här råder lugnet...

...innan stormen!!!
hej alla fina!
tänk va, solen sken en lite pytte stund i lördag, så helande det var!
hörde på radion att det endast varit två soltimmar i stockholm nu i nov,
fasen vad det tär!
jag köpte ju ett ljuvligt foto av hanna rössner när hon hade
fotoutställning på somsara
nu har det kommit hit hem...guuuuuuuu vad jag älskar den bilden!!!
jag har en ram på vinden som bara kommer bli såååå fin...
gjord av gamla logbrädor!
de sista rosorna från trädgården fick jag av barnen på födelsdagsbrickan i lördags
***lycka***

lugnet före stormen...
jag menar då inte jularushen,
nä nu ska vi sätta igång att äntligen göra gustav ett eget rum,
väggar ska flyttas, gamla fönster integreras i väggen, byten av golv...
ja ni kan tänka er att vi har lite och pyssla med, kul tycker jag!
ni kan väl tänka er att jag redan inrett det lilla rummet...
i huvudet, fniss!
tack för alla fina hälsningar, hjular inombords!!!
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Hej!
    Bilderna du visar är jättefina!

    Vi är mitt i stormens öga, vi håller nämligen också på att renovera två (!) rum på samma gång!! Hur uppställt kan det bli tänkte jag?! Mmm, det kan bli rätt rörigt! Men jag försöker att tänka på slutresultatet i stället!

    Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  2. Å så vacker den var bilden....den satt inte helt fel den :-)) Så roligt för den lille mannen med ett eget rum..Ja här hemma har det sett ut som kaos..med versaler, hinner ju inte riktigt med mitt hem som jag vill å så skall jag börja med omflytt å hitflytt vilket slutar med möblerna mitt i mitt otroligt stora vardagsrum...!!!! Jaja, en vacker dag får jag väl tid..hihihi Ha det bäst..kram kat

    SvaraRadera
  3. Hallojsan!!
    Wow vad mycket spetsar hon har...var första tanken ;)..En bild säger du..."fin som snus"..som man säger..

    Inget är som kärleken ifrån de små..och det ligger massor i rosen..tänk att de tassade ut och hämtade den..Gulligt!!

    Ha det gottis och lycka till med planerna i huvudet!!

    Kraam Sanne..

    SvaraRadera
  4. Wow!! Förstår verkligen att du är nöjd med den bilden, otroligt fin.

    Dina egna bilder är som vanligt fantastiska de med. :)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Tavlan är bara såååå snygg, såg bilden på Hannas blogg och den har fastnat på näthinnan sen dess.
    Kramis, Lydia

    SvaraRadera
  6. Åhh, är det därifrån spetshyllan har sitt ursprung!!! Jaa jag älskar min!

    Så roligt att få påbörja projektet. med lillens rum. Jag förstår ju att du redan har bilden klar i ditt huvud. Vi tjejer brukar ju vara steget före männen :)

    Kramis

    Viveka

    SvaraRadera
  7. Nydelig bilde.
    jeg har hylle og blonder. Må bare få de opp på veggen.
    Gleder meg til å få se resultatet av oppussingen;)
    Ha en fin kveld og håper på mer sol. Her er meldt sol til i morra. og det skal blir godt.
    Klem:)

    SvaraRadera
  8. Verkligen underbar bild!
    Grattis i efterskott, inte dumt med rosor i november!
    Växthusmadam

    SvaraRadera
  9. Sötaste Lotten...är så glad..att du är glad...och det känns såååå kul att se min bild hos dig.

    Så SPÄNNANDE med renovering av gustavs rum...avundas din ork...får dåligt samvete för mina flickors rum...har lovat alldeles för länge att det ska bli ändringar...efter jul kanske...

    KRAM på dig vackra kvinna!
    Hanna...som är alldeles snurrig efter all planering inför kompis möhippa...

    SvaraRadera
  10. Ja, det är olika hur vi resonerar. Jag hade nog velat vänta med sådana stora renoveringar tills adventstiden är över. Hos oss får det räcka med två skrubbar som behöver färg plus lite småpyssel här och där. Det kändes tillräckligt stökigt när han rev ut hyllorna i skrubben i anslutning till sovrummet. Lycka till! Det ska bli kul att se slutresultatet!

    SvaraRadera
  11. Grattis i efterskott!
    Vilka underbara bilder från Ulriksdal.
    Härligt med hemma-trix-och-fix.

    Tjipp tjopp!
    Anna

    SvaraRadera
  12. Vilken jättefin bild! Den såg inte jag - men jag har så svårt att "se" när det är så mycket folk! Jag ska gå dit någon dag i lugn och ro istället!
    Jättefin var den i alla fall.

    Tänk, att ni har rosor kvar - så fin och så rart!!!

    Det låter som om ni vet vad ni gör framöver...! Oj, så mycket som ska fixas, men det låter jättefint och jag kan tro att du har allt klart i skallen redan..ha-ha!!!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  13. Hej!

    Härligt med nya planer. Det där med att ha inrett färdigt i tanken innan det verkliga (?) arbetet har satt igång känns mycket bekant ;)

    Jag önskar varmt lycka till!

    Kram och sov gott,

    Anna

    SvaraRadera
  14. hejsan
    så fina bilder du visar, och vilken mysig katt..
    lycka till med renoveringen det blir säkert toppen fint.
    kramar Catthie

    SvaraRadera
  15. Hej Vännen
    Klart att du inrett rummet;)
    Det brukar man ju vara rätt snabb på att göra.
    Jättefina bilder
    Ha en fortsatt trevlig vecka
    Kram sari

    SvaraRadera
  16. Tär var ordet!
    Fina bilder du bjuder.
    /Lina

    SvaraRadera
  17. En stor stor kram vill jag ge dig så här lite eferåt din stora "fjortisdag" hihi, ja nu för tiden kan det kvitta att fylla år fast det är ju lite kul med paket förståss.ilken härlig kväll du varit med om på Ulriksdahl, förstår att det var en upplevelse.

    Bilden från Hanna är sååå fin att jag nästad döööör.

    Kram igen vännen/Ingela.

    SvaraRadera
  18. Hallojsan..=))
    Finfina bilder...
    Kraaamizar Git

    SvaraRadera
  19. Soo sweet and cute that photo with the cat!
    Lucky!!!
    Take care,
    Rosa

    SvaraRadera
  20. Hej Lotten!

    Härliga bilder verkligen & vad roligt att du fått tag i en så fin bild från Hanna!!

    Visst är det tufft ni mörkaste november - vi får hoppas på sol & snö snart!

    Jag blir i alla fall glad av att kika in på din härliga blogg!!

    Kram Jes ♥

    SvaraRadera
  21. Så utrilig herlige bilder..så spennende med nytt rom da...her er det mange prosjekter, men tar ett av gangen... nå er det å fliselegge kjøkken benken... gleder meg til det blir ferdig...

    Klem Kerstin

    SvaraRadera
  22. Hej Lotten! Vilken fin bild! Såg inte att det var ett foto först! =) Ja här renoveras det för fullt och huset känns som ett katastrof-område! men på fredag tror han att det ska vara klart! iallafall i hallen. jippi! Skoj att göra barnrum- det har till och med jag börjat tänka på utan att ens ha barn på schemat än! hihi..
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  23. Hej !
    Underbara, vackra bilder ! Du får mig tårögd. Det vackra gör mig glad.

    Stor kram till dig
    Anci

    SvaraRadera
  24. Underbar bild!!!
    Vad kul med ett nytt projekt.Kommer säkert att bli så fint.

    Vår minsta son har ett rum som är i stort behov av att frächas upp.
    Men jag lämnar nog det till efter jul!

    Grattis i efterskott!!!

    Ha en fin dag

    Kram
    Heléne

    SvaraRadera
  25. Hej och hopp.., då har du verkligen att stå i!!!
    Hinner du med att julstöka...?
    Nu skall jag ut på jakt..., jakten på VITA hyacinter som verkar helt omöjligt att få tag på men skam den som ger sig!

    Ha en underbar vecka...
    Kram Marianne

    SvaraRadera
  26. Jag som är lite känslig med känslorna inombords känner verkligen av sol bristen. Den saknas stort.
    Mysigt kissen har det.
    kram sara

    SvaraRadera
  27. Vackra bilder! Och härligt uttryck "att hjula inombords"!
    Hälsningar i adventsveckan!

    SvaraRadera
  28. Så kul med ett nytt projekt! Även om det blir rörigt under tiden... Vårt hus är 20 år nu, så det börjar gå sönder saker här och där. Då blir man ibland tvungen att fixa rum som inte är högpriade. Vi får se vad domen blir... Kram, Tina

    SvaraRadera
  29. Tack för rådet förresten, jag försöker sänka axlarna... Tina

    SvaraRadera
  30. Lycka till med lille Gustavs rum ! Kommer säkert att bli jättefint , med din säkra smak ! Vackra bilder som vanligt !!! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  31. Hej Lotten,
    wonderful photos, have fun with the reovation and decoration of the room.
    xxx
    Bine

    SvaraRadera
  32. Så fina bilder hos dig!! Förstår att du är nöjd!! Kissen är en riktig goding:o)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  33. Vilken underbar bild det var.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  34. Vilken liten söt sak som bäddat ned sig i mattes täcke, känner igen beteendet. Misse ser ut att mysa lika mycket han hemma hos er....precis som det ska va.

    P.s inte Solna, men tre första är rätt...sen förstår du.

    Kram på dig,
    Ia

    SvaraRadera
  35. Hi :)

    I like your lovely blogg, and your photos are so amazing.
    Can i link your blogg??

    Have a nice weekend!

    -Sanna from Finland

    SvaraRadera
  36. hvad jeg ledte efter, tak

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg