hylligt och prylligt...

...i en liten hörna!

hallå!

tack kära ni som är sååå goa och kommer hit!

i dag känner jag mig som en donkey, trög och med klövar...

ni vet när man känner sig klumpig och lite dimmig i knoppen, kanske måste pigga på mig med loppis i morgon....

fick ett ryck en dag och då hamnade saker på olika platser igen...


min mosskrona som nu är ett äggrede!

mitt ögongodis, en gammal kassalåda, en cigarrburk och lite annat smått och gott.

..........................

nästa helg är det rum&trädgårdsmässan i nya kistamässan, nån som ska dit på lördagen?

läste några ord i dag som är sååå bra,

"att oroa sig över framtiden är som att betala räntan på ett lån man ännu inte fått"

ha nu en underbar helg vänner

p&k lotten

Kommentarer

  1. Hallo,
    was für eine herrliche Deko. Einfach traumhaft. Die Madonne ist wunderschön.
    Liebe Grüße
    Ruth

    SvaraRadera
  2. vilken fin hylla du har sakerna i. Det är fint med mosskrona, om jag skulle klä in min krona med mossa så blev väl katterna tossiga av glädje.
    Tycker om madonnan också, en vacker dag ska jag äga en sån, hoppas jag. Skulle kunna önska en när jag fyller år, men skulle antagligen få nåt helt annat av min man, som säkert tror att madonna spelas på cd-spelare.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt vilka vackra bilder!!!

    Trevlig helg!

    : )

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder, allt du visar från ditt hem är så otroligt vackert. Vilket hem ni måste ha... :)

    Jag skulle gärna åka ut till mässan på lördagen. Vet du om det är en stor mässa? Jag jobbar ju dessvärre på lördagen men börjar runt ett så jag har funderat på om jag hinner gå på mässan innan jag ska jobba. Hinner man se någonting på ett par timmar tro?

    Ha en mysig fredagskväll och helg, Lotten!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Du har en enastående förmåga att arrangera så ALLT kommer på absoluta RÄTTA platsen. Önskar jag hade samma förmåga....
    Önskar dig en riktigt skön helg!
    Kram Randi

    SvaraRadera
  6. En sån mysig hörna du fixat med i dag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. sieht sehr schön aus das gestell. wünsche dir ein schönes wochenende grüässli daniela

    SvaraRadera
  8. Jag kan bara säga TACK än en gång för all inspiration =)
    Kram Erika

    SvaraRadera
  9. Jissis vad du alltid är kreativ och kommer på nya härliga användningsområden med alla dina vackra saker, önskar dig en skön helg och imorgon bär det iväg till Göteborg med goa vänner, tror du att jag ska springa om kring i butiker....om jag ska...kram

    SvaraRadera
  10. Vilka vackra bilder...
    Och mosskronan med de små äggen var bara så fin...

    trevlig helg...
    Kramar
    Elin

    SvaraRadera
  11. En riktig fin hörna du fixat till. Ha en bra helg.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  12. Vilka fina små saker! De bara måste ju få ligga framme!

    Jag ska på loppisrunda imorgon, får hålla i plånkan nu när vi snart ska till hufvudstaden....

    Kram/Lena

    SvaraRadera
  13. ohh lika fint som vanligt.
    Älskar att titta in på din blog

    ha en trevlig helg
    Åsa

    SvaraRadera
  14. Woaaahw!!! vilken underbar mosskrona. Love it. Vilket bra ordspråk det ska jag komma ihåg. Lycka till på eventuell loppis i morrn, kram Katta

    SvaraRadera
  15. Superfina bilder!
    Mosskronan med äggen var ju HELT underbar!
    Vilket fint hem du har!
    Här kommer jag kika in igen =)
    KRamar Helena

    SvaraRadera
  16. Oj vilken fantastisk mosskrona. Har missat många inlägg här, brukar ha koll men tiden bara rusar iväg. Din trädgård ser så fantastisk ut.

    Det ska bli kul att se din trädgård i vår och sommar.

    Ha det gott
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  17. Lotten...Lotten...så mysigt du har det! Var hittar du allt? Och ett så utvecklat fotoöga du har...kommer inte på vad det egentligen heter...men du har en förmåga att komponera melodiska bilder!
    Jag vill gå på mässan i Kista...när går den? Vi har siktat in oss på Stockholm helgen vecka 12...
    Allt det bästa till dig!
    Kram,
    Bella

    SvaraRadera
  18. Dit hade jag mer än gärna åkt... ville dit denna helgen också när det är antikmässa... men ack nej. Det får bli någon annan gång. Vackra bilder!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  19. Kloka ord och underbara bilder!!!!

    Ha en skön helg!
    Kram Annemari

    SvaraRadera
  20. Hej!
    Du är du duktig Lotten! Påhittig och pillig, fixar så fina saker och som vanligt fantastiskt vackra bilder!!!

    Jag visar liter bilder från min mammas jättefina trädgård på min blogg nu, jag vet ju att du är trädgårdstokig..hihi

    Ha det jättebra!
    Martina

    SvaraRadera
  21. Åh vilken fin kranskrona! Blev helt till mig. Sådan hade jag också gärna viljat ha. Kramar!

    SvaraRadera
  22. Härlig mosskrona med ägg, har hönan lämnat redet en stund? ;o)
    Madonnan är så fin, ska nog försöka hitta mig en sån.
    Ha nu en riktigt härlig helg med massor av loppisfynd och mys,
    kram Lydia

    SvaraRadera
  23. Hallå där!!! Ingen loppis utan mig!! :-) Kraaaaaamm!

    SvaraRadera
  24. Åhh så vakre bilder...

    Ha en fin helg :)
    Klem,Kari

    SvaraRadera
  25. TACK Lotten för de fina orden!
    Om du visste vad de betyder mycket!
    Sov gott och ha en underbr helg.
    Kram Erika

    SvaraRadera
  26. Ohh so nice crown! I love your arrangements!
    Have a great week end!
    Hugs
    Vale

    SvaraRadera
  27. Godmorgon Vännen!!

    Så vackert..du skapar så vackra ting och stilleben..så vackert!!

    Det du skriver om oro..är helt rätt..
    Ha nu en fin ehlg..jag belv så sugen på att hänga upp tvätt ute..nu när solen tittar fram..
    kram anna

    SvaraRadera
  28. Va härlig med mosskronan o äggen,
    ja du visar mycke fin du.
    kram på dig
    ninni

    SvaraRadera
  29. Vilka fina bilder du visar! Det hade varit kul att gå på trädgårdsmässan men det blir inte i år (heller). Jag längtar till man får smutsa ner sig i trädgården!

    Trevlig helg och kramar från mig!

    SvaraRadera
  30. Mycket läcker ögonfröjd som vanligt, mosskronan med äggen, all rost, snyggt och allt på bordet, som godis!!

    Jag älskar trädgårdsmässor, de är så kul och inspirerande, gillar dem mer än Formex, och så får man ju köpa saker: ) Jag hinner tyvärr inte med ngn mässa i år för jag jobbar varje helg jan-maj, utom denna! Om du går, berätta gärna om årets trädgårdstrender på bloggen sedan!

    Ha en skön helg Lotten!!! Mari.( Pst, loppis, sa du, hm, nu blev jag sugen och som du säger, det får en att kvickna till: )

    SvaraRadera
  31. Hej vännen!!
    men vilken underbar hylla.. Och redet i kronan är ju sååå sagovackert...Och alla små vackra saker där... Du har såå mycke ögongodis och inspiration....

    Jo nu är de nedräkning, Sara kryssar varje dag i vår väggallmanacka tills vi kommer till ett plan och en palm som vi målat...Jag springer bara runt för att få årdning på allt med olika försäkringar nytt pass och phhhh...

    Kramisar Linda

    SvaraRadera
  32. Hej Är ganska ny inom detta med bloggande och tassar nu runt bland mina favoritbloggar för att söka inspiration till mina nästa projekt.Och din blogg är ju en av mina favoriter.Trevlig helg!

    SvaraRadera
  33. Det var ögongodis som heter duga det kära vän!!!!
    Önskar dig en underbar helg!!
    kramis

    SvaraRadera
  34. Härliga bilder du visar! Ha en bra fortsättningen på den här soliga helgen!
    Växthusmadam

    SvaraRadera
  35. Hallå Lotten!
    Vad fin din mosskrona e... och vad länge den hållt sig! Har du 'gjort om den' mellan varven?
    Jättefint piffat med allt :) Som alltid :D
    Tack för dina goa ord om min trädgård! De värmer verkligen!

    Ha en skön lördagkväll!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  36. Underbara bilder Lotten! Så fint att ha mosskronan som ett litet rede till äggen.

    Spännande med den loppisfyndade dockvagnen, den vill man ju få se! Var också iväg en liten sväng på loppis imorses men jag köpte bara ett par småsaker.

    Mailar dig imorgon så kanske vi kan ta och bestämma ett datum framöver, ska bli så kul att snart få träffa dig igen min goa vän!

    Många kramar
    Marie

    SvaraRadera
  37. Jättevackert som vanligt hos dig!
    Gillar också det citatet. Tar till mig det extra mkt idag.
    Fotsatt trevlig helg!
    Kram vännen!
    nina

    SvaraRadera
  38. men så fint!!
    ja ibland kan loppisar pigga upp! för min del idag va de bara jobbigt o va helt slut efteråt!! fast kanske berodde på att hag precis vart sjuk o precis börjat gå ut igen.. o att de va så mycke folk att man knappt kunde röra sej.. så de blev inte så mycke idag... fick njuta av den härliga solen istället.. :D
    ha nu en underbar söndag o hoppas vi får lite mer sol :)
    kram på dej!!
    linnea

    SvaraRadera
  39. Det är ju bara helt underbara bilder!
    :)
    Ha en fortsatt fin helg, vännen.
    kram Lallis

    SvaraRadera
  40. Hejsan!
    Tala om en lyckad hörna!
    Oh...en mosskrona
    Hoppas du hittade något spännande på mässan.
    Kram /Carina i "Lilla vrån"

    SvaraRadera
  41. Hej!
    Det är alltid så kul att titta in hos dig! Nu var det ett tag sedan, och jag har missat en hel del ser jag.
    Mosskronan som du gjort till ett äggrede var ju så fin. Även ditt symaskin underrede.
    Önskar jag hann åka på trädgårdsmässan, men får nog skippa det i år. Brukar vara väldigt inspirerande att gå där och se allt vackert.

    Hoppas du får en riktigt bra vecka!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  42. Så underbar ställning med hyllplan!
    Den är ju bara sååå kanon!

    Vacker i sin enkelhet som blir till en skönhet när dina fina arangemang/stileben pryder den.

    Lotten visst kan man i bland känna sig som en elefant i en porslinsbutik. Klumpig och bara helt yr i bollen!!!!!!
    Det går ju över tack o lov....

    Hoppas Du gör några fynd på loppis så blir Du genast på bättre humör ska du se.....

    Kul med trädgårdsmässa, speciellt för Dig med gröna fingrar...

    Ha det gott
    Kramisar jeanette

    SvaraRadera
  43. Hej Lotten!

    Så vackert du har pyntat och dekorerat! Din hyllan är jätteläcker:)

    Du frågade hur jag sköter mitt citronträd! Jaa du jag är nog sämst i världen på det tror jag. Vattnar när jag kommer i håg (varannan vecka typ)och ingen näring har jag gett på flera månader! Ändå växer det:) Men om man tänker hur de växer i medelhavet så verkar det inte vara helt fel att inte göda och vattna förmycket... Det står ju även ljust och soligt i uterummet.

    Jag "sköter" mitt olivträd på samma sätt och det verkar också trivas:)

    Kram
    :)Anna

    SvaraRadera
  44. Å så fine ting! :)
    Klem Maria fra Idekroken

    SvaraRadera
  45. Mosskronan är underbar!!
    Du är helt otrolig Lotten!! Tänk vad du spottar ut olika idéer - jag är helt impad!!

    Jag njuter av dina bilder... det är OK, eller hur?

    Kram!

    Wilelwira

    SvaraRadera
  46. Mosskronan är underbar!!
    Du är helt otrolig Lotten!! Tänk vad du spottar ut olika idéer - jag är helt impad!!

    Jag njuter av dina bilder... det är OK, eller hur?

    Kram!

    Willewira

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg