ett ljuvligt utflyktsmål...

...till systrars söta i bålsta!





tjingeling alla varma!!!
här kommer ett härligt tips på utflykt till
ett ljuvligt café och superfin butik i ett,
katarina som har den härliga bloggen kathys home
har nyligen öppnat detta härliga ställe invid mälarens strand i bålsta, åk dit och ta en god kopp fika och shoppa loss i hennes butik som ligger i samma hus!
tag sikte på den stora silosen där vid stranden, då är det bara krossa gatan!
jag var där härromdan
och knäppte många bilder på allt det fina!
ha nu en ljuvlig helg, själv väntar jag sååååå på den där medelhavsvärmen som det står om på löpet, har nån sett den!!?
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Hej vännen! Tack för din kommentar! Visst är det skönt med lite paus ibland. Själv har jag inte heller hunnit blogga så mycket mitt i flytt och sommar! Vilket underbart ställe du hittat- du med! Jag sparar ditt jag med! ;)
    Trevlig helg!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  2. Hei,Lotten. Her var det mye lekkert. Sverige har mange flotte interiørbutikker.Har akkurat kommet hjem fra Stockholm.For en vakker hovedstad dere har.Ønsker deg en god helg.

    SvaraRadera
  3. Hej goa vän i natten,
    jaa nu får att den där värmen komma annars tror jag att jag blir en fisk, en vintage firre såklart hihi.
    Vilket härligt ställe du varit på, såå inspirerande bilder.
    Du hittar alltid så inbjudande ställen att besöka och jag önskar att de låg lite närmare mig så att jag kunde besöka dom.
    Ha en underbar helg Lotten och så hörs vi snart igen, kramar/Ingela.

    SvaraRadera
  4. Härligt ställe du varit på...=))
    Duuu den där värmen e på väg hit till Skåneland precis i detta NUUUU...
    I alla fall om jag har nåt att säga till om...=))
    Har bestämt att imorgon när jag vaknar, e de SOOOOOL o 25 grader varmt...
    Tänkte nämligen ta o åka o baaada då...hihi.
    Kraaamizar Git...alias nattuggla...hihi.

    SvaraRadera
  5. Vilken fin tavla med ramarna på. Å kofferterna. Ojojoj. Herregud.

    Ha en riktigt trevlig helg
    Kram
    Tezz

    SvaraRadera
  6. Åh vilken underbar butik!
    ha en fin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  7. Vilken mysig butik....
    Här är i norra bohuslän är det
    strålande sol nu på morgonen.

    Dina lammörondekorationer är bara
    helt underbara :)

    Ha en fin dag
    Eva

    SvaraRadera
  8. Vilken mysig butik du har hittat helt kanon.Vad mysigt.Dina lammörondekorationer är ju super läckra.Ha en msig lördag vännen kramizar ~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  9. morrn Lotten!!

    ja du vart har den värmen tagit vägen..
    sitter här på Gotland och de har ju lovat SOL idag... tcker det ser jämngrått ut jag,, hmm havet precis utanför ser inte såå inbjudande ut!!ingen idé att väck någon ännu.. ja som sikat in mig på ett rökeri och sitta vid vattnet och mumsa..

    jasså det är där systrars söta ligger... men gud och så är det katarina som öppnat.. vilken dålig pejl jag har..dit måste jag åka när vi åkert till vårt alndställe i Dalarna.. på vägen ju


    tack goa du
    och stor kram
    Ann-catrin

    SvaraRadera
  10. Visst är det härligt med utflykter nu på sommaren och den där butiken ser jättefin ut. Lite långt härifrån kanske men om vi har vägarna förbi så skall jag ta mig en titt.
    Jag undrar också när värmen kommer. Jag säger som du att de har lovat bättring länge nu men det dröjer nog till skolan börjar, verkar det som.
    Ha en bra helg!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  11. Halloj vännen! Vilka fina bilder du tagit! Den där medelhavsvärmen undrar jag också över...Idag är det faktiskt augusti..;-) kram!!

    SvaraRadera
  12. Ja här är den inte, tyvärr! Värmen har jag hört är i norra Sverige och där har den nog fastnat. Här runt Vänern börjar vi få simhud mellan tårna. En sån fin affär och fika-plats du hittat, du är bra på och hitta nya fina ställen. Ha en bra lördag Lotten.
    Kramar AnnaMaria

    SvaraRadera
  13. Waw! What a gorgeous place! I'd like to visit it! Very nice stuffs...I like the fabric notice-board!
    Wish you a great week end!
    Hugs
    Vale

    SvaraRadera
  14. Hej Lotten!! Å så fina bilder du tog när du var hos mig :-)) Å så fint du skriver tack å tack, å väääälkommen åter vännen!!!kramkram

    SvaraRadera
  15. Tack för tipset ! Det låter ju inte alltför långt borta.
    Medelhavsvärmen har inte hittat hit än, men visst kommer den ?!

    Kram

    SvaraRadera
  16. Hejsan du varma goa vän,

    Har nyss kommit hem från den värme du så träget längtar efter.
    8 härliga varma dagar i Schweiz.....
    Dock ett stort minus...... priserna!!! HUHUHUHUHUHU
    Nu är det tomt i börsen ett tag vill jag lova.

    Men det fanns så mycket vackert att bara insupa.
    All grönska, bergen, isgrottorna och icke minst bröllopet!

    Det var en super upplevelse med en del kultur krockar.

    Ditt utflykts mål ser inte så pjåkigt ut i heller.
    Dit kan du väl ta mig då jag kommer på besök till Stockholm i slutet eller början av sept!!!!

    1000 tack än en gång för den härliga dagen vi fick tillsammansa i Skurup med omnejd.
    HÄRLIGT!!!!!!!!!!!!!!!!
    Längtar efter bilder på din matta och hur du skall placera dina "grislampor" hihihihi
    Är vi tokiga eller bara tokiga?????

    Ha det bäst min sköna
    Kramisar Jeanette

    SvaraRadera
  17. Kram från en som just badat för första gången i år!!! I Vätterns svalkande och skvalpande och glittrande vågor. Jag känner mig plötsligt och äntligen som en ny och renad mänska efter vad det har känts som - en hel sommars klibbig instängdhet.... Nu väntar 11 dagar på underbara västkusten bland räkor och tång.
    Kram =)

    SvaraRadera
  18. Vilket toppenställe, jag och svägerskan har planer på att åka dit snart och nu blev jag övertygad om att vi måste ta oss dit.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  19. Så underbara bilder du har tagit!!
    Tack för din gulliga kommentar...allt är så bra så.ler
    Hoppas att ni har en kanon fin sommar...Här har det bara regnat i 3 veckor,så nu har dottern bestämt sig för att dra till Turkiet(Mot min stora fasa)Så jag får nog sömlösa nätter snart.
    Kram Irene

    SvaraRadera
  20. Synd att det är så långt till Bålsta... Fast å andra sidan så är väl allt relativt eller hur var det nu? Jättefina tunikor tycker jag. De där ska jag snällt be henne ta lite mer bilder på.

    Lisa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg