loppilott...

...rapport!

goa ni!
har fått pippi på annat är hönsnät, svart/vita talrikar med motiv, har nu tre som jag hittat på loppis!

dessa småbullisar är väl underbara, står framför mitt loppilottfyndar akvarium!

i söndag kom ett lottenryck i uterummet, tack vare några vårblommor och en loppisny korgstol...

två härligt nötta korgmöbler har fått flytta in samt en järnhylla för blommor som står där fint i hörnan!

gardinen i gasväv har jag tvättat och tumlat så den ska bli riktigt skrynklig och bara lagt över vajjern, älskar när tyg bara böljer ner på golvet!
... och så bara avskyr jag att sy, då gäller det att vara uppfinningsrik...

julrosor skulle jag kunna ha hur många som helst, denna är inlindad i vaxat papper, så fint när man inte riktigt hittar rätt kruka... silverfatet på fot är även det ett loppilottfynd!

i dag har jag ääääääääntligen börjat ta tag i min kondis,
ska powergå medan min man springer...
hoppas nu att volangerna, som börjar bli många, försvinner och orken blir bättre!

ta hand om er, nu väntar bygglov och sen är det ju desperate housewifes mina två favvoprogram!
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Åhh så fint du gjort i uterummet.. så många fynd och fina idéer! Vart får du tag i sånt där vaxat papper?
    Härligt med power-walking! Hade jag bott nära dig hade jag gärna hängt på! =)
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Vännen!!
    Underbara bilder..Det ärså roligt att kika in till dig..
    jag skule vilja ha en bok med bara bilder från dig..du har det så fint..
    så inspirerande..
    jo att röra på sig..det är nått jagmåste med..har nog lagt på mig 5 kilo sen vi köpte nytt hus..har inte haft ork att fokusera..
    men i morgon börjar resan till prag..ja och 2 jobbarkompisar har hakat påtappa.se .Vi har haft stegräknare och stegtävling därifrån förut..suverän sporre..
    så imorgon är det jag och stegräknaren..hi hi..
    kram anna

    SvaraRadera
  3. Så fint du har det i uterummet..!

    : )

    Lycka till med motionerandet!

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  4. Blir alltid så glad och tagen av dina fina bilder..otroligt inspirerande att titta in till dig.
    Många kramar Irene

    SvaraRadera
  5. Hej gumman!

    Har missat ditt förra inlägg, blir så ledsen när jag läser om din vän. Hoppas verkligen att allt ska bli bra, tänk vad livet kan ändra sig snabbt.

    Som vanligt helt underbara bilder här hos dig, du är en inspiratör av stora mått. Ditt uterum är ju som en dröm, sååå vackert!!!!

    Ha det bra och ta hand om dig!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  6. Du har så fantastiskt fint hemma.....älskar dina underbara bilder!

    Kram Annemari

    SvaraRadera
  7. Jag älskar korgmöbler. Hittade en vit för 75:- som stod helt övergiven i ett hörn. Så fint med gasväven som silar ljyuset så vackert.
    Hur går det med din vän Lotten? Tänker på er alla...

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  8. Du har det så snyggt och fint i uterummet. Himla fint med att bara slänga över tyget på vajern.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  9. Jag riktigt känner din glädje när du går på skattjakt på loppisen och får syn på något riktigt fint och loppigt! ;o)
    Vi verkar ha samma filosofi ang gardiner, enkelt och smärtfritt ska det vara, annars är det bättre utan. ;o)
    Ha det nu riktigt härligt i walk-spåret,
    kram Lydia

    SvaraRadera
  10. Men vad fint du gjort det.. Underbart fina saker du har överallt.. lycka till m powerwalken..kramisar till dig snowwhite-sussie

    SvaraRadera
  11. Det är ett underbart uterum du skapat Lotten! Så härliga bilder! Silduk och vajer är hur smart som helst! Var kköper du silduk och vaxat papper?
    Må så gott!
    kram vännen!
    nina

    SvaraRadera
  12. Hei så fint du har gjordt det, vakkert alt sammen.. Alltid morsomt å spennende å titte innom deg.. Ha en fin uke. Kristin

    SvaraRadera
  13. Ohhh what marvellous photos! Lovely chair you bought!
    Warm hugs
    Vale

    SvaraRadera
  14. Hej Lotten! Tusen Tack för din hjälp. Nu tror jag att jag gjort rätt. Det var så snällt av dig att ta dig tid och förklara. Ha det så bra och vi hörs=) Kram Ingela

    SvaraRadera
  15. Lotten!
    Det är så roligt att komma in till dig och se all din kreativitet.
    Jag blir så inspirerad. Tyvärr så kan jag inte alltid omsätta inspirationen i verkligheten och det kan vara frustrerande.

    Men då njuter jag av dina bilder istället...

    Gillar dina hönsnät och ägg! Gillar också tavlan du gjorde - jättesnygg!!

    Hoppas allt är bra med dig och att du ger dig tid att njuta av allt det fina du gör... ;)

    Sköt om dig, vännen!!
    Kramar
    Willewira

    SvaraRadera
  16. Ohh blir lika avundsjuk som vanligt

    Du är så duktig. Så fint

    Kram
    Åsa

    SvaraRadera
  17. Hej Lotten!
    Så fint du har gjort, korgstolen passar ju riktigt bra där bkand alla vårblommorna.
    Kram Frida

    SvaraRadera
  18. Hej Lotten,

    Du har så bra smak och allt är såå fint!!! Gulliga du..var hittar du allt fint?

    Kram Marina

    SvaraRadera
  19. Halloj igen go'lotten!
    Bordet spraymålades en gång i somras (färgen tog slut) sedan stod det ute hela sommaren. Kanske bordet och stolen hamnar ute i pyselhörnan, vi får väl se.
    kram
    nina

    SvaraRadera
  20. Great wire cloche. Your pictures are beautiful as always....
    Carole

    SvaraRadera
  21. Hej!

    Me sina härliga bilder så dyker nog våren upp allldeles snart...

    Jätte vackert du har fixat i uterummet och på hyllan...vilka härliga tallrikar har nog aldrig(tror jag) sett sådana....

    Röra på sig vem behöver inte det för att jkondisen ska bli bättre....jag!

    HA´det så gott!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  22. Åh så ljuvligt du gjort i ditt uterum! Åh så många härliga vårblommor!½ Nu blev jag riktigt sugen på våren!!!
    De svart-vita tavlorna är ju super snuygga så jag kan förstå att du fastnat för dem!! Jo, skolan går bra. Just nu läser vi ledarskap dock så drar arbetsrätten igång i april och det ska tydligen vara en krånglig kurs... Men det går nog det också. Har du kommit in i jobbet än?
    Kram Petra

    SvaraRadera
  23. Gomorron Lotten !!
    Åhh vad fint, vad du har fina saker...och ditt uterum..mmmm...en fröjd att få kika in i..
    Ha det gott
    Kraam Anette

    SvaraRadera
  24. Vilka underbara bilder du har. Man blir så inspererad för att ändra hemma. Var får du tag i alla saker....

    SvaraRadera
  25. Men Åååh Lotten så fint du har! Ditt uterum är så underbart!
    Och jag blev störtkär i dina tallrikar med motiv...
    Har inte varit här på ett tag, så jag läste om din vän också... Usch så tråkigt, jag hoppas verkligen att hon vaknar upp snart.
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  26. Så fint du har gjort och julrosor är ju såå vackra! Klarar de sig bra inomhus?
    Kram :)

    SvaraRadera
  27. Så fina bilder, du är en av de bästa då det gäller vackra stilleben!!!

    Tack för dina rara ord hos mig! Du må¨tro att jag njuter av hemmatillvaron nu, så skönt att inte ha några tider och måsten! Mer än de andra i familjens förstås...men det enda jag ska göra är mina inbokade besök hos bm och än så länge är de bara var tredje vecka.
    Vi vet inte barnets kön, vill ha kvar det som en överraskning!

    Ha det gott, kram!

    SvaraRadera
  28. Promenader tycker jag är det absolut bästa sättet att bli lite smalare på! Jag gillar inte att köra för hårt så walking är jättebra. För ett år sedan gick jag lite varje dag. Ibland kortare och ibland längre. Ibland gick jag förbi ett drop-in-solarium på vägen hem så jag blev brun också! Det gör att man känner sig finare tycker jag - och piggar upp.

    Jag gillar det du har gjort med hönsnät. Det är ju lätt att jobba med och går att återanvända. Och det blir så snyggt!

    Ha en bra onsdag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  29. duktiga o påhittiga du!! alltid så kul o se vad du hittar på härnäst!! :) fint!

    hoppas du får en solig fin dag!!
    kramar linnea

    SvaraRadera
  30. Å så fint du ser ut att ha det på din veranda :-) Så crispigt och fint...Ja sätt fart på kondisen du, syrran och jag var och tränade igår så nu hoppas jag vi verkligen kan sätta fart...Tjingeling kat

    SvaraRadera
  31. Vacker med papper runt krukor. Ännu vackrare med rara små julrosor.


    Kram
    Tezz

    SvaraRadera
  32. Halloj, har precis hittat hit! Härliga bilder och massor att klicka sig igenom. Ojoj vilka bra länkar... jag ska klicka mig vidare.

    Läste ditt inlägg om mattor, din är superduperfin. Håller med, det är sällan man ser mattor :)
    Jag håller mig tillhemvävda, en rund virkad och en kohud som jag älskar.

    Kommer tebaxt!
    Kramiz

    SvaraRadera
  33. Läste om din vän.
    Så hemskt med denna väntan.
    Hoppas att det ordnar sig till det bästa!

    Härligt i ditt uterum!!
    Bra knep med gardinen!
    Du har så härlig energi Lotten.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  34. Hallå vännen, visst blir man heldepp men du har ju fått verkligen härlig vårkänsla i ditt uterum, så vackert Lotten, trodde det skulle bli fint väder i slutet av veckan, men nu har man ändrat sig igen så klart!!!! Imorgon blir det hårdkörning först med butiken hela dagen, sedan personalkonferens på kvällen tv timmar och sist firar vi födelsedag med yngsta sonen som fyller 22 år och bor kvar hemma. Då blir det släktmiddag som alltid...då kommer jag att veta att jag lever,,,,kramen

    SvaraRadera
  35. Lotten... jag blir alldeles knäpp när jag tittar på dina inlägg!
    Så fiiint du har gjort i uterummet!!
    Vad jag längtar tills jag får piffa till på altanen! Ångrar att vi inte isolerade :(
    Sån där korgstol hade vi förut :) Men VARFÖR slängde vi den!!???

    Jasså, finns det en vintervariant av boken oxå, kul! Måste hålla koll efter den :)

    Ha d gott!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  36. Hei goa Lotten!

    Jeg satt og tittet på alle dine bilder og fikk øye på den utrolig vakre vårdukningen i ditt orangeri. Sååå vakkert!! Å du kan du Lotten, en sånn magisk følelse for det grønne. Og det er noe helt spesiellt og vakkert og kunne blande det inn i Interiøret på den måten du gjør det. Jo jeg skulle ville si som Anna, du skulle ha laget en bok med alle dine arrangementer, og jeg skulle være den første som kjøpte den av deg.

    Ha en riktig God dag!
    Varmeste klemmer fra Aina

    SvaraRadera
  37. Ha ha volangerna..vad gulligt..=)
    Ja, jag känner till dom..
    Underbara bilder och inspiration som vanligt Lotten, fattar inte var du får allt ifrån =)..
    Ha de gott
    Kram Anna

    SvaraRadera
  38. Åh! Du er såå inspirerende!!
    Moro å følge bloggen din!

    Kramis malin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg