fått och gett...

... och en hönsig idé!

en liten liten ¨ljuv doftpelargon har jag fått av anna, anna in the garden,
tack söta du, den är underbar, kolla miniminikrukan åhhhh!
härbergerar brevid mormor gamla galocher!

en hönsig idé...
har ju pippi på hönsnät...gjorde en kruka till olivträdet som ska ges bort i morgon, det vart ballt och så lätt det var!

kolla kudden med den ljuva drottningen från anyhow,

min vän elisabetths nystartade webshop, kolla den , sååå mycket fint har hon!
fårskinnskudden är från gotland.

hallihallå!

äääääääntligen fredag!

i dag har jag varit ledig, har varit i lekparken läääääääänge med gustav, han går verkligen myrsteg och ser allt, en stor lärdom för mig som tar långa kliv som en giraff,

han är i den åldern nu så han "kan selv"!!!
underbart men en smula jobbigt om man som jag
druckit en stoooooor kopp te och sen en stoooor latte,
svårt att fatta att mamma är i stor nöd efter ett tag,
jaja det slutade lyckligt, hihi!

efter det en lika låååååång lunch också i andan "kan selv" ,
medans gustav tog en middagslur hamnade jag i ljusterapi...
solen sken in i uterummet och jag hamnade med en stor latte igen i järnsängen
och lusläste nya numret av lantliv,.
ohhhhhhhh både jenny och gúas hem var med och det var helt underbara reportage!

mmm en dag som ingenting egentligen blev gjort
men vad gör det om hundra år...
däremot har dan med gustav varit helt underbar och det är allt som betyder nåt!

mmm nu är penseln i full rulle igen...nu är det ett akvarium med järnkanter, har redan köpt en pärlhyacint som ska få bo där! bilder kommer!

ha en underbar fredagskväll och lördag!

varmastekramen lotten

Kommentarer

  1. Halloj bästa vän :)

    Vilken underbar gåva du tänker ge bort! Mottagaren kommer att jubla :)
    Du har haft en skön stund med lilleman ser jag. De är värdefulla.
    Vi har precis ätit en ljuvlig måltid med äldste sonen och hans familj. Nu väntar mysstund med mannen i bastun...:)

    Tycker om dig
    kram Viveka

    SvaraRadera
  2. Men det där är ju inte att göra ingenting, det där är ju att leva med i livet! Din järnsäng är så fin.Fint du gjort med hönsnät med och söt liten pelargon. Ha en bra helg. Kram Katta

    SvaraRadera
  3. Tänk att det ska va så svårt det där med att logga ut från inredningsbloggar,suck. Katta

    SvaraRadera
  4. Låter som en toppendag i myrtakt! Vad mysigt det var när de var så små och man var tvungen att vänta in dem, kunde njuta av att titta på dem när de sussade middag.

    Den här månaden förstår jag att jag måste köpa Lantliv, det går ju bara inte att missa två sådana hem, dessutom såg jag att Karin Lindström blev månadens blogg, en av mina andra favoriter!

    Underbar pelargon och olivträdet, mmmm...

    Varm kram/Lena

    SvaraRadera
  5. Hei,så kult å se at det er flere av oss som leker oss med hønsenetting....det kommer enda et innlegg fra meg snart om akkurat det:O)Fortsatt go`kveld til deg fra Maliva

    SvaraRadera
  6. Men Lotten, du inspirerar så! Så himla fin hönsnätskruka du gjort, lyllos din vän! :o)
    Jag väntar bara på att få se ditt ljuvliga hem & trädgård i både Lantliv och Härliga Hem.
    Ha en underbar helg,
    Lydia

    SvaraRadera
  7. Så mycket underbart du visar..!

    Lantliv...den får jag nog se till & skaffa låter det som...

    Trevlig helg!

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder... Vilken vacker kruka & så formbar... en uppskattat present.

    Ha det så gott & en trevlig helg!
    kram L-Lott

    SvaraRadera
  9. Oooo!
    Olivträdet med den häftiga krukan!
    Vilken present!
    Lyckliga den som får den=))

    Men du,vilken härlig dag.
    Det viktigaste är ju faktiskt att bara kunna släppa alla måsten och var där i stunden.
    Även i kan selv stunden*skrattar*

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Så fint det blev med hönsnätet, bra ide!!!
    Ha en fin helg.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Hej min goa vän!

    Låter som om du och Gustav har haft en härligt mysig dag!!!!!

    Vilken underbar present du ska ge bort, hönsnätskrukan är superläcker!!!

    Och du nu tror jag nästan att jag dör av avundsjuka, har du din lyckliga människa lyckats hitta ett sånt där fint akvarium? Vill också ha!!!!!! Ska bli jättekul att få se det.

    Ljuvliga bilder Lotten, vilken inspirationskälla du är!!

    Ha det allra bäst!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  12. vad roligt och fint du gjort med hönsnätet. Det måste jag med prova

    Kram
    Åsa

    SvaraRadera
  13. Vilken underbar beskrivning av din dag!

    Ofta är det så att man behöver ta lite mindre kliv
    ...i alla fall i mindre sällskap...
    fast jag har problem med det måste jag erkänna!

    Härligt med hönsnätet och lilla pelargonen***

    Ha en fin helg!

    Kram mariette

    SvaraRadera
  14. Men jag vill ju också ha ett olivträd.....
    E såååå vackra!
    kramen Erika

    SvaraRadera
  15. Det är rena vitamininjektionen att alltid komma in till dig och häls på min Lotten, du utstrålar alltid värme och energi och alltid full av härlig skaparanda, et blev helt enklet så härligt med ditt nät och mormomors gamla avlagda så fräckt! Ha en riktg skön helg med de dina, nu har jag kommit hem igen både pigger och utvilad och laddad, stora kramen

    SvaraRadera
  16. Vilka fantastiska idéer du har, Lotten!! Blomkruka av hönsnät :D
    ...Makens hönsnätsrulle svävar i fara :P

    Pelargonen såg härlig ut! Och vilken pyttekruka :D

    Tror jag måste köpa nya Lantliv..'alla' pratar om den :)

    Ha en mysig helg!!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  17. Ohh lovely gift! I like pelargoniun....it reminds me of Summer! Nice webshop...I've just made a tour! Thanks for the suggestion!
    Happy week end!
    Vale

    SvaraRadera
  18. Fiffig kruka! Tack för fina kommentarer ang. min kudde! Jag ska ställa dig längst upp på min lista:)
    /Lina

    SvaraRadera
  19. Hej! Tack för att du tittat in till mig ett slag. Ja, jag besöker nog din blogg mest varje dag, tror jag, för den ger inspiration! Det är kul att ha vänner fast man ännu aldrig träffats! Det lät som en underbar fredag som du haft! Jag har också varit ledig och försökt få nån ordning på tingen i vårt hem.Ha en riktigt trevlig helg!! Kram Ingela

    SvaraRadera
  20. Hej. Jag vill bara lämna ett fotspår och önska dig en riktigt mysig & avkopplande helg!

    Kramar Jenny

    SvaraRadera
  21. Vilken fin gåva du har tänkt att ge bort!
    Och vad gullig din lille son Gustav
    verkar vara. Vad härligt att du tycker stunderna med sonen är de bästa, för det det är det ju faktiskt. Vad spännande att läsa repotaget i lantliv. En riktig favorit tidning.
    Hoppas du får en mysig helg!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  22. Åhh..vad det lät som du haft en skön dag med din lille son. Njut av den korta tid som de är små o gosiga..den kommer ju inte tillbaka!

    Krukan du gjort av hönsnät blev ju jättehäftig...tror nästan att jag kommer att härma dig på den idén...hihi.

    Ha det så bra!
    Kram Martina

    SvaraRadera
  23. What a beautiful blog you have, with some wonderful ideas... I've enjoyed my visit and hope to come back soon!
    Ulla

    SvaraRadera
  24. Ahhh,så vackert du har det i ditt ute rum..Så lottenifierat..otroligt fint allt i lotten anda..ingen kan skpa som du !!!Du är en sann konstnär..

    Ska bli roligt att få se vad du har gjort med akvariet..
    ha det så bra..
    kram anna

    SvaraRadera
  25. Hej min underbara underbara vän!
    Hoppas att veckan varit bra för dig och att du nu njuter av att helgen som är hos oss! Kikar in och beundrar dina fina bilder, det är så roligt att man blir inspirerad av att titta här hos dig!
    Va rädd om dig och glöm inte bort att du är värdefull!Jag mailar dig så att du sen kan maila din adress till mig så att du kan få din vinst på posten av mig!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  26. Vilken underbar dag du hade. En super häftig idé med nätkrukan, detta bör läggas på minnet.
    Ditt akvarium låter intressant, väntar med spänning.
    ha en skön helg.
    Kram Jillsan

    SvaraRadera
  27. Underbar pelagon i söt kruka, hönsnätekrukan blev läcker!

    "Kan selv" perioden är både rolig och ibland jobbig;-))

    Ha en fortsatt trevlig helg, kram Lena

    SvaraRadera
  28. Vad din dag låter härligt, fika, lekpark, lunch och fått solens varma strålar. Det är så det ska vara man ska njuta av livet.

    Kram annica

    SvaraRadera
  29. Så härligt det låter, vilken dag du haft! Dina bilder är helt underbara och vilken fin gåva du fått och vilken fin du ska ge bort.. så bra idé med hönsnätskruka!
    Ha en mysig lördagkväll!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  30. He en riktigt skön helg du också.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  31. Vilken fin idé med hönsnät och säck - blev riktigt läckert :-)
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  32. Vilken härlig dag , du har haft , det är dom man skall ta till vara ! Kul idé med krukan i hönsnät ! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  33. Tänk...vissa dagar har man tålamod och märker inte myrstegen...andra dagar...spritter kroppen av iver att skapa och då vill man hinna allt...dygnets timmar är ett hånskatt i dessa stunder...men sedan...när man kikar tillbaka är dessa stunder av långsamhet och väntan...nostalgistunder i hjärtat...vem minns inte kan selv...och ut kom dottern med olika strumpor...gula shorts och lila täckjacka på vinter...suck! Underbara bilder och du har rätt...hönsnät klädde Olivträdet alldeles utmärkt!
    Ifall du undrar vad det är som nuddar dig på axeln...så är det bara jag som ger dig en vänskaplig klapp...vill bara visa min uppskattning!
    Kram,
    Bella

    SvaraRadera
  34. Vilken fin present, jag skulle bli stormglad över den :-). Ha en härlig söndag. Här hemma målas det för fullt. Furu väck, vitt in.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  35. Varmt tack goa du!
    Såna fantastiska bilder från dig, njutningsfulla verkligen!
    Vilken fin kruka du gjort, ja hönsnät är kul. Du är verkligen full av sköna idéer!
    Kan selv-perioden är väl underbar :D Kommer knappt ihåg det nu, men det kan ju kännas lagom näpet om man är i sådan nöd, som du var då :D
    Må så gott vännen!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  36. Va kul att du hälsade på! Hälsa din dotter :)kram Matilda!

    SvaraRadera
  37. Ja du min vän, det blev hellballt med hönsnäts krukan!

    Vilken underbar säng du har i ditt hem!
    Liknar den som Gúa visar på sin sida.
    Visst var det fina reportage!!!

    Bäst av allt Lotten tycker jag att mormors galoscher är...
    Hur söta som helst!!!!!

    Roligt att lille Gustav "kan selv" för nu Du så är det time för den tiden man ibland blir mer än lite stressad..... då gäller det att plocka fram tålamodet.....
    Men njut för tiden med de små liven springer iväg sååååå fort.

    Önskar Dig en härlig vecka
    Kramisar Jeanette

    SvaraRadera
  38. Hej Lotten!
    Skulle ha skrivit till dig i går men jag fick inte upp hela din bloggsida på datorn. Tack så myket för omtanken. Jag känner mig lite bättre nu. Vilket underbart olivträd. Har letat efter ett litet men de är så svåra att få tag på.
    Ha en fortsatt bra söndag vännen!
    Kram Frida

    SvaraRadera
  39. Hej vännen! Vilken underbar gåva du ska ge bort! Gott hjärta har du... visst är de där dagarna/stunderna som man inte gör någonting utan bara är tillsammans med de goa små liven är bara sååå värdefulla. Det är hur viktigt som helst att ta vara på dem... Känner så väl till "Kan sälv..." Här har det varit så bra länge... lite påfrestande ibland...men de lär sig mycket...även otåliga mammor som jag lär sig... :)

    Sarah har varit dålig här några dagar...DET är inte kul...

    Jättekramar Annie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg