ljung och svagt aprikos...

....eller brunrosa, då smälter jag!


till vänster, klänningen från lindex med en noa noa sidenunderklänning

vackra där dom hänger på sovrumsgarderoberna, tycker jag!

hej!
smälter ni också för ungefär samma färger? och vad är det?
här är min färgskala...
och jag har några klänningar i den skala nu,
faller pladask, tjupp... som jag gjorde härromdan!
köpte den översta klänningen och är ett fynd från lindex (399 kr),
designat av emma wiklund och där 10% går till bröstcancerforskingen!
övriga kläder är gamla favoriter från noanoa som faktiskt
används då och då,
mer festligt dårå!
gillar dessa skira söta klänningar med ett par grova boots till, massor av halsband och stora tjocka sjalar!
gårdagen firades med buller och bång och jag kan lova att gustav sov och drömde härligt i natt!
i dag är vi lediga och nu ska här lekas i ridddartältet som han fick!
varmkram till er alla!
lotten
nästa gång blir det ebbas rum...

Kommentarer

  1. Gomorron !Vad skoj att Gustavs dag blev mysig.Ja det är skoj med kalas.Vilken snygg klänning du visar från Lindex.Ja det blev kärlek vi första ögonkastet det.Var det länge sedan du köpte den ? Tror du den finns kvar i butiken?Ha en härlig tisdag när ni är lediga.Varmaste kramizen ~~~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  2. Jättefin klänning, och så snyggt med underklänningen. Jag gillar dina färger.
    Ha en fin dag riddare Lotten
    Kramis
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Jaa du Lotten potten ;o)
    Nu har jag bara varit hemma me dbarnen i så många år så mina klädköp är få räknade....
    MEN när jag köper så hamnar jag alltid på sport avdelningen av någon anledning =o)

    Älskar adidas, puma, och nike tröjor, linnen !!!!!!

    Man skulle kunna tro att jag var en riktig sportis när man öppnar garderoben min men ack vad man kan bedra sig *fniss*

    Blev grymt förtjust i den du har till vänster! Me like ;o)

    Ha det gottis! Kram Erika

    SvaraRadera
  4. Härligt att kalaset blev lyckat! Jätte vackra klänningar så underbart:).
    Må gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  5. God morgen!
    Herlige farger og nydelige klær!

    ønsker deg en super-duper dag - med masse MYS!

    klem Beate

    SvaraRadera
  6. Hej Lotten! Fantastiska klänningar och så snyggt att de hängande sådär. Gillar också färgskalan du visar och stora mysiga sjalar! Ha en härlig dag med din lilla Riddare! Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Ljuvliga kläder Lotten!! Du har ju bra smak i allt ser jag o det är snyggt att kombinera det ljuva med lite grova kängor! Suuuper!
    Åhh att få se Cats, det var längesen. Såg den i London för mååånga år sen o den är så fin. Undrar hur länge den ska gå i Sthlm, vet du?
    Ha det gott! Kram Cilla

    SvaraRadera
  8. Ohhhh så fina !! Precis i min stil...med boots och sjalar till !!
    Älskar denna stilen..fast min färgskala går nog mer mot svart, grått, brunt, silver...
    Köpte en sååå härlig grovt stickad väst igår, i grå melerat med en stor bylsig krage..mmmm..
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  9. Jättevackra klänningar. Det är precis min färgskala. Det prickiga linnet tyckte jag också var helt underbart.
    Kram Marita i Heestrand

    SvaraRadera
  10. Hej!!!
    Jättefina kläder, de kommer klä dig galant!!!
    Ha en fin dag i tältet!!!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  11. Hallojsan!!

    Det värmer en mammas hjärta när barnen har det gott!! ..Skönt för lillkillen att han får vara hemma idag och njuta av sitt tält och sin mamma :)!!

    Det är helt ljuvliga, varma färger i kläderna du hängt upp..och jag gillar dem..
    Själv blir det mycket vita kläder under vår och sommar och sen svart på vinter... Åker till affären för att köpa ngt i färg..men kommer nästan alltid hem med något nytt i... svart..
    Vet inte varför..vet att jag passar bättre i färg..:)

    Ha en mysig dag med sonen!!

    Kramiis Sanne!!

    SvaraRadera
  12. God morgen. Lekre kjoler. Fine farger, ha en fin dag.
    Klem Kristin

    SvaraRadera
  13. Nice dresses in nice colours! Very feminine!
    Happy new day!
    Vale

    SvaraRadera
  14. Vilka fina grejer och kombinationer, färgerna är hur härliga som helst.
    Lindex har verkligen skärpt upp sig, kul.
    Behövs nåt annat än HM i den prisklassen.

    Ha en underbar dag!!!!!

    Kramkram Marie

    SvaraRadera
  15. Hej Lotten!
    Visst är dessa färger härliga. Man kan nästan inte få nog!
    Jag lägger ut på bloggen när jag vet lite mer om tider och så för julmarknaden. Skulle vara kul om du kunde komma!
    kramar
    Gabrielle

    SvaraRadera
  16. Lekkert,tror jeg får ta meg en tur til Lindex jeg nå:o)En fin dag til deg fra Maliva

    SvaraRadera
  17. Ååååh Lotten! Det här går ju inte! Jag har inte varit här inne och hälsat på på ett tag... och nu har jag tappat hakan i skrivbordet... Jäklar så ont det gjorde!
    Såå mycket fint du visar! Klänningarna var underbara, och färgskalan är helt ljuvlig! Och lille Gusatv som fyllt 2 år! Ett stort Grattis till honom!
    Och så mycket annat fint i dina inläägg... Det röda inlägget...mmm
    Nä, det här går inte...
    Jag måste ju komma in oftare!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  18. god morgon...
    då hoppas jag att ni har en mys morgon idag om ni är lediga!?

    jag gillar också den färgen..o gärna blandat med lite vintervitt...mysigt..:) köpte en underbar sjal i den färgen här om dagen..föll bara pladask..hihi... tokig man är ibland!! men det är väl tur det kanske..vad tråkigt livet skulle vara annars..skrattar...

    hoppas att ni får en bra dag i riddartältet...hihi..

    kramar elin

    SvaraRadera
  19. Herlige klær og herlige bilder, nå blir du fiiiin ja! Klæm Tina

    SvaraRadera
  20. Hej Lotten! Vilka vackra färger på kläderna, det där är min färg också. I Vågas höstsortiment benämns denna brun-rosa färg som wet clay. Så underbar!
    Att sonen har sovit gott efter allt kalasande förstår jag men hur trött är mamma efter att ha ordnat och fixat?
    Ha en bra dag i riddartältet.

    kram tessan

    SvaraRadera
  21. Stilige klær :))
    me like ;)

    Klem,Kari

    SvaraRadera
  22. Love them all!!!!!!!!!
    Take care,
    Rosa

    SvaraRadera
  23. Hej frun!

    Det skulle kunna vara i min garderob du hade varit och rotat ;) Jag är nämligen en donna som alltid också faller för just de där färgskalorna! LIndexklänningen var ljuvlig. Synd bara att det är kort ärm. Vi har lite för kallt redan nu för att det skall vara riktigt roligt!

    Sköt om dig!

    Anna

    SvaraRadera
  24. Hej!
    Tack för att du kallar mig konstnär;) Det är ju det jag vill vara...
    Du skulle nog gilla Nygårdsannas kläder!
    Ha en bra dag!
    /Lina

    SvaraRadera
  25. Ååååååå! Min favoritfärgskala också...Vad fint att ha klänningarna framme som dekoration.. kanske något man borde ta efter?! Fast först få jag bearbeta sambon om en ommålning i sovrummet annars matchar inte kläderna till tapeten och det är ju minst lika viktigt... =)

    Kram Evelina

    SvaraRadera
  26. Hallojsis Lotten!! Men guuuu va underbara klänningar o färgerna superduper.. håller me sån söt klänning o grova boots såå himla snyggt... riddartält = guu va gulligt... kramisar sussie

    SvaraRadera
  27. Hej!

    Jag är just inne en period med puderrosa och vitt, men gillar alla färger som är från den väldigt milda färgskalan...grön, grått, mullvads färg och då som sagt i den dämpande ljusa färgkulören.

    helt underbara kläder du visar, sjalen så fin så...:)))

    Kraamar från AnneLi...SussiLi...

    SvaraRadera
  28. Det låter så härligt att ha en tvååring nu när man har storstora barn :) Jag gillar också de där färgerna! Kram, Tina

    SvaraRadera
  29. Gillar när man har lite lager på lager. Men jag har sällan klänning på mig till jobbet. Där är jag en jeanstjej(tant). Kul att det blev en lyckad dag för Gustav.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  30. Vad bra att er lilla kille fick en bra dag! Jättefina kläder du visar.

    Kram//Anna

    SvaraRadera
  31. Hej Lotten!

    Hoppas att du och Gustav har haft en härlig ledig dag och ge Gustav en grattiskram ifrån mig.

    Ljuvliga kläder i riktiga Lottenfärger! Ja jag gillar ju också klänningar, kjolar, sjalar o.s.v men jag har ju en annan färgskala än du, önskar dock att jag hade passat i dessa bleka underbara rosa/lila tonerna.

    Jag mailar dig lite senare i veckan så kan vi prata lite mera.

    Kram Kram
    Marie

    SvaraRadera
  32. Vilka romantiska fina klänningar. Gillar också färgerna med sjalar till.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  33. Vilka vackra kläder!! Kram C&M

    SvaraRadera
  34. Hej Goa Lotta

    jag kan precis tänka mig hur fin du är i klänningarna:)
    Dom var jättefina allihopa:)
    Ha d gott
    Kramis Sari

    SvaraRadera
  35. Underbar klänning...som tyvärr inte passar min storlek...Färgen är superfin Ha det gott kram kajsa

    SvaraRadera
  36. Hej Lotten!

    Superfina klänningar, helt enligt min smak också håller mig gärna i den färgskalan själv. Vad säger du, har Maja och Gustav samma födelsedagsdatum, dvs 19/10? Blev bara lite nyfiken;) då du skrev att det firades igår. Grattis i efterskott till lille Gustav isåfall, som ju verkat ha haft en superdag.:)

    Kram Heléne

    SvaraRadera
  37. Vilka super snygga kläder du visar. Tänk att det går att hitta godbitar både på KappAhl, Lindex, och HM numera också.
    Själv fegar jag lite och kör oftast med grått vitt svart och brunt.

    Ha det gott vännen
    Kram Viveka

    SvaraRadera
  38. Så ljuvliga färger!! Jag gillar dem verkligen.. men konstigt nog köper jag alltid kläder i grått, svart och vitt.. med några starka färger att variera med.. det måste bli ändring! Den klänningen från lindex var ju superfin, och ihop med underklänning- så snyggt!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  39. Åh, vilka vackra kläder du har! Såna gillar jag också, jag älskar dessutom lager-på-lager-kläder! Just den där färgen är jätteläcker - jag kallar den för "potatis-färg" - den är så fin.
    Jag har mycket svart och den passar så fint till det!
    Jag kan tänka mej att du är jättefin i de klänningarna!
    Ha en härlig onsdag och tack för titten hos mej!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  40. Det är första gången jag tittar in till dig och jag blev alldeles tagen av allt vackert. Väldigt fina och inspirerande bilder. Jag älskar också klänningar och lager på lager. Snyggt!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  41. GAH! SÅÅÅ SNYGGA! Vilka himmelskt ljuvliga kläder!...och din beskrivning där med grova kängor, smycken och sjalar...jaaa så vill jag se ut...snälla kom hit och STYLA mig Lotten! Inte i aprikos men ljung, brunrosa och andra milda pudriga toner...ja tack!

    Din klädsmak är heeelt lovely!
    Puss o Kram, Carina

    SvaraRadera
  42. Vad fint med underklänningen!! Ja jag gillar också dessa färger och kontrasten med grova kängor och sånt!!

    Kram A-K

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg