äggigt värre med de tre Ln...

...lotten+lammöron=love







hallå ni goa!

på min skåne resa springer jag på ett alldeles förskräckligt ägg som förtjänade en bättre skrud…
jodå jag tänkte på mina goa lammöron på en gång,
så det släpade jag runt fast det var stort och tungt.
för er som inte varit här förut så är lammöron en växt,
så ni inte får för er att jag är en djurplågare av högre rang…
jag har fått frågan, det är sant!!!
I köpenhamn så kämpade jag sååååå att mitt ljus som jag köpte hos tage andersen skulle hålla…typiskt mig!
i vilket fall så höll det och tronar där längst bak i den färgen som jag älskar allra mest, nämligen lammöronsgrönt, suck!
tänk att ljus kan ge en sådana ljusa idéer!!!

lite lammöron blev över och vips så var notstället, som pryds av vackra böcker,
insnorpad med lammöron, nöjd!!!

den lenaste grönaste kramen till er alla…
lotten

Kommentarer

  1. Thank you my friend! Your photos are always faboulous! I'll follow your tip!!!
    Good night and have wonderful dreams!
    Vale

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Tack för din kommentar, vad gott med blåbär, vi ska ta oss en tur imorgon om vädret tillåter. Fina alster du har gjort. Ha det gott/Eva

    SvaraRadera
  3. Wow....du er jo bare en kunstner når det gjelder disse lamørene-bæ-bæ,og hønsenettingen..klukk-klukk.
    Takk for all den inspirasjon du gir oss..Klem fra Maliva

    SvaraRadera
  4. Christina Niska Andersson29 juli, 2009 00:24

    Hej vännen!

    Lika underbart som vanligt...
    ...oavsett om det är bilder, texter eller vad det än är, Jag älskar det!

    Puss & Kram

    Christina Niska Andersson
    christina_niska@hotmail.com

    SvaraRadera
  5. Du får en len kram tillbaka på direkten

    :)

    Från Lena så klart!

    SvaraRadera
  6. Du är så söt Lotten! Lika go som ett lammöra ;) Jag har faktiskt gjort en liten krans... fick väl inte till det precis som jag ville utan skulle behöva få lite proffstips från dig! Måste också säga att din headerbild är nog det vackraste jag sett på länge!

    Hjärtekram Annie

    SvaraRadera
  7. Så påhittig du är. Låter som att du har haft en underbar semester.

    kram Marlene

    SvaraRadera
  8. Men så vackert, härligt och fint ! Det är tur att jag visste vad lammöron är, annars skulle jag nog också undra :)

    Hoppas att du får en underbar dag !

    Kram

    SvaraRadera
  9. Hej Lotten!!! Ahhhh, finns det verkligen någon som tror att du håller på att skalpera lammungar i din jakt på lammöron??? *fniss* Så fina dina alster är... och så mycket lammöron det måste växa i din trädgård. Jag tror jag har tre blad på min planta som uppenbarligen inte trivs.

    Jag har i alla fall riktiga lammöron, närmare bestämt 12 st att gå och känna på... och dem låter jag sitta kvar på själva lammet...

    Kram till dig och ha det bra!
    /Kristin

    SvaraRadera
  10. Du är makalös Lotten!!! Jag har en liten hög med lammöron i rabatten, men inte sjutton duger jag till att göra ngt med dem, intresset är inte tillräckligt starkt för det men gud så fina bollar och ägg och annat du gör av dem, verkligen dekorativit! Jag ska nog försöka göra ngt av dem, har ju gjort ett "paket" av dem en gång, undrar var jag har den bilden, måste leta.... Mari.

    SvaraRadera
  11. Halloj!!!
    Sååååå fiiiiint du gör =)
    Vill ha vill ha vill bara ha allt!!!
    Är mega länge sedan vi hördes, saknar dig =(
    Hoppas att allt är bra.
    Kramar Fia

    SvaraRadera
  12. Hihi, det är verkligen mysigt med alla lammöron överallt! ;)
    (Tur att det inte är riktiga kaninöron... hihi)

    Kram Evelina

    SvaraRadera
  13. Fint!
    Har aldrig tänkt på att klä ägg i växternas riklighet:)
    /Lina

    SvaraRadera
  14. Du är så kreativ , och så otroligt vackert det blir ! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  15. Gudomligt fina dina Lammörns skapelser.. du är såå otroligt duktig allt blir juu såå Snyggt som du gör oxå..kram sussie

    SvaraRadera
  16. Här inne är det en fröjd att vara - tack för att du skänker inspiration och glädje med dina ljuvliga skapelser. Jag blir alldeles len inombords =)
    Kram från AK

    SvaraRadera
  17. Jag gillar verkligen allt du fixar till med lammöron! De har en så fin färg och tillsammans med lite ståltråd är det jättevackert!

    Kram Annika

    SvaraRadera
  18. Hej Kära Du!
    Vi vill meddela att ”Romantiska Hem & Inspiration i Vitt” kommer att ha release party den 15 augusti på Fernebogatan 16 i Kristinehamn. Öppet hus from 12.00 klockan och har ett program med sång, musik, lotteri och en del överraskningar.
    13.00 kommer boken att visas upp och bandet kommer att klippas.
    Vi förstår att det är kortvarsel och att många har långt att åka så känn absolut inget kvar men vi skulle givetvis bli väldigt glada om du kan komma!
    KRAM
    Ingela Broling
    Petra Eriksson

    SvaraRadera
  19. Oj jisses så fint!!!! Alldeles fantastiskt!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  20. Som sagt, du har gett lammörat ett "ansikte". Allting är sååå jättefint!

    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  21. Men så vackert! Helt sagolikt! Har du hur mycket lammöron som helst i rabatterna?
    Såg att Vita Ranunkler Marie inspirerats av dig och skapat vackra skapelser av lammöron också. Och nu har jag blivit smittad och blir så sugen på att plantera lammöron i min rabatt med. Jag vill bara få tag i den varianten som bara får blad och inga blommor. Får hålla utkik. Vilken sort är det du har? Blommande eller ickeblommande?
    Gissar att du inte bara fäster med tråd utan även limmar öronen. Stämmer det?

    Suck ja, vilka vackra ting du skapar. Härligt att se och inspireras av!

    Ha det gott vännen!
    Kramelikram, Carina

    SvaraRadera
  22. wow helt fantastisk nydelig, vrikelig satt sammen på sitt beste:) kreativ og flink du:) klem monica

    SvaraRadera
  23. Du är skojig du med dina lammöron men det blir ju så härligt. Ser så mjukt och behagligt ut :-)
    Hoppas du ahde det fint här i Skåneland
    Kramar Lisa

    SvaraRadera
  24. Hej lottigaste Lotten!
    Å, dina lammöronsprydda prylar är vida kända och alldeles underbara!
    Håller lammöronen sig fina när de inte är nya och fräscha längre?
    Hoppas du har en skön sommar!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  25. hej!!
    Ingen skapar som du..Jätte vackert!!

    Nu har mina lammörön blivit stora..Ska köpa tråd i morgon och försöka mig på att fixa lite fina saker med lammöron..
    ha det så bra..
    Kram Anna

    SvaraRadera
  26. Hejsan!

    Fin blogg du hadde?bloggat länge?
    jag driver sidan chatzone.se och just nu bjuder vi in lite bloggerskor hos oss
    vi ger ut gratis guldmedlemskap om du reggar dig via denna länk : http://www.chatzone.se/R/66516050.aspx
    hos oss kan du enkelt skapa en egen profil där du kan promota din bloggadress
    och få mer besökare till din blogg.

    Välkommen

    SvaraRadera
  27. Är inne och tittar på dina fina lammöronssaker igen. Du är otroligt duktig! Lite Tage Andersen över dem..Helt otroliga!
    Kram/Åsa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg