en ranunkel på besök...

...och med gåvor som ger gåshud!
hej hopp!
jag fick ett sååå efterlängtat besök i helgen, marie!
vi har gjort massor...
...fyndat på loppis, kolla maries suuuuuperfynd,
hon har nu iaf spräckt myten att det inte går att fynda i storstan!
...flanerat och njutit på slottsträdgården ulriksdal
ni som kan måste åka dit och plocka er en ljuv bukett eller ur grönsakslandet!
...äntligen sett den omtalade butiken knut & svea på roslagsgatan, huuuuuuuuu där var allt suuuuuuuperläskigt, skojja bara!!!
guuu vilken butik, suck så fint allt var!
...pratat om allt mellan himmel och jord, det var nog det härligaste !!!
(tyckte jag, fniss)
...varit på min brommasväng, och bara dregglat i butiken lantliv & trädgård, jag tror att den toppar min lista när det gäller stockholmsbutiker, de har sååååå mycket fint och arrangerat så man skälver av inspiration!
...tjejmiddag i mitt uterum med härliga tjejerna caroline och lena!

dessa härliga gåvor fick jag av marie,
rörd av att hon lagt ner sån energi att hitta mitt i prick,
titta vilken underbar handgjord bok från key to my heart och den lilla plåtasken ohhhhhh!
och på bilden ovanför...de små urtavlorna hela lotten skriker loooooooooooooooooove!!!
och denna fröpåse då, den fick jag med, ljuvlig är den!

och inte nog med det, dessa söta tre små, made by marie!
är så glaaaaaaa för att fått rå om dig gumman!

jag har lite lammöronsalster på tradera, klicka här om du är nyfiken!

stoooooorafamnen från mig
lotten

Kommentarer

  1. Så stämningsfulla bilder! Många vill ha- prylar ;O)

    SvaraRadera
  2. Høres ut som om du har kost deg med besøk!Så flotte gaver du har fått.

    Du tar fantastisk fine bilder!

    Ha en flott kveld

    Beate

    SvaraRadera
  3. Gokväll!

    Men så trevligt & mysigt ni haft det! Butikerna ni besökt står högt på min lista nästa gång jag besöker storstan:))

    Så fina gåvor du fått, så omtänksamt!

    Kramar Lena

    SvaraRadera
  4. Hej Lotten
    Tack för din goa kommentar.
    Oj så läckert du har gjort, du är såååååå duktig, såg du att du fick en utmaning från mig i mitt inlägg tio sanningar om mig själv. Du har väl redan gjort utmaningen förut, men om du vill,så......... undrar bara om du sett det, i alla fall så önskar jag dig en härlig vecka.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  5. Ni verkar ha haft det toppen. Vilka fina gåvor hon hade med sig till dig.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  6. Oj vilka fina saker du gör av lammöron!! Har ej sett något liknande förut. Vilken smart idé! :)

    SvaraRadera
  7. Men Lotten då, jag sa ju att alla kommer vilja köpa dina lammöronsaker!! Jag har snöat in på asken, den är ju superfin, får se hur långt mina bud bär sig.. Men du, en krans då?! Vill ha!!

    Vad roligt med tjejträff, allra helst om de som kommer har med sig och tycker om samma saker som en själv! På tal om kalas så fyllde jag ju 30 i fredags, har du sett tavla på min blogg som min kära svägerska målade, du som gillar blommor och grönt..?! Där kan vi prata vill-ha-begär.. Jag tänkte be henne måla några till som man kan sälja, hon är ju GALET DUKTIG!!

    Kram på dej, hörs snart igen!

    Hälsningar,
    Maria

    SvaraRadera
  8. Så fina bilder och vackra personliga gåvor!!

    Härligt att få mysa med en riktigt goo vän!

    Ha en bra vecka!!

    Kraam Sanne1

    SvaraRadera
  9. Kan tänka mig att ni haft det bra!
    Vilka gåvor...omtänksamt och
    vackert och personligt...
    Så roligt att få se och läsa om er helg..!!!

    KRAM!

    SvaraRadera
  10. Ni hade verkligen trevligt vad jag förstått! Vilka fina presenter du fick och de små urtavlorna är bara så läckra.

    Ulriksdals Slottsträdgård brukar jag oxkså besöka när jag är i huvudstaden. Var uppe i augusti månad och turistade en vecka.

    Nu fick jag lite mer tips på butiker.

    Trevlig kväll!

    Mvh Renate

    SvaraRadera
  11. Hej sötis!

    I mina tankar är jag fortfarande kvar i ditt vackra hem, känns som om huvudet är smockfullt av inspiration!!!!!

    Jag tyckte också att det allra mysigaste var att vi hann prata så mycket om både ditten och datten.

    Ha en fortsatt bra vecka Lotten och ge goa Gustav en kram ifrån mig!

    Kramar Marie

    SvaraRadera
  12. låter som att ni har haft en toppen helg!!!

    Kram elin

    SvaraRadera
  13. Bara vackra saker. Kul att höra om mötet med Marie. Var på hennes sommarloppis,så jag förstår att du fick fina presenter. Bara att gratulera!
    Kram Birgit

    SvaraRadera
  14. Ajajaj du vad trevlig ni må ha haft det..:)..vilka sköna presenter....fina bilder..som vanligt:)..ha de gött..kram..Pia

    SvaraRadera
  15. Förstår att ni haft en helt fantastisk helg! Vilka underbara gåvor du fått av Marie!
    Ha det gott!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  16. Hei Lotten
    Så koselig dette høres ut. Flotte gaver også. Kos deg videre i det fine høst været. Klem Kristin

    SvaraRadera
  17. Vilka gåvor du fått av goa Marie! Låter som ni haft en supermysig tjej-helg! Härligt! Tänk vad bloggandet ger.. =)
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  18. Christina Niska Andersson29 september, 2009 23:01

    Hej vännen!

    Underbara bilder....ni verkar ju ha haft en superduper helg!!!

    Jag har varit osynlig ett tag...men vi håller på att tapetsera om hela huset...två rum helt klara, kök/hall, vardagsrum samt vårt sovrum återstår....full rulle med andra ord...och nu fungerar datorn igen, yippi...

    Må så gott....
    Vi höres.....
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  19. Hej goa Lotten!

    Åh vad glad jag blir att läsa om er helg och se alla fina gåvor som skänkts med stor omtanke och kärlek..sååå underbart!!!

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  20. Hej goa Lotten!

    jag kan ana att ni haft det härligt ihop du och marie...

    Vilka underbara gåvor du fått! Hon kan det där med pyssel hon... ja, för att inte tala om dig och dina lammörons-alster. Gjorde min första krans igår. Tänkte på dig då. Måste också säga att min inte platsar i din samling! *fniss*

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  21. Hej Lotten!

    Vilken härlig helg ni verkar ha haft!! en riktig drömhelg att få göra så roliga saker tillsammans med någon like och vilka vackra personliga presenter du fick av Marie Synd på erat gravenstein träd. Vårt är nog från 1920-talet pampigt stort. Måste nog ta mig en sväng förbi Ulriksdal, min jobbväg ju. Butiken i Bromma verkar lovande den med, tack för fina tips vännen.

    Kram Heléne

    SvaraRadera
  22. Låter som en toppenhelg!!
    Vad mycket ni hunnit med!
    O vilka ljuvliga presenter du fick, såå fint alltihopa.
    Sen är ju dina bilder som alltid så vackra!!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  23. Men shit pommes frites så fina saker du fick. Jag bara gapar...vilken go vän!

    Härligt med såna mysiga helger.

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  24. Så herlig besøk du har hatt... og nydelige bilder...
    Kjempefine gaver du har fått...
    Kosleig med slike dager sammen med gode venner...
    Klemmer Kerstin

    SvaraRadera
  25. Så många fina saker !!
    Härligt att ni har haft det så kul, så ska det vara :)

    Kram till dig
    Anci

    SvaraRadera
  26. Åååh, vad mycket fint du fått!
    Och vad myyysigt med 'bloggträff' loppisbesök o allt! Jag vill oxå med :D

    Ha d bäst!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  27. Vad roligt med "ranunkelbesök" och vilka fina saker du fick av henne. Plåtasken är grymt söt.Gillar också de små urtavlorna du har i skålen. Tar gärna en fika nån em, kan inte du maila mig och säga när det passar dej. Kram Katta

    SvaraRadera
  28. God morgon goa du!
    Men så mycke fint du har att visa!
    Å jag kan riktigt tänka mig hur mysigt ni hade, från den ena butiken till den andra... :)
    Ha en fin dag!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  29. Verkar som ni haft ett trevligt möte och en kanonhelg ! Vilka gåvor du fick , så fina !!! Kul ! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  30. Lovley!
    Låter och ser härligt ut!

    Knut & Svea går då inte av för hackor!

    SvaraRadera
  31. Hej på dig.

    Underbara bilder som alltid. Så färgstämda dina bilder är...du har verkligen hittat din stil, allting flyter ihop så fint.

    Ha det gott. Kram Pirre

    SvaraRadera
  32. Dear Lotten,
    it seems to be a verry amusing time for your, with nice friends...
    and to get sooooo really wonderfull presents must be great! The old little tin is fantastic.
    Enjoy yourself....
    Many Hugs
    Bine

    SvaraRadera
  33. Så härligt ni haft det! Jättefina presenter du fick, speciellt de söta små urtavlorna :) Du är så välkommen till min bod vid tillfälle. Kram, Tina

    SvaraRadera
  34. Åh vilken härlig helg och underbara bilder!
    Ha en fin eftermiddag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  35. Jisse så fina saker du fick av Marie! Man kanske skulle ta och bjuda hem henne ;o)... fniss!
    Förstår att ni hade det jättemysigt!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  36. Oj, så mycket fint , man blir ju vimmelkantig ...

    Så roligt du har haft det , ibland är verkligen livet toppen , eller hur =)
    Själv hade jag en sån där super vecka förra veckan när "vill ha saker " haglade över mig , helt ofattbart fortfarande. Ja , nu är det ju inte bara prylar som piggar upp en , men nog bubblar det av lycka när de rätta kommer till en , det kan jag erkänna =)
    Ha det nu så gott !
    Kram Sussi O

    SvaraRadera
  37. Hej igen Lotten
    Oj så otroligt glad du gjorde mig för din kommentar, du ska veta att det är ömsesidigt, jag beundrar dig så otroligt mycket, du är så begåvad, och bjuder på dig själv och det är så roligt att hälsa på dig.
    Tack söta du.
    Och vad stolt jag blir när du tar utmaningen, jag är säker på att du har massor att ösa ur,du underbara människa.
    Tusen kramar från mig.
    Zara

    SvaraRadera
  38. Hej goa Lotten! Tack för din hälsning! Den värmde ska du veta!!!

    ja det finns ju folk till allt..så trist när de gör saker för att såra!! Men men..nu har det lagt sig lite...man får inte va så naiv o tro gott om hela cybern!!
    tack vare många goa bloggare , som dig tex...så går det ju lättare!!
    lättare att skaka av sig!

    Härlig dag ni verkar haft!!Mysiga ting du hittat!

    SvaraRadera
  39. Fantastiska bilder! Fantastiska saker! Och jag hade sååååå fantastiskt gärna velat vara med er...:)
    Vet exakt hur mysigt det var...*drömmer*

    Puss på dig min bästa Lotten...

    SvaraRadera
  40. Vad mysigt ni har haft det.Åvad söta presenter du fick av Marie.Vad härligt gå från butik till butik.Alltid lika vackra bilder....Ja du goa Lotten ha en underbar torsdag .Kramizar~~~~~RITA~~~~~-

    SvaraRadera
  41. Ohh så vackra bilder Lotten, känner att det börjar klia i omändringsnerven nu...hihi men tyvärr måste jag till jobbet en runda först :-) Så roligt att Marie varit hos dig, henne träffar jag snart, då ska jag förhöra mig om ditt vackra hem och hon får berätta alla vackra detaljer för mig....hihi Ha det bäst nu Lotten. Kraaam Paula

    Dina lammöron ting är ljuvliga skapelser, du måste sätta ditt varumärke på dessa och sälja dem ute i affärerna, det tror jag på vännen, det skulle nog gå jättebra. Testa vet ja...

    SvaraRadera
  42. så mye vackert...
    ha en skjønn dag...

    magny

    SvaraRadera
  43. Hallå där!

    jag har redan läst hos Marie att ni haft en uuunderbar helg!!
    det låter som man måste ta en tripp uppåt i vår o få inspiration i alla dedär härliga butikerna..;)

    Så mycket fina presenter du fått också....asken var ju heeeelt uuunderbar!
    ha en mysig dag, kram Katarina

    SvaraRadera
  44. Ljuvliga bilder!
    Vilken kanondag ni verkar ha haft.

    Tack för din gulliga kommentar, blev så glad.

    Önskar dig en fin fortsättning på veckan!

    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  45. Hej!

    Så fina bilder och så mycket fint du har fått, de skulle passa så bra hemma hos mig...gillar allt!!!

    Kramar från Anneli...SussiLi...

    SvaraRadera
  46. Å vad mycket fint du visar:) Urtavlorna är ju underbara.
    Ha en bra dag.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  47. Vilka fantastiska presenter du fick! Hon har god smak, Marie!
    Ha det gott!
    Kraaam, Carina

    SvaraRadera
  48. Hej goa du:)

    Jätetfina bilder IGEN Lotten:)

    Ni verkar ha haft det jätte trevligt
    och vilka fina presenter.

    Ha en trevlig helg
    Kram sari

    SvaraRadera
  49. Wow vilka underbara små presenter, så underbart att bo så pass nära att man bara kan göra en liten bloggträff. Här uppe är det lite för långt emellan.
    Kram Tess

    SvaraRadera
  50. Åh, vad fina saker du visa. Du har verkligen känsla för det estetiska.
    Ha en fin helg!
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg