som ett fyrverkeri...

...mitt i det vita!





solen gör mig alldeles varm i sinnet och kollrig av energi och idéer...
har känt mig som en trasa hela våren för många saker men nu känner jag kraft!
i går kväll när jag släckt satte jag mig käpprakt upp och sa,
JAG HAR EN IDÈ...
morr hördes det från mannen min!

hade det inte varit mörkt och vardag hade jag nog gått ut och möblerat om...ute, hihi!
jaaa nu är det där jag härjar, bland trädgårdsmöbler och prylarna, utreder bland små plantor och bara mår så bra!

buketten plockade jag av det som finns i trädgården till en go kollega, visst är väl sprakande buketter med härliga...ja inte som som har sprayade blad och sånt tjafs som man köper...
nä lite vilt och galet ska det vara nu, som en vitaminshot!

min idé har jag börjat med , inga jättegrejjer men en liten rockad på prylarna...återkommer!

varmkram från en prylligvårlotten

Kommentarer

  1. så flott og vårlig bukett - heldig du som kjenner noen med en hage som du kan plukke i... Om noen plukket en slik bukett i min lille hage ville det bli tomt - desverre - skulle gjerne kunne plukke inn og ha masse blomster igjen ute! tAK FOR AT DU DELER!

    SvaraRadera
  2. Njuter som vanligt när jag är här hos dig, gumman.Kram Lallis

    SvaraRadera
  3. Vilken ljuvlig bukett.
    Jag har en utmaning åt dej på min blogg =).

    Kram
    Tezz

    SvaraRadera
  4. Hej Lotten!

    Sååå roligt att du vill vara med och tävla - det gör mig glaaad!

    Kramar! / Kerstin

    SvaraRadera
  5. Jaa vilken bukett, vem som helst skulle bli glad av en sån kick! :)

    Snart ses vi igen vännen!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Skojar du? Fanns allt det vackra i er trädgård? Så härligt...här går jag och spanar efter de första topparna av tulpanlökarna :) Många idéer dyker upp just som man skall gå och lägga sig. jag känner igen det!!

    Ha en fin dag.

    Kram,

    Anna

    SvaraRadera
  7. Vilken vacker vår bukett du fick ihop. Har det kommit så långt hos er? Tror att Sthlm ligger nästan 2 veckor före oss.

    Kram, Marlene

    SvaraRadera
  8. Lotten!

    För mig så är du en vitaminshot!
    Jag blir så glad och uppåt när jag läser dina inlägg, och dessutom får man en massa inspriation, du är toppen helt enkelt!
    Vilken härlig bukett!
    Ha en go vecka!

    SvaraRadera
  9. Halloj där !!
    Åhhh detta ljuvliga uterum..ohhh så fint det är där..
    Och himmel alltså, vad fina blommor du har i din trädgård !!
    Det blev ju en underbart fin bukett..
    Nu ser jag ju framemot att få se vad det är du har hittat på !!
    Kraam Anette

    SvaraRadera
  10. Morron Lotten!! Ditt uterum är såå makalöst vackert man kan titta ihjäl sig!!! men va fina blomster du har i rabatterna.. "snyft" va ja vill gå på bloggträffen hoppas de kommer flera här i stockholm.. kram to you snowwhite-sussie

    SvaraRadera
  11. Vilken fantastiskt vacker bukett!
    allt du visar är ju bara en fröjd för ögat.
    Kram Marlene

    SvaraRadera
  12. Visst kan färg vara fint!! Jag älskar åxå blommor!

    Jag skrattar när du skriver att du fick en idé! Det pluppar upp ideér på mig med när jag gått och lagt mig eller på morgonkvisten, jag måste ha ett block liggande vid sängen...hi hiiiii det har nog de flesta tjejer....
    Ha en underbar dag Lotten!
    Kraaaam på dig

    SvaraRadera
  13. Det ser helt underbart ut med färgerna på blommorna, kanske att man ska ge sig själv blommor idag?
    Tack underbara du för att du skrev till mig.
    Jag vill tro på att "inget ont som inte för något gott med sig"
    och nu har jag "lidit" nog!!! Så det måste komma ett jobb snart.
    Jag har sökt till universitetet här i Umeå, då att plugga matte b, psykologi a. Det finns en anledning till just dessa, planer på att ev starta eget när vi kommer tillbaka till Eskilstuna.
    Vad roligt det låter med att jobba som personlig coach =)!!
    Jag försöker att tänka positivt, både på min vardag och om mig själv, men det är svårt med dessa tvivel på att man kan, att det är bra det man gör. Jättesvårt.
    Idag blir det måla i sovrummet, hittills så känns det som att sova i en bunker ,med dessa betonggrå väggar. Så nu blir det äggskal!!!
    Annars så blir symaskinen min kompis för dagen.
    Har du bytt namn på bloggen?
    Största varmaste kramen som finns till dig!!!
    Fialuttan

    SvaraRadera
  14. Jag håller med. Just såhär års tycker jag mej kunna förstå barnens spring i benen, man fylls av såå mycket energi!
    Söt bukett! Längtar tills det frodas så i min trädgård. Snart så.
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  15. Hej!
    Skulle bara tala om att jag älskar din sköna inrednings och blomster stil!!!
    kramar Ewa

    SvaraRadera
  16. Hej min prylliga vän!!!

    Det är verkligen härligt att kika in till dig. Nu blir jag nyfiken på vad du kommit på så där mitt i natten:)

    En sån underbar bukett, helt i min smak. Här har det inte kommit upp så mycket än. Mälaren gör våren lite sen tyvärr, men det är det ju värt att få bo intill "grodsjön" som våra seglande Stockholmvänner kallar den.

    Ha nu en trevlig Valborg och vi ses på Söndag!

    Många kramar
    Karin

    SvaraRadera
  17. Jajamen, vilt och vackert ska det vara!!!:)
    kramis

    SvaraRadera
  18. Härliga blommor, ja vilt ska det vara. Ja blev kvar här ett tag och titta runt. Så mycket inspiration att jag måste länka hit från min blogg. Är det ok?
    Fia

    SvaraRadera
  19. Vilken fin bukett :-)

    Kram Johanna

    P.s ska bli roligt på söndag!

    SvaraRadera
  20. Trädgårdsbuketter är det finaste som finns.

    Må väl!
    Anna

    SvaraRadera
  21. Vilken färgklick :-) En sådan hade man inte tackat nej till precis.

    Kram!

    SvaraRadera
  22. Hej där, tittar in och önskar er alla en härlig Valborg. Var rädda om er!
    Verkligen vacker bukett, lycklig den som fick den.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  23. Hallå!

    Härliga bilder, det är så fint i ditt uterum!!! Jag älskar det!

    Nu är det inte många dagar kvar, haha det har jag sagt i två veckor nu.

    Men nu ses vi snart!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  24. Hej Vår Lotten!

    Vilken härlig bukett du skapat!

    Och vilka mega citroner...!

    Förstår att du är uppe i trädgården nu! Det brukar jag också vara så här års, men i år är ju inte som andra år för mig...mycket jobb, men jätteroligt sådant...

    Ha en riktigt härlig bloggträff!!!
    Och mysig valborg!!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  25. Härlig vårbukett Lotten. Toppen att du sprudlar av energi. Så ska det vara. Nyfiken på din idé förstås. Ha en riktigt trevlig Valborg och bloggträff på söndag.

    SvaraRadera
  26. Hej Lotten!
    Vill önska dig en härlig Valborg!!
    Och ha det så trevligt på bloggträffen!!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  27. Många bra ideer poppar upp precis man lagt sig, känner igen det där!
    Du har härligt i ditt uterum, små tillfälliga färgfyrverkerier är upp-piggande.
    Ha en fin Valborg
    Kram till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  28. Hejsan!

    Vilken fantastisk bukett! Jag håller med om att det ska spraka av färger i blombuketter. Absolut inget glitter och sånt, sånt får mig nästan att må illa.

    Vad härligt att känna inspirationen återvända. Tur att man har "stiltje" ibland, då blir det så mycket roligare att sätta igång igen sen. :-)

    Ha en riktigt go Valborg!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  29. Vad säger man??? Här är ju en inspirationskälla utan dess like!!! Kram

    SvaraRadera
  30. Åh så fint!
    ha en fin Valborg!
    /LenaS

    SvaraRadera
  31. Vilka härliga färger..vårfärger!

    Visst får man en helt annan energi
    nu när värmen har kommit och det är ljusare ute...så välbehövligt för alla vintertrötta själar...

    Det är bara att njuta!

    Kram och ha en härlig Valborg,
    Anette

    SvaraRadera
  32. Vad mysigt med ett citron(eller apelsin?) träd. Det hade jag förr i tiden. Och en kaffeplanta som växte ända upp i taket, ha, ha. Är övertygad om att din väninna blev salig över den fina buketten.
    Hoppas ni får en bra valborg.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  33. Hej du rara, så vackra bilder som alltid, du ska veta att jag njuter varje gång jag tittar inom och kan titta på dina bilder om och om igen...hittar ny inspiration varje gång :-) ser helt ljuvlig ut, buketten var sååå fin. Trevlig valborg och kramisar / Paula

    SvaraRadera
  34. Heej goa Lotten.
    Hahahhaha, vad jag skrattade när jag läste om din givakt i sängen...känner igen mig :-).
    Det ska bli himlandes roligt att träffas på lördag...vet inte om Lena hunnit med och pratat med dig om Sia??

    Menar du att ddessa blommor blommar i din trädgård nu??? Isåfall är det ju fantastiskt härligt!

    Vill önska dig en fantastisk Valborgsmässoafton så ses vi på lördag.
    P& K
    Melinda

    SvaraRadera
  35. Du har så fina bilder på din blogg så jag blir alldeles knäsvag....

    SvaraRadera
  36. Vad har du nu kommit på då din goa stolla.
    Att få en sån bukett är att värdefullt det och precis som du säger som en vitamin.
    Så skoj ni ska ha nu på eran stora träff, tänk att få träffa såå många bloggare samtidigt, känns nästan overkligt.
    Det kanske finns nåt annat tillfälle till träff hoppas jag.
    Ditt ute rum är vackrare än allt.
    Kramar till dig/ingela.

    SvaraRadera
  37. The little splash of color from the spring flowers is just the right touch. Love your lemon tree topiary. We have small bushes but sadly they never look attractive enough to display in the house....but the fruit is sooooo sweet they are worth keeping.

    SvaraRadera
  38. Hallå där!

    ååå vad härligt!
    Det här var precis vad jag behöver....ska vara ute i trädgården i dag o då är det alltid en bra idé att kika in till dig o fyllas av härlig inspiration.

    Ååå vad gärna jag hade velat knipa en av de där 3 platserna men nu har jag ju bestämt att jag ska ha öppet i butiken på söndag så det går inte...:(
    Nästa gång....

    Hoppas ni får en lika varm o härlig dag som vi har idag...
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  39. Hei Lotten, så vakkert, du er så utrolig flink.. Nyter dine bilder som alltid. Ha en strålende vår helg.. Klem Kristin

    SvaraRadera
  40. Hej Lotten
    Jag har premunerat på allt i hemmet,sen sa jag upp tidningen och sen ringer de och ger mig ett nytt erbjudande, som jag tackade ja till.
    Och jag väntade på tidning nr,6 den kom aldrig sen kom tidning nr,7.
    Då ringde jag dit och det visade sig att premunerationen just gått ut där mellan så jag missade just nr, 6 som du var med i.
    Men allt hemmet var så hygglig så de skickade mig nr, 6 gratis.
    I förrgår kom tidningen, och i går läste jag reportaget från ditt hem för första gången.
    Oj så vackert när jag slog upp första bladet, sen tänkte jag viken snygging du är gift med.
    Och det blev bara bättre och bättre, gud så fint ni har gjort.
    Och den lilla sonen var jättegullig.
    Katten liknade an katt vi haft som hette Frasse, vi har en Tusse nu.
    Och helt otroligt på nästa sida är det också så vackert.
    Sen får man se dig stå där, och du är jättesöt.
    Gud var roligt jag hade, det var ett hem helt i min smak, jag njöt verkligen av ditt vackra hem, vad vore allt i hemmet utan såna hem, inget.
    Det var så roligt att se in i din vackra värd, och inspirerande, dock har jag väldigt ostädat och inte alls så fint.
    Men att man får ta del av andras fina hem gör ju dock att man med tiden kanske kommer att orka ta tag i sin egen röra.
    Nu när jag har tidningen ska jag läsa och titta på bilderna om och om igen.
    Tack för att du delar med dig.
    Hoppas allt är bra med dig.
    Jag är också imponerad av din enormt fina bukett som du bundit till väninnan, så generöst att dela med sig ur sin egen trädgård, och du är en sann konstnär.
    Kram Zara.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg