köksbilder...

...forsättning, vår största förändring 2008!

hej alla kära medmänniskor!
här är lite bilder på mitt kök. satt och kollade och såg att jag bara visat er små detaljbilder, här är nu köket i sin helhet!
det går som en sväng ut från vardagsrummet, det är sååå skönt nu när vi tagit på väggar och öppnat upp!
golvet är vitvaxat trägolv även här, ligger på hela undre plan.
köket är från IKEA

detaljer från den öppna hyllan!

köksön är byggd av min man, stommen är två ikeastommar och har stora lådor åt spishållet.
skivan är byggd med golvvirket och vårt gamla sjöstenskakel, det är lite upphöj och är kanoners att ställa varma plåtar på.
här är ett ställe som är mysigt att sitta och fika vid.


så nöjd är jag med dennna porslinsho, även den från IKEA,
för er med detaljseende har jag även gjort två och diskmedels flaskorna fina!




här är en underbar vinst jag fått av bella, största tack till en alldeles underbart härlig tjej!
det var sååååå fint inslaget, vitt papper med silverband och små blad på, det fotot missade jag,
kommer en annan dag!
både den sötiga ängeln och tvålen norpade min lilla ebba på en gång, hon är en ängelsamlare!
i hennes rum händer det äntligen saker, vi har börjat målat...lammöronsgrönt!
det blir så fint och ebba är sååå glad att ha blivit av med det ljusrosa med kaninbård,
fotar så fort som "the piffing" är klart!

ha de bästa av dagar, se inte januari som som sträcka till nåt bättre,
se det vackra här och nu!


varmkram lotten

snart dax för en bloggträff här i stockholm!
tid och plats meddelas inom kort!


Kommentarer

  1. men lotten, vilket kök!! där ligger man i lä, big time! :)

    du är verkligen en inspirationskälla!!

    ha en skön kväll!

    kram!

    SvaraRadera
  2. Wow,for et koselig landkjøkken du har,og ellers en inspirerende blogg:O)Klem fra Maliva

    SvaraRadera
  3. Wow vilket stort och härligt kök. Vilka detaljer du har. Superfint/Kramisar

    SvaraRadera
  4. Vilket fint kök!!! såg så varmt och mysigt ut! Fint med ekskåpet i köket med! Gillade idén med köksön..:) Kram från mig!

    SvaraRadera
  5. Jamen snälla duuu vilket KÖK! Vilket kök Lotten!
    Jag bara.....tappade andan.
    Gillar verkligen porslinshon! Ursnyggt!!

    Å skåpet som står i köket!! WoW säger jag bara!!

    Det finaste kök jag sett!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilket underbart kök Lotten, jösses vad fiiint!

    kram

    SvaraRadera
  7. Aaarggh!!! Vilket mysigt kök... Vackra material, fin ljussättning, detaljer, öppna hyllor,mmmmmmm...

    Alla bilderna är uppklickade men jag ville förfärligt gärna snurra runt dem också! TACK!

    go kram/lena

    SvaraRadera
  8. åh vilket vackert kök..så ska jag ha med..pärlspont och öppna hyllor..
    undrar om de har diskhoar i 6o cm..hum..
    det blir inga nya luckor här utan det får bli att måla dem vi har..

    ljuvligt vackert är ditt kök..
    ha det så bra..
    kram anna

    SvaraRadera
  9. Ett underbart kök du visar!

    En porslinsho står väldigt högt på min önskelista, maken är mindre entusiastisk till en sån, för han tror att den är väldigt ömtålig.
    Ja, än en gång...ett kanonfint kök!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  10. Men så mysigt, Lotten! Vad kul att du visar upp hela köket - det ser så otroligt gemytligt och inbjudande ut!!!

    Kraaam

    SvaraRadera
  11. Hej gulliga du, vilket härligt och underbart vackert kök du har där skulle jag trivas som fisken i vattnet.
    Det ser så varmt och gemytligt ut och jag älskar när allt är så personligt och annorlunda och med icke vanliga standardlösningar.
    Klickar upp dina bilder många gånger så jag inte missar nåt vackert.
    Tänk att du har döpt en färg till din alldeles egen färg, alla vet ju vad lammöronsgrönt är nu sedan man "träffat" dig hahaha, ser framför mig vad fint det blir.
    Min dator har ju som sagt krachat så Petra gör mina inlägg för jag har ju inte en enda bild suck.
    Goa kramar till dig Lotten
    /Ingela.

    SvaraRadera
  12. Köket är helt underbart så mycket fina detaljer här och där.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  13. HEJ PÅ DIG!
    Vad fint köket ditt var verkligen super mysigt !
    hoppas att din dag varit bra massor av kramar från Tina

    SvaraRadera
  14. Så vakkert kjøkken! Dette ikea kjkkenet står også på vår liste..men tror ikke noe på at det blir i år heller... Så jeg malte vårt gamle i høst...Det får duge så lenge!

    Vakre detaljer du viser- og kan forstå at her er det mye kosog hygge:)

    Nyt januar med all den sjarme den bringer med seg...

    Stor klem White vintage

    SvaraRadera
  15. Hej! Ville bara säga att du har ett superfint kök!! Drömmer om en sån porslinsho alltå.. Och golvet du har gillar jag starkt, allt e jättefint! Får mkt inspiration! Kram

    SvaraRadera
  16. Åååh...vad ditt kök är vackert Lotten!!!

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  17. Men Lotten, vilket kök du har ja, jag tappar andan ju. Tittar och tittar och förstorar haha. Vet du.... jag ska ta en vända till haha.


    Kram på dig / Carina

    SvaraRadera
  18. Så ljuvligt kök, har suttit en bra stund och bara njutit av bilderna! Hahaha, lammörongrönt...hihihihihi!!!
    Kramar Lydia

    SvaraRadera
  19. Hei!

    Flott kjøkken du har :O) Liker veldig godt porselensvasken. Ønsker meg også en sånn når vi en eller annen gang starter med kjøkkenet ;O) Mye inspirajson og hente her hos deg! Ha en fin kveld.

    klem Susanne

    SvaraRadera
  20. Åh vad fiiiint!! :D
    Älskar ert ljusa kök! Fantastiskt vad levande det blir när det inte bara är kritvitt!! Ljusa träskivor, luckornas milda färg golvet, pyntet, en sån njutning för ögat!! Det här inlägget skall definitivt *sparas* på min bloglovin!!

    Stor kram Titti

    SvaraRadera
  21. Men vilket KÖK!!!
    Jättefint o fräscht, jag hade det köket tidigare ståt heter de tror jag,,nu när vi flyttade bytte vi till duvbo.
    Det är också jättefint!!
    Ha d
    Kram Sari
    ps missa inte tävlingen hos mig

    SvaraRadera
  22. Åh, Lotten vilket härligt kök ni har! Så hemtrevligt och fint och ljust. Det ser jättetrevligt ut med köksön och det underbara skåpet där.
    Tack för all inspiration, nu vill jag fixa till i mitt!

    Varmaste kramarna
    Karin

    SvaraRadera
  23. Oj så otrlogt FINT ! du har mitt dröm kök ju :) hahah hoppas du e glad :)

    kram nadja

    SvaraRadera
  24. Oj så vackert och mysigt kök!!!

    SvaraRadera
  25. Ert kök är verkligen som en dröm, fint och praktiskt på samma gång, det ska jag också ha en vacker dag...
    Bloggträff verkar roligt hoppas att jag har tid och möjlighet att komma om man får komma med vill säga.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  26. Vilket vackert kök, kul att få se hela. En överraskning var det vita höga skåpet...har ett lika i hallen, t.o.m. beslaget på lådan är lika tror jag. Utom fönstret upptill.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  27. Ohhh vilket vackert kök. Trots att vårt bara är 2½ år så skulle jag kunna riva ut allt och börja om från början. Har den senaste tiden sett så fina kök att jag knappt vill gå in i vårt igen. Men men får väl låtsas att det ser ut ungefär som ditt;) Ha det så gott och lycka till med piffingen. Ska bli kul att se resultatet. Kramar Ida

    SvaraRadera
  28. Tänk att jag visste det...att ditt kök skulle vara förödande
    underbart :) Ja nu vill man ju bara riva ut allt härhemma...

    Nu ska jag ha ditt som målbild när vi ska renovera vårt...om så där 100 år.

    Om inte klockan hade varit kvart över tolv på natten hade jag satt igång och piffa i köket. Nu gick jag ju igång på alla cylindrar...

    Ha det bäst

    Kramar Viveka

    SvaraRadera
  29. Nämen Lotten !!
    Ojjj...himmel så vackert kök ni har, en dröm !!
    Ojj..ojj...jag har förstorat bilderna ..vad du är duktig !!
    Ha det nu så himlans bra i S-holm, jag anar att ni ska på mässan..
    Vi åker inte denna gången som sagt...men till hösten kanske vi kan träffas över en fika !! Hälsa alla från mig...
    Kraam Anette

    SvaraRadera
  30. Superduperfint kök!!! Wow, säger jag bara! En köksö verkar så himlans mysigt och praktiskt, det vill jag också ha någongång!

    Många kramar Jenny

    SvaraRadera
  31. Hej Lotten, så fina bilder från ditt kök, ser ju så härligt och vackert ut, nu hoppas jag att det blir dett datum som jag och nostalgiMari kan komma, vi har just prata om denna träff när du skrev till mig tidigare om den. Lova att ni inte bara tar den ihop med sportloven som är olika för Södermanland och Östergötland. VI har vecka 8, hoppas det går i lås, stora kramen VIOLAN

    SvaraRadera
  32. Kanonfint kök, underbart! Undrar dock om det itne blir väldigt fett och dammigt på sakerna på de öppna hyllorna? Kram!

    SvaraRadera
  33. Very beautiful kitchen - something I dream to change mine....And very lovely doll pram in one picture.
    Hugs, Roosamamma

    SvaraRadera
  34. Fantastiskt fint kök ni har Lotten, som allt annat du visar upp för oss. Duktig på att få till fina bilder är du också.

    Kram Mia

    SvaraRadera
  35. Jättefina bilder och kök! Gillar allt! :) Massor med fina detaljer och underbart med de öppna hyllorna!

    SvaraRadera
  36. Ett sånt vackert kök och vilka fina saker du har på hyllan! Porslins ho hade jag tänkt köpa till köket i vår lillstuga, tycker det är så snyggt. Skulle vilja byta i köket också men köket är bara sex år. Så det är väl ingen ide jag nämner det till min make.
    Lammörons grönt är en vacker färg blir säkert snyggt.
    Kram Helen

    SvaraRadera
  37. Vill bara lägga in en efterlysning, om det är någon vänlig själ som har två biljetter över till Formex så är jag MYCKET intresserad!

    SvaraRadera
  38. Oj, vilket vackert kök ni har! Jag gillar er köksö. Var lite inne på det när vi renoverade köket men prioterade förvaring i stället i form av ett högt vitrinskåp, tre överskåp på varann. Har ett gammalt slagbord som köksö i stället.

    Vad kul med bloggträff, kanske hakar på om det passar med datum.

    kram Camilla

    SvaraRadera
  39. heej!
    vilket underbart kök du har. Vi ska renovera köket, tillsvidare har jag gjort en snabbrenovering, lite kosmetika du vet :-)
    kram

    SvaraRadera
  40. Hej Lotten,
    Vilket underbart fint kök du har....allt är så fint!!! Blir alldeles sjuk nu måste jag kika in fler detaljer!

    Kram Marina

    SvaraRadera
  41. Vilken härlig känslan ni har skapat i köket! Jätte fina bilder! Och köksön är helt underbar!

    SvaraRadera
  42. Suck... Ett nytt kök vore helt underbart!!!
    Ditt är verkligen i min smak. Men det har jag ju redan förstått efter att sett allt annat... :)

    Här har vi en dotter (och en son) som längtar efter eget rum. De delar... Inte så roligt längre när de kommit upp lite åldern.
    Om det drar ut mycket längre på tillbygget så undrar jag om vi inte sätter igång och delar deras rum i alla fall...

    Bloggträff låter som en underbar idé!! För man får väl komma??? :)
    Trots att man är östgöte?

    Här kryar vi på oss så sakteliga och det är skönt.

    Ha en skön dag i solen! (för den lyser väl hos dig?)

    Kram Willewira

    SvaraRadera
  43. Åh kära du!

    Jag blir så lycklig när jag kikar in och ser ditt mysiga inlägg. Blir alldeles varm i hjärtat på något vis.

    Konstigt är det att man kan bli så glad av bloggandet och vad mycket positiv energi det ger.

    Ska bli sååå kuuul att träffas.

    Kraam Lena

    SvaraRadera
  44. Ja, det är bara att hålla med alla de övriga talarna, så himla fint!!
    Vi renoverade köket för 2 år sedan och satt in en likadan porslinsho från Ikea, och jag älskar den lika mycket fortfarande!
    Kram
    Helen

    SvaraRadera
  45. Vilket drömkök! Så där skulle jag vilja att mitt kök såg ut också.
    *fortsätter drömma*

    Må så gott!

    Kram från Anette

    SvaraRadera
  46. Åh så fint kök, har ett likadant i stugan det är ju underbart detta vita panelkök.Laddar för formex i morgon. Ha det så.
    Kramis Tess

    SvaraRadera
  47. Vilket snyggt kök!Gillar allt ...Kraam Susanne

    SvaraRadera
  48. Vilket superfint kör ni har! Alldeles "lagom" med saker, allt ser så inbjudande ut, inte minst vid köksön... Allt är så genomtänkt hos dej. Det ser man i alla de underbara bilderna du visar. T.o.m diskmedelsflaskorna! (jag har faktiskt diskmedel i en gammal tvålpumpsflaska i glas med gravyr...)
    Há en fortsatt bra vecka, kram

    SvaraRadera
  49. Lotten, köket är helt underbart! Känn er stolta!
    Ha en trevlig kväll!
    kram vännen!
    nina

    SvaraRadera
  50. Åh ! Jag blir så avundsjuk ! Vilket helt underbart kök du har ! Ja , du såg ju själv bilder från mitt kök häromdagen ! Skräckbilder !! Tänk om vi var där , där ni är nu !? Kramar Susanne / den gamla skolan
    Ps, men du gav mig massor av inspiration !

    SvaraRadera
  51. Oj vilket fint kök!

    Gillar alla detaljer...suger in..ler
    Skulle vara kul med en bloggträff?
    Kram Irene

    SvaraRadera
  52. Det ser ju bara så himla mysigt ut...och det är det ju också i verkligheten ;) Ett kök i sann lotten-anda. Erat kök är bara helt underbart.
    Stor kram
    Caroline

    SvaraRadera
  53. Den där diskhon känner jag igen! Jag har en likadan i mitt nya kök, nytt för 2008.
    Kramiz Eva Linnea

    SvaraRadera
  54. Så fantastiskt fint kök ni har fixat! Visst är det härligt med öppna hyllor och öppna lösningar.

    Vi håller på och färdigställer köket, som vi började renovera när vi flyttade in för fem år sen...
    Snart kommer bilder på det. Ja, det mesta har varit klart länge, men nu blir de sista detaljerna rätt.

    Kram ingela

    SvaraRadera
  55. Åh Lotten! Jag har förstorat upp varenda en bild och tittat med lystna ögon! Så vackert och perfekt ordning! Gud så skönt att ha en så stort och härligt kök :)

    Ser att vi har likadana vågar du och jag, högst upp på din hylla :)

    Gillar allting - super!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  56. Det är ju bara sååå vackert, det ska ni vara helt nöjda över. Vill själv ha ett sådant kök. Kram Liselott.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg