ett ljus...

...nästan himmelskt!








vissa dar känns det som änglaskaran runt oss blir så till sig så de måste visa upp sitt ljus än mer! i dag när jag vaknade så var badrummet nästan upplyst och ljuset helt underbart!
hmm nu undrar ni om jag är vimsig eller kanske ledsen..
kan vara både ska försöka bekriva vad jag menar...

härrom dan så kände jag verkligen ”livet i mig” (madicken uttryck)
ni vet när man ser på sig själv liksom utanför och känner glädje över sitt liv,
att stanna upp för en stund i giraffgången och tänka, fasen vad bra jag har det!
jag tänkte på en artikel jag läst kvällen innan om en kvinna som fått hjärtinfarkt och som först då stannat upp och sett att livet var där, hela tiden….
att hon var djupt tacksam att hon hade fått infarkt, annars hade hon inte stanna upp och känt livet i sig.
fasen måste nåt sånt hända för att man ska känna sig nöjd med livet?!

ibland så lever vi för ett sen, att allt ska bli bättre när bara det inträffar eller om det ändrar sig, livet blir till en sträcka som ska leda till drömmarna och förväntningarna som vi byggt upp om hur vi skulle vilja ha det…
och så bara struttar vi vidare och väntar…
på att när och om ska inträffa så vi
får leva nångång!
ledsen är jag för att en vän kämpar för sitt liv och ingen vet om det blir ett sen…
hoppas att hennes skyddsänglar har kallat på förstärkning!

käraste vänner, se livet och ta hand om det här och nu!

varmastekramen lotten

Kommentarer

  1. Så utrolig fine bilder du har.:) Likte hele siden din veldig godt. Linker til den hos meg ;)
    Klem Maria fra Idekroken

    SvaraRadera
  2. Du visar så vackra bilder att jag bara sitter och ler, vännen:)
    Stor kram!
    /Lallis

    SvaraRadera
  3. Hej Lotten!

    Så jobbigt för din vän...hoppas hon blir bättre!

    Ljuset du beskriver är ju bara för härligt...man kan riktigt känna hur det sticker i ögonen samtidigt som man blir så glad av det!

    Ha de så bra!
    Kram Martina

    SvaraRadera
  4. Takk for et vakkert innlegg,vi trenger alle å bli minnet på disse ordene...PS!ser jeg ikke et lite hønsenetting bur der også...gøy at vi er like der...Proffite de la vie(nyt livet...min venn)Klem fra Maliva

    SvaraRadera
  5. Så jobbigt att ha en vän som är svårt sjuk, kanske det går vägen.

    Ja ibland kan man bli arg på sig själv för att man inte fattat att man ska vara nöjd och tacksam för livet man tagit.

    Man behöver en knäpp på näsan ibland tydligen.

    Många ggr tänker jag som du - kan man ha det bättre?? nää egentligen inte och då tänker jag att jag inte ska klaga nåt mer på skitsaker.

    Ditt zinksymaskinsunderredebord(oj vilket långt ord)är såå fint och fina saker förståss ovanpå.
    Kramar till dig Lotten.
    /Ingela.

    SvaraRadera
  6. Så vackert..!

    Hoppas innerligt att din vän ska klara sig...

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  7. Hello my friend! Ohh...that's stunning!!! Wonderful pictures and great arrangements! It's a pleasure for me to read a so positive post!!!
    Great!
    Warm hugs
    Vale

    SvaraRadera
  8. Hej kära du!

    Den tanken har jag också tänkt...måste något stort livsomvälvande hända för att man ska se på livet som man lite mera borde...att kunna se var dag som en gåva.
    Att inte tänka så mycket..."nej, men usch"... "eller bara när det sker"... "eller om det bara"

    Att stanna och lukta på rosorna och se solen och höra fåglarna, det borde man vara bättre på i en slags sammanfattning!

    Tack för dina fina ord.

    Och hoppas din vän blir bra.

    Stor kram Mariette

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Ja, dessa tankarna är jätteviktiga att ha. Det är här och nu som gäller!

    Godnattkram Camilla

    SvaraRadera
  10. Åhhh vilka underbara bilder, och det där akvariet dom du har fyndat...ojjj...det blev jag riktigt avis på ;)
    Så sanna ord...man måste tänka efter....vara tacksam..
    Ha det gott
    Kraam Anette

    SvaraRadera
  11. Så kloka ord och visst är det lite himmelskt ljus som flödar på fotona! :o)
    Det något uttjatade uttrycket Carpe Diem är inte helt fel. :o)
    Ta väl hand om dig,
    Lydia

    SvaraRadera
  12. Lotten!
    Du har så rätt och dina tankar är så tänkvärda, vi alla borde bli bätre på att känna livet i oss. Hoppas verkligen att din väns skyddsängel kan hämta förstärkning, jag skickar min.
    mina tankar är med dig och din vän under dagen. jag lovar att jag skall känna livet i mig idag.
    Många kramar Jillsan
    PS Väldigt vackra bilder, var det från ditt badrum? Vädlgit vackert iaf. DS

    SvaraRadera
  13. Vad tråkigt med vännen din!!
    Hoppas att hon klarar sig!
    Och du har såååå rätt! Man skulle stanna upp oftare och se sig omkring och känna tacksamhet över vad man har. Och inte sträva så mycket efter det vi inte har...
    Ha det gott och kram från mig!

    SvaraRadera
  14. När jag kikar in hos dig så stannar tiden. Jag blir så ofta sittande en lång stund hos dig för att läsa och fundera över vad du skriver. Alltid lika tänkvärda ord. Det känns så skönt att stanna upp bara bara vara en stund innan man ilar vidare.

    Tack för dina fina inlägg Lotten!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  15. sikket ljus!!!!
    ojojoj you rock girl!
    ha en fabulous day!!!
    kramar linnea

    SvaraRadera
  16. Først: varme tanker til din venn. Man burde helt klart bli bedre til å nyte livet, men det er så mange "måsten" også... Om jeg skulle dø i morgen så vil jeg ikke städa i dag, men om jeg lever så vil jeg gjerne ha det rent rundt meg...et lite dilemma...
    Ønsker deg en fin uke, Lotten =)

    SvaraRadera
  17. Hej Lotten!!

    Underbara bilder!!

    Ja, du har alldeles rätt..vi måste leva här och nu..och njuta av varje dag..
    Jag har oxå människor i min omgivning som kämpar för att leva..tufft!!

    ha det så bra.. i dag kära vän..
    kram anna

    SvaraRadera
  18. Vad man känner sig liten och maktlös. Men att ha stöttande vänner och familj omkring sig, som låter en vara sig själv, är nog det bästa man kan ha i den situationen.

    Jag känner väldigt väl igen mig i din beskrivning av att leva i framtiden. Tänk när... är mera regel än undantaget. Så tack för din påminnelse, här sitter jag, en underbar tisdagmorgon, himlen är klarblå, magen är mätt, huset är varmt, barnen är glada, räkningarna är betalda och det är semmeldagen - kan det bli bättre!?

    Kram/Lena (som verkligen önskar att Lotten kommer till Skåne i sommar!)

    SvaraRadera
  19. Såå vackert skrivet!ber för din vän! Såå fina bilder Kraam Susanne

    SvaraRadera
  20. Såå mycket kloka ord från dig vännen!

    Jag tänkter på sådana saker om hur livet ändras för människor då och då eftersom jag jobbar på akuten och vissa mornar när jag går hem kan livet under natten drastiskt ändrats för människor.

    Jag hänger undan mina arbetskläder och blir den vanliga Lena, går mot bilen och åker på helgmornarna hem genom ett tyst och mycket vackert Stockholm. Då kommer mina tankar, hur mycket vi har att vara tacksamma över i stället för att bara rusa på. Vi behöver bli påminda om hur bra vi har det.

    Du verkar vara en såå god och klok liten människa, sådana människor gillar jag :)

    Jag har allvarliga funderingar på att ta tåget upp till Melinda över dagen i morgon och hjälpa henne i butiken en dag, ska bara konferera med min älskade Mr B först :)

    Varmaste kramen
    Lena

    SvaraRadera
  21. Så sant det där. Tycker nog att jag själv tänker mycket på hur mycket bättre allt ska bli sen men då och då får mina barn ner mig på jorden och jag inser att det är ju nu som gäller. Hoppas det går bra för din vän.Sköt om dej Lotten, stor kram Katta

    SvaraRadera
  22. Hej!
    Så sant och fint skrivet!
    Hoppas det går bra för din vän....
    Kram!!

    SvaraRadera
  23. Goa Lotten!

    Jag känner med dig... Det är inte lätt att stå bredvid och se en vän sjuk... och inget kunna göra.

    Livet... något vi tar för givet... men borde uppskatta mer. Du har så rätt!
    Tack för att du gör så vi stannar upp och tänker till!

    Kände mig lite neråt idag, men nu känns det som om jag har annat att tänka på. Tack!

    Sköt om dig, vännen!

    Kramar
    Willewira

    SvaraRadera
  24. Himmel så vackert Lotten, vilken bild, vilket arrangemang, så snyggt! Ngt för mej att spara och inspireras utav.... ja, du har så rätt, jag tänker ofta hur glad jag är att jag är frisk och har förmågan att glädjas över det lilla här i livet, jag får påminna mej ofta och då känner mej jag mej nöjd, när livet i övrigt har varit kruxigt sista året...soliga hälsningar till Dig!!

    SvaraRadera
  25. Hej!

    Så vackert skrivet, blev alldeles tårögd då jag läste. Men visst är det sant det du säger livet är här och nu...och det gäller att ta vara på det och verkligen glädjas åt det lilla i nuet.
    Ha en fortsatt fin dag
    kram Heléne

    SvaraRadera
  26. Hejsan!
    Åå vilka vackra bilder och du är så duktig på att uttrycka dig....varrendaste ord träffar en lixom i hjärtat.
    Så tänkvärt och något jag borde lyssna på ordentligt.
    Jag ler åt lillen som kan selv.....fniss.....åååå va mysig den perioden var.....fast jobbigt oxå...ler ännu större...
    Vår dotter ville bara ha sin tuuutttte o så dunkade hon huvudet i väggen så hon fick ont bara för att vi skulle tycka synd om henne...fniss...snacka om dramadrottning.
    I ditt uterum skulle jag oxå gärna krypa upp med en Latte o en bra tidning!
    Ha en härlig vecka!!!
    Ni har väl sportlov nu?
    Vårt är redan avklarat.
    Kram katarina

    SvaraRadera
  27. Så fina bilder! Tänkvärda ord också. Jag har faktiskt förmågan att känna tacksamhet då och då, även om jag nog gnäller en del också :) Hoppas det går bra för din vän. Kram, Tina

    SvaraRadera
  28. Vilket vackert och magiskt ljus du fångat i dessa härliga bilder.

    Hoppas att din vän blir bättre.

    Stor kram
    Katarina

    SvaraRadera
  29. Hoppas det blir ett sen, för vännen din!
    Vacra bilder, fint ljus i dom med :)

    Ha d fint!!
    Kramar / Hanna

    SvaraRadera
  30. Hej Lotten! Underbara bilder!
    Så sant det du skriver. Fick själv cancer för fem år sedan och herregud vad man tänker efter! När vi byggde vårt hus bestämde vi oss tex.för att inte ha ett matrum för "finare" tillfällen utan istället njuta varje dag av en härlig plats att sitta vid. Låter lite fånigt men man tänker verkligen efter!

    Ha de gott & sköt om dig
    Kram Anna

    SvaraRadera
  31. Magiskt ljus, underbara bilder, vad mer kan jag säga? Tänk att få mötas av detta ljus!
    Jag förstår vad du menar, tänker på det ibland men inte tillräckligt ofta. Att känna tacksamhet. Grymt att det ska hända hemska saker för att vi ska stanna upp och tänka till!
    Hoppas verkligen att det finns ett sen för din vän!
    Massor av styrkestrålar till er!
    Må så gott vännen, njut av nuet!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  32. Hej Lotten!

    Åh vilka underbara ljusa och vackra bilder! Och ditt akvarium! Jag storknar, det är sååå fint! Bilderna ser ut som från Jeanne D'Arc...

    Kram
    :)Anna

    SvaraRadera
  33. Du har så rätt Lotten.. Hoppas verkligen att din väns skyddsänglar har jour dygnet runt!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  34. Min kära vän Lotten, egentligen skulle jag skriva ut ditt inlägg och hänga upp det och läsa det dagligen, dina tänkvärda ord som är så kloka....tänk om vi kunde leva i nuet och glädjas åt det lilla, sänder dig bamsekramen

    SvaraRadera
  35. Tänkvärda ord som är så sanna ! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  36. Mmm, tänkvärda ord Lotten!!

    Rena dundermedicinen verkar ditt härligt ljusa badrum vara iallafall, så vackert!

    kramis

    SvaraRadera
  37. Hej du underbaraste Lotten.

    Återigen får du mig att tänka till, du är så klok kvinna!!

    Jag har länge tänkt att jag ska skriva ett mail till dig och berätta vad som pågår här hemma, men det ena löser av det andra du vet :-).

    Du har så rätt om det där att man alltid strävar efter något mer och något annat eller så har man fastnat i det förgågna.
    Istället för att leva här och nu. Det är därför jag textat det på vår vardagsrumsvägg för att verkligen påminna mig själv att Leva idag!!

    Ledsen att höra om din vän...Jag skickar massor av heliga ljus!

    Ha det så bra du bara kan min kära vän.

    Kramar i massor
    Melinda

    SvaraRadera
  38. Oj vilka härliga bilder... vilket ljus som bara kastar sig in...
    Så fint...

    Många kramar
    Elin

    SvaraRadera
  39. hej!
    Du har något hos mig att hämta!

    Kram!

    SvaraRadera
  40. Lotten du skriver som bara du kan!
    Tänkvärda ord som vi behöver på minnas om.

    Vilka bilder sen...
    Hur kan du vara så duktig på att greja med hönsnät? Det tror jag att jag måste prova på. Är också sugen att testa luffarslöjd. Men när ska man hinna allt?
    Såg ditt vackra akvarium du förvandlat också...mmm.

    Ha det ljuvligt vännen

    kramar Viveka

    SvaraRadera
  41. Tack för den så viktiga påminnelsen - livet är nu. "Den friske har många önskningar - den sjuke har bara en". Måtte det finnas förstärkning av himmelens änglar ibland! Alla tankar till den som har det svårt. Man ska vara tacksam för den dag man har. Tack för vänskap, vackra bilder som skänker glädje. Kram Ingela

    SvaraRadera
  42. Nydelige bilder og viktig påminnelse!! Takk, klem fra Anette

    SvaraRadera
  43. Dina tankar är viktiga att bära med sig. Att få uppleva här och nu och känna en tillfredsställelse är det bästa. När man är riktigt sjuk gör man det oftare tycker jag, jag vet.
    När jag tittar på bilderna så tycker jag att de förmedlar väl känslan du beskriver.

    Må väl!
    Anna

    SvaraRadera
  44. Hei gode Lotten!

    Takk min skjønneste venn for underbara ord i bloggen!! Du er spesiell du Lotten, dine varme ord , vakre bilder og tanker som forgyller min hverdag.
    Jeg har et ordtak jeg lever etter som lyder : Take time to enjoy the simple things in life". De få ordene sier ganske mye, det å stoppe opp å føle på livet, bare det å gå seg en tur, lukte på blomstene og puste inn og kjenne på at man virkelig lever.
    Det er en god grunn til at jeg flyttet hjem igjen, jeg trivdes aldri nord i Nederland hvor alt stresset nesten tok livet av menneskene. De bare måtte, det og det og det...aldri tid til å sove riktig, besøke en god venn..liten sosial omgang, satt alltid i trafikken og mye arbeid. Jeg sa at de måtte vel leve på autopilot, som roboter gikk de rundt i hverdagen. Jeg så sjeldent et smil. Nei Lykkelig blir man ikke av å leve sånn. Her er det mer stillhet, mer grønt, livet går langsommere, og det nytes mer. Det passer meg perfekt!
    Håper din gode venn får mange år og nyte, til å glede seg over livet. Glede seg over de små stundene.
    Ikke rart man begynner å tenke over livet når andre kjemper.

    Håper du har det bra Lotten, og at du får en riktig trivelig helg som kommer.
    Varmeste klemmer fra meg!
    Aina

    SvaraRadera
  45. Så kloka ord du skriver...tänk at ngot hemskt ska behöva hända innan vi stannar upp...

    Jag ska ta med mig dina kloka ord
    och försöka leva efter det,
    om än det ibland känns som om vi bara springer fort, fort runt i ett ekorrhjul, där farten aldrig saktar ner...

    Vackra bilder!

    Nu fick jag lägga till ännu en
    möbel till min måla-om lista,
    nämligen min gamla symaskin som står och dammar bort i förrådet...

    Kram,
    Anette

    SvaraRadera
  46. Hit är det alltid underbart att komma,du skriver fantastiskt fint och visar underbara bilder Tack1 Kraam susanne

    SvaraRadera
  47. Ja, visst är livet märkligt... Jag har en väninna som fick bröstcancer och efter nästan två års springande mellan behandlingar och hopp och förtvivlan så blev hon äntligen frisk förklarad. Hon sa att livet blev så mycket ljusare efter sjukdomen... : ))
    Vi skulle nog alla behöva stanna till och titta oss omkring och ge våra nära och kära lite extra omtanke då och då... utan att behöva bli sjuk givetvis.
    Ha det gott! Toodiloo!
    Anneli

    SvaraRadera
  48. Ibland känner jag en så´n skön känsla av glädje, kärlek & harmoni i kroppen. Då blir jag alldeles varm & lycklig över att jag har det så otroligt bra. För det har jag!
    Kram Eva Linnea

    SvaraRadera
  49. Så vackert, så sant och så viktigt
    Kramar till dig och din vän och önskar henne all lycka
    //Lisa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg