dig, dina lammöron, vackra tidningsrepotage och jag kommer nog inte glömma ditt härliga inlägg med "kurser" du skulle erbjuda... ett gott skratt förlänger livet... Fortsätt i samma anda även 2010. Gott Nytt År!

    kram tessan

    SvaraRadera
  15. Ha en "gnistrande magisk afton" ikväll, vi ses nästa år!
    Kram från Växthusmadam

    SvaraRadera
  16. Åh vilket härligt år du haft!
    Önskar dig också ett gott nytt år vännen!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  17. Vilket år du har haft.. undrbart.
    önskar dig ett Gott Nytt.
    annika

    SvaraRadera
  18. Tack lotten för all inspiration du ger...så otroligt vackra bilder och vilket år du har haft.
    Många kramar och ett otroligt
    Gott nytt år på dig och din familj.
    Irene

    SvaraRadera
  19. Underbara Lotten!
    Jag vill önska dig ett riktigt Gott Slut och Gott Nytt År!
    Kram Martina

    SvaraRadera
  20. Hej Goa Lotten!
    Önskar dig en fantastisk Nyårsafton i dag!!!
    Varma kramar Susanne ♥
    Hoppas vi kan ses nästa år också!!

    SvaraRadera
  21. Halloj och gott nytt år på dig!
    Vilket härligt år du haft. Hoppas att nya året bjuder på lika mycket trevligheter :-)

    Stooor kram,
    Mia

    SvaraRadera
  22. Å hallå favoritlotten!!!
    Fniss...har just skrapat julklappslotter.....man vinner ju aldrig nåt.....men här hos dig är det ju vinst varje gång...;)
    Blev så glad att du inte glömt mig trots att jag knappt bloggat i höst.
    Jag ska nog till Formex på fredagen....vi brukar åka då....
    Tänk om vi kunde ses då...ååå så kul. I år ska ju jag inte köpa in något utan bara gå runt o suga i mig inspiration.

    Jag gillar verkligen din årskrönika....himmel vilket vackert hem du har....det vet jag ju redan men man blir lika hänförd varje gång.
    Jag älskar bilden från ditt kök i sommarskrud. Den ska jag ta med mig som inspiration nu när vi snaaart ska göra om liiite i vårt kök.
    Bilderna från ditt uterum är också bara sååå underbara.
    Mattias o jag har lovat varran att vårt uterum ska bli klart nu i vår så dit kommer det också behövas inspiration...och sedan trädgården....ja du min vän där kommer jag nog bombardera dig med frågor och tigga om bra tips....
    Vi har ju 4700 kvadrat så en hel del kommer ju få vara vildvuxet...men det är det där med att få en snygg övergång.

    Ha ny en riktigt härlig nyårsdag o kväll och jag önskar dig och din familj ett riktigt
    GOTT NYTT ÅR!!!
    Kraaaaaaaaaaaam Katarina

    SvaraRadera
  23. Lita på det Lotten! Så lätt blir du inte av med mej;) Hihi
    Älskar ditt spralliga positiva skrivande och dina ljuuuvliga bilder, du gör mej GLAD!!!
    Ett sprudlande 2010 önskar jag dej!!!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  24. Heja superlotten!
    Mig blir du inte av med nästa år!!
    Fortsätter följa dig och dina projekt som ger mig växtkraft.
    Nu tjuvar ett citatet från dig hoppas det är ok??
    Gott nytt år/Annica

    SvaraRadera
  25. Vad härligt att få ta del av ditt underbara år med alla dessa vackra och inspirerande foton! Jag hittade din blogg på höstkanten, ungefär samtidigt som jag började blogga själv. Jag fascinerades direkt av dina vackra foton, den miljö du skapar och dina kloka ord. Önskar dig ett inspirerande och spännande 2010. GOTT NYTT ÅR!
    Kram kära bloggvän!

    SvaraRadera
  26. Hej.:-) så nydelig bilder du har...Vakkert , romantisk og inspirerende.:-) Dame med sansen for det vakre spesielle.:-) Herlig å se litt sommerbilder igjen.:-) Et riktig god nytt år til deg.:-) Klem fra Gry i Oslo.:-)

    SvaraRadera
  27. Oj vilken härlig summering av året! Ska bli så kul att följa din inspirerande blogg även 2010 :-)

    Önskar dig ett gott nytt år och en riktigt trevlig nyårsafton!

    Kram Torparfrun

    SvaraRadera
  28. Potatisgratängen står i ugnen och jag passar på att snoka runt hos er alla och vill passa på att önska ett GOTT NYTT ÅT!!!

    Ha en underbar dag/kväll/natt och var rädd om dig!!!

    Sista kramen på detta året skickar jag oxå med:)
    Marianne

    SvaraRadera
  29. Jag kommer sitta klistrad framför dina finfina inlägg 2010!!
    Gott Nytt år Lotten!!
    Ha en riktigt mysig Afton med vännerna!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  30. Gott slut o Gott Nytt År***
    Härligt Kreativa Ljuvlig Du
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera
  31. Hejsan!

    Jag blir så LYCKLIG när jag ser alla dina fina bilder...ger en massa inspiration och glädje:)))

    Bästa kraamen och ett riktigt Gott Nytt År...ser fram emot 2010.

    AnneLi...SussiLi...

    SvaraRadera
  32. Tack för all inspiration du sprider! Önskar dig ett riktigt gott nytt år ! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  33. 1000 1000 Tack för ett mysigt bloggår 2009.Allting som du bjuder på inspiration glädje goa skratt.Ja du är underbar goa Lotte.Hoppas att 2010 blir ett kanonår för dej.Ha en mysig kväll.Så hörs vi 2010 Jättekram Rita.

    SvaraRadera
  34. Hann inte läsa hela krönikan men gör det sen. Ska iväg nu på nyårsparty. Men jag måste önska Dej Gott Nytt År först. Tack för all inspiration under året. Hann se att du gillar Tage A. Underbart. Jag bor inte så långt från hans säteri.Hoppas på många besök där nästa sommar.
    Hoppas att du har varit i hans butik i Köpenhamn. Nära himlen att gå där.....
    Kram
    Birgit

    SvaraRadera
  35. Vilket år underbar Lotten. Jag älskar att följa dig du gulliga tjej. Ditt fina hem och allt härligt du hittar på. Din bildkavalkad är underbar.
    Ha en härlig afton och i kväll dricker vi Champange eller hur hihi skål på dig/Ingela

    SvaraRadera
  36. Fantastiska bilder Lotten...jag försår inte vatt du hinner allt.. med tanke på din lilla hjäpreda.. eller kanske det är därför..hihi

    Önskar dig min fina bloggvän ett Gott Nytt År
    kramar
    A-C

    SvaraRadera
  37. Underbara bilder, så mycket fint du gjort under året....GOTT NYTT ÅR Lotten. Kraaaam Paula

    SvaraRadera
  38. Du bjuder oss alltid på så himla underbara bilder :D gott nytt år ! kram

    SvaraRadera
  39. Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig kära vän! Tack för fantastiskt fin inspiration under året som gått. Hoppas att 2010 blir året vi får träffas IRL. Något jag verkligen ser fram emot.
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  40. Jadu Lotten, det har verkligen hänt grejer hos dig under 2009. Känner jag dig rätt så fortsätter även 2010 med nya fantastiska påhitt a la Lotten.

    Gott slut och gott nytt!
    Stor kram
    Mia

    SvaraRadera
  41. Å vilken härlig kavalkad Lotten :-)) Hoppas jag kan få åka med till Dalarna i sommar....bäst att haka på släpet va?! Önskar Ni får ett riktigt Gott slut...varmaste kramen kat

    SvaraRadera
  42. Önskar dig ett Gott slut på 2009 och ett gott nytt 2010

    Kram Annica

    SvaraRadera
  43. GOTT NYTT ÅR LOTTEN! Tack för året som varit, nu ser jag fram emot att titta in 2010. Jag kommer aldrig glömma ditt inlägg när du varit hos frisören. Haha jag skrattar fortfarande högt när jag tänker på det. Ha det så bra!
    Kramis//Anna

    SvaraRadera
  44. Gott nytt år, fina Lotten!
    /Lina

    SvaraRadera
  45. Oj oj oj, vad kan man säga. du har verkligen levt vacker som nästa bok heter av Ingela och Petra.
    Fortsätt med det, det önskar jag dig.
    kram

    SvaraRadera
  46. 1000 takk for all inpsirasjon du gir, Kjære Lotten! =)

    gleder meg til 2010!
    Godt nytt år! Klemmer, Kathrin.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg