med smak av sorbet...

...eller är det kanske tresmak!


hejsan svejsan!

måste börja med att om ni inte har sett carolines härliga lekstuga som hon inrett med inspiration tresmak så måste ni ila in där!!!

vårt badrum är i samma färgskala...
päron, jordgubbe och vanilj!

en tallrikshylla med lite...mojs!

det är så härligt med en fotölj att slappa i medan ungarna badar!


en cool mintig våg har jag hittat på...
loppis, rätt gissat!!!

en riktigt söt rhododendron har slagit ut och tronar i hyllan i ett loppisfynd till!

har ni inte varit på lush så besök den butiken!!!
den är fylld av de härligaste tvålar, badbomber och härliga salvor...

ljuvliga dofter med bara naturligt innehåll, alltså inga kemiska tillsatser!!!
tvålhögen kommer därifrån och bär namn som
rockstar soap...
i should coco...
honey i washed the kids...
de har intagit hela badrummet med de ljuvligaste av dofter!
njut av stunden som är här och nu!
själv ska jag ta ett varmt bad...det är rätt kallt idag!

p&k
lotten

Kommentarer

  1. Hej!

    Vilket underbart badrum och vilken bra ide med en fåtölj, är ju faktiskt jätte tråkigt och obekvämt att sitta på toa locket när sonen badar. Nu fick jag fler ideer på att göra det bekvämare.

    Tack för en super trevlig blogg.

    Mvh Moa

    SvaraRadera
  2. OOOOoooo ja, hade gärna haft en fåtölj i mitt badrum, på den lilagrårosa spräckliga plastmattan och framför de smutsgulvita skåpen...

    Jag vill bada!

    Lena

    SvaraRadera
  3. Jag ilade in till Caroline, har aldrig varit där förr. Härligt!
    Jag håller med, barnens bad är ett perfekt tillfälle att njuta och luta sej tillbaka, jag sitter i en korgstol då men letar en karmstol...har inte hittat den rätta...än. Och snart är barnen stora och vill inte ha mamma sittande där mer;-)
    Visst har dom ljuvliga tvålar på Lush! den butiken finns inte där jag bor men jag brukar shoppa när jag har tillfälle.
    Ha ett skönt bad!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  4. Mmmmmmmm!

    Njuter....

    Har ju sagt att jag är kääär i ditt badrum.

    Kraaaaam
    Lena

    SvaraRadera
  5. Vilket underbart badrum du har. Önskar man kunde ha det så ljuvligt.
    Lush är den goaste affären jag vet. Så fort man kommer till Göteborg måste man ta sig en kik in dit och lukta ;o). Synd att det kan bli dyrt ibland bara.

    Ha en bra onsdag.
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Vad härligt med ett så mysigt badrum!
    Fotöljen skulle man ju till och med kunna krypa upp med en bok i!

    Lush ja, där kan man förköpa sig på lukta gott saker.

    Ha det gott/
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  7. Oh, så gott eller jag menar oh, så fint :)
    Det ser verkligen mysigt ut, jag skulle kunna tillbringa mycket tid där och det förhöjer ju känslan om det luktar gott också !

    Kram till dig

    SvaraRadera
  8. Å så deilig baderom du har - en slik stol hadde vært deilig å synke ned i, men på vårt mikro bad som sårt trenger opp pussing ville ikke det vært plass - desverre... Skal sjekke inn på lush, for slikt har jeg plass til!
    HIlde

    SvaraRadera
  9. Underbart vackert....ser ut som en dröm :-)
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  10. Wow! Vilket härligt badrum du har! Jag längtar såååå tills vi blir klara med vårt kombinerade bad/tvättrum. Det är ju bara 6 år sedan vi köpte huset och vi har alltså ännu inget badrum så det känns som att jag väntat länge nog :)
    Men, nu kommer en långhelg och förhoppningsvis blir det lite tid till badrumsbygget då.

    Kraaam, Carina

    SvaraRadera
  11. Lush... mmm så mycket fint där finns! Nu är det ett tag sedan jag var där men jag var in i en liknande butik i Köpenhamn. Och vilken härlig doft! Fast jag måste säga att jag har lite svårt att välja bland alla godsakerna :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  12. Mysigt, badrummet missade jag att kika in i när jag var hos dig. :)

    Jodu, totalt utslagen är jag. Har inte ens orkat en liten fotorunda i trädgården denna veckan. Nu har jag just vaknat efter att ha sovit i ca 13 timmar... måtte detta vara över snart.

    Trevlig helg vännen!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  13. Kors vilket badrum! Ett sagobadrum ju! Otroligt vackert, som en dröm i pastell, va avis jag blir, du skulle se mitt i blå plast fr golv till vägg....och vilken goding som ligger där på första ´bilden, kudden där med rosor var otroligt fin med såsom alla detaljer, du är verkligen duktig! Mari.

    SvaraRadera
  14. Vilka härliga bilder! Du har det så otroligt vackert i ditt hem! Ha en bra dag! Kram Helena

    SvaraRadera
  15. Härligt badrum Lotten! Ja en fåtölj är himmelens skön att ha då man väntar på badande plaskande barn. Ljuvligt romantiska färger! Luktärt och tresmak...nostalgi!Lush har verkligen mysiga produkter... du är väl med i min utlottning? Jättehärliga produkter till badet från Pere de Pelletier som verkligen pryder sin plats :) I helgen är det Stockholm som gäller och bloggträff...trist att du fick förhinder men vi får ta det en annan gång. PS Jättefint reportage förresten!

    Njut våren - kram Annie

    SvaraRadera
  16. Dette var helt nydelig. Hjemmespa og kos.

    Ha en fin dag
    :)

    SvaraRadera
  17. Så vakkert bad og herlige farger, ha en kjempe helg og nyt vår sola. Kristin

    SvaraRadera
  18. Hejsan Lotten!! Mmmm, det badrummet skulle jag också gärna vilja njuta av ett bad i..du e så duktig vännen. Hoppas ni får en skön helg. Kram kat

    SvaraRadera
  19. Hela ditt hem är så vackert , tom badrummet ! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  20. Du har ju lika fint i badrummet, härliga färger. Det passade bra med pastelligt i ditt badrum.
    Kramis AnnaMaria

    SvaraRadera
  21. Jag svimmar så vackert du har det i badrummet! Badrummet är vårt nästa projekt man kan ju bara hoppas att det blir lite likt ditt...hihi

    Ha en underbar helg vännen!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  22. Du vet hur man ska njuta av livet - in i varenda millimeter! MYS är vad du är, hela du! :)

    SvaraRadera
  23. Så nydelige bilder! jeg har så mange tanker og idder med vårt bad - blir aldri ferdig. jeg har for kort tid siden kastet ut stellebord og kommode, ettersom E har blitt 17 mnd nå vil han ikke bruke det mere .. Så nå tenker jeg må å skaffe en kommode - eller et skatthold av noe slag..


    Men jeg ser jo at noen nye såper i vakre farger og deilige dufter kan friske opp så lenge...Katten får jeg nok vente med en
    stund:0)...Selv om den var så søt...

    Øsnker deg en nydelig kveld.

    Klem Heidi-anitha

    SvaraRadera
  24. It's all so enchanting and romantic! I love your home and your style!!!
    Big hugs
    Vale

    SvaraRadera
  25. Vilket underbart romantiskt badrum! Åhh så härligt det lät med ett varmt bad, det är lite kyligt på kvällarna nu..
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  26. Hej raraste Lotten,

    Vilka übersöta bilder på ert söta badrum!!! Och vad härligt att ha plats för en skön fåtölj i badrummet (säger jag som har ett mini-pytte-badrum)

    Visst är Lush en helt sagolik butik - en klar favorit när jag var i Sthlm förut - men nu har vi fått den här i Norrköping också *hurra*

    Hoppas du & dina nära mår bra!
    Stor kram från Jes ♥

    Psst!
    Blir alltid lika glad av att besöka din underbara blogg!!!

    SvaraRadera
  27. Men...vilka underbara bilder att njuta av Lotten..! Inte bara att motiven är så vackra, men även kvaliteten på fotona, vilket ljus...love it!!!

    KRAM, Jenny

    SvaraRadera
  28. Hej vännen,

    Blir kanske lite tjatig i mina kommentarer,
    men det är en lisa för själen att besöka dig och se alla vackra bilder från ditt hem.

    Dagens inlägg påminner om spunnett socker.......
    Eller ljuva ljusa sommarmolm....
    Drömmer mig bort.........

    Önskar dig en härlig helg.
    Njut och tillåt dig att bara va....

    Bamse kramisar
    Jeanette

    SvaraRadera
  29. Men vilket underbart badrum!

    Är ju stort som ett hav!!!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  30. Jag har blivit besatt av lush hudkrämer... tycker om att det i princip bara består av naturliga produkter!
    Och tycker de är riktigt fräscha!
    Sen är ju deras tvålar och badbomber helt underbara!

    Vilka vackra bilder! Ser verkligen harmoniskt ut! :-)

    SvaraRadera
  31. Hej!!
    Det är så mysigt i ert badrum..Den där fåtöljen ser så go ut..
    ha det så bra.

    Tvålarna är ju helt ljuvliga..
    Kram anna

    SvaraRadera
  32. Härliga färger i ditt badrum. Jättefint! Jag är en stamkund hos Lush! Jag älskar deras badbomber, ansiktsmasker och tvålar!

    Kram Annika.

    SvaraRadera
  33. hej!
    har du badat färdigt nu..*hihi*

    Det såg ju så läckert ut!

    Jag har njutit av Carolines glassiga lekstuga, helt såld!; och på Lush är det ju nästan för bra för att vara sant. Där har vi tvålarnas himmelrike (Inte vår balkongen inte).
    Man är säkert alltid ren och fin hemma hos er med så mysigt och ljuvligt...

    Trevlig helg!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  34. Åhhhhh, vad härliga bilder... blir sugen på glass när jag tittar på dom..haha!
    Jag har ett tårtfat med diverse badbomber, o tvålar från lush i badrummet. Så lyxiga o fina att man inte vill använda dom :P

    Ha d bäst, Lotten!
    Kramar / Hanna

    SvaraRadera
  35. :) Gulliga du!
    Badrummet är ju bara helt ljuvligt i äkta lottenstil.
    Nu får vi passa på att njuta av helgen. Ha det bäst vännen.
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  36. Åh så fint:)
    En fåtölj är ju kanon:)
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  37. Vilka romantiska bilder från ert badrum. Man blir så sugen på att ta sig ett bad och njuta där inne.
    Trevlig helg!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  38. Hej så sugen man blir av att få krypa upp i den mysiga fotöljen maed alla härliga kuddar

    SvaraRadera
  39. Vilket härligt badrum! Lush kan man ju inte passera utan att halka in på tvålångorna som sträcker sig långt utangör på gatan :) Har inget badkar men köper badbomberna som doft till badrummet och som fotbad favoriten bland tvålarna hos oss är just Rock star! Ha en bra helg, kram Katta

    SvaraRadera
  40. Verkligen glasigt! Vilken superskön miljö du skapat i badrummet, ser så härligt ut att slå sig ner där en stund!
    Hoppas du får en härlig torsdag!
    Må så gott!
    Kram vännen!
    nina

    SvaraRadera
  41. Hej Lotten! Ligg lågt med att hjälpa mej med det jag mailat dej om. Jag kom på att tonåringarna som ska bo här i helgen borde kunna fixa det där:-) Min svärfar har börjat på ny kula o har yngre barn. Nu kommer dom sötingarna hit i helgen o nån nytta ska dom väl göra;-) Jag ska ju se till att dom har kul o att deras magar är nöjda hela helgen så dom får göra mej den tjänsten. Såna krav kan man väl ställa...
    Kramis Cilla

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg