hejja norge...

...pausar från mellon!!!


kära ni!



här hemma är det melodiefestivalfestyra, vi älskar alla denna helt galna företeelse!!!

ujujuj vilka bruttor som kråmar sig i vääääääldigt små klänningar och en del låter som dom sjunger trestämmigt alldeles själva...jisses!

men en sticker ut och har grabbat tag i hela hjärtat på mig,
den norska gutten,alexander,
han är sååå bra, håller på honom!!!

i dag har jag spenderat mitt presentkort jag fick av goa arbetskamrater på ljuva butiken ambiance!

det var sååå svårt, inte att hitta nåt förstås utan att välja...men fick hjälp av den otroligt trevliga ägarinnan, taaaack!

till slut så blev det ett flugskåp och en stoooooooor bricka, den får ni se nån annan dag!
ni förstår va...att nu har typ hela köket gjorts om,
alltså piffet, tack vare detta, hihi!

ha en ljuv dag i morgon, njut av våren!

varmastekramen lotten
en storkram till alla goa från norge, i morgon är det ju 17 maj, tjoho!

Kommentarer

  1. I`m in love with a farytale.....

    :-)

    SvaraRadera
  2. Heia Aleksander og Norge - dette går kanskje veien, og i morgen er det 17. mai - vår nasjonaldag...Hurra!!! dU HAR NOEN UTROLIG VAKRE OG INSOIRERENDE BILDER -en fryd for øyet å besøke deg!
    hILDE

    SvaraRadera
  3. Jamen visst vinner Norge?! Nu är dom snart bäst på allt dom söta grannarna!
    Jag orkar inte titta men jag lyssnar och pysslar på under tiden.
    Ett flugskåp var ett bra val tycker jag, det står på min önskelista till mannen, har tänkt att han ska göra ett till mej. Fast otålig som man är kanske man hinner köpa ett före...
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  4. Faboulous photos! So inspiring! I'd like to have a so nice and white kitchen!!!
    Warm hugs!
    Vale

    SvaraRadera
  5. Hej sötis, ja när det kommer in nån ny grej så måste det flyttas runt på en massa saker för att det ska lugna sig igen hihi. Ditt flugskåp är underbart och jag har länge önskat mig ett. Fina inspirerande bilder hos dig, alltid.
    Kramar till dig lotten/Ingela.

    SvaraRadera
  6. Hej Lotten!
    Tänk vad häftigt att Norge vinner på sin nationaldag dessutom?! Det hann bli det kl: 00:14... : ))
    Tack för en väldigt inspirerande blogg med mängder av vackra bilder... Hit återkommer jag : )
    Ha det gott!
    /Anneli

    SvaraRadera
  7. Ja...GRATTIS Norge, verkligen välförtjänt!!!

    : )

    Underbara bilder, vilket fint flugskåp..! Vad är det som ligger i skåpet högst upp till vänster..? Ser intressant och vackert ut nämligen...

    KRAM, Jenny

    SvaraRadera
  8. Yes!!! Och nu får våra goa grannar fira dubbelt på syttende maj!
    Du Lotten, hur går man tillväga för att få ett vackert typsnitt i sin blogg? Jag gillar inte alls den vanliga stela texten, skulle vilja ha ett annat typsnitt.
    Tyvärr är jag helt obegåvad i datavärlden o måste be andra gulliga om hjälp;-)
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  9. Hipp Hurra!
    :)
    Nydelige bilder igjen!!
    Må du ha en trivelig 17 mai du også. Det er jo søndag, tross alt!
    Klem

    SvaraRadera
  10. I'm in love... trallalallala.... Takk :)

    SvaraRadera
  11. Du var inte ensam om att heja på gutten! =) Här har du en till.
    Trevlig söndag!!

    SvaraRadera
  12. Hurra hurra hurraaaaaaaa!
    Vi vant MGP og nå er det rukket å bli 17. mai og det er meldt sol. Det er godt å være norsk:-))
    Takk for at dere hjalp oss å vinne!!
    Nydelig blogg du har:-)))

    SvaraRadera
  13. Håller med dig... Norge var bäst och man blev helt förälskad i han som sjöng. :)

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  14. Haha, ja idag skulle man varit i Norge, blir nog bra firande där!! =) Tyckte också att låten var kanon!
    Dina bilder är såå vackra, vilket kryddskåp du har!
    ha en skön söndag Lotten!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  15. Vitt är vackert ! När jag ser dina bilder vet jag varför jag föredrar den vita färgen i inredning :)

    Stor kram från mig

    SvaraRadera
  16. Vilken folkfest ska det inte vara i Norge idag på 17 maj!?
    Ditt flugskåp är underbart! Har önskat mig ett själv jättelääänge!!! Tittade på ett i Danmark förra sommaren men tyckte det blev dyrt. Hade ju sett billigare hemma på nätet.
    Hoppas du får en fin söndag!
    kram vännen!
    nina

    SvaraRadera
  17. Hej vännen!

    Ja visst var han bra Alexander!!!! Vilken utstrålning...helt underbart =)

    Vilket jättefint flygskåp du har köpt på Ambiance..min favvisbutik i Sthlm!

    Och så är jag dödsförälskad i din cremefärgade gamla hylla med glaslådor i ...sååå fin!

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  18. Åh vilka underbara bilder!!
    Ha en härlig dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  19. Hej!

    Härliga saker du köpt och vackra bilder.......

    Grattis grattis till Norge...bara så underbar låt....RÄTT LÅT VANN!!

    HA´det så bra denna söndag!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  20. Å jag och Prinsen höll på Norge också, han sa direkt han hörde låten Ohh Katrin this song will winn...jajamän. Å du kan få gratulera oss idag....guuuud vad vi fyndade kan jag känna nu såhär dagen efter..hmm...det kommer bli så bra dethär. Idag är det dax att väcka gräsklipparn till liv igen. Ha det gott kramelikram kat..

    SvaraRadera
  21. Hej. Norge var klart bäst, följt av Island förstås. Fina köksbilder du visar. Det är så härligt att byta ut sina attiraljer några gånger om året. Jag håller på med det i tv-rummet just nu. Men måste köpa lite nya kuddar och filtar för att det ska bli som jag tänkt mig. Kram Annika.

    SvaraRadera
  22. Hej goaste Lotten!!
    Men va fint med flugskåpet och reda hyllan där..
    Ja du hade rätt iaf Norge vann ju, såå bra.. men i år hade man några favoriter och de kändes att reglerna va bättre nu..
    Hoppas du har haft en go helg..
    Kraaam kram Linda

    SvaraRadera
  23. Utrolig flotte bilder som altid. Elsker dit blog. Du er så utrolig kreativ. Som i en drøm...

    Ja, til lykke til Norge. Stemte ogå på ham. Vi er da heller ikke helt utilfredse her i Island.

    Ha en skøn dag,
    hilsen Dagný

    SvaraRadera
  24. Visst var det magiskt igår, vi älskar melodifestivalen här också...eller kanske jag mest..hihi. Ja den rara gutten med fiolen fångade mig också, vilken charm, låten fastnade direkt, jag hejade på honom och island och så bra det blev till slut:-) Underbara bilder från ditt kök, jag har likadant saltburk med trälock som du, så fin...Ha en underbar dag goa du. Kram Paula

    SvaraRadera
  25. Vilket fint flugskåp du köpt. Så härligt och ha presentkort och bara välja ut något vackert..
    Och visst var Norska gutten bra, det blir mycket firande i Norge idag.
    Kram till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  26. Bara älskar ditt nya piff!

    Så vackert.
    Roligt att du fick en sådan fin gåva.

    Kan bara säga grattis till Dig och alla andra som höll på Norge.
    Tycker att den är helt ok men jag hade andra favisar........

    Första gången på många år jag missade tävlingen.

    Hemma hos Minna och njöt av god mat istället.
    Värt att missa finalen för......

    Tycker att det har blivit lite drygt men älskar det ändå.
    Hat kärlek!!!!!!!!!!!

    Önskar dig en härlig vecka vännen!
    Kramisar Jeanette

    SvaraRadera
  27. Tänk att Norge fick fira med Nationaldag och sin vinst i Melodifestivalen, låten var mysig.
    Fina bilder på romanstiska saker.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  28. Men å vilka härliga bilder!!! Du kan då få till det du! Kram

    SvaraRadera
  29. Åh vilken massa fina saker Lotten! Jag blir alldeles matt. Så vackert gammalt porlin som syns på bilderna och flugskåpet är jättefint!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  30. Du fick som du ville....Norge vann...pinsamt, menjag somnade efter 5:e bidraget ;)
    Men jag har hört Norges bidrag innan och låten är riktigt bra!
    vilka härliga bilder!

    SvaraRadera
  31. Ja, visst vann rätt låt!!
    Det är ju den enda som satte sig direkt...gillade även Island!!
    Såg att du också hade en kokopp, vi har vår som blomlåda på lekstugan, haha!
    kraam

    SvaraRadera
  32. Du är makalös på att få till det och arrangera OCH fota! Så vackert! Åh Ambiance, den vackra butiken som jag inte har besökt på ett tag nu, det där flugskåpet är fint, ser fram emot att få se brickan med. Mellon: ) vilket kul och passande namn! Jag är så glad att Norge vann för det var en sådan härlig låt!

    Ha en bra ny vecka! Mari.

    SvaraRadera
  33. Hej Lotten,

    Så många fina inlägg du gjort sen sist jag var här...Din trädgård ger mig massor av inspiration till min blivande trädgård...gissa om jag är sugen på att få börja nu... men vi har lite kvar att göra i gästrummet först!
    Kram Marina

    SvaraRadera
  34. Hej vännen.

    Vet du att jag höll på att ställa in hela min lördag pga att jag insåg att jag skulle MISSA melodifestivalen!!!

    Jag förmanade Janne att ham MÅSTE spela in det till mig så att jag kunde se det när jag kom hem på natten, hahaha. Så fort någon bara nämnde melodifestivalen på kvällen så höll jag för öronen och sjöng, bla, blaaaaaa.
    Nu var det ju så att jag kom hem fösrt kl. 06.15 på morgonen så någon melodifestival var inte att tänka på för min del. Jag fick minsann nöja mig med att höra resultatet ifrån Janne...och se på Youtube det vinnande bidraget.

    Heeelt klart rätt låt som vann!

    Duuu, inte har du väl varit till pojkarna och hittat de där ljuuuuuvliga plättarna???
    Gryyym var den!!

    Hoppas att du har det bra vännen.
    Kraam
    Melinda

    SvaraRadera
  35. Ja visst hejade vi på Norge! Han var ju så bra! Synd bara att vi hamnade så pass dåligt på 21 plats. Vilket underbart flugskåp du köpt! Ett sådant står även på min önskelista.
    Ha en trevlig kväll!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  36. Hej!

    HA´en bra vecka!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  37. Visst vann rätt låt, Norge var ju helt klart bäst!!!!
    Ljuvliga bilder Lotten. Har aldrig varit på Ambiance, skriv upp den på listan över butiker Marie vill besöka när jag kommer till dig, hihi. Flugskåpet ät underbart fint och allt annat på bilderna också!!!!!

    Ha det bäst!
    Kramar Marie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg