jag blir vild av vin...

...vildvin i soppskål!


tjingeling!
ohhh vad det börjar bli kallt,
nu börjar det rödas tid!
näsan är rödfrusen...fram med storsjalar!
likaså nagelbanden som börjat spricka...nu börjas den röda matchen!
och naturligt rouge...rödrosiga kinder!
morgontraffikens nunor,
högröda antigen av stresshysteri eller rädsla för halka...hujedamig!
och dom nedrans röda som tog vm ifån oss...nä det var ju inte deras fel ju!
och höstens tvdrama...en tyst bonde med röd mustasch, jisses amalia!
ett mustigt rödtjut till go höstgryta...mummarött!
vackra röda äpplen på kalt träd...sååå äppelpajssugen!
vildvinets vackra röda färg...den sista innan fallet!
oh det julröda som sakta börjar sakta picka igång inom mig...
ha den bästa av helger!!!
i helgen ska jag och min dotter gå på musikalen cats, det ska bli sååå härligt!
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Oj så flott det var med vildvinn..! Dette var virkelig en fryd for øyet =) Skulle ønske jeg hadde vildvinn også.. ;)

    Anya

    SvaraRadera
  2. Hej Lotten! Vilket härligt inlägg i "rött" tecken.Har redan börjat längta efter julen och nya julsaker kommer nu hela tiden in i butiken. Åhhh, vad kul att få gå på musikal i helgen med dottern. Ha det så trevligt!

    Ha en skön helg (mjauuu...)
    kram tesssan

    SvaraRadera
  3. Åh vilket härligt inlägg med inlägg av rött ;o)och bilderna är underbara!
    Ha en fin helg!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  4. UNDERBART skrivet Lotten =). Nu kommer jag på mig själv igen, att jag sitter och skrattar högt vid datorn. Särskilt när jag läser om den rödlätta bonden =) hihi. Jag höll på att dö när han svarade på en av tjejernas frågor om varför han valt just henne? Svar: Ja jag var ju tvungen att välja några stycken och då blev du en av dem!!!! Stackars tjej, precis så romantisk som hon hoppats eller?? Ha en bra helg Lotten! //Anna

    SvaraRadera
  5. Så vackert med vildvin och annat fint!! Så många tankar i rött du fått med! Härliga du! Trevlig helg vännen!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  6. Godmorgon din toka!

    Ja vem blir inte vild av vin ;)

    Trevlig helg,

    Anna

    SvaraRadera
  7. mmm visst är det härligt med det röda i naturen, som lyser upp.
    Härligt skrivet tycker jag.
    Kram
    Marina

    SvaraRadera
  8. Vilket mysigt inlägg i rött.Vilka bilder sen är ju tur man sitter ner.Ja du skriver som en gudinna.Helt underbart .....Vad skoj med musikal med dottern.Ha en mysig fredag med mycket fredagsmys.Ha det bäst goa Lotten Bamsekramiz ~~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  9. love those autumn colours!
    happy wk,
    Rosa

    SvaraRadera
  10. Men å så fina och häftiga bilder du visar.
    kram o trevlig helg
    ninni

    SvaraRadera
  11. Så vackert och färgsprakande med vildvin, får nog ut och leta efter vildvin idag :-)
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  12. Hei Lotten. Er bare innom for å ønske deg en fin helg. Herlige bilder med vill vin. Kos deg.
    Klem Kristin

    SvaraRadera
  13. Hej !
    Ja, mycket rött är det nu. Ditt inlägg får mig att se det tydligare.
    Jag hoppas att ni kommer att få en urmysig kväll i kväll med musikal och allt !!

    Ha också en skön helg !

    Stor kram från mig
    Anci

    SvaraRadera
  14. Åhhhh, vad vackert du har dekorerat. Jag håller med dig, det röda börjar att picka lite försiktigt. Det drar snart iväg till Jul,.....bara 9 veckor kvar ca :)

    Här faller det tunga snöflingor utanför mitt fönstret, så nog får man julkänsler alltid!!

    Ha en skön helg. Kram Cin

    SvaraRadera
  15. Det var verkligen ett HÄRLIGT inlägg =o)!!!!

    Hoppas du får en trevlig helg med din röd näsa...

    Kramen Erika

    SvaraRadera
  16. Hejsan!

    Så mycket fina arrengemang du visar, så skoj med allt rött...:)))..hihihi, du är för rolig.

    Ha en jättebra härlig helg.
    kramar från AnneLi...SussiLi...

    SvaraRadera
  17. Härligt inlägg med vackra bilder! Sitter och ler brett framför datorn.Tack för det!
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  18. Godagens goa Lotten!!
    Vilket härligt inlägg, så fina färger riktigt höstigt...
    Va roligt att gå och se Cats den skulle jag vilja se... Men vi ska gå och se High scool musical i november....
    Kraaaam kram och trevlig helg...

    SvaraRadera
  19. Vildvin och såna bär var väldans tjusigt ihop, ljuvliga färger mot vitt. Du hade en bra lista på rött. Och bonden, just det jösses, kan nog bli lite småkul-gulligt-roligt...Här har vi ösregn idag, blir till och mysa inne. Dricker nu ett blåbärs-vaniljthé, det var jättegott. Så kul och se Cats, den såg jag när den gick för många år sen på Oscars,
    Ha en fin helg
    Goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  20. En underbar helg önskar jag dej...
    Kraamizar Git

    SvaraRadera
  21. Love the color of those deep red leaves and the contrast it provides in your artful arrangements! Hope you have a great day!
    Take care, Laura

    SvaraRadera
  22. Vackert vackert!

    Ha en mysig helg Lotten!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  23. Vilket rött roligt inlägg med de vackraste av blad just nu..vildvinets...mmm...
    Man blir helt förförd...

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  24. Hej på dig du härligt inspirerande kvinna!

    vilka bilder...oj så fina! Röda nyanser, min favoritfärg...

    ha en toppen helg. Kram Pirre

    SvaraRadera
  25. Vad mysigt med ett rött inlägg!!!!
    Önskar dig en härlig helg!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  26. Hei
    Så herlig innlegg! Flotte bilder og morsom tekst!

    Ønsker deg en fin helg.
    kos dere på musikal!

    Klem Beate

    SvaraRadera
  27. Kanonvackert Lotten, som vanligt! Får vi se dig här på lunch snart? Hör av dig till mig så bjuder jag och Anders på lite mat!

    /AnnaKarin

    SvaraRadera
  28. Visst är det ljuvligt med allt rött som lyser i naturen.
    Ha det så jättebra på Cats,
    varmkram Lydia

    SvaraRadera
  29. Ååå... jag blir röd av avund för jag vill också ha vildvin hos mig... =)

    Hoppas ni får en superkväll du och dotra din!

    Kram Evelina

    SvaraRadera
  30. Vinrödrosiga helgkramar till dej Lotten! Cilla

    SvaraRadera
  31. Jag blir också vild av vin!!! Fniss, fniss...!

    Nej då vännen, skojjar bara.. tror jag, hihi.

    Men vilka fiiiina bilder! Julkänslor kommer i vågor över mig.
    Du skriver så härligt. Jag småskrattar och läser. Du är för underbar Lotten!

    Gissa om jag blir avund på dig, som ska på MUSIKAL!!! :))
    Hoppas du och dottern får det riktigt, riktigt trevligt!

    Önskar dig en helhärlig helg!
    Varm kram / Åsa.

    SvaraRadera
  32. Mysigt inlägg på det röda temat! Har sett musicalen cats 4 gånger under mitt liv lika underbar varje gång! Hoppas ni får trevligt
    Kram kajsa

    SvaraRadera
  33. Vilket härligt RÖTT inlägg Lotten!!! Jag känner som du, så vackert och så nödvändigt med denna färg fr nu och fram till jul! I lagon dos. Som du presenterar den... vildvin, så vackert där i terrinen! Trevlig helg! Mari.

    SvaraRadera
  34. Hej Lotten!
    Hihi! Du är för rolig. Det rödas tid, ja, verkligen. Snart är det jul oxå...
    Hoppas ni får det kul på Cats.
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  35. Vackert!
    Ha en bra helg!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  36. Hejsan!
    Ja visst är det härligt med värmade färg nu till vintern.
    Vilka fina bilder!
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  37. Kul inlägg,håller med om den rödlätta bonden....Härliga bilder!

    SvaraRadera
  38. Jag får verkligen anstränga mig att läsa den grå texten..är jag ensam om det?
    ha en skön helg
    annbritt

    SvaraRadera
  39. Hej Lotten
    Så vackert med det röda, väldigt vackert.
    Vill titta in och säga du har något i min blogg.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  40. Oh vilka ljuvligheter du igen har trollat fram av naturens gåvor. Supersnygg - jag förstår att du blir "vild" ;O)

    SvaraRadera
  41. Vilket härligt inlägg om rött! Här har naturen varit klädd i vitt i några dagar. Hoppas att du får en underbar upplevelse med dottern på Cats! Ha det så gott i helgen! Kramis! Märta

    SvaraRadera
  42. Gokväll Lotten!

    Härliga bilder, gillar vildvin, det är vackert både på sommar och höst. Fint arrangemag..!

    Gillar dock inte mörkret och regnet nu på senhösten så jag tycker att man kan snabbspola fram till en vit jul :)

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  43. Ett riktigt härligt rött inlägg. Bilderna är super fina.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  44. Hej Lotten!
    Visst kan man bli "vild av (vild)vin,men det går fort över.
    Jag menar när dom blir röda så faller dom snappt av.
    Ha det så bra,kram Agneta

    SvaraRadera
  45. Oh, så vackert!!

    Rött var verkligen sött i din version!!

    Och va' skoj, med musikal. Det är man inte bortskämd med, häruppe i norr...

    Ha det gott!

    Kram!

    SvaraRadera
  46. Vad trevligt skrivet. Vad har du i soppterinen med vinet, är det rosa rosor?? hursom var dom väldans söta.
    Ha det gott!!

    Kramkram Marie

    SvaraRadera
  47. Vild av vin...haha ja du Lotten du är för härlig :)

    Ja mycket går i ett rött tecken när du nämner det. Julen är snart här. Blev alldeles häpen när jag åkte in till stan igår och såg affärerna som redan ställt fram allt julpynt.
    Jag som ställde bort sommargrejerna förra veckan...


    kram Viveka

    SvaraRadera
  48. Vilket underbart arrangemang du gjort.

    Röda näsor och röd rosiga kinder , är så fint och friskt... det hoppas vi få mycket av =)

    Ha det så himla trevligt på musikalen.

    Kram/
    Luiza

    SvaraRadera
  49. Åååå vilken energi det är hos dig Lotten, den går igenom skärmen och jag fylls av den, tack goa du för att du delar med dig av den och av vackra bilder.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  50. Hej på dig!
    så vackra bilder du visar!
    dessutom är du en fena på att skriva.
    Kram Marlene

    SvaraRadera
  51. Vildvin är verkligen underbart! Vi dekorerade borden med bland annat vildvin när vi gifte oss.

    Kram Annika.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg