säg elvis idag...

...jag blir tolvis!!!




tjong i medaljongen!!!
i dag är jag hemma och tankar gustav, huvva vad mycket borta det har varit och kommer att vara denna vecka, men kul!
i går förstår ni var jag med goa väninnor på julkonsert på globen...
jani jag får ståpäls jag bara nämner konserten, vi visste att bwo, emd, jill johnsson och brolle skulle uppträda, kan ju inte bli så himla galet, eller.....
guuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
finstilt stod det att det var elvis tema och två av de mer okända namnen på listan var "wannabeelvis" och de sjöng säker hundratolv elvis låtar var,
alltså det är den värsta musik jag vet, ursäkta alla elvisfans!
jaja när vi sen stod på tunnelbanan som packade sillar så kom lilla pralin martin, sångaren i bwo, och slog sig ner alldeles brevid....
gissa om alla elvis och tolvis minnen bara stack nu var vi blossande fjårtis!!!!

ikväll ska jag på en gnistarande magisk afton...ojojojoj måste ta kameran med!!!






mitt matbord har nu duken, den övre, som jag köpte på butiken somsara!
är såååååååå grov och i hellinne och precis lika bred som bordet, mullimull!!!
när måltider intas lägges min härliga vaxduk på,
vax on, vax off!!!!
ha en go kväll, återkommer med kvällens bilder!!!
kolla i mitt högra hörn...jag säljer lammöronsbakelser!!!
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Hej på dig Pysselotten!
    Nu har jag inte varit här på ett tag, så nu var det mycket att ta igen...
    Vilken härlig konsert du varit på... Jag har också varit på konsert, men det var Peter Johansson och Matilda Hansson som sjöng, och herrejisses vilka pipor! Jag såg väl ut som värsta spikmattan på kroppen!
    Och så mycet annat fint du gjort också... allt lammöronpyssel, och kökpyssel, oj vad du är i farten!
    kram
    marie

    SvaraRadera
  2. åhhh, så härlig linneduk...ger ju sån feeling! Och tro nu inte alls att vi andra som bor låååååååångt ifrån Stockholm drömmer om att vara med på en en härlig kväll, ohhhh nä! ;o)
    Ha den ljuvligaste av kvällar,
    kram lydia

    SvaraRadera
  3. Heij
    Jeg har faktisk laget hjerter av det samme stoffet du har i duk, det med tekster/skrift på...
    ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Lotten! Låter som det blev ganska trevligt till slut trots elvis tema.. Nu ska jag kolla in dina underbara lammöronskreationer!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  5. Den där duken är bara sååå fin!! En sån skulle jag vilja ha!! Ha det så trevligt i kväll:o)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Den vaxduken gillade jag. Vilket märker är det?

    Han en fin kväll.

    Emma

    SvaraRadera
  7. Vilka roligheter du är ute på! Själv sitter jag här i ensamhet på jobbet och väntar på skjuts hem. Tur att det finns internet! ;-)
    Jag har en fråga till dig ang. dina lammöron! Torkar du dom innan du pysslar? eller limmas de på direkt? Eller - du kanske inte limmar alls..?

    undrar en nyfiken Marie!

    SvaraRadera
  8. Sikke meget du oplever :-), blandt dine meget flotte billeder - er det første på dagens indlæg særlig interessant for mig :-) Er det den øverste del af et lille drivhus.... eller?
    sussi

    SvaraRadera
  9. Nej men ha de så kul önskar en som inte vann=) Bitter,nej inte jag inte jag har fått gå på kvällsmingel i vår lilla stad.Fantastisk duk, vax...tänk vad som finns nuförtiden;)Brolle -I like, vad han än sjunger så är han fantastisk.
    Annica

    SvaraRadera
  10. Hej lilla fjortis tösen!!!!

    Kan förstå att hjärtat bankade några extra slag när du fick så fint sällskap brevid dig.
    Han är ju så go att man skulle kunna äta upp honom!!!!!

    Men men, tur att man kan drömma!!!!

    Trist att det inte blev en konsert i din smak. För visst är det väl underbart med musik. Så inspirations källa och glädje man kan känna då det spelas det man gillar!!!!!

    Nu måste jag åka snabbt som fanken ut till Sturup och hämta Tessan som kommer från Stockhol och skall besöka mamsen.
    En hel helg tillsammans bara hon och jag!!!!!! Kan inte bli bättre!

    Kramisar Jeanette

    SvaraRadera
  11. Ååh vilken lycka där med snygge-Martin!...
    Förstår att ni kände er som fjortisar..hihi..
    Han e ju bara såååå söööööt....=))
    Duken vart superfin...
    Kraamizar Git

    SvaraRadera
  12. Christina Niska Andersson19 november, 2009 22:01

    Halloj vännen......

    Oj så mycket härligheter du bjuder på...konserter, lammöronpyssel...ja allt man kan tänka sig....
    Här är det den sista tapetrullen som sätts upp....yiippppiiii. Visst hördes mitt glädjeskrik ända från kyrkbyn??? hihi
    Ojoj...nu snart skall här JULpyntas och fixas...bara det är bortplockat allt annat "skräp".
    Men först måste jag kurera mig...ha varit hemma från jobbet, förkyld o risig, men sen så.....

    Må så gott.....
    Många kramar
    Christina Niska Andersson
    christina_niska@hotmail.com

    SvaraRadera
  13. Hej goa tokiga Lotten!

    Hihi, wax on wax off :)

    Underbar linneduk!!!

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  14. Haha, jag kan tänka mig att det blev fjortis varning på er , flickor!
    Tänk , man tror man växer ifrån sånt...

    Vilken vacker duk du köpt, måste nästan ta mig dit för att titta lite ...

    Ha en underbar kväll. Längtar till vi får se bilderna.

    Kram/
    Luiza

    SvaraRadera
  15. Men Lotten då,,,,, Elvis är KUNG har du glömt det;) inte menar du att BWO Martin slår han ???? Oj Oj Lotten hör att jag måste "HJÄRNTVÄTTA" dig:)
    Elvis is best:) det är det du behöver veta;) hi hi
    Nej skojar bara, härligt att alla har olika smak:)
    Fast Brolle är BRA!!

    Vaxduken är helt underbar:)
    Vart hittar man sånt?

    Stor Kram och du,,,,,,glöm inte
    vem som är kungen;)
    Sari

    SvaraRadera
  16. Härliga, goa Lotten!!!

    Vilken afton!....känner mig stum av alla underbara intryck...SÅ VANSINNIGT VACKERT...man tappade andan...var tyst och bara njöt. Maten var ortroligt god...och det var sååååå kul att ses. Tyvärr hann vi prata alldeles för lite...men, det tar vi snart igen. ÅTER IGEN TUSEN TACK!!! Det här lever man på länge!

    Varmaste kramen från mig till dig!
    Hanna

    SvaraRadera
  17. Jag hade gärna varit med, helst för att höra Brolle- tycker hans röst är magisk. Fast just Elvislåtarna är ingen favvo här heller. O Jill då- wow, vilken pipa!
    Vilken uuuuunderbar duk!!!
    Vill-ha-känslan sprider sej i kroppen!
    Trevlig magisk helg! Cilla

    SvaraRadera
  18. Tjengeling du!

    Vilken magisk afton du varit på!

    Min M brukar säga att jag är en tolva! Ett nummer bättre än en älva...fniss!

    Ska bli spännande att se bilderna du flaggat för :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  19. Hoppas det blir en förtrollande och underbar dag. Kram saara

    SvaraRadera
  20. Haha vad härligt att få vara lite fjortis ibland;). Själv gillar jag Elvis men då gäna orginalet. Vacker duk och vaxduken var ju bara så härlig den me.
    Ha en gnistrande magisk kväll, ser fram emot bilderna.
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  21. Härligt med ljuv musik......
    Du visar så fint...
    Trevlig helg! Kram Agnetha

    SvaraRadera
  22. Hej !
    Jag gillar dina dukar ! Snygga och praktiska :) Jag är väldigt nyfiken på att höra hur ni hade det i går kväll. Trevligt, mysigt och underbart, gissar jag.

    Ha en skön helg !

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  23. *s* härligt att få bli lite fjortis igen...
    Ser fram emot bilder från den gnistrande aftonen :-)

    Visst var linneduken fin men jag gick igång på din super fräna vaxduk!!!!

    Kram Torparfrun

    SvaraRadera
  24. Haha, jaaa du, wax on wax off! 70-talare eller? Hihi!/ Ja , ni i Stockholm har ju tillfälle till allt som bjuds i denna metropol. Mys! Fast allra mest alla affärer...Wow!/Trevlig helg!

    SvaraRadera
  25. så fin "kruka" du visar på den översta bilden.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  26. Hi, I'm not sure if you speak english-

    But that is the greatest tablecloth EVER!!!

    So cool!
    How did you make it?
    Deb
    www.relics.typepad.com

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg