grönt är skönt...

...allra helst lammöronsgrönt mmm!



hallå käraste vänner!

jag har fått sån fantastisk respons på mitt förra inlägg, tack sååååå mycket, ni är helt otroliga!
hoppas ni förstår att det var ett exempel som jag ville att ni alla kunde känna igen er i, och vi verkar tassa omkring vissa dagar här bland bloggarna med otroligt låg självkänsla och då kan vi inte ta till oss inspiration utan bara ser det som vi inte har...
jag vill förtydliga att jag absolut inte blir impad av sånt som kostar pengar och de som har skönheten, nääääää jag trängtar efter er värme och under detta år som jag snart bloggat har jag verkligen vuxit av er värme men även jag tar på mig vad jag att andra tycker och så ser jag kritiskt på mig och mitt!!
jaaa vi får peppa vidare varandra, självkänsla är nåt som behövs fylla spå varje dag...av er själva!
skriv i en bok varje dag, vad som varit bra, vad du har gjort som kännts bra, det är super svårt i början, låter futtig med ger massor, en positiv bok om sig själv!

här är iaf ebba rum i lammöronsgrönt!


fick en kul utmaning av katta som har en blogg med helt underbara bilder, in och njut!
där jag skulle ta ur min fjärde mapp, min fjärde bild...
och det är faktiskt inte fejkat...jag har mycket bilder på lammöron, hihi!
så här ligger dom från i höstas och bara väntar på att bli kanske ebba lampskärm där som ni såg!
skickar den vidare till de som vill!
lammöronsvarmkram lotten

Kommentarer

  1. Hej Lotten!
    Jag blir faktiskt sugen o plantera ännu mera lammöron i min trädgård!
    Så mycket fint som du hittar på med det, lampskärmen va super !
    Låter du bladen torka innan du pysslar med dom?

    Ha d gott!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Hej på dig vännen !
    Hoppas att allt är bra med dig!?
    Gå gärna in på min blogg och rösta !

    Kram Tina

    SvaraRadera
  3. Vad fint du skriver.... Ha en bra dag kram

    SvaraRadera
  4. Det var ett bra förslag det där om att skriva ned vad som är bra...

    Så härligt med dina lammöron! Ja nu menar jag ju inte dina egna öron...(de är ju inte gröna, hihi) utan din lampskärm med lammöron, den är ju såå gullig!
    Så det blir nog att inhandla lite lammöron att plantera i vår!

    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  5. Jag fattar bara inte hur du gör dina underbara kreationer men det är såå vackert. Lammöron har ju verkligen en fantastisk färg.

    Jag gillar inte heller att allt måste vara dyrt. Sedan jag börjat blogga har jag fått så många budget makeovertips!!!

    Det är ju helt fantastiskt och för mig ligger det i tidenför jag vill gärna försöka vara rädd om jorden resurser även om jag verkligen inte alltid lever efter det, men jag försöker.

    Igår hade vi utvecklingssamtal för sjuåringen i familjen. Fröken började att be honom berätta vad han tycker han är bra på.
    - Oj! Ja det är mycket det sa han och började sedan rabbla. Han var mycket allvarlig medans vi vuxna smålog.

    Åh, mitt mammahjärta fullkomligen svämmade över av stolthet. Såå ska vi vuxna med vara bara rabbla vad vi är bra på och känna oss nöjda med det.....

    Stor varm kram till dig
    Lena

    SvaraRadera
  6. Det är du och Lambi som för alltid kommer få mig att tänka på lammöron... ;)

    Jag gillar dina lammöron såååå mycket och är väldigt imponerad av allt fint du gör med dem. Verkligen!!
    Du får ha kurs med oss andra mindre händiga när nya lammöron vuxit ut. :)

    Läste ditt förra inlägg och säger AMEN! Dvs, jag håller med och instämmer i dina ord om att tycka om oss själva som vi är. Att inte bli osäkra för att andra verkar ha de attribut vi själva längtar efter.
    Nu är det ju så att vi alla har våra fel coh brister, vi alla har dåliga dagar och hemska upplevelser. En mer och en mindre, men ingen slipper undan.

    Därför är det ju sååå mycket bättre att fokusera på det som är positivt och att se på sig själv med snälla ögon. Det mår man ju så mycket bättre av.

    Tack Lotten för din vackra ord, för ditt djup. Uppskattar dig väldigt mycket!!

    Önskar dig en underbar dag!
    Kramar
    Willewira

    SvaraRadera
  7. jag måste plantera lammöron till våren..du har ju visat oss alla vad man med lammöron kan göra..
    så fint Ebbas rum blev..

    Ha en fin dag..
    kram anna

    SvaraRadera
  8. Men du är ju bara helt otrolig! Lammöronlampskärm.. = ) och en massa annat underbart!
    Jätteklokt skrivet i ditt tidigare inlägg! Har funderat mycket i den banan, dels efter sjukdomsperiod och även efter, i det "vardagliga livet som bara rullar på....
    Vet inte om du kikat på Kreativ Insikts budskap, helt underbara!

    Kram för att du delar med dig!
    Anna

    SvaraRadera
  9. Fantastisk vakre ting du lager med lammeøre! Jeg lurer også på om du tørker dem før du lager ting, eller om du bruker dem friske? Jeg har masse lammeøre i hagen, men har ikke vært så flink til å lage ting med dem foreløpig. Men har sett noen fantastiske lampeskjermer hos Tage Andersen en gang - din så jo like flott ut!

    SvaraRadera
  10. Underbar grönfärg och det är verkligen vackert med lammöron! Det var i alla fall ett väldigt bra inlägg igår, ja idag med! Man kan verkligen känna av att "alla andra" har så fint men man det är ju ingen tävling..men det blir nog lätt det ändå...Huvudsaken är ju att man mår bra! Ha en bra dag! Kram :)

    SvaraRadera
  11. Tack för bra tips! Ska genast köpa ett fint block och ge min dotter. Tänk om barn redan från lågstadiet kunde ha en sådan bok att skriva upp positiva saker om sig själva i, då skulle det nog se helt annorlunda ut tror jag.

    Kul med en blogg som tar upp lite blandat smått och gott!

    Jättefina och inspirerande bilder har du också! En klar 5.0!!! :-D

    Må gott!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Hei Lotten!

    Jeg leser jevnlig din blogg, har lagt deg i bloggrollen min.

    Har aldri kommentert hos deg tidligere, så jeg syns det var på høy tid å gjøre det nå. =)

    Jeg liker så godt din blogg. Og da jeg leste at du bor i et rekkehus, ble jeg så positivt overrasket! Du viser at det går an å gjøre maximalt ut av et rekkehus. Jeg ble virkelig imponert.
    Hagen din og utestuen din er rålekre, og jeg har levd i den troen at du bor i et gammelt hus på landet.

    Leste i det forrige innlegget ditt, at du noen ganger tenker litt ned om det å "bare" bo i rekkehus. Du skal heller være meget stolt av det. Jeg bor i en enebolig, men vi har ikke fått så mye ut av vår hage og vårt hus, som det du/dere har gjort. Det er nok ikke huset det kommer an på, men eieren.

    Tar med meg tipset om Mia's bøker. Så henne på norsk tv før jul. Hun oppfordret til å skrive en egen bok om oss selv. 3 bra ting om meg selv hver dag. Jeg vil begynne med det. =)

    1000 takk for alt du deler med oss. Jeg stikker innom deg snart igjen. Til da; ha det så godt!
    Kathrin.

    SvaraRadera
  13. Hej Lotten!
    Läste dit inlägg om själv känsla älskar också Mia var på föredrag hon hade så mycket klokt hon säger i detta ämne. Vilken vacker lampa, har massor av lammöron i trädgården. Man kanske skulle testa och göra något av dem. Torkar du dem? eller använder du dem färska så att säga?
    Var också på mässan och försökte hitta leverantörer. Gick i två dagar och var sedan helt slut. Nu är det bara att hitta bra leverantörer till min butik. Blir inte lätt att sortera alla intryck.
    Jag måste få säga att jag verkligen älskar dina saker med lammöron det är så mild och fin färg lugn och harmonisk.
    Kram Helen

    SvaraRadera
  14. du o lammöron=sant! :)
    underbart!!
    otroligt va du kan få till de me dessa ludna underbara blad!!

    önskar dig en skön vecka!
    kram linnea

    SvaraRadera
  15. Åter igen tänkvärda ord . Jag har under perioder skrivit tacksamhetsdagbok , varje kväll skrev jag ner 3 saker som hade varit bra under dagen , inga stora saker , men det hjälper ibland att reflektera , när man känner sig lite låg .
    Vackert med lammöron , visste inte att man kunde göra så mycket fint av det . Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  16. Hej Lammöra!
    Dina bilder är finstämda och underbara som vanligt!
    Läste intervjun om dig som du tipsade om i förra inlägget, såg jättebra ut! Och vad kul att du kommer med i den där boken, det kunde dock varit en bok om bara dig. Tycker att du är helt unik!

    Kram!

    SvaraRadera
  17. Vet du vad Lotten,det jag gillar allra,allra bäst med din blogg, det är just att du mitt i allt det vackra(ögonfröjd)som du alltid bjuder på slår till med såna klokheter som i förra inlägget!
    Utan att vara fördömande eller tillrättavisande.
    Klokt av dig!

    Stor kram till dig//Hannis

    SvaraRadera
  18. Jag blir faktiskt sugen på plantera lammöron till sommaren.
    Du visar vad man kan göra fint med dom.
    Kram Irene
    Ps fina bilder

    SvaraRadera
  19. Snygg lampa du har gjort!!
    Jättesmart idee!!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  20. Ebbas rum! Färgen blev SÅ vacker på väggen! Bad du att få "lammöronsgrönt" i färgaffären...?! Den är lika mjuk som bladen! Vackert blev det med sänggaveln, de mjukrosa kuddarna och eukalyptuskransen. Lyckliga dotter som har en sån estet till mamma!

    Gokram/Lena

    SvaraRadera
  21. Å, så vackert Lotten!!
    ditt förra inlägg var så klokt...visst har man dagar när man är i botten och vissa i topp...men att jämföra sig med andra är rakt inte lönt...vi har alla olika förutsättningar och man får göra det bästa av det man har....själv har jag då sannerligen inte kistan full av guld ..utan man får vara finurlig och påhittig istället.
    Du har ett synnerligen vackert hem och är en sån go person...toppoäng från mig!!
    Så roligt att läsa intervjun med dig och jag blir då nyfiken på ditt hemliga projekt!!
    ha det bäst!!
    kraaam

    SvaraRadera
  22. Hej Lotten!
    Vilken lam(m)p skärm :)du skapat. Var får du alla ideer i från du verkar vara outtömlig idemaskin. Har kommit på att ja inte har ett enda lammöra i min trädgård, men efter dina kreativa bilder känns det som om att till våren skall några ner i jorden.:)
    Ha en bra kväll.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  23. Vackra och kloka ord i dina inlägg. Vackra och härliga lammöron. I vår när jag skall göra om i min trädgård skall jag plantera lammöron och tänka på dina fina tips vad man kan göra med dom.
    Kram Ingis.

    SvaraRadera
  24. Vad mycket bra du skriver! Sånt som man verkligen ska tänka på att lära sig att ta fram om sig själv. Med stigande (nä jag är inte lastgammal!) ålder kommer också en trygghet som man inte hade när man var yngre.

    Jag hade lammören i mitt förra hus och måste genast hitta någonstans att planera det i sommar! Du gör så mycket fint med dem. De är ju helt underbara att bara stryka på!

    Kramar från mig

    SvaraRadera
  25. Vilka underbara lammöronstips det var här på din sida! Tack för fina idéer!
    Växthusmadam

    SvaraRadera
  26. Hejsan Lammöralotten, du är verkligen en inspirationskälla; det kan du skriva upp i din positiva bok! ;o)
    Kramis, Lydia

    SvaraRadera
  27. Hej Lotten! Som alltid skriver du så otroligt bra om sånt som berör och som rör oss alla.. Du är nästan som en ny Mia Törnblom!

    Jag blir helt frälst av dessa lammöron! Du gör ju helt underbart pynt av dem! Och färgen i ebbas rum blev kanon!

    Kram /Anna

    SvaraRadera
  28. Nu är du så flitig med inlägg Lotten, så nu har jag inte hunnit med. Läste ditt förra inlägg och du är bara så bäst!!! Så kloka ord, du är så himla duktig på att sätta ord på känslor och få alla att känna igen sig. Jag har verkligen inget bra självförtroende utan pendlar väldans upp och ner mellan att tycka att jag faktiskt är ganska bra till att tycka att jag är mindre bra. Har dock blivit bättre med åren, ska ta till mig och börja skriva upp bra saker i en bok.

    Nämen, har ni fått till lammöronfärgen nu? Det blev ju superfint, nu måste väl Ebba vara nöjd? Lampskärmen är helt underbar!!!!!!!!

    Ha det allra bäst min goa vän!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  29. Hej vännen.
    Var in på din blog igår och hade börjat att skriva något vansinningt bra till dig!!

    Sedan hände det något mindre roligt som gjorde att jag var tvungen att stänga ner datorn direkt...nåja...idag känns det lite bättre :-)

    Jag vill bara tala om för dig att jag tror att det är så att alla är vi bra på något sätt, alla kan inte ha alla bra egenskaper utan det är trevligt fördelat hos oss alla. Förutom hos dig!!

    Du är snygg, smart, rolig, oerhört ödmjuk, mänsklig och så har du ett faörbaskat vackert hem som jag med många andra avundas på...

    Kan verkligen inte fatta att du bor i ett radhus (ta det på rätt sätt). Stämningen och sakerna hemma hos dig ser ut som de är tagen ur en vacker film om ett vackert stort hus på landet någonstans.

    Nu tror jag ju inte att du har särskilt dålig självkänsla...men visst...jag har varit förskonad från elaka kommentarer på min blogg...förutom mitt allra första blogginlägg..det var ju inte sååå kul kan jag lova...så jag förstår verkligen hur du menar.

    Men vet du Lotten...de flesta gånger handlar det bara om avundjuka hos andra!

    Vet du...jag visade min vän Sussie din sida idag...du vet att hon vet knappt hur man slår på en dator.

    Iallafall så är hon galet duktig på trädgård också. Medans jag ligger i en solstol och läser inredningstidningar på sommaren så sliter hon i landet med sina blommor & växter hela dagarna på andra sidan staketet...Fullt synligt...tror du att jag kan njuta av min lathet då?? :-)

    Iallafall så har jag ju berättat för henne om dina Lammöron och allt vackert du gör av dem...så nu visade jag henne!! Hon bara gapade när hon såg ditt hem...så vackert!!
    Vi har därför bestämt att vi ska odla lammöron i sommar, hihihi.
    Men jag undrar...Torkar du dem först?

    Ha det bäst min vän.
    Kraaaaamar i massor till dig härliga goa Lotten...

    p.s. När får vi se ditt hem i någon tidning?
    Melinda

    SvaraRadera
  30. Men hallå i luvan!!!
    Himmel vad har jag haft för mig???
    Jisses så mycket fint jag missat.
    Först o främst ditt tänkvärda inlägg.....du är en mycket klok o vis kvinna du gumman!
    Japp vist måste man sluta mäta sig med andra och sluta fundera så mycket över vad andra tycker o tror....det spelar ju eg. ingen roll! Det är ju sig själv man ska lyssna på först o främst.

    Vilket kök ni har!!!
    Ja du du har sannerligen förmågan att förvandla ett radhus till en lantlig idyll. Bor du i ett radhus??? Jag har faktiskt trott att du bor i ett fint gammalt hus....har ett välbetalt jobb och är skitsnygg....fniss...har perfekta barn o en man som är en obotlig romantiker...hihi...för mig är din blogg en oas.....ett ställe att hitta vackra bilder från ett vackert hem samtidigt som du ger en läsning som berör en djupt in i hjärtat.

    Nu hoppar jag från ämne till ämne som en galopphäst...men viiiiilket vardagsrum ni har!!! ååå så fint...tror inte jag sett det från det hållet förut.

    Ha en härlig torsdag!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  31. Ja du Lotten...var ju nyfiken när jag läste dagens inlägg och kunde inte låta bli att kika på gårdagens...visst är det så att man låter sig påverkas och att den egna självkänslan åker berg-och dalbana...
    Tänker mycket på det då jag har en alldeles underbar dotter...i mina ögon smart, söt och rolig...men som fått allvarliga ätstörningar pga sin dåliga självkänsla...vilken hon dolt så skickligt att jag som mamma aldrig skulle gissa att denna självsäkra tjej...burit på detta...så jag tänker ofta att man inte vet vad som finns bakom en människas yttre...hur vackert och bra det hela än ser ut... Jag önskar och hoppas att de kommentarer jag lämnar kan öka på din självkänsla...tycker ditt hem är vackert, smakfullt ljuvligt...både inne, ute och mittemellan (nya rummet) och att du som person (den jag lärt känna) känns varm och verklig...hoppas att det framkommit i mina svar, för jag blir så glad av dina kommentarer som alltid känns uppriktiga och värmande för hjärtat!
    Kramar till dig kära Lotten,
    Bella

    SvaraRadera
  32. Hej Lotten var länge sedan jag tittade in till dig nu tiden räcker inte till men vilket inlägg!
    Och respons!!
    Oj oj och jag kan bara hålla med ibland känner man sig som skit och ibland toppen, och på något sätt så kändes det tröstande att läsa alla kommentarerna för vi var ju många som inte kände oss så där jätteperfekta med glasverandor och bjälkar eller vad sjutton det nu är som gör att man i bland tycker att man är sämst...hur som helst så har du en charm i din blogg som inte går att beskriva med ord man bara gillar den helt enkelt!
    Jag ger dig en stor varm kram från mig och hoppas jag får en tillbaka för det behöver jag just nu!
    Annica.

    SvaraRadera
  33. Hej Lotten! Åh vilka vackra färgtoner i Ebbas rum, helt underbara.Soft.Tycker du gjör så mycket vackert av de lammöronen, men det är en växt jag aldrig hört talas om innan jag började blogga med dej. Kul att det är på G med Ulriksdal säg till om jag kan hjälpa till med nåt, kram Katta

    SvaraRadera
  34. Hej Lotten!

    Vad jag hara missat, har ju varit mässa och så stack vi iväg på en liten mini semester. Det är bra att du "peppar" Lotten. Vi behöver alla tycka mer om oss själva, du har så rätt!
    Finaste fint i hennes rum, och jag måste plantera lammöron jag också *ler*

    Varmaste kramarna

    Karin

    SvaraRadera
  35. Ja grønt er vakkert,men så er du jo så flink til å gjøre noe enda vakrere ut av ting..Alltid inspirerende å titte innom deg.Ønsker deg fortsatt en fin torsdag.Klem fra Malivasverden

    SvaraRadera
  36. Hej!

    Jag tänkte till en del när jag läst ditt inlägg, jag har ju en vän som känner dej (Annas syster Nina) och som beskriver ditt hus som helt sagolikt fullt med pyssel och pynt, och jag tittar ofta in hos dej för inspiration. Så länge man inreder efter sitt eget hjärta och husets själ så kan det inte bli fel och visst kan ett radhus ha en Shabby själ? Jag har efter min sista flytt fått tänka om då det helt enktelt inte blev rätt med det helvita och gulliga, och börjar hitta en gyllende medelväg som passar just det här boendet. Jag har spunnit vidare lite på dina tankar men med glimten i ögat i min blogg, och även länkat till ditt tidigare inlägg.

    NIL ILLEGITIMUS CARBORUNDUM


    Annika

    SvaraRadera
  37. Halloj Lotten! Rummet ser jättefint ut! Färgen blir super! Många varma kramar!!

    SvaraRadera
  38. Hej vännen,

    Ääntligen har jag fått träffa dig du goa människa.
    Skall bli så roligt att träffas igen på bloggträffen i Stockholm.
    Längtar.

    Lammöron, så vackra i sin enkelhet.
    Hur blir de då de torkar????
    Håller de samma vackra nyans???

    Jag har också städat ut julen och börjat plocka in den vår som vi nog alla längtar till just nu.
    Härligt med pasteller, det hör till våren tycker jag.

    En bamse kram till dig.
    Har skickat mail.

    Kramisar Jeanette

    SvaraRadera
  39. Kära Lotten!

    Har inte tittat in på ett tag för det har varit lite körigt. Jag läste ditt förra inlägg och det var precis vad jag behövde höra just nu. Jag är inne i en period av hopplöshet (då man känner sig helt värdelös!) Jag tycker att din blogg ger inspiration, värme och glädje. Tack för att du gav mig en tankeställare om självkänslan. Många kramar/Anna

    SvaraRadera
  40. Hej igen!

    Glömde lämna kommentar om detta inlägg! Så jättefint rummet är och lampskärmen är ju helt underbar.

    Kram igen/Anna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg