fågel, fisk eller...

... mittemellan!

hallå ni alla!

mitt lilla loppisfynd, akvariet med järnkanter
har fått lottenbehandling...
lite vitt och sen lite skrap, tada!
kronan på verkat är en liten blå pärlhyacint i lite spansk mossa och ett fågelbo i blåbärsris!

nu har jag målat ena fönsterluckan färdig, den har en sådan fin grå färg på andra sidan så den sparades, den mörkgröna fick samma lottenbehandling som akvariet...den ska få skugga lite när solen bränner, när det nu blir...
i dag har jag fått inspiration i hönstemat!
en lampskärm i hönsnät, återkommer...kakakaka!

nu snöar det för fullt, kommer så lägligt då barnen har sportlov nästa vecka!

ha det bäst!!!

p&k lotten

Kommentarer

  1. Så himla läckert!
    Det är kanon med återbruk - sonens avlagda akvarium använde jag till ett drivhus på altanen innan växthuset var på plats.
    Ska kanske ta ner det från vinden och lottenbehandla det nu?!?!? Nya idéer, nya projekt, tjoho så kul!
    Kram
    Ann

    SvaraRadera
  2. wow så fint det ble... ja hva kan man ikke bruke et akvarium til???

    Nyt søndagen Klem Kerstin

    SvaraRadera
  3. Så fint din förvandling av akvariet blev!Du har så många bar ideer.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Det blev ju hur fint som helst! Jag har gjort precis som Anns GRöna...använder mitt som miniväxthus...funkar också bra...men inte lika fint som itt ljuvliga vårblomsternäste!
    Kramar,
    Bella

    SvaraRadera
  5. Jätteläckert!!

    Tänk så fint det blir med lite lottenbehandling! Hela mitt uterum ska få den behandlingen när det blir lite varmare ute!

    Önskar dig en skööön söndag!
    Kram Martina

    SvaraRadera
  6. Kära hönsiga lilla Lotten, du är så full med energi och nya idéer. Det är därför det är så himla mysigt att kika in hos dig.

    Akvariet är hur fint som helst efter din behandling Lotten. Det kanske är vad jag ska göra med ett av alla mina akvarier som står lite här och där, de flesta tomma för tillfället. :)

    Vet du något om bloggträffen än?
    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Fågel eller fisk, snyggt var det! :) Vilken superbra idé!
    Kram! /nina

    SvaraRadera
  8. Huvva, så fint :D
    Du är en riktig idéspruta, du!
    Spännande m lampskärmen :P

    Ha'de!
    Kram kram Hanna

    SvaraRadera
  9. Hej! Det blev jätteläckert, har också ett akvarium, det står bara på vinden o dammar, tror jag skall låna din ide./Eva

    SvaraRadera
  10. Så du har fått pippi nu har jag förstått,,,fniss,,,,nu är det hönsnät som gäller för hela slanten inga lammöron längre...ditt akvarium blev ju verkligen läckert under din behandling, här är det bara kuddar och plädar som jag har snöat in på en längre tid, sådana är vi i blogglandia, alltid något man fastnar i eller hur, hoppas allt är bra med er, ha en skön kväll, kram

    SvaraRadera
  11. Hej gulliga Lotten, är det nån stans som man finner inspiration så är det här, wow vad fint du alltid gör med blommorna, får till det där lilla extra som få kan, men det kan du.
    Letar oxå febrilt efter ett snyggt akvarium i rätt storlek som ska passa på ett speciellt ställe.

    Så mysigt du hade gjort med olivträdet oxå, skaparlust i drivor finns hos dig att hämta och jag hämter gärna.
    Kramar till dig/Ingela.

    SvaraRadera
  12. ja jag säger då det, det var ett fint akvarium. Det är nästan så man får lust att kasta ut fiskarna så att man kan göra likaledes. Men nu är jag ju så himla djurkär så jag får väl vänta tills dom självdör.
    Visserligen så har vårt akvarium kanter i plast, men det syns nog inte när man får utsätta det för en lottenbehandling.
    Kram
    Lillemor

    SvaraRadera
  13. Hej lotten!
    Vad härligt det blev md ditt akvarium. Jätte fint!

    SvaraRadera
  14. Å kjære Lotten, så heldig du har vært! Jeg er også på jakt etter et slikt gammelt fint akvarium! Ha du sett Jeanne d arc har også det på sine nyheter?

    Så vakkert du har gjort det med løkvekster og mose:)

    Tenk noen kubbelys og litt sand fra havets bunn og noen vakre skjell til sommeren oppi denne vakre saken.. på verandaaen og et glass hvitvin???? En sen sommerkveld....

    Hmm... :)

    Stor klem White vintage

    SvaraRadera
  15. Lampskärm i hönsnät...låter spännande!

    Så härligt det blev med akvariet!
    Mysigt att bosätta diverse där inne...

    Här är det bara gråslask idag...blött värre...ert väder låter bättre!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  16. Det är aldrig fel med Lottenbehandling, akvariumet är hur fint som helst. :o)
    Jasså, ni ska ha lov nu...vårt tar slut idag. Det är så himla ljuvligt med lov så att man hinner vara lite extra kreativ, idag har jag hunnit gjuta en hel del och måla i Trädgårdsdrömmar; härligt! :o)
    Ha en bra dag,
    Lydia

    SvaraRadera
  17. wow Lotten, för alla idee´r du sprider omkring dig, tack!!
    jag har en liten fråga till dig, vilken slags färg använder du när du lottenbehandlar alla dina saker. jag har provat att lottenbehandlat men tycker det blir så himla lasaretts vitt. vore tacksam för tips varma goa kramar till dig från mig/Anki

    SvaraRadera
  18. Härligt, ser vårigt och fräscht ut *längtar bort från snön* :-D

    Hihi, har du haft en "tid innan det vita". Täänk vad mkt man kunde handlat om man vetat att man skulle samla vita prylar sen :-D

    kram

    SvaraRadera
  19. Men oj så fint det blev.
    Ja här har vi snöstorm typ, perfekt för alla lediga. Och så vackert det är nu igen ute. Tjockt med snö på alla våra äppelträd...
    Kram Lina

    SvaraRadera
  20. Så snyggt det blev!! Så vårigt med fågelbo och pärlhyacinter som är så fint! I like Lotten! ;)
    Ha en mysig söndagkväll!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  21. Vilken smart lösning! Det blev ju jättebra! Du visar alltid så vackra bilder.
    Kram Anki

    SvaraRadera
  22. Hej Lotten, Du är då så pysslig och så mycket härliga ideér, hönsnät och akvarium och så fint det blir. Dina bilder är så fina, vilket ljus önskar mig också ett härligt glasrum där jag också kan sitta och dricka min kaffe latte :-) Ha det så jätte gott! Många kramar Malin

    SvaraRadera
  23. shit va snyggt de blev! tänk att det är ett gammalt akvarie..

    blev väldigt, väldigt bra!

    ha de gott!
    kram ellen

    SvaraRadera
  24. Blev jättefint, undra vart grabbens gamla akvarium är någonstans. Ha en bra sportlovsvecka.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  25. att anki!

    tack goa anki för din underbart rara hälsning, den värmde ända in i hjärteroten!

    du undrar om färg, jag kör alltid bara vitgrundfärg, eller v-slip som kallar det med, ytan blir inte så motståndskraftig mot väta så om det är typ ett bord så har jag vax på ytan! lycka till nurå anki, ha det gott, varmkram lotten

    SvaraRadera
  26. Så fint - du ger så rolig och fin Inspiration - är alltid kul att komma in och kika hos dig....
    Så fyndigt med akvariet - så nu får man ge sig ut och fiska efter det...
    Kramar/Annelie

    SvaraRadera
  27. Det var ett bra tips. Tack!
    Ha det och kram från mig!

    SvaraRadera
  28. Gokväll goa Lotten!!!

    Men du är väl riktigt påhittig och vad superfint det blev med lite vitt vitt och skrap skrap!

    Stor kram
    Mia

    SvaraRadera
  29. Hej lotten!

    Vilka vackra bilder och återanvändning är ju toppen. Detta blev ju hur bra som helst..vackert!

    Önskar dig en härlig vecka!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  30. Vad fint! Tänk vad man kan göra med ett gammalt akvarie... Kram Maria

    SvaraRadera
  31. Ohhhh it's so nice! Lovely floral arrangement inside!
    Happy Monday!
    Hugs
    Vale

    SvaraRadera
  32. Lotten!!

    du kan du.. så himla fint och vad kreativ du är... du ger alltid så mycket inspiration..

    ja snö ja.. nu räcker det eller hur..


    Kramar
    Ann-catrin

    SvaraRadera
  33. Hej min vän!
    Kikar in hos dig och hoppas att din helg varit skön och att ni mår bra i familjen! Kram Tina

    SvaraRadera
  34. Blev ju jättefint med ett vitmålat akvarium... Tänk så mycket man kan göra...
    Och så gulligt med pärlisar i också!
    Krma
    marie

    SvaraRadera
  35. Vad fint det blev!!! Bra att kunna använda akvariet till annat än fiskar, slippa mata moch hålla rent..fniss...

    Nyfiken på ditt hönsnätspyssel, krukan nedanför var läcker!

    Ha det gott, kramar!

    SvaraRadera
  36. hej lotten!!
    Men så fint..ingen kan skapa som du..det har jag alltid sagt!!

    Fantastiskt fint..tror jag få ge mig ut på akvarium jakt..
    ha det så bra...
    kram anna

    SvaraRadera
  37. hej lotten!!
    Men så fint..ingen kan skapa som du..det har jag alltid sagt!!

    Fantastiskt fint..tror jag få ge mig ut på akvarium jakt..
    ha det så bra...
    kram anna

    SvaraRadera
  38. Hej Lotten!

    Vackra bilder, vackra ting!
    Akvariet är så läckert!
    Och dina idéer sinar aldrig!!
    När öppnar du eget...;)???

    Varmaste kramen

    ps. kuddöverdraget är en gammal fransk mjölsäck:)

    SvaraRadera
  39. Vilket fint akvarium och så läckert du har gjort med det. Du tar alltid så fina bilder.

    SvaraRadera
  40. hallo lotten einfach bezaubernd schöööööööööööööön. grüässli daniela

    SvaraRadera
  41. Åhhhh Lotten, vad jag är avundsjuk!!! Akvariumet är helt underbart och så himla fint du har arrangerat i det. Kommer dregla över det + allt annat i ditt vackra hem när jag kommer på besök!!
    Spännande att få se lampskärmen!!!

    Hoppas att du har haft en bra dag på jobbet!

    Kramar Marie

    SvaraRadera
  42. så fint akvariet blev!!!
    du är så duktig!!!

    ha en underbar vecka nu!!!
    kramar linnea

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg