girli girli...

...nu lite mindre puttinuttigt!

gardin och lampskärm från mulberry
hej ni alla fina!
vill tacka alla för fina hälsningar som jag läser med hull och hår och jublar och hjular omvartannat, betyder mycket ska ni veta!
är ute i blogglandia och tassar igen, vet inte var tiden går och denna vecka är rätt tung, ska berätta mer än annan dag...
här är ebbas rum...
vimpeln gjord av rusan på 5 m är väl underbar!?
köpt hos systrars söta.
väggarna är i lammöronsgrönt (min benämning)...visst är den härlig!?
tavlan är en kökshanduk som ramats in.
spegel spegel åldern... har börjat,
örhängen och läppglans är det enda mamma tillåter på en 10 åring...

det här är läxhörnan,
balettdansösen i fönstret är passande till denna danstjej!

mammas goaste 2 åring iförd halmhatt och mormors lilla muff av kaninskinn! han blir extra pillerillig härinne, vi brukar undersöka en liten stund då och då när ebba inte är hemma...
till höger skymtas garderoberna som har vitt linne tyg som dörrar.

ha det gott, vi höst snart igen!!!!
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Men så fint rum hon har! Verkligen rofylld läxhörna det där. Klart lille Gus vill passa på att kika in där med. Kram Katta

    SvaraRadera
  2. Hej Lotten! Hihi, jag drömde inatt att vi träffades! =) Var trevligt vill jag lova!
    Så fint rum hon har Ebba! Den väggfärgen var superfin! så söt han e Gus där på golvet med hatt o allt!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  3. What a lovely place...lovely room for your 10 year old

    SvaraRadera
  4. ååå så lekekrt hun har det, helt ndyelig. piketitteren var helskjønn og vimpelen likeså:) Ønsker deg en nydelig onsdagskveld:) klem monica

    SvaraRadera
  5. Nydelig rom - og jeg likte spesielt han med hatten som var på besøk på jenterommet...
    Klem Marit :o)

    SvaraRadera
  6. Läxhörnan är helt underbar, där skulle jag , mer än gärna , sitta och göra mina läxor... Eller kanske bara njuta av den vackra hörnan.

    Dina bilder är underbara...

    Tack för inspirationen.
    Ha en underbar kväll.
    Kram/
    Luiza

    SvaraRadera
  7. vilket fint rum hon har o vilken underbar färg på väggarna...hm..kanske kan få blir något sånt nu när vi ska måla om sovrummet..:)

    o vimplen va ljuvlig!!

    kramar elin

    SvaraRadera
  8. Vilket mysigt och fint rum hon har tjejen. Sitta där och göra sina läxor måste vara en fröjd.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  9. Hej !
    Vilket fint rum med vackra möbler och färger. Och vilka fina kläder du har !! Jag vill förnya min garderob. Ett besök hos Systrars Söta skulle nog hjälpa :)

    Kram till dig
    Anci

    SvaraRadera
  10. Hallojsan!

    ett sånt ljuvligt rum för en 10- årig liten dam...samma smak som mamma ser jag ;)...

    Mina "ungar" är helt tvärt emot mig och mitt ljusa... yngsta sonen har mörkgrått tak, grafitgrå/svarta väggar kromade golvlister/taklister..!! Huu!!..

    Men de har alltid styrt över sina rum och de målas om där då och då.. får se hur länge den här mörka perioden håller i sig..
    Ett riktigt "Rocker" rum...

    det är tur att han får ljusterapi i alla andra rum...

    Ha det gott!!

    Kraaamis Sanne!

    SvaraRadera
  11. Dom där änglavingarna man ser har jag jagat i 2-3 år nu..Går inte att få tag i den större varianten!

    Gå in på min blogg och va med om utlottningen av ett presentkort på 300:-
    annbritt

    SvaraRadera
  12. Nydelige bilder fra deg!
    Så flott jente-rom! og herlig type med hatt!

    ønsker deg en koselig kveld!
    klem Beate

    SvaraRadera
  13. Oj vilken HÄRLIG läxhörna. Där skulle säkert inspirationen flöda också för en äldre studerande :O)

    SvaraRadera
  14. Måste skriva att jag blir så glad över dina "regler" om vad som är ok för en 10-åring i sminkväg... Jag som lärare ser på tok för många småflickor med smik...

    Fint rum har hon också dottern din!

    Psss... nu har jag blivit ägare av lammullsöronsplantor... Gissa om jag är glad? jippie!!!

    kram på dig! Evelina

    SvaraRadera
  15. Hei! Ååå, for et kjempe-fint jenterom!! Så lyst og lekkert:) En drøm av et rom!!

    Ha en fortsatt strålende uke! Takk for hyggelig hilsen:)

    Klem Anette

    SvaraRadera
  16. Men.......

    Myyyys i Ebbas rum. Ser henne framför mig den goa lilla speetan hur hon huserar där inne.

    Såå den goa Gusten då, såå pöt.

    Saknar dig gumman. Jag har häcken full nu i helgen men nästa kanske vi kan ta en dag på staden.....

    Kraaaaam o puss

    SvaraRadera
  17. Beautiful bedroom with lovely details! I like your buntings! Very decorative!
    Vale

    SvaraRadera
  18. Så flott lekseplass. Kjempekoselig, lyst og trivelig med mange fine detaljer.
    Tøff cowboy også :)

    Hilsen Margrethe

    SvaraRadera
  19. Så fint rum hon har! Fin blogg du har. Kram alexandra

    SvaraRadera
  20. Vad fint hon har det! Vi har just fixat till lite i vår 10-årings rum också och ska nu rensa bort en hel del som inte används längre. Ganska skönt för tjejer har ju en förmåga att ha triljoners småprylar till alla Petshops o Winxdockor o allt vad det är.
    Gillar verkligen Ebbas läxhörna!
    O Lillemannen är ju bara en sån goding!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  21. Tjejen måste ju storm trivas i sitt rum det är toppen fint. så fina bilder. ha en skön kväll/Catthie

    SvaraRadera
  22. men vilken underbart rum för en härlig 10-åring! Förstår att hon stortrivs där.

    Åh sen lillgubben då. Så söt som en pralin :)

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  23. Vilken dröm för en liten tjej!
    Jag kan verkligen tänka mej in i hur fint hon tycker att det är!

    "Lammöronsgrönt" - vilken bra benämning på en färg - och vilken vacker färg, jag förstår precis!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  24. Hejsvejs,

    Nu kommer det snart en kanin till dig. Du kan kolla in honom i webbutiken. Storlek large med blårutig skjorta. Så mycket fint du visar som vanligt lOtten.
    kram
    Fredrika

    SvaraRadera
  25. Vilket gulligt rum för en 10 årig tjej.Jättefint.Klart att lilleman vill kolla läget!!!!!!!Han är ett riktigt litet charmtroll.Lika mysigt att kika in här....sov gott ha en underbar torsdag största kramizen ~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  26. Kära, rara, gulliga Lotten!
    Kan du inte inreda ett rum åt lilla mig, hemma hos dig!!?
    Jag flyttar dit bums! Så fort du ställt ordning, fniss.

    Jag ska vara ärlig alltså..det finns många. Och då menar jag många. Som är duktiga på inredning. Men ärligt Lotten. Du tar priset. Du är helt grymt fantastisk på att inreda. Vad var det du sa att du jobbade med? *blink, blink*

    Usch, nu gjorde du mig lite orolig vännen..det har väl inte hänt något..hemskt va..? Nej, svara inte på det. Jag får läsa det hos dig när du är redo för det. Det är bara jag som tänker högt.

    Sänder en varm kram till dig iallafall! Hoppas du o de dina får må bra och att din morgon blir mysig o skön.
    Nu ska jag hoppa ner i sängen och sluta mina blå... / Åsa.

    SvaraRadera
  27. Vilket vacker rum! jag och så ett underbart namn Ebba, det heter min dotter med.
    Vimplarna är så underbara kollat in dom länge.
    Kram sara

    SvaraRadera
  28. Godmorgon Lotten! Så fint flickrum hon har Ebba, underbart med blommiga tyger och lammöronväggfärgen sååå fin. Jag kan tro lillemannen Gus vill pilla på alla syrrans små saker :-) Kläderna du visade i förra inlägget är så vackra, mmmmm underbar färgskala, den där klänningen från Lindex kollade jag på häromdagen, ska nog dit och kolla engång till nu :-) Ha det gott. Kraaaaaaaam P

    SvaraRadera
  29. For et herlig rom :))
    Skikkelig flott..

    Klem,Kari

    SvaraRadera
  30. Vilket underbart rum hon har!!!
    Jättefina bilder!

    Ha en fin dag
    Kram
    Heléne

    SvaraRadera
  31. Hej, hur står det till?

    Vad fint rum hon har, gillar vimplarna...

    ha det gott. Kram Pirre

    SvaraRadera
  32. Hej Lotten!!! Å så fint hon har det Ebba, ååå vill så gärna göra om i Viktors rum...hmmm...får väl lyssna med stylisten i familjen..hahahha...Ha det gott..kram kat

    SvaraRadera
  33. Hej !
    Vilket mysigt och fint rum din dotter har! Gillar vimplar, har nyss hängt upp en i stora dotterns rum oxå.
    Sen...vilka ljuvliga klänningar i förra inlägget. Gillar absolut färgerna och stilen!! Super!

    kram johanna

    SvaraRadera
  34. Vad söt din lilla 2-åring är!

    Så underbart och romantiskt rum Ebba har...perfekt för en liten dansprinsessa!

    Ha det gott!

    Kram,
    Anette

    SvaraRadera
  35. Hej Vännen,

    så fint rum er dotter har, fast man blir ju inte så förvånad!!!

    Lillprisen är ju för "go"

    Ha nu en skön helg
    Kram Sari

    http://www.lillaprovence.se

    SvaraRadera
  36. Vilket härligt rum, kan tänka ett både hon och Gustav trivs därinne!!:)
    kramis

    SvaraRadera
  37. Løvli-løvli:o)God helg vennen!

    SvaraRadera
  38. Hej Lotten! :)
    Trevligt att titta in till dig! Vilket bedårande vackert flickrum din Ebba har! Så girly! Verkar vara ett härligt ljus därinne!
    Satt och bläddrade i några "gamla" tidningar härmom dagen och hittade ett repotage om dig!
    Vilket fantastiskt fint hem ni har!
    Ha det gott! Många kramar Emma

    SvaraRadera
  39. Jag bara älskar vimplarna och lavlan. Var har du hittat den vackra handduken??? Jag vill oxå ha en eller tre, ljuvliga.
    Hoppas veckan löser sig till det bästa:-)

    Kramkram Marie

    SvaraRadera
  40. Hej Lotten!

    Jättefint rum, gillar speciellt skrivbordsdelen! Känner igen det där extra pillerilliga. Vår lilla Elsa blir lika när hon kommer in i Storbrors rum. Så söt han är er lilla kille!

    Ha det bra//Anna

    SvaraRadera
  41. Hej , igen!

    Tänkte bara säga, att det finns något till dig på min blogg, skynda dig att hämta den....

    Kram/
    Luiza

    SvaraRadera
  42. Du är sååå värd den. Din blogg tillför enormt mycket glädje och inspiration. Dina bider är vackra, ja , vad mer kan man begära?
    Ta hand om dig och ha en mysig fredag.
    Kram/
    Luiza

    SvaraRadera
  43. Hej!
    Vackert inspirerande!!!! Det var ord jag fann om ditt inlägg!
    Å vilken söt liten hatt-gubbe!
    Ha en härlig helg!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  44. Jag är just i full gång med att styla om och fixa min stora tjejs rum... det rosa ska ut och hon har bestämt sig för tuff industri. säger bara det... fröken L har koll på läget... Jo rå serru... hon ska ha industrilampa och plåtskåp minsann och alla rosa kuddar ska bli ett minne blott. Hoppas jag klarar utmaningen. Ja så nu planeras det för fullt. En säng ska byggas och en platsbänlk... Ska bli superkul!

    Kram och trevlig helg sötast!

    SvaraRadera
  45. Vilket härligt rum hon har, Ebba...
    Och så fint med den lilla balett-tjejen i fönstret!
    Och den andra lilla goingen ser såå härlig ut, med sin utstyrsel!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  46. Tack för inspirationen!
    Funderar just på inredningen i åttaåringens nya rum, när det nu blir klart... Tror att det klassiska är värt att satsa på även i barnens rum, "trendig" inredning som de själva väljer tröttnar de ju fort på. Och mammorna också... :)

    Trevlig helg!
    //Annette

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg