en dag fylld av...

...alla möjliga tårar!
trädgården, en plats för tankar...
titta, lammöronstårar!

lyckotårskantad ros


nu går jag på 6 veckors härlig semester det har varit mycket att knyta ihop på jobbet och många trådar som fortfarande är lösa…
så är det när man arbetar med människor, det är för det mesta närande men emellanåt tärande…
vissa dagar så gråter jag när jag åker hem...
efter möten med människor med starka öden och små framtidsutsikter sååå tungt
och sen när det lossnar och deras vingslag åter är hela då gråter jag med,
men då lycko och lättnadstårar…

mina barn tycker jag är pinsam då jag har lätt för att gråta både när jag blir rörd och arg…
fick punka på bilen idag, på en ganska stor väg…svärfar kom med mc på en kvart och svängde om däcket…först argtårar sen kom de rörda!

dottern var med i en helt underbar musikal i kväll som vi var och såg på, hon bar myggmic och sjöng såååå fint, jaaaaaaa niagarafall dårå…

det är skönt med gråt det blir goare att skratta sen…
kram från en mycket gla men lite rödögd lotten

Kommentarer

  1. Hej vännen
    Hörde av Ninen om punkan gud va hemskt. Han tyvärr inte med musikalen. Vi jobbar från morgon tills tippen stänger och sorterar och slänger. Vet inte hur det ska gå i slutändan. Typsikt att solen ska skina från morgon till kväll just när man själv befinner sig i en källare. Hoppas vi hinner ses något innan ni berger er ut på semester.

    Kram

    Lena

    SvaraRadera
  2. Vad du är söt!
    Visst är det befriande att kunna gråta, det tror jag. Det betyder att man är känslomänniska, med lätt för att skratta också!
    Vilken dag du har haft! :)
    Vad ljuuuuuvligt med 6 veckors semester!! Då får du njuta!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vilken massa tårar av lycka och ilska och tacksamhet...
    Jag tycker det är fint att kunna gråta och våga visa sina känslor.

    Dina lammörontårar slog ett extra slag hos mig...

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  4. Jag tycker det är helt underbart med människor som kan visa sina känslor.Det är vackert tycker jag.Du är en riktig känslomänniska.Verkar som du haft en underbar dag.Vad skönt för dej 6 veckors semester.Va härligt.Du får du njuta.Vacker bild på rosen och fint namn och gulliga små ord som gör mej tårögd.Ha det bäst kramiz ~~~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  5. Visst kan det vara jobbigt med tårar men samtidigt så befriande, då får man ur sig saker. Kram

    SvaraRadera
  6. Hejsan!
    Vad skönt med 6 veckor semester.
    Men det är väl skönt att gråta, det renar liksom....jag gråter också lätt av både ilska och att jag blir rörd. Min make är faktiskt likadan.
    Vad jobbigt med punktering men skönt att du fick hjälp så fort.
    Vad kul att din dotter är med i en musikal du måste vara sååååå stolt!

    Ha en underbar fredag!
    Kram Bodil från andra sidan plurret.

    SvaraRadera
  7. Hej Vännen!!
    JAG BLIR OXÅ RÖRD VÄLDIG LÄTT!!

    Man känner mad alla..Jaggråter nästan när jag ser reklam för rödakorset i tv.
    Ja ja..som du säger det renasar upp att gråta..

    Skönt med sem..jag har snartsem med..Jag jobbar mån tis och ons i nästa v sen har jag 5 1/5 v sem..underbart jag längtar så..
    ha det så gott..
    kram anna

    SvaraRadera
  8. Hi Lotten,
    I am so inspired everytime I visit. Such beauty. It makes my day to see your talent.
    Hugs,
    June

    SvaraRadera
  9. Gulle dig! Jag är likadan, fniss! Har lika lätt till tårar som till skratt. Skönast är när tårarna kommer på hemmaplan - så man kan släppa ut dem ordentligt! Glädjetårarna är de mysigaste.

    Kramisar Maria

    SvaraRadera
  10. Hej gumman!!!

    Åh jag känner precis somdu, tårar vart ever jag går :)

    Jag möter ju med en del livsöden på jobben, man kommer in i människors liv och öden ibland blir det sorgetårar och ibland glädjetårar.

    Ja sedan när barnen uppträder, då är det kört. Men de har lärt sig...

    - Är det någon som har näsduk till mamma?, viskas det i raderna.....

    Pling! Du har fått mail från mig...

    Kraaaam

    SvaraRadera
  11. Åh jag har också lätt för att gråta, och även här tycker ungarna jag är hopplöst pinsam iblen ;o)
    Trist med punkan men skönt att det löste sig och ha en fin semester!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  12. Skönt med semester, den har du prickat in bra. Härligt och höra att du är en människa med mycket känsla. Och visst behövs det när man jobbar med människor. Det gör jag också, men då är dom patienter, och antagligen lite rädda för mig..Vilken snäll svärfar som kom svischande och hjälpte dig, en riktig riddare fniss.. Önskar dig en riktigt solig och rolig helg (bara glädjetårar )
    Kram till dig vännen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  13. Det är väl härligt att man kan gråta, man behöver liksom lätta på trycket ibland både av glädje, ilska och sorg.

    Idag gråter jag... på vår stora pop-ikon Michael Jackson avlidit.

    Ha en lång härlig semester vännen!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  14. Först av allt: Jag hoppas att du får en underbar semester med sol och vila (och att du hinner blogga ibland också).
    Jag är tacksam för att jag har känslor och kan visa dem. Tårar kan ju vara av både glädje och sorg.
    Första bilden med korgstolen är så fin !

    Kram

    SvaraRadera
  15. Åh så mycket vackra bilder. Visst är det skönt med semester...själv har jag fem veckor nu...åh så här ska njutas.
    Vad mycket känslor du kan visa i olika sitvationer...gulligt.
    Mina tårar sprutar när jag skrattar och när barnen gör något som berör mig. När jag är arg då biter jag ihop och vägrar att gråta...inte bra att stänga in sig.
    Var glad att du klarar alla slags tårar...en kärleksfull människa är nog du.

    kram, Marlene

    SvaraRadera
  16. God morgon vännen...jag är precis likadan som du..har så lätt till tårar..kan bli rörd för det minsta..så underart med semster..ha nu många härliga veckor med familjen och njut utav din vackra täppa och sköna sommardagar..kramen

    SvaraRadera
  17. Äääntligen kommer jag in på din blogg! Det har varit så konstigt ett tag nu, att Bloglovin oftast inte kan öppna din blogg för mig. Jag kommer till din header och sen säger den att nåt är fel och stänger ned sidan, jag är sååå frustrerad! För jag gissar att den bara gör så för mig? NU ska jag passa på att läsa ikapp iallafall!

    Vad skönt med 6 veckors ledighet!! Och vilke vacker bild på pianot i föra inlägget! Jag njuter av allt vackert!

    Kram Titti
    Missa inte min utlottning!

    SvaraRadera
  18. Jag är likadan, oerhört lätt till gråten, men jag tror det är ganska sunt. Inget bra att hålla inne med sina känslor.

    Hoppas att du får härliga lediga dagar nu.

    Kram vännen
    Johanna

    SvaraRadera
  19. Känner igen det där med de blöta dropparna. Skönt att du har så mycket känslor inom dig så att de lite då och då vill komma ut.
    Det kan ju vara genom en kram, skratt, ett leende eller ord men också genom tårar, inget att skämmas för.
    Jag har precis stor tjutat för min man körde iväg för att lämna barnen i Tyskland, där kommer svärfar och mor att hämta dem och då stannar dem en veckan hos de i Holland. Lite avsked med många tårar men vadå, de ser i alla fall att jag bryr mig.

    Önskar dig en härlig helg med många lyckotårar(hihi).
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  20. Oj, jag förstår att du är lite slut efter alla känslosvall! Du får se till att vila nu och dricka mycket, så att du har att ta av när det är dags igen :) Kram, Tina

    SvaraRadera
  21. Var glad att du har lätt till tårarna då har du säkerligen lika lätt till skratt! Jag tycker det är underbart med dom som kan visa känslor! O du är ju underbar!
    Ha 6 supermysiga veckors ledighet!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  22. Du är så härlig... Visst måste man få visa sina känslor... det är så viktigt... och att få rensa ut med lite tårar... sen kommer gädjen som då blir ännu starkare...

    Önskar dig en underbar helg och semester...

    Många kramar
    Elin

    SvaraRadera
  23. Hi Lotten! Just to wish you a very nice and sunny week end! Your photos are enchanting as usual!
    Warm hugs
    Vale

    SvaraRadera
  24. Hej goa du! Du skriver såå fint, fina bilder, fin text ja allt är perfekt:) Man blr rörd bara av att läsa det du skriver så att du blir rörd som är med om det förstår jag!

    Ha en underbar semester:)
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  25. Någon gång behöver man gråta. Lyckotårar, glädjetårar och tyvärr sorgetårar...Ha en riktigt härlig semester!
    Kram/Åsa

    SvaraRadera
  26. Hej vännen!

    Det märks i dina inlägg att du är en stor känslomänniska och jag tycker det är så härligt. Utan att ha lätt till tårar skulle man kanske inte kunna vara så där sprittande sprallandes glad som man kan vara ibland också.

    Jag tycker du verkar vara en underbar människa och jag hoppas att du får en härlig semester.

    Kraaam, Carina

    SvaraRadera
  27. Hej kära Lotten!
    Jag har saknat, saknat dig och dina underbara kommentarer....härligt lätta snabba fingrar som skriver från hjärtat...

    Jag känner att jag många gånger tänkt att skriva en liten kommentar och säga hej (har verkligen tänkt mycket på dig), men det var som om det har befunnit sig en osynlig mur mellan mig och datorn/bloggarna. Kan inte riktigt förklara men sedan den dagen jag blev gravid så försvann i stort sett min inspiration. Kände inte ens för loppisar...konstigt! Kan nästan inte fatta det så som jag rusade runt på loppisar så fort jag fick en chans. Nu har dock suget börjat komma tillbaka och jag har varit runt på några denna våren. Vilket glädjer mig mycket!

    Nämen, usch får rysningar när jag tänker på att få punka på en såå stor väg! Vilken underbar räddning....nästan som om riddaren på den vita springaren kom och räddade dig....:)

    Visst är det underbart med tårar, torkar dom ut så torkar själen.

    Du såg/ser fantastisk ut på ditt reportage, ditt hem likaså.

    Vad underbart med så många veckors semester...jag går ju som sagt var hemma hela tiden så jag längtar att Peter skall börja sin semester.

    Ha det bäst systeryster
    Kramilikramkram
    Ann

    SvaraRadera
  28. Vilka vackra bilder du har tagit och visar på din blogg.
    Jag tycker att det är underbart med människor som lätt kan fälla en tår och visa sina känslor. Jag tycker också att man blir "blödigare" med åren, särskilt när det gäller barnen och visst är det skönt efteråt.
    Ha en bra och solig helg!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  29. Hej! Vilken mysig blogg...och vad skönt att det inte bara är jag som gråter i tid och otid =) Jag följer dig gärna i fortsättningen också...hoppas det är OK? //Mia

    SvaraRadera
  30. Vackert vackert!!!

    Kikar in för att önska dig en SKÖN sommar!!!!!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  31. Vilken ljuvlig krona du gjort av gräs...fantastisk.

    SvaraRadera
  32. Önskar dig en underbar semester!!!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  33. Hej Lotten!

    Jag är som du grråter vääääldigt lätt och jag tenderar bli värre med åren*ler* hur ska det sluta?

    Trädgården är en oas och livlina för mig och även målarburken med ljuvlig vit färg!

    Ha det gott i solen och värmen,underbart med semester... kram Pia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg