borta bra...

...men med lite hemlängtan!





kära sommarfirare!!!


här har ni en riktig semesterterfirare...
från måsten, vardagen och invanda rutiner...
vi lever häääääärligt bohemliv i skåne, livet leker!!!

i dag när vi åkte över öresundsbron så lyste solen så vackert på sverige!
när livet är så här skönt här i södern så kan jag ändå inte låte bli att längta lite lite lite hem...
och snart är jag där och då längtar jag tillbaks, kruxigt värre!

ha det bäst alla ni...er längtar jag som 17singen till!
jag "glömde" min överföringsmojs hemma så
bilderna från alla äventyr följer...hemmifrån!

varmastekramen lotten

Kommentarer

  1. Hej söta Lotten!

    Så himla synd att vi inte kunde ses när jag var i Skåne *snyft*, ville såå gärna varit med på loppisen där...men men en annan gång skall det nog bli av hoppas jag.

    Härligt underbara bilder hemifrån dig!!!

    Igår kväll fick jag ett ryck, 22.35,frågade N om vi inte kunde rycka ut den hemska pergogolvet i "matsalen", och jodo det kunde vi :) Ut med alla möbler, grannanrna som stod på andra sidan gatan och hade rökpaus trodde vi var skvatt gamlna som hivade ut laminatbräda efer laminatbräda genom fönstret haha...men nu har vi ett trärent gammalt golv som skall slipas och vitlaseras :)

    Kraaaam
    Mia

    Ps hur länge är du i Skåne, när är det hemgång?

    SvaraRadera
  2. Visst är det underbart med semester. Vi semestrar hemma, jag målar och står, tar kvällsdopp när lusten faller på och bara njuter av dagarna. :)

    Ha en fortsatt härlig semester!
    Kram kram
    Mia

    SvaraRadera
  3. Hej1 Visst är det härligt att slippa alla måsten och bara vara, fortsätt med det och ha det så gott/Eva

    SvaraRadera
  4. Hej Lotten!
    Passa på att njut av semestern,det värsta är att den går så fort,men visst längtar man hem när man är borta.Man sätter liksom mer värde på sitt hem.
    Ha det gott kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Hejsan svejsan! Njut varje sekund av livet här och nu! Det finns tid att tänka tillbaka sen."Hemmet är min borg", men det är så mysigt att resa och att sen få komma hem - det är då man uppskattar både resan och hemmet. Ha det så bra resten av sommaren önskar fru Ekeby.

    SvaraRadera
  6. Ahaa så ni e här nere i Skåneland o turistar...hihi.
    Häärligt att komma hemifrån ett tag...men sen läääängtar man fort hem igen...
    Ha en fin semester...
    Kraamizar Git

    SvaraRadera
  7. Roligt att du är här nere i södern..!

    : )

    Förstår dock att du kan längta hem till ditt vackra hem!

    KRAM & ha det GOTT vännen!!!

    Jenny

    <3

    SvaraRadera
  8. Vad underbart med semester och att bara få vara och njuta.Men som det säjs Borta bra men Hemma bäst.Det stämmer.Ha en fortsatt skön semester kramizar ~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  9. Hej gumman!

    Tack för senast, det var så roligt att träffas igen. Hoppas att resan ner gick bra och att ni har riktigt härliga dagar där i söder.

    Visst är det underbart med semester, inga krav och måsten, bara ta dagen som den kommer. Härligt!

    Ha det allra bäst!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  10. Hej på dig du rara, nu är jag hemma igen från Dalarna, men du hade ju sopat rent både här och var så jag fick bara smulorna;)!

    Hoppas du ahr det fint här i vackra Skåneland och att du känner att det drar liiite i Sofierotarmen eller kanske nåt annat typ Mölleutsikten eller nåt för då VET du att du får Sveriges godaste fika hos mig!


    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  11. Kram på dig med Lotten och ha det så härligt på semestern!

    Kramkram
    Annica

    SvaraRadera
  12. For nnoen utrolig vakre bilder :))

    Ha en fortsatt god sommer.
    Klem,Kari

    SvaraRadera
  13. SÅ skjønne bilder - ikke rart du lengter hjem... Takk for inspirasjonen - her skal ryddes så i morgen blir mine nye hvite lykter hengt opp...
    Takk for inspirasjonen
    Hilde

    SvaraRadera
  14. Du låter som om du har det precis som du ska ha det. Skönt !!!
    Bilderna du visar är fina och självklart inspirerande. Är dem hemifrån dig ???

    Fortsätt att ha det bra !

    Kram

    SvaraRadera
  15. Visst är det underbart här neer? Vi är också i Skåne denna vecka och bara är och mår gott....
    Ha en fin vecka!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  16. Låter som Ni har det riktigt härligt på er resa....Snart kanske jag får nån dag då syrran kan ta plats bakom disken :-) Ha det riktigt skönt...Kram Kat

    SvaraRadera
  17. Åååå så mycke fint det var här,länkar upp dig hos mig.
    kram o ha det så gott
    ninni

    SvaraRadera
  18. Visst är väl ändå hemma bäst!!!
    Sååå fina bilder har du alltid att visa!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  19. Så ni är nere i södern och gosar er...inga besök i inredningsbutiker kan jag tro...
    :0)...ser att vi har samma ordspråk...blev lite fnittrig när jag såg ditt...satt lite bättre tll än mitt eget, skrev just om detta på bloggen idag..det var en riktig rysare att få upp detta, men nu är det på plats...njut för mig oxå, ha det så gott, kramar

    SvaraRadera
  20. Skåne är bra ställe att åka till, där finns mycket kul och fint. Ser fram emot bilder. Jag har också lite hemlängtan, beror nog mest på detta dumma väder! Idag tog vi en tur till Norge.
    Kramis AnnaMaria

    SvaraRadera
  21. Skåne är bra ställe att åka till, där finns mycket kul och fint. Ser fram emot bilder. Jag har också lite hemlängtan, beror nog mest på detta dumma väder! Idag tog vi en tur till Norge.
    Kramis AnnaMaria

    SvaraRadera
  22. Ursnygga bilder som du visar och dina lammöronbollar är ju underbara. Jag har lammöron i trädgården men vet inte hur man kan göra med dom, har du oasis i? Hoppas resan är och har varit toppen. Jo vi var ju på Gotland en vecka och jag älskar verkligen den ön, men nog var det skönt att komma hem till sitt eget hus ändå och egen goa säng. Borta bra men... Kram Liselott.

    SvaraRadera
  23. Gokväller Lotten!! Underbara bilder från dig som vanligt.. hoppas du hare bara bäst på din semester.. kram sussie

    SvaraRadera
  24. Halloj!!!
    Förlåt att jag inte svarat på ditt mail =(
    Jag har också haft en bloggpaus hahahaa =)
    Låter som att du har en jättefin semester, hoppas det fortsätter så =)
    Du är saknad här!!!!!! LÄngat till i höst när alla är tillbaka =)
    Kramar Fia

    SvaraRadera
  25. Underbara bilder!
    Visst är det konstigt att när man är hemma vill man åka bort och så när man väl är borta längtar man hem. Jag är precis likadan men det kanske det är bra för då vet man att man har det bra hemma.
    Vi skall också till Skåne och Hallande nästa vecka, där är så vackert.
    Ha en fortsatt bra semester!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  26. Visst är det så! Borta bra, men hemma bäst! Därför är det så bra att vara hemifrån ibland.

    Ha detgôtt! Kram Annika.

    SvaraRadera
  27. Hoppas ni har det bra i regniga Skåne. Jag och barnen hade tänkt packa tält och tillbehör för att dra till Kivik. Men hur kul på en skala är det att sova i ett dyngblött tält. Vi skulle hälsa på några vänner som också skulle tälta. Har inte tältat på 25 år.
    På lördag ska vi dra på loppis i Simrishamn :-)
    Så skönt med större bil.
    Ha det gott, glöm inte att äta spettkaka.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  28. Ja det är härligt med semester. verkligen:)
    Stor kram Lallis

    SvaraRadera
  29. Hej sötnos!

    Där vill jag också vara! Inte här där regnet bara öser ner och snart dränker mig :(

    Så inspirerande bilder du bjuder på. En tröst i ovädret.

    Önskar dig en fin helg

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  30. Hej mina goa, goa vän.

    Jag har har heeelt missat inläggen ifrån mitt,Sussies och Mariennes hem. Det blev som en glad överaskning på fredagskvällen :-).

    Hoppas att du njuter riktigt ordentligt på semestern och förkovrar dig och prutar i alla möjliga loppisstånd, hehehe.

    Vi ses ju banne mig snart igen...snart är det ju FORMEX :-)!!!! Längtar!

    Ha det bäst vännen och njur lite åt mig också.

    Puss & Kram
    Melinda

    SvaraRadera
  31. Hej!
    Håller helt med dig, borta bra men hemma bäst! Men ibland kan det vara bra med lite miljöombyte plus att man uppskattar sitt eget hem ännu mer när man varit hemifrån ett tag:) Åker en sväng till min kära bror och hans familj i Skåne nästa vecka, ska bli mysigt men får väl se hur det går för mig med min hemlängtan då;)
    Må så gott!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  32. Är du kvar i Skåne så har jag lite loppistips till dig på Vitt & Vältummat. Är du i Lund måste du besöka Lovisa på Landet, en härlig butik med massor av måste-ha-saker!
    Ha det bra
    Kram/Åsa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg