välkomna på luciaglögg...

... i vårt uterum!

vaxade äpplen med lite glitter!


fattigmanssilver och pepparkaksburken



lite julpynt, bla från maileg


kannan har jag köpt från världsnaturfonden, fin med glögg i!


hallå goa vänner!

nu är jag sugen på att ha lite mer rött när julen nalkas och lucia är här!

flugsvampsljustakarna fyndade jag på loppis i förra helgen och kakburken den är fylld av härliga pepparkakor!

på korgen hänger en gammal halklapp som jag fått av min mormor, det står; var snäll!

i torsdags var vi på min stora sons luciatåg, det är tradition att alla som går i 6an deltar...hemskt tyckte kalle som fick ha vit lussedräkt och strut, jag tyckte han var alldeles underbar och det kom fler än en tår...

fick verkligen julen i hjärtat där!

i går var min dotter på globen och såg idolfinalen, hon är grymt besviken för att alice inte vann men jag hade kevin som favorit, de kommer båda två bli stjärnor som kommer att lysa länge!


ha en underbar helg och luciadag!


varmastekramen lotten

Kommentarer

  1. Åå vad fint du har gjort det Lotten! kram

    SvaraRadera
  2. Det ser verkligen fint & inbjudande ut..!

    Jag har också en del rött nu till Jul, trots att jag hade sagt att jag inte skulle ha det...men det är ju så himla fint till vitt!!!

    : )

    Ha en fortsatt fin helg vännen!

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  3. Som vanligt är det så fint arrangerat. Klart man kommer över på en glögg. Fint med rött tycker jag.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  4. men så sött det är.. så juligt och fint att man ill hop in direkt i bilderna.

    Du kan du Lotten... 'flugsvampljusen ver bedårande tycker jag..

    ha nu en riktigt mysig luciakväll. Hos oss vankas det lute gäster och fiskgryta med saffran..

    KRAMAR i massor
    A-C

    SvaraRadera
  5. hej lotten :) vad fint det är :) gillade skarpt din pepparkaksburk och flugsvampsljusstakarna.. vilka fynd :) jag nämner dig på min blogg idag, hoppas det är OK. har nämligen köpt den där vaxduken nu, den med skrift..

    stor kram sara

    SvaraRadera
  6. Åh Lotten, vilket härligt uppdukat glöggbord, så juligt och fint!

    Ha en riktigt mysig helg med glögg och tända ljus.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Så jättesöta de där svampljusstakarna var! och ljuvlig burk till pepparkakorna!
    Förra inlägget var också jättefint där du dekorerat ute!
    Säckäv är så tacksamt och smälter in så bra. Urmysigt!
    Önskar dig en skön lucia. Jag gissar att om du är hemma så sitter du nog och myser i uterummet!
    Kram Tulipa

    SvaraRadera
  8. Åååå så fint du har ordnat det i ert uterum, svampljusstakarna var ju bara för gulliga!!!!
    Luciakramar Anna

    SvaraRadera
  9. Bloggträff? Ja, absolut det vore jättekul att träffa lite bloggvänner. Självklart vill jag det!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Underbart juliga bilder! Hos mig är rött också en sjävlklar färg vid juletid!

    Idag har granen kommit in så nu är julen här på riktigt!

    Kram!

    SvaraRadera
  11. Vilket glöggparty!! Så vackert!!
    Så kul för din dotter med Idol final.
    Det skulle jag också vilja vara med om...Ja,visst är det mysigt med barnens lussetåg, det är stämningsfullt, det.
    Kram
    Helen

    SvaraRadera
  12. Men oj, så vackert! Blir lite salig i blicken när jag ser ett så härligt uppdukat bord i ett uterum. Har ni uterummet uppvärmt vintertid?
    Ha en fortsatt härlig kväll,
    Lydias Gröna Fingrar

    SvaraRadera
  13. Hej Lotten!

    Vilken trevlig glögg du bjuder på! Vad mysigt att fixa och dona i ert nya rum, jag förstår att du trivs.

    Hoppas ni haft en mysig dag, och imorgon är det redan tredje advent! Inte klokt vad tiden rusar iväg.
    Ha en riktigt skön fortsättniong på den här festliga helgen!

    Varmaste kramarna
    Karin

    SvaraRadera
  14. Ps. Höll ju på att glömma. Jag fyndade också fyra flugsvampar förra helgen. De låg i en påse med mycket annat för en tia! Supersöta tyckte jag också!

    Kramelikram!

    SvaraRadera
  15. Ett så trevligt glöggkalas man hamnade på!;-) Så mysigt du gjort det i uterummet! Alla saker är söta- kannan & haklappen helt underbara!
    Härlig blog som jag gärna återkommer till!

    SvaraRadera
  16. Vad synd att jag tittade in så sent, mu är väl glöggfesten över förstår jag, annars hade jag tagit bilen upp förstås, mysgt så i ditt uterum med alla vackra loppisfynd, hoppas ni har en skön luciakväll, sitter i mörkret på landet och myser med många lju, kramar

    SvaraRadera
  17. Vilka mysiga bilder du bjuder på:)

    Klart det var lite skämsigt för sonen...att behöva spöka ut sig i lussedräkt kan ju inte vara kul*fniss*

    Kram Annica

    SvaraRadera
  18. Kan bara säga som vanlig; underbart!! :) visst är det fint med lite röda detaljer nu till jul!? ja har också det men mest i form av textilier..

    ja stjärnorna kommer oxå från MIO. Julia heter dom.

    åh de va nog hos dej ja såg bokstäverna! förlåt Lotten att ja inte kom ihåg de... fniss! men inte kan ja väl tänka mej att dom är finare än dina!!??

    ha en fortsatt skön lucia!

    stor kram!

    SvaraRadera
  19. Åhhhh, så nydeligt du har lavet det!:-)
    Ønsker dig også en rigtig god weekend:-)

    Kram Pia

    SvaraRadera
  20. Thank you for your very nice photos!!!

    Hugs, Biene

    SvaraRadera
  21. ÅHH!! Vad fint du har gjort det!! Helt fantastiskt!!! Det såg riktigt varmt och välkomnande ut!

    Trevig lucia!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  22. Vet du, ikväll kommer jag att somna med dina bilder på näthinnan, såååå vackert Lotten! För tusende gången önskar jag att jag hade bott lite närmare dig, då hade jag gärna tittat över på lite luciaglögg (även fast jag inte gillar glögg, hihi). Bara älskar de söta flugsvampsljusstakarna, helt bedårande!

    Ha den allra bästa 3:e advent!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  23. Åh, vad fint du har gjort! De där flugsvampsljusstakarna är ju alldeles underbara, jag har tovat flugsvampar men de såldes på en marknad idag.Igår hade sonens klass hand om skolans luciatåg på kvällen fick vi familjer komma och titta han var tomte och läste vers, man blir ju tårögd.Jag antar att du tagit de här bilderna med din nya kamera, i vart fall så är de jättefina. Du har gjort så fint ute med.Ha en bra andra advent, kram Katta

    SvaraRadera
  24. Vad mysigt det ser ut! Läckert med en massa ljuslyktor i fattigmanssilver :-)

    Hoppas du haft en bra Luciadag och att du får en bra 3:e advent imorgon.

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  25. Åh Lotten!
    Vem kan motstå glögg i ditt fina uterum!! Åh vad du inspirerar med dina fina juliga bilder! Jag blir alldeles sjuka av att se ditt fina uterum!

    Kram Vännen och ha nu en mysig tredje advent!
    Kram Marina

    SvaraRadera
  26. Hej Lotten!

    Det låter som du hade en mysig Lucia. Vad fint du gjort med "glöggbordet", man blir riktigt sugen. Själv var jag instängd på det stora varuhuset och sålde sängar o garderober (inte så himla inspirerande). Det är tur att man kan komma hem och titta in på din fina sida och få så himla mycket jul, myspys och inspiration. Tack och kram/Anna

    SvaraRadera
  27. lovely! älskar oxå d små flugsvamparna..hm..va har ja gjort av mina? får rota runt i lådorna tror ja..hihi
    fågelburarna på din önskelista va ju helt underbara! har ej sett dem förr! d får bli ett besök i "gardenbutiken" framöver känner jag!
    gosöndákramen fra miss sophie

    SvaraRadera
  28. Kors så vackert!!! Inte klokt va fint!!! Hur hinner du, detta var ju styling på hög nivå, mycket vackert dekorerat glöggbord och så fint i ditt uterum att det inte är verkligt! Jag hade glöggkväll ( utan glögg) för kompis häromkvällen och fotade lite men inte i närheten av detta kalas!! Ha en skön 3e advent! Mari.

    SvaraRadera
  29. åå,VAD MYSIGT! Där hade man gärna tagit sig en mugg glögg =)

    Trevlig 3:dje advent,Kram Evelina

    SvaraRadera
  30. Lotten detta var det mysigaste glögg-kalas jag sett! Hade verkligen velat vara där hos dig och tagit en liten glögg! Grattis!
    Önskar dig en skön söndag!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  31. Hej Lotten!

    Oj, så många vackra inlägg jag missat....vackra gåvor och uteruma att njuta i....
    Vackert pyntat ute...men visst skulle det bli än finare när snö spritt sitt vita täcke hos dig....

    Och vitt och rött är så vackert...dina flugsvampar är ju underbara....

    Och vilken lycka Ny Kamera....

    HA´en bra advent!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  32. Alltid lika fint! :) Och ute... de bokstäverna! Kul! Så fint du gör! :D Kramar i mysig förjulstid!..

    SvaraRadera
  33. I Love it!! garanterat samtalsämne här hemma när vi får besök :)

    trevlig 3e advent :)

    stor kram sara

    SvaraRadera
  34. Du är helt fantastisk! Så härligt det ser ut.
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  35. Hej goa Lotten=)
    Vilka underbara bilder du bjuder på ser sååå inbjudande ut!
    Hoppas du och din fam. får en fin tredje advent!
    Kramar från Annica.

    SvaraRadera
  36. Hej Lotten!
    Så fint du gjort på verandan, du är inte ensam om att vilja ha en del rött till Jul. Har själv pyntat en del med rött.
    Hoppas du haft en bra helg.
    Fortsatt trevlig 3:e advent.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  37. Vad "Juligt" de är med rött och vitt och så VACKERT! Jag håller med, det ser verkligen inbjudande ut.

    SvaraRadera
  38. Vad fint det ser ut hos dig ;) Mysigt som bara den! Hoppas du har haft en mys helg. Kramis!

    SvaraRadera
  39. Jag är också glad att Kevin vann, men visst var alice också superbra! Vilket kanonfynd de där svamparna! Så himla söta. Lyckos dig en sån bra loppis! Kramar sara

    SvaraRadera
  40. Väldigt fint och vackert- vad du kan...
    Många fina detaljer...
    Kramar/Annelie

    SvaraRadera
  41. Åh vad fint du gjort.
    Jag blandar oxå gärna rött till jul, blir lite mysigare o varmare då.
    Ha en trevlig 3,e advent.
    Många kramar Sari

    SvaraRadera
  42. Hej där!

    Visst gråter man på luciatågen.
    Tyvärr blev min son sjuk så jag missade ett av två underbara tillfällen.

    Vilka söta små ljusstakar det var!

    Eftersom du jobbat med rekrytering måste jag få fråga om Axfood, vet du något om dom? Har en grej på gång där...

    Kram Anna

    SvaraRadera
  43. Så koselig det er.. Du er virkelig flink til å gjøre det koselig rundt deg. kos deg. Kristin

    SvaraRadera
  44. Åhhh Lotten vilken kaskad av vackra bilder du visar!!
    Jag kommer nu på en gång...spara lite glögg åt mig!!

    Såna där små söta svampar har jag också i massor men tyvärr så har jag lyckats bränt de flesta...så var försiktig med de där julgransljusen nu Lotten.
    De brinner ner snabbt!

    Håller med dig om att en sån härlig julstämning inbefinner på barnens Lucia :-).

    Du har något att hämta inne hos mig Lotten :-).

    Kraam
    Melinda

    SvaraRadera
  45. Du är en fantastisk inspirationskälla än en gång!!!

    Adventskramar
    Anna

    SvaraRadera
  46. Hej goa Lotten!

    Åh vad det ser mysigt ut..! Jag skulle så gärna vilja sitta där och dricka lusse-glögg hos dig, det ser så gott ut!

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  47. Vilken underbar blogg du har. Hit kommer jag definitivt tillbaka. Länkar hit, hoppas att det är okej?!
    Kram Ida

    SvaraRadera
  48. Så jättemysig luciadukning!
    kram Malin

    SvaraRadera
  49. Åh så underbara jul bilder du bjuder på jag blir riktigt sugen på glögg.Ha en mysig vecka.
    Kramis Tess

    SvaraRadera
  50. Åh vad fint Lotten! Så mysigt det ser ut med glögg i goda vänners lag. Själv hade jag också Kevin som favorit men jag måste säga att Alice gjorde väldans bra ifrån sig i finalen! Det kommer att gå bra för båda, precis som du säger :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  51. Åh så vackert..
    känner precis som dej att jag är sugen på lite rött..
    ljuva bilder..vilken underbar kakburk..

    Kram anna

    SvaraRadera
  52. Men jösses Lotten så otroligt vackert du gjort det i ditt uterum, jag vill också ha ett uterum! Ler.
    Hoppas att du år en fin start på den nya veckan! Kram Petra

    SvaraRadera
  53. Hej Lotten! I ditt underbara uterum skulle jag mer än gärna sätta mig ner med pepparkakor och glögg! Så fint du julpyntat! LÅter jättefint med luciatåget, förstår att du fick julstämning.. =)
    Hoppas du haft en trevlig helg!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  54. Åh gud så vackert! Ljuvligt dukat med fattigmanssilver och lite rött! Ser så inbjudande ut:)Underbara bilder!

    Ha en skön dag!

    Kram
    :)Anna

    SvaraRadera
  55. Hej!!
    Åhh vad fint du har gjort. Svamparna är ju bara hur söta som helst. Vad bra bilderna blir med din nya superkamera..snart har jag också en hoppas jag.
    Jag mailar dig ikväll och hoppas på att min mail fungerar.
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  56. Goaste Lotten!

    Så underbart du dukat, ser så mummsigt ut!

    Visst är det så mysigt att gå och se på luciatåg, sådan stämning!

    Åh stackare att hon blev ledsen för att Alice inte vann!!! Jag höll också på Kevin, sådan glad människa han är va!?

    Hoppas du har det riktigt mysigt!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  57. Oj det var jätte mycket kommentarer du hade fått! Och nu hittade jag också hit. Och det är jag glad för. Så mycket fint du har gjort och visar upp. Plockade undan allt rött julpynt förra året. Och tänkte att jag inte skulle använda det mer. Men jag har allt letat i lådorna och plockat fram lite i alla fall. Lite rött skall det ju vara. Det är ju i alla fall snart jul.
    Kram Helen.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg