lila är inne och ute...

...på min lista!
hej hopp!
tack alla fina för varma bärande hälsningar, betyder mycket!
nu så bär det iväg till skogs...ska inhämtas material till både det ena och andra, hela familjen stosandes i skogen, det är verkligen livet det!
när jag var i stan sist stod försäljarna på hötorget nästan och gav bort de sista, slog till på liljor och en kvast lila gladiolus...
så långa, så stora och tunga så då var stadsturen liksom slut...
inte går man omkring med en sån på drottninggatan en fredag...då skulle varenda blomma varit bruten, kanske nån stressad 08 skulle bryta nåt annat med på en av ett gladioluspet nånstans...fniss!
de fick pryda köksön...
i den andra vasen är monsterbasilikans klipp, leker fint ihop där i en liten vilsen höstsolstråle...
utanför är de samma färgskala som råder, vinrött och svagt rosa...
näää skogen väntar nu ska det bli lite mer ris och mossa här på trappan!
ta hand om er därute!!!
varmkram lotten

Kommentarer

  1. hei,
    et vakkert bilde!
    Jeg ønsker deg mye moro i skogen og se mange av dere vil trekke det (jeg håper jeg har forstått alt riktig? Hvis ikke, må du ikke bli sint:))
    klem,
    barbara

    SvaraRadera
  2. Vilka mustiga gladiolus, me like1

    såå tjusigt på lilla ön.

    pling!

    Du har fåt mail från världens trevligaste Täbybo :)

    SvaraRadera
  3. Hej goa Lotten! Hann inte lägga in en kommentar på förra inlägget men tänkte på dig. Visst kan det tyckas lite märligt att vissa veckor på året händer allt det är som om livet säger åt oss att stanna upp ett slag och tänka på de som inte längre finns hos oss. Det är ju det allahelgonahelgen handlar mycket om att stanna upp och tur är väl det.
    Vackra bilder med lila inslag och förstår att det gällde att hålla i dem hårt en fredagseftermiddag på Drottninggatan (de som inte har varit där har nog svårt att förstå hur det ser ut). KAOS!

    ha en bra söndag kram tessan

    SvaraRadera
  4. Ha det härligt i skogen, här är vädret riktigt dåligt, regn och blåst.
    men skogen blir det vilket man vill eller inte, hundarna måste ju ut :)

    Ha en fortsatt fin dag
    Eva

    SvaraRadera
  5. Vilken fin bild!
    Här hos oss ligger ett litet snötäcke.Lite sent att hämta kottar och mossa.Men som tur är har jag fyllt upp ett litet lager i växthuset som ligger och väntar på en kreativ stund hos mig.
    Hoppas att det inte dröjer allt för länge fniss...
    Älskar skogs promenader och att plocka med mig något användbart.Känner mig riktigt rik efter det ;-)

    Ha en fin Söndag
    Kram
    Heléne

    SvaraRadera
  6. Så snyggt med lila!

    Ja man tänker sig inte för alltid - köper nåt enormt och så hem ;-)

    Kram Maud

    SvaraRadera
  7. Oj, oj, vad du höstpysslar, det ser så mysigt ut. Nu ångrar jag att jag inte samplanterade mina inköpta astrar, en och en såg de så fjuttiga ut upptäckte jag i efterhand. Men men, jag får väl lära av mina misstag.

    SvaraRadera
  8. Hej !
    Det är vackert med lila blommor ! Jag trodde inte att jag skulle falla för den färgen, med det är så fint mot vitt & grönt.

    Det låter härligt med skogspromenaden :)

    Ha det underbart, min vän !

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  9. ååå hvilket vakkert bilde:) Vi var også en tur i skogen idag, herlig:) Plukket litt lerkegrener og sitter å funderer på hva jeg skal lage for noe:) Ønsker deg en nydelig søndag:) klem monica

    SvaraRadera
  10. Gillade verkligen sista bilden. Helt i min smak.
    Ja du skulle komma till kristinehamns gator där är det ingen risk att blommorna bryts av, det är lagom, men istället känner man 70 % av de man möter så det gäller att sköta sig.
    Kram sara

    SvaraRadera
  11. Hoppas du har haft en fin dag i skogen, här småregnar det, och har varit lite mörkt hela dan. Ståtliga gladiolus, det är en väldigt vacker blomma.
    Ha det gott
    Goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Ja det är ju så mysigt att strosa i skogen, man hittar så mycke bra-ha-saker!!!
    Vackra blommor, man mår bra av blommor!
    Ha de gott kram Agnetha

    SvaraRadera
  13. Hej, min vän.
    Det gläder mig att du har det bra , trots allt sorgligt du varit med om.
    En dag i skogen låter helt fantastiskt, och det är något jag också tänker ha, inom snar framtid, för att plocka lite skatt den har att erbjuda.

    Vad vackert det blev i köket , med alla blommor. Jag förstår att du åkte hem efter du inhandlat dem =),för det är inte lätt att bära omkring dem bland Drottninggatans stressade 08:or, som precis fått lön, haha.

    Ha en skön söndags kväll.
    Kramis/
    Luiza

    SvaraRadera
  14. Hej tjejen, allt väl?

    Lila...har aldrig varit en färg som jag har fallit för, varken i inredning eller kläder till tjejerna...inte förräns i somras =)Jag så en härligt ljuslila pläd och jag var helt såld =) Nu blir färgen bara finare och finare...Köpte t.o.m en lång, lila kappa med volang, till Wilma härom dan =)...Det var stort det för o vara jag!

    Så dina lila blommor är finfina...

    Ha en toppen-söndag-em, och en kanon start på nästa vecka...

    Kram Pirre

    SvaraRadera
  15. Hoppas att du har haft en mysig stund i skogen.kul att åka dit och få med sig det man vill ha.Vad fintdet är med lila gillar det.Vilka maffiga gladiolus.Älskar att handla på Hötorget när jag besöker Stockholm.Tar alltid en tur dit innan tåget går hem.Ha en skön kväll goa Lotten och en härlig start på veckan Bamse kramiz ~~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  16. Hej Lotten
    Fina bilder, visst är det härligt att vandra i naturen den har ju så mycket att ge :) ha en mysig söndagskväll/Catthie

    SvaraRadera
  17. Hej Lotten!
    Har ni haft sol?!
    Jag såg ljuset...!!

    Kan tänka mig att det ska knåpas hos dig nu, inspirationen flödar när man samlat material från den vackraste av inspirationskällorna,-skooogen!!

    KRAAM!

    SvaraRadera
  18. Hoppas att ni har haft en fantastisk dag i skogen..här har regnet öst ner precis hela dagen så här har har vi inte satt fötterna utanför dörren knappt!! bara en liten loppis tur...fniss...

    hoppas att du får en bra start på veckan!!! kramar elin

    SvaraRadera
  19. Hej gumman!

    Har ni varit i skogen? Hade också samma planer när jag vaknade imorses, men efter att ha dragit upp rullgardinen ändrade jag mig snabbt. Här har regnet öst ner hela dagen och det har varit så dystert grått, nä här blev det en riktig innedag istället. Mossan får plockas någon annan dag istället!

    Ljuvliga blommor, lila är fint!!!

    Kram Kram
    Marie

    SvaraRadera
  20. Vad fint du har både på din köksö och ute på trappan.
    Ha en fin vecka!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  21. Vad fint Du har det!! Hoppas Ni hade en härlig dag i skogen!! Nu är mossornas tid här:o)
    Hälsningar Malin

    SvaraRadera
  22. Åh vilka underbara blommor! Jag älskar de där torgen i Stockholm som är helt fyllda av blommor och frukt som kostarn nästan ingenting :)

    Och vad härligt det låter att varit ut i skogen lite också. Ska nog försöka ta ut barnen lite i veckan med!

    kram J
    Lilla huset på prärien

    SvaraRadera
  23. hoppas att ni hade en bra dag i skogen
    ha de gott
    marianaskeramik

    SvaraRadera
  24. Hejsan!
    Lila är en härlig färg, speciellt nu på hösten då man längtar efter färger.
    Jag ska också ut i skogen och plocka mossa nu framöver. Men den här helgen har det varit så trist väder så det har inte blivit av.

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  25. Var i skogen igår och norpade lite grönmossa. Min ljung ville ha lite omkring sig. Ha en fin ny vecka
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  26. Halloj!!!!
    Alltid lika varmt och mysigt hos dig Lotten =)
    En känsla som värmer mig ända in i själen.
    Tack söta för att du skrev hos mig =) Betyder jättemycket. Försöker ta till mig det goda =)
    Är lääääänge sedan vi hördes nu, mitt fel förlåt..
    Gulliga du, inte behöver du skicka present till mig heller =)
    Många kramar Fia

    SvaraRadera
  27. Hoppas ni hade det härligt i skogen. Väntar med spänning på att få se vad det blir av fynden.
    För egen del blir det skogen eller stranden nästa helg. På båda ställen går det att fynda finheter att göra små arrangemang av.

    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  28. Hej goa Lotten!

    Åh vad sugen jag blir på att ta en lååång skogspromenad och plocka med mig lite härligt pysselmaterial hem!

    Dina alster är så himla fina!

    Jättegulliga pallar med dynor också du har i köket (tror det är köket vid en bardisk)...får lust att sy också :)

    Vill så himla mycket..men tiden är ju begränsad...

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  29. Såå fina blommor du köpt! Jag njuuuter av dina bilder!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  30. Så vackert med alla blommorna.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  31. Har sett att det är väldigt inne med lila i alla färger i år. Det är en härlig färg som man blir glad av.
    Har faktiskt inte handlat nån Gladiolus i år som jag annars brukar.

    skönt med hela familjen till skogs. men för mig blir det en innedag idag. Det är sånt ruskväder. Håller istället på med bakning.

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  32. Hej hej!
    Hoppas din skogstur var trevlig!...Mmmm lila...I like! Denna höst har jag investerat i plommonlila kuddar till soffan. Lovely!

    Kraaam på dig!
    Carina

    SvaraRadera
  33. Så härligt det låter, med en dag i skogen! Känner att det var längesedan jag drog till skogs!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  34. Lila är en favoritfärg, men ibland lite svårplacerad kanske!
    Jag har lagt till dig på min blogglista, hoppas att det är okej!
    Nu blev jag sugen på att ta en tur i skogen jag också för att samla saker till lite höstarrangemang!
    Fortsatt trevlig höst önskar Växthusmadam

    SvaraRadera
  35. Ljuvliga gladiolus, så vackra dom är! Njöt nyligen när favoritblomsterbutiken firade 10 år med 10 kr för alla snittblommor. Det blev bl.a vita gladiolus då. Lovely!
    Mysigt med skogstur också. Härligt att frossa i naturens gåvor också.
    Ha det gott goa Lotten! Kram Cilla

    SvaraRadera
  36. Hej Lotten!

    Att befinna sig på Hötorget som en av de sista är verkligen toppen och lila... ja!!!... så vackert!

    Kram Annica.

    SvaraRadera
  37. såå härligt när man kan fynda blommor..och Hötorget har gott om dem ;)

    Kraam Sanne!

    SvaraRadera
  38. Hej goa goa vännen, hoppas att du är lite lite gladare i dag. Jag läste om din sorg och jag vet inte vad jag ska säga. Förstår ändock att det är tungt.

    Så fint Ebba har i sitt rum, där vill jag bo, det var så rofyllt på nåt sätt.
    Så glad hos ska vara att hon har en sån pysslig mamma som gör sååå fint.
    Hur söt är inte din tvååring dåå ojoj vad gullig.
    Fina blommor hos dig och ljuvliga bilder som vanligt.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  39. Hei Lotten,
    a forest walk in the Autumn is really the most beautiful, the smell, and the atmosphere is soooo wonderful. Great flower Bouquets...
    Have a lovely week!
    Kram Bine

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg