nån som vill se min häck...

...hmmm, den är i liguster!!!


halloj goa vänner!
i dag är det torsdag och dax för trädgårdsutmaningen som handplockat satt i rullning, gå in där och se alla som deltar, ljuvliga trädgårdsdrömmar bilder lovas!

de två sista bilderna är tagna från balkongen en underbar dag i somras och ni får en vink om vår baksida!

vår vision är att trädgården ska vara spännande och inbjudande att gå omkring i!

i sommar kommer vi att grusa bakom den sista häcken dessutom kommer den hemska berbrishäcken äntligen försvinna och i stället bli ett ljusgrått plank i liggande råspont!



jag älskar att rama in med häckar och så är jag ju såååååå svag för rosor, jag har ca 25-30 buskar, favoriter är de gamaldagsa men också ausinrosor är ljuvliga!

tack goa goa goa ni för fina utmärkelser, jag bockar, niger och hjular!!!kika in på dessa tre härliga tjejjers bloggar, tack ännu en gång!

anette, ofelias hus

lena, la fleur blanche

miss marples cottage

ha en underbar dag! varmkram lotten

Kommentarer

  1. Hej på dej!
    Vilken underbar trädgård ni har,har en bit kvar dit kan man säga utan att ljuga.Men skam den som ger sig och så länge får jag njuta av bilderna av din fina trädgård.
    Ha det så bra kram Petra.

    SvaraRadera
  2. underbart och ljuvligt i din trädgård. Jag vill köpa massor av nya rossorter i år.......

    Jag har varit nu halv sex och lämnat dottern vid skolan som ska med klassen till Romme, brrrr! Det känns långt till vår och sommar, tur att det finns bildarkiv.

    Idag ska jag klippa och fixa till alla mina sovande pellisar

    Kraaam

    SvaraRadera
  3. For en fantastisk flott hage du har :)
    Vakker....
    Snakker om om å bli inspirert :)

    Klem,Kari

    SvaraRadera
  4. God morgon!
    Du verkar ha en alldeles förträffligt underbar trädgård. På bilderna känns det som om det finns ett harmoniskt och varmt lugn där.

    Torsdagskramar
    Anna

    SvaraRadera
  5. Åhhh du Lotten !!
    Vilken underbart fin trädgård du har, som en dröm..nu längtar man verkligen tills man kan sitta ute i trädgården och dricka kaffe, men än är det ett tag kvar, vet du vi har minus 26 grader ute idag !!
    Kraam Anette

    SvaraRadera
  6. Vilken fantastiskt tät och fin häck ni har. Mitt mål är också att ha någon häck som rumsavdelare i trädgården. Ligustern är verkligen fin till ändamålet men jag har ännu inte riktigt bestämt mig för vilken jag ska satsa på.

    Jag skulle gärna hänga med på torsdagstemat men jag hinner bara inte just nu. Kanske jag hänger på framöver istället.

    Ha en fin torsdag!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Hej! Vad skoj att läsa och se om trädgården. Jag är av samma åsikt, rosor slår det mesta! Vi har faktiskt ett staket så som du beskriver och har även grusat av halva tomten, lite syns från min trädgårdshörna på bloggen. Nu måste jag rusa på jobb, men ha en riktigt fin dag! Kram Ingela

    SvaraRadera
  8. ÅH ja gärna ;D

    mmmm så ljuvligt, man riktigt drömmer sej bort.............

    ha en underbar torsdag vännen!!
    kramar linnea

    SvaraRadera
  9. Godmorgon!
    Vilken underbar trädgård, jag har också leguster och vet nu vad jag har att se framemot, vår häck planterades för tre år sedan så den är inte mycket att skryta med ännu.
    Tack för tipsen på de andra bloggarna.
    Jillsan

    SvaraRadera
  10. Jag tror jag dåååånar! Vilken oas! Tänk att den där trädgården inte är en dröm, den finns på riktigt hemma hos Lotten!

    Måste bara tipsa dig om en bloggerska jag stötte på, Eva Robild, med bloggen Med fingrarna i (j)orden, en ganska ny blogg. Eva är trädgårdsjournalist
    /författare och har medverkat bl a i Drömhem & Trädgård tillsammans med Annika Christensson som har bloggen Naturliga ting. I sista numret var det fantastiska bilder bl a av julrosor. Tror det är helt i din smak...

    Idag får jag dra på mig galonisarna och kravla på alla fyra, för jag minsann syn på några tulpanknoppar där ute!

    En stor kram till dig/Lena

    SvaraRadera
  11. Åh vilken underbar trädgård, här vågar jag inte visa min när jag ser din underbara. 4 Barn och lekstuga runt hela gården. Ha en mysig dag.
    Kramis Tess

    SvaraRadera
  12. Hej Lotten!
    jag har sagt det förr men jag verkligen ÄLSKAR din trädgård. Och jag blir inspirerad så jag nästan storknar när jag ser bilderna!

    Kom snart, lilla vår!

    Många kramar till dig!
    Susanne

    SvaraRadera
  13. Oj, vilken trädgård!
    Den ser ut som en riktig dröm, helt ljuvlig..själv har man en igenvuxen trädgård som har varit eftersatt de senaste 30 åren som man ska försöka att ta tag i..men Rom byggdes inte på en dag..Kram Michelle

    SvaraRadera
  14. Hej Lotten!!
    Men vilken snygg häck du har.. hi hi Eller häckar kanske...

    De är ju så otroligt fint som en mini slotts trädgård.... Så vackra runda former (trädgården då)..

    Och små söta platser grupper och för att inte tala om hur härligt ni måsta ha de på fikastunden eller en skön sommar lunch...

    Lite avis blir man...Suck va e väl en fika i Lottens trädgård... Helt underbar... Ja ja...

    Kramis Linda

    SvaraRadera
  15. Åh, Lotten! Vilken fantastiskt fin trädgård ni har!!! Du är verkligen såååå duktig!!! *imponerad*

    Tack för all inspiration du ger oss!

    Många kramar Jenny

    SvaraRadera
  16. Lotten! såå fint du har det i din trädgård! Fantastiskt snyggt! jag håller med dig, en trädgård ska vara spännaden och man ska helst behöva gå fram för att se vad som finns bakom nästa trädgårdshörn! Förstår att du längtar efter en solig sommardag i din fina trdägård! Du jag kikar över på en kopp och njuter av dina vackra rosor!

    Ha en bra Torsdag!
    Kram Marina

    SvaraRadera
  17. Halloj vännen!

    Och tack för att du tänkt på mig!
    Usch så trist att stå utan dator telefon och bil, en riktig känsla av utanförskap. Men idag kom den tillbaka. Och det ska firas med en HEL dag framför datorn för att kika in hos alla och se vad jag missat. När gubben kommer hem kommer jag säkerligen att sitta här fortfarande med morgonrocken och obäddad säng. Tror han får beställa pizza till middag ;D
    Ljuvlig trädgård Lotten, det får mig att tänka på hur mucket vi har att jobba med när det gäller vår tomt. Det är ju en skogstomt som vi alleftersom gjort om till gräsmatta med lite buskar på. Du vet när man bara haft det som sommarbostad har det ju varit svårt att hålla efter och vattna. Men nu ser jag hur mycket jag vill göra.
    Här är det -24 grader idag. det känns ordenligt i kinderna.
    (När du berättade var du tänkt fästa väggordet så tänkte jag att det kanske var ett för kort väggord för dig?)

    Ha det så gott

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  18. Vackra bilder...av en underbar trädgård! Satt och funderade på hur du fått bilderna tagna så där uppifrån...men det fick ju sin förklaring i texten...jag blev lite sugen att hänga på det här torsdagstemat...la förvisso in ett inlägg om vårens trädgårdsprojekt...men skall nog hinna få till ett till!
    Många kramar till dig!
    Bella

    SvaraRadera
  19. Är din häck lika fin som din trädgård så får du gärna visa upp den också! =)
    Kram Erika

    SvaraRadera
  20. Jisses vilken trädgård.

    SvaraRadera
  21. Hi hi, vilken rolig överskrift! Jättefint är det verkligen! Hoppas allt är bra och ha en fin dag önskar Veronica (som inte har fröken glamborgsbloggen mer)

    SvaraRadera
  22. Måste bara kika in till dig en snabbis före filmtajm med dotra :P

    Men, Lotten!
    Jag är KÄR i din trädgård!!!
    Guud så fint! Ahh, jag vill bara krypa in i bilden o lalla omkring där :D Snyggt!!

    Skitsnyggt med häckar lite här o var :)

    Nu har jag lagt ut lite bilder på min täppa...inget jämfört med din...men ändå :D

    Kram kram Hanna

    SvaraRadera
  23. Det är skillnad på häckar och häckar...
    LJUVLIGT!!!!

    SvaraRadera
  24. Vilken vacker trädgård!!!!!!!
    Längtar så efter att få vara ute och pyssla i min trädgård.
    Men det känns som om sommaren är långt borta.För i morse var det -27brrr så kallt.

    Tack för titten på din underbara trädgård.
    Kram
    Heléne

    SvaraRadera
  25. Jisses Lotten... Vilken trädgård!!
    Säg gärna till om ni ska flytta! ;)

    Tusen tack för dina fina ord om mina bilder! Det värmer :)
    Jag tror du gillar dagens bild.. en känsla jag har bara! Kolla!

    Varmaste kramen är din!
    Anna :)

    SvaraRadera
  26. Underbaar TRÄDGÅRD du har där kan man verkligen sitta o njuta.. Gud såå härlig....kramkram snowwhite-sussie

    SvaraRadera
  27. Men en sån vacker häck damen har. Ber att få framföra mina komplimanger.
    Kram
    Lillemor

    SvaraRadera
  28. Lotten.

    Jag vill alltid se din häck - det vet du.

    Otroligt fint ni har. Imponerande, inspirerande, betagande.

    Hahaha, lilla Gus och LB är verkligen bröder i andan. Vilka små blöjröjare.

    KRAM!!!!

    SvaraRadera
  29. Kjempefin hage, ante ikke at det kunne bli så fint med hekk...så jo nesten ut som om bildene var hentet rett i fra Frankrike!
    :)

    SvaraRadera
  30. Jaså var det den häcken du menade, fniss...men den var verkligen fin och du min vän är så skicklig på att skapa gröna rum i din trädgård, så vackra bilder att njuta utav, stor kram, hoppas det går bra med att börja jobba...

    SvaraRadera
  31. Så herlig hage, den var jo bare lekker,skjønner godt at du lengter etter å være ute i den. Fikk masse inspirasjon jeg nå.. Ha en fin kveld. Kristin

    SvaraRadera
  32. Du har en så vacker blogg Lotten, du ska veta att jag är inne här ofta trots att jag sällan kommenterar...

    Tack för all inspiration du ger!

    Varma kramen till dig!//Linda

    SvaraRadera
  33. Oj så fint! Jätteinspirerande för mig. Kram!

    SvaraRadera
  34. My good vilken trädgård du har Lotten! Det MÅSTE vara en av sveriges finast. Såå fint. Precis i min smak. Vi kommer med trädgårdscirkeln i maj om det är OK. Hoppas du har det bra på jobbet. Det har jag - det är superkul faktiskt. Kram FRedrika

    SvaraRadera
  35. You have a faboulous garden!!! Lucky you!!!
    Wish you a sunny week end!
    Vale

    SvaraRadera
  36. Hej!

    Vilken underbar trädgård du har!
    Jätte fin :)
    Man tittar och njuter....

    Ha en jätte bra kväll.
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  37. Hej Lotten!!
    Vilken fantastisk trädgård du har! Måste vara en fröjd att få gå där och strosa och upptäcka allt vackert du planterat och placerat här och var!!! Precis så skulle jag vilja ha det!!!
    kraam Susanne

    SvaraRadera
  38. Jag är mållös, vilken trädgård!
    Har ni skapat den själva?!
    Det ser så proffsigt ut...och mycket, mycket vackert.

    Kramar
    Katarina

    SvaraRadera
  39. Lotten,

    Är din trädgård på riktigt!!!!!!!!!!!!
    Så underbart vacker!
    Föstår att du längtar till våren.

    Vill passa på att ge dig en bamse alla hjärtans kram
    Jag åker till stugan i helgen och kan inte ge dig en kram på själva dagen.

    Må gott!
    Kramisar Jeanette

    SvaraRadera
  40. Det går inte att se sig mätt på dina ljuvliga sagobilder.
    Kram hela helgen vännen.
    /Ingela.

    SvaraRadera
  41. Hej min vän! Kikar in hos dig och önskar dig och din familj en jätte härlig helg och påminner er om att njuta av alla hjärtans dag på lördag! Va rädd om dig massor av härliga hälsningar Tina

    SvaraRadera
  42. Härliga bilder & underbara rosor...

    Ha det så gott & en trevlig Alla hjärtans Dag!

    kram / L-Lott

    SvaraRadera
  43. wow vilken snygg häck du har hihi..

    Tänk att få sitta där och fika mellan häckarna.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  44. Tjolahopp igen!

    Det är bara lilla jag som önakar dig en bamsefin alla hjärtans dag

    Kramar i massor

    Viveka

    SvaraRadera
  45. Åh lotten du har det så fint - som en dröm. Har de inte varit hemma hos dig och gjort trädgårdsreportage ännu? Det kommer nog efter de där fina bilderna :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  46. Mmmm....vilket ögongodis! Nu längtar man...här är det vitt av snö och solen strålar idag!

    Önskar dig en mysig helg med alla hjärtans dag firande!

    Kram!

    SvaraRadera
  47. Vilken otroligt vacker trädgård!
    Ha en trevlig helg... Kram Maria

    SvaraRadera
  48. Vilken underbar trädgård!

    SvaraRadera
  49. Vilken fantsatisk trädgård! Tack för inspirationen..Stor kram Susanne

    SvaraRadera
  50. Jag gillar formen på din häck!

    Faktum är att det är nåt i den stilen jag hade i tankarna när jag planterade vår spretiga ligusterhäck...
    (Du kan se hur jag tänkt om du tittar på mina vinterbilder.)

    Ni har en ljuvlig trädgård!
    Helt rätt att utrota berberishäcken!
    Ett ljusgrått plank kommer att bilda en lugn bakgrund, och rama in på ett fint sätt.

    Vår trädgård är så stooor, att här gäller deet ännu mer att tänka i rum. Du kanske kan komma och brainstorma lite...?!

    kram, ingela

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg