utmanad...

...och lite annat!

kransen är lindad med rivna lakansband
sedan prydd med lite lummer
luciorna är målade vita pepparkakor, min dotters julpyssel

jag är älskar det diskreta, enkla pyntet!
...en stjärna över escheverian
...en slinga som ringlar på kökshyllan


...av jenny som har den härliga bloggen från a till o med jenny!

8 favoritprogram...
1. desperate housewifes, såååå härligt galet!
2. mia och klara, finns inga ord hur roliga dom är!
3. morgonsoffan, herrgu ni har väl inte missat karsten!
4. söderläge mmm nu längtar jag ut...
5. helt hysteriskt, underbart crazykul
6. seinfeldt...jag vill skratta!
7. the office...chefen där, känner en sån!

8. efter 10, jodå jag är hemma då (mammaledig) bra och underhållande

sammanfattning älskar galna karaktärer..ehhhh undrar vad det kommer sig av..


8 saker jag gjorde igår ...
1. sov länge, det var sön och mannen traskade upp med lillgus
2. vi hade städ förmiddag med barnen, vi städar tillsammans, ja inte gustav dårå!
3. ..sen fikar vi!
4. tog en långpromenad med tommy och lillgus
5. köpte julgran
6. sorterade sopor, ska till tippen i veckan
7. strök massor av dukar, blusar, fyyyyyyy vad jag hatar det!
8. läste ut den bästa av böcker, khaled hosseini - tusen strålande solar, läs den!

sammanfattning, en riktigt bra dag!

8 saker jag ser fram emot...
1. ser fram emot att ge julklappar!
2. när vi ska äta första julskinksmörgåsen
3. det nya året, nya möjligheter
4. få gräva i rabatterna, längtar efter rosenknopparna
5. sitta och lyssna på ett helt program med sommarpratarna, händer väl när jag blir panchis...
6. gå i skogen med ungarna med picknickkorg
7. att hitta värsta loppisfyndet, fniss, det kommer nog snart!
8. sommaren i skåne

sammanfattning, är en numänniska som är passionerad här och nu...har lite svårt att trängta efter saker, men mest längtar jag efter att gräva och flytta plantor...

8 favoritrestauranger , de här ligger i stockholm
1. libanesen
2. mandira (indiskt)
3. grill, en najs resturangpå drottninggatan
4. jerusalem, underbar kebab
5. regissörsvillan, underbart i solna, se min länklista!
6. mc donalds...jamen det är ju gott ju!
7. ja där är listan tyvärr över..
8. .....

sammanfattning, ehhh kommer nog inte få jobb som nöjesreporter, går typ aldrig ut...älskar ju min mans underbara mat!

8 saker på min önskelista!!!
1. ett par muckboats, gummistövlar!
2. ett gammalt bakbord
3. en kotavla, alltså en sån som hänt i lagårn över kossan..
4. en stooor vacker äkta matta
5. en resa till köpenhamn
6. zinklyktor, stora, till altanen
7. en liten pinnsoffa

8. en vacker kappa jag set på noanoa

sammanfattning, nääääää fy vad materialistisk jag blev då... jag önskar min mest lite julefrid och lite snö!

de som känner sig manade i julehandlande och bakande och.... here you are!

den största kramen i kväll går till min goa varma underrhållande och alltid sååå inspirerande bloggvän

melinda

som jag fått en award med en motivering som jag blev totalt knäsvag och underbart glad, av jag tackar å det ödmjukaste och så jublar jag och hjular!!!!

varmkram lotten

Kommentarer

  1. Virkelig så koselig å kjenne deg Lotten:) Her var det mange bra saker:) Ja... jeg savner også rosenknopper.. den søte kløe sv myggestikk på ankelen... Grillaften med masse masse god mat..Skvulpende bølger mot land.. og barnas glade rop...Lyden av kuene våre som går ute på engea og lette lette klær mot huden..

    sukk...

    Klemmer White vintage

    SvaraRadera
  2. Hej gulliga du,
    ja visst är det enklaste julpyntet det finaste,
    mossa,grenar växter ljus och ljusslingor mer behövs ju inte, du har precis så enkla och fina saker.

    Jag gillar oxå Mia och Klara jag skrattar bara jag tänker på dom.

    Mia kommer härifrån Kristinehamn så det händer att man ser henne då och då. Såg henne häromdagen på konsum och då tycker man plötsligt att man känner varandra hihi.
    Kram på dig Lotten och ha en skön vecka/Ingela.

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att läsa lite om dig Lotten! Jasså du åker till Skåne på sommaren? Har ni sommarhus här nere i söder?

    Önskar dig en skön vecka med mycket pyssel såhär innan jul!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Idag känner jag verkligen för att göra sånadär fina lammöronsbollar. Hm, får se om jag ha rblad som är fina nog. Kram!

    SvaraRadera
  5. Du gör så mycket fint. kransen så enkel o vacker. Gillar också desperate housewifes, verkligen desperata. Söderläge missar jag alldrig. Och precis som du älskar jag att gräva i jorden och flytta plantor eller plantera nytt.
    Ha en bra dag!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  6. Godmorgon Lotten! Här har det varit skakigt värre på morgonen. Märklig känsla att vakna av att sängen vibrerar...!

    Att leva för dagen är härligt. Fast jag önskar ändå att du kan göra ett "litet vik i kanten" under Skåne-resan... Så kan vi jämföra rosknoppar menar jag...

    Goa kramar /Lena

    SvaraRadera
  7. Tycker som du ang julpyntet. Så du har en Solnaresteurang bland favoriterna och jag känner inte ens till den får ta och kolla i din länklista. Ha en bra vecka, kram Katta

    SvaraRadera
  8. Jättefina bilder Lotten, och kul läsning om dig..!

    : )

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  9. Jag älskar att läsa din blogg,,,,Kram Sari

    SvaraRadera
  10. Lite kul läsning om dig.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  11. Vilka fina bilder du visar och vad roligt att få läsa lite mer om dig... Julen är mysig men jag längtar redan efter vår och sommar... att få planera och plantera... ja ja en sak i taget nu skall julklapparna inhandlas..
    Och du grattis till awarden.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig utmaning som följer med en intressant läsning om dig Lotten, ha det nu så bra sista veckan innan stora helgen,kramis VIOLAN

    SvaraRadera
  13. Men så roligt att få läsa om dig. Tänk så många härliga vänner vi fått möjlighet att lära känna genom bloggen. Och du är verkligen en sån som jag vill ha som vän.
    Önskar jag får möjlighet att träffa dig nångång, vem vet. Men då skulle du få den varmaste kramen i världen för att du är berört mig så.

    Kramisar
    Viveka

    SvaraRadera
  14. Hejsan, så fint ni pysslat därhemma....försöker men får inte till det riktigt tycker jag...ikväll skall jag iaf måla lite så det blir fint till i helgen. Varmaste kramen//kat

    SvaraRadera
  15. Hej goa Lotten!!
    Kul att läsa lite, *Ler* kotavla...
    Härliga bilder också, alltid så mysigt här..
    Kram kram Linda

    SvaraRadera
  16. DU ska till skåne!!! Jippie...då kan vi träffas...*skuttar och hjular*..;)
    Ja, det vore i varje fall sååå roligt!

    Underbart juligt du har gjort. Det enkla är vackrast! Och som jag har förstorat bilderna utanför...åhhh, *dunkar huvet i bordet*
    ...uuuunderbart!

    Och så kul att läsa om dig!
    Vet du, vi är allt lite lika..:)

    Största kramen till min bästaste Lotten i hela världen...

    SvaraRadera
  17. hej svejs!!!
    Vad mycket fint du bjuder oss på och kul att få läsa lite om dig=)
    Köpenhamn, ja du den julklappen skulle inte sitta fel här heller!
    Stor kram till dig!!!

    SvaraRadera
  18. Vad roligt du skriver!
    Jag blir så glad av dina små texter.
    Klänningen/tunikan är alldeles underbar, i vilken butik har du sett den?
    Önskar mig en likadan av tomten :)
    Kram C
    PS.hittade till dig tack vare Styling a la Anna

    SvaraRadera
  19. Kul att få ta del av din utmaning, alltid roligt att få veta mer om personerna bakom bloggarna!

    Fint pyntat hos dig med lummer och slingor! har letat som en tok efter lummer, men tydligen varit på fel ställen...har varken hittat i skog eller butik....

    Önskar nu dig en riktigt skön och avkopplande julhelg tillsammans med nära & Kära!

    Kramar! ♥

    SvaraRadera
  20. Jätte fint! Enkelt, men ändå så underbart vackert! :)

    Ha en bra kväll!
    Kram Sandra

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg