vägskäl...

...livet är inte bara en raksträcka!

en ny gammal lampa och den ljuvligaste av tavlor fick vara tonbärande i detta arrrangemang!
holy jesuzzzzzz tavlan har jag fått av min goa goa vän, marie,
du prickade rakt på min smak du, hihi! tack gumman!


på zinkkuben står min gammelmorfars kamera, är den inte ball va?
fönstret köpte jag av susanne
tidigare i somras och så har jag satt en gammal krackelerad spegel bakom för att få djup och härliga vinklar!

vägskäl…
…livet är inte en raksträcka!!!???

i går kväll när jag skulle somna så kom några tankar till mig som jag nu ska försöka dela med er…kanske uppstod de av mina nufunderingar...

jag låg och skruvade på mig där i det sommarvarma mörkret, tankarna rusade fram och tillbaks som i värsta tvspelet.
det isade till i magen och
”somnåtnyttkommeratthända” känslan
satte in och spred sig vidare runt om i kroppen…

kan jag vara i ett vägskäl, där jag måste välja vägen som ska leda mig vidare???
inför förändringar blir i alla fall jag alldeles matt…i vissa fall följandes av lite spänningspirr och andra gånger mer som ett molande, nu vet jag inte riktigt vad känslan säger, ännu...

livet kan ju inte bara vara en raksträcka där man kan förutsäga vad som kommer…
i vägskälen bakom krökarna döljer sig det nya… kanske nåt utvecklande… nåt glädjande…nåt omstörtande… eller nåt man måste ta ställning till.

livet är som en krokig stig som ibland övergår till en vacker böljande landsväg och tyvärr leder den ibland till långa fula raksträckor…på rakorna är allt inrutat, strukturerat och utan spontanitet, vardagens rutiner, såklart nödvändiga men man kanske kunde spola några och vara lite coolare. och verkligen leva efter devisen att man ska bli ihågkommen för sin person och inte efter sina sysslor och gnuggande…

mitt i dessa funderingar ställer sig en yrvaken gustav upp och ropar mamma kramas!
han ligger sen tätt in till mig och vi kramas hårt, då är jag i nuet igen! krökarna som kommer att komma känns inte läskiga
längre utan mer hoppfulla…
come on vardag, jag fixar det!!!

hellre ett vägskäl ibland än en väg i själen!
ta hand om er och sväng försiktigt!
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Hej gumman!
    Så vackert och tänkvärt skrivet...vet du jag tar och mailar dig...
    Kraaam, Carina

    SvaraRadera
  2. Hei såå nyyydelige bilder !!!

    Utrooolig vakkert du har det !!!

    Klem Hilde :o)

    SvaraRadera
  3. Du går och är orolig över något kan jag tro. Såna där natt-tankar kommer ibland, ofta lättar det med ljuset. Eller med en kram från en liten goding. Och en evig raksträcka skulle vara enormt tråkigt. Så fin tavla du fått, det var gulligt av din kompis. Var rädd om dig vännen.
    Kramar AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Hej Lotten!
    Nog är det väl så livet är emellanåt,för att inte prata om alla backar och svackor,det är nog så det skall vara LIVET.
    Som vanlig levererar du en massa fina bilder.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Halloj!

    Fårstår precis vad du menar med raka vägar o att de okända ibland kan vara en oro... hat precis hoppat över till en paralell väg och byter jobb i morgon..nervöst men roligt!

    Tack för att du delar med dig av dina tankar!!

    Kramis Sanne

    SvaraRadera
  6. Hej Lotten!
    wonderful old impressions and with a charming atmosphere.
    Have a great day
    Hugs
    Bine

    SvaraRadera
  7. Hej min goa!

    Vet precis vad du pratar om min vän. Mina vägar har aldrig varit raka och breda. Snarare så smala och slingriga att det många gånger känts som om man ska falla. Uppförsbackar som ser så branta ut att man inte vet hur man ska klättra. Men så plötsligt kommer en ögonblick av glädje som får hjärtat att slå ett extra slag. Kraften kommer tillbaka som ett nyladdat batteri. Och livet känns bara så underbart igen...

    Kraaaaaaaaam Viveka

    SvaraRadera
  8. Det bor nog en poet inom dig Lotten! Mycket tänkvärt. Och jättefina bilder. Kram!

    SvaraRadera
  9. Förstår vad du menar också. Bra skrivit!
    Fina bilder och vacker tavla du fått av Marie!
    Förut fick jag alltid mail från bloglovin när du gjort ett nytt inlägg men inte nu längre, konstigt.
    Ha det gott vännen!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  10. Jaa du Lotten !! Mitt liv har verkligen svängt hejdlöst med mig nu de sista månaderna..och ännu är jag inte ute på någon raksträcka..jag vet inte alls vad som finns bakom kröken, det skrämmer mig lite..men på nåt konstigt vis så är jag inte så rädd, jag som annars är en väldigt ängslig person som gärna vill veta allt i förväg...jaaa, jag hoppas att min nya väg ska föra med sig något alldeles underbart...jag hoppas, hoppas...
    Ha det gott vännen
    Kraam Anette

    SvaraRadera
  11. Du...förlåt...jag glömde ju..vilka underbart ljuvliga bilder du visar oss, alla sakerna är helt fantastiska...du kan du !!
    Tjiinnggg....

    SvaraRadera
  12. Hej Lotten!

    Så fint du skriver och mycket tänkvärt också.Det blir ju lite trist att bara fara på landsvägen hela tiden, hihi. Lite kostigar och återvändsgränder varvat med the highway då och då typ semestertider då...
    Vackert var det iallafall såväl själsligt som bildligt ditt fina inlägg.

    Krama lilla Gustav från mig med, så goa dom är barnen och dessutom här och nu, underbart!!

    SvaraRadera
  13. Så sant, så sant! Och väldigt fint hade du skrivit det hela också. Tänk vad mycket som vi inte vet ligger framför oss...

    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  14. Hej!!
    Ja du har så rätt..Jag känner igen det där så..
    jag stod inför ett vägval alldeles nyss..hua vad det hoppade och vred sig i huvudet och magen..Jag går igenom grinden men inte riktigt den väg som erbjöds ..Jag såg en annan stig..
    Ja så är det med livet..
    Underbara bilder som vanligt..
    Ha det så bra..
    Krma Anna

    SvaraRadera
  15. Mmmmm....det er SÅ mye fint å se i din innbydende blogg! Takk for at du deler. =)

    Klemmer

    SvaraRadera
  16. Tycker som flera andra, mycket tänkvärda ord kunde inte säga det bättre själv. Underbara bilder som vanligt, jag önskar kunna få till det DÄR också.Kramar till dig och tack för besöket hos oss. Liselott

    SvaraRadera
  17. Vackert skrivet Lotten!
    Mitt/vårt liv har verkligen svääängt....o då önskar man att man faktiskt kunde komma tillbaks på den raka trygga vägen igen!Som jag just skrev om i inlägget 9/8.(läs gärna om det)
    Även om den må hända vara trist o given...så hellre det än alla farliga kurvor jag tagit de senaste åren.
    Vi gav oss ut på ett ordentligt äventyr...trodde vi skulle klara att köra hela vägen, men längs den kurviga, hackiga, gropiga vägen fanns flera stup...om o om igen har vi kravlat oss upp...just nu önskar jag bara att vägen kunde bli rak igen, för jag har ingen aning om hur många stup jag klarar o orkar med:(!!!!

    oj så djup jag blidde...men du skrev så levande att du löste ut nån öm punkt eller nåt!

    Hoppas att det väntar nåt gott bakom dina vägskäl ialla fall:)
    kramisar Millis♥

    SvaraRadera
  18. Hej Lotten! Ohh så ljuvligt vackert du gjort. Och så tänkvärt skrivet. Visst är livet som en väg vi färdas på, ibland hamnar vi i kringelikrokar och det kan kännas helt ok att köra lite vilse och hita nya vägar, det berikar.....men ack så skönt det är att hitta tillbaks till vägen som känns bekant så man hittar hem igen. Man hittar dit när man följer sin inre röst, lyssna på den så går du inte vilse vännen. Kramis kramis Paula

    SvaraRadera
  19. Vad vackert och så sant så sant skrivet.Förstår precis vad du menar.Fin tavla du har fått.Ha det gott och var rädd om dej goa vännen kramizar ~~~~RITA~~~~

    SvaraRadera
  20. Helt underbara bilder vännen..!

    Och så klokt och målande du skriver...

    TACK snälla för din härliga kommentar!!!

    : )

    Ha det GOTT!

    KRAMAR, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  21. Hei Lotten.Alltid vakre bilder hos deg,men er du urolig og bekymret for noe? Tankene kommer som regel når man skal sove.Håper ihvertfall at du har det bra.Klem fra Crinoline

    SvaraRadera
  22. Underbart! vackert! Tänkvärt!
    Och se...det blir som det ska och det bästa för dig.

    Stor kram...

    SvaraRadera
  23. Tjingeling goaste Lotten!
    Vilka underbara bilder du visar oss som vanligt och vilka tänkvärda ord!!
    Tänk att jag tror det där är ganska vanligt att vi kvinnor upplever i bland... Det lät så mysigt när lilla Gustaf sedan kröp ner hos dig... Så brukar våra "småttingar också göra ibland" *fniss*
    kram Susanne

    SvaraRadera
  24. Hej !
    Bilderna är vackra.
    Du skriver fint och sant om vägskäl. Jag känner att jag befinner mig i ett sådant nu och jag vet inte riktigt vart min väg leder. Jag känner både rädsla och en pirrande härlig känsla.

    Stor kram

    SvaraRadera
  25. Hej Lotten!
    Tack för rådet,det är nog så jag också har tänkt att börja med att byta tyget på skärmen,så får jag se hur den blir.Jag lägger in den på min sida när den blir färdig så får du se.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  26. Hej Vännen
    jag brukar säga "Livets stormar ger starkare rötter" den stämmer så bra.
    Fint du gjort m fönstret, kan hända att jag norpar iden fr dig hi hi
    Ha d gott
    Stor Kram Sari

    SvaraRadera
  27. Hej raraste Lotten,

    Du skriver så tänkvärda rader vännen!

    Inte vore väl livet så kul om det var Highway rakt på hela tiden. Vi behöver nog våra små vägskäl. Att göra våra val här i livet...

    Följ ditt hjärta så hamnar du rätt - I know!

    Största kramen!
    Jes ♥

    SvaraRadera
  28. Hej Lotten!
    Åhh va härligt skrivet..
    Fast i bland kan de väl va skönt med raksträckor som e underhållda vill säga... slinger vägar kan i bland bli gropigt och i bland tappar man bort sig *Ler*
    Vilka härliga bilder som vanligt..
    Kraaam Linda

    SvaraRadera
  29. Hej du goa lilla Lotten,

    Tänk vilka tänkvärda ord du skriver.

    Just nu är mitt liv verkligen som en slingrande stig...... inte väg......
    Men mitt i en del av kurvorna så längtar jag tillbaka till stora landsvägar där man bara kör rakt fram.......

    Vi får väl se när det krokiga rätar ut sig.

    Ditt nya arrangemang är härligt!
    Du är en mästare på att skapa stileben.....

    Väntar på att få se den gröna mattan in action....

    Det kommer ett mejl.
    Kramisar Jeanette

    SvaraRadera
  30. Hej!
    Vilka läckra saker du har samlat!
    Allt samspelar så vackert!

    Ja du, det är nog bara att försöka glida med när livet tar andra vägar som man kanske inte tänkt sej!
    Men det låter spännande!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  31. Hejsan Lotten!
    Så kloka ord du har i bloggen. Jag läste det två gånger. Ville ta in varje ord...
    Och jag har absolut inget att tillägga. Det känns så bekant, det du känner.
    Vi alla hamnar i vägskäl någon gång i livet. Jag kan tycka det känns lite kymigt. Och det är för att jag inte riktigt vet VAD det är som skall hända. Är lite av en person som vill ha koll på läget. Och då kan det vara lite, läskigt med dessa vägskäl. Men med åren har jag lärt mig att inte bli rädd. För de gånger jag har hamnat i ett vägskäl så har det gått jättebra! Och något gott har kommit ut från det.

    Jag är säker på att det kommer något gott ur ditt vägskäl med!
    Lite avundsjuk är jag allt, hihi. För det är så uppfriskande för själen med något nytt! Spännande på något attraherande sätt.

    Tack för dina fantastiska fotografier som du visar upp! Jag kan titta på dem hur länge som helst. Gillar det du gjorde med fönstret. En spegel bakom, så smart! Det ger verkligen ett fint djup. Den gamla kameran är ju jätte ball, haha. Min pappa hade älskat den! Han samlar på sånt.

    Nej, nu ska jag fixa mellis till min tjej och hennes kompis.
    Önskar dig fina dagar .. där på vägen!
    Stor KRAM / Åsa.

    SvaraRadera
  32. Hej Lotten, jag har varit modemlös, och har nu tittat in till dig igen efter ett långt tag.
    Du måste vara en väldigt snabb person, som har hunnit med så jäääääättemycket sen sist, så fantastiska bilder, och så snygga arrangemang, jag tycker det känns befriande att få se andra som gillar rost, i 20 år har jag gjort, det alla har idiotförklarat mig.
    Skrattade när jag såg er rostupptäcksfärd.
    Men vilken helt unnnnnnnderbar krans på klöver, man smälter.
    Hoppas att det ordnar sig, med vägvalet.
    Ha det så bra i sommarvärmen.
    Kram Zara.

    SvaraRadera
  33. Hej vännen!
    Å så kloka ord!
    Å så vackra bilder!
    Å kram från mig!

    SvaraRadera
  34. Tankene kommer og går....men så kommer disse fantastsiske øyeblikkene med ungene som gjør at jeg kjenner meg som verdens heldigst!!
    Take care,Lotten!!
    Anette:-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg