tomtar på trappan...

...nu är det julpyntat ute har ett helt gäng betongtomtar som denna månad

får kliva fram ur buskarna!

juteväv, zinkbyttor och smågran



i zinklådan kommer snart julrosorna att blomma, jag har täckt jorden med små små grenar som klippts i småbitar, enkelt och vackert!


tre tujjor i varsin jutesäck blir en vacker vintergrupp!


på kvällen lyser granen med sin slinga och så tänds rostkronan med mossbollen, sååå mysigt!


jag har fått en alldeles crazy idé med armeringsnät...


...ska göra ett litet tak en bit över detta och lägga ett ljusnät, kanske nån lärkkvist!


kommer bilder om det blir av!


nu väntar jag på snö, det gör trädgården sååååå vacker!


ha en underbar vecka kära vänner lova att njuta av att julen är här och inte stressa!

varmkram lotten

pst i dag var jag på anna in the garden,

en viss ljuvlig liten klänning (se min julklappsliste inlägg),

den ville absolut hem till mig, fniss!

Kommentarer

  1. Du gör det så fint...
    Kom in till mig, du har något att hämta =)

    Kram Evelina

    SvaraRadera
  2. Så fint du har, även där ute. Anna in the garden har jag ännu inte hunnit leta mig till men det känns snart som ett måste.

    Ha en trevlig kväll!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. åååh vilka vackra bilder :) blir helt salig, vad snyggt det är med allt det gröna till det lite mer ruffa juteväven.. skitsnyggt :)

    kram sara

    SvaraRadera
  5. Vad du pysslar och står i hur mycket mysiga bilder har du på lager igentligen, dina idee'r verkar aldrig ta slut Lotten.
    Dina råa tomtar gillar jag.
    Kram på dig gumman/Ingela.

    SvaraRadera
  6. SUPERFINT!!!

    Själv har jag fixat till typ NOLL utomhus...men det kommer...

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  7. Oj vad länge sedan jag tittade in hos dig...ja iallafall känns det så!

    Vad härligt du har det så här i vintertid:)

    Kram Annica

    SvaraRadera
  8. Så fint du pyntat utomhus! LÅter väldigt fint, din crazy idé! =) Kram /Anna

    SvaraRadera
  9. Så vakkert du har gjort det ute også- så flink du er Lotten! Koselig å kunne få inspirasjon av deg- det mangler ikke det på din blogg!

    javisst- nå står julen å banker på døren, vi får lukke opp og ønske velkommen..Nyte dagene og verdiene vi har i livet.

    Klemmer White vitnage. Heidi

    SvaraRadera
  10. Så fint du julpysslat till det vid er ingång. Tufft med jutesäckarna och hoppas du grejar något med armeringsjärnet.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  11. Tack urgulliga Lotten..!

    Jodå, här pyntas det...men borde städat FÖRST istället...ska dock försöka göra ett ryck imorgon, är så uppställt här nu, fattar inte vem som åstadkommer röran...måste vara katterna..!

    ; )

    KRAMIZ, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  12. Vad fint!! Det var verkligen jätte fint ute hos dig!! Man känner sig riktigt välkommen! Man blir så inspirerad av dig :)

    Ha det gott!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  13. Hej Vännen!!
    men va kul att klänningen hade möjlighet att följa med dig hem..hi hi..

    Alltså ditt uterum är så vackert..så fint..
    jag harliksom ingen riktig inspiration att fixa ute..livet går så fort just nu..är så glad att jag hinne rmed.och ändå får pysslat mitt upp i..
    kram anna

    SvaraRadera
  14. Ahh, nu måste jag bara ta tag i vår entré...julpynta står högst på helgens att-göra-lista. Låter originellt det där med taket! Ser fram emot bilder. ;o)
    Kram
    Lydias Gröna Fingrar

    SvaraRadera
  15. Hej Kreativa Lotten!
    Blir alldeles mållös av allt vackert du hittar på!
    Till och med julpyntat ute!
    Och så vackert också!!
    Kram på dig tjejen!
    /Susanne

    SvaraRadera
  16. TOMTARNA! Vart kommer dom ifrån? Helt underbara, sånna vill jag oxå ha!

    Du gör så fint överrallt, och om du satt still tror jag att det skulle spruta ideer ur öronen på dig eller?

    Jag har en liten utlottning inne hos mig, kom in å kika vet ja!

    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  17. Åhh tack goa Lotten va söt du är, blir sååå glad över din goa komentar... Oj vilken fin klänning du har på din önskelista, den e underbar...
    ska bli spännande å se hur de går med projektet i trädgården, de lät jättefint...
    Kramis Linda

    SvaraRadera
  18. Vad fint du har gjort.
    Jag kikar vidare...


    Kramar @nette

    SvaraRadera
  19. Hej Lotten!

    Vilka fina betongtomtar!!!!! Hm, en sån vill jag också ha. Tack för all inspiration! Är låst här hemma idag för jag håller på att skola in mina lilla Sessa hos dagmamma. Annars hade jag stuckit iväg till blomsteraffären och inhandlat en massa mossa,granar och annat juligt! Kram/Anna

    SvaraRadera
  20. Vad fint du pyntat utomhus, kanske du kan ta en bild när det skymmer så vi får se härligheten med belysningen. Din idé om armeringsnätet funkar bra kan jag lova för vi (jag och 5 tanter/tjejer ) har en hantverksbutik tillsammans och i skyltfönstren har vi arm.nät som tak m. belysning - superfint! Prova! Nu snöar det hos oss hoppas det räcker ner till dej också.
    Kram

    SvaraRadera
  21. Hejsan, vad fint du gör Lotten. Är så nyfiken på att höra mer om kamerna. Min har precis pajjat. Typiskt till jul och allt.
    Trevlig helg med tredje advent och allt!!! /Fredrika

    SvaraRadera
  22. Så fint du har gjort, ser med spänning fram emot hur din armeringsjärn ide kommer att bli.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  23. Du är HELT otrolig - trädgård i vinterskrud var det enda, lite pretentiösa ordet som ringde i mitt huvud! :)

    SvaraRadera
  24. Jag hoppas innerligt att du får snö snart, och visst det blir både tystare ute och ljusare:-

    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  25. Fin fina grejjer
    Missa inte min tävling
    kram jenny

    SvaraRadera
  26. For et fantastisk fint Julehjem du har Lotten!!
    Ojojoj, for noen fine dekorasjoner og utstillinger. Jeg nyter!
    Ute er det også vakkert. Kan tenke meg det lyser så fint når mørket senker seg. Det er det enetse mysige med de mørke kveldene.
    Riktig mange fine Ideer på terassen, jute sink og grønt, skjønn blanding!
    Synd Julerosene er så dyre her, over 200 kroner pr.stk skal de ha. Det synes jeg er dyrt for en liten blomst! Til min unnskyldning er jeg vane med Nederlandske priser :)

    Ønsker deg og dine en riktig trivelig 3.Adventshelg. Ha det så godt!

    Varm klem, Aina

    SvaraRadera
  27. Hm..
    Här har då trädgårdsmästarLotten varit framme!
    Superfint!

    Grattis till klänningen=))
    Förstår att den var ett måste.

    Kram hannis

    SvaraRadera
  28. Åh du kan allt skapa det vackraste av allt! Måste gå tillbax och klicka upp dina bilder,ler. Kram Petra

    SvaraRadera
  29. Coola tomtar:)
    Såna har jag aldrig sett, inte heller en gård som din.
    du är en riktig idespruta:)
    Ha en trevlig lucia
    Kram sari

    SvaraRadera
  30. Jag är helt stum...så vackert du gjort ute. Tänk vad välkommnande att mötas av detta. Det måste ta tid innan dina besökare kommer in...hihi.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  31. Men Lotten åh...va du gjort det fint så himmla pyssligt och smakfullt gjort. Du har det ju lika fint ute som inne!
    Gillar mossbokstäverna "jul"

    kram Marina

    SvaraRadera
  32. Du kan verkligen göra det mysigt runt omkring dig! Jag tycker att de är lite svårt att få till det utomhus vid den här tiden, men det har du absolut inga problem med :)

    Kram

    SvaraRadera
  33. Vad vackert du gör....njuter av det jg ser!

    KRAM och ha en härlig lucia vännen!
    Hanna

    SvaraRadera
  34. Såg att mina tomtar också krupit fram ur buskarna...de är mysiga där de står och har upsikt över dem som kommer och går...ser väldigt trivsamt ut hos dig...jag tror jag stannar en stund här och njuter!
    Jag vill vara den som njuter av här och nu men ser mig själv ofta flänga omkring och försöka få till den där visionen som jag bär på...ingenting kommer så där serverat utan kräver ofta stor insats för att få till...märkligt...förr tyckte jag att man tog vad man hade...lite Cajsa Varg...men nu...är jag ständigt ute på jakt...något slags beroende...ja, ja...ingen fara på taket...skall masa mig iväg och inhandla julklappar så att jag känner lugn på den fronten...
    Vill såklart önska dig och din familj en härlig helg!
    Stor kram,
    Bella

    SvaraRadera
  35. va fint du gör det lotten! Blir alldeles tagen här i tv-soffan :)
    va kul å få se ditt projekt med armeringsjärn!

    ha en skön helg!
    kram

    SvaraRadera
  36. Vad härligt du pyntat utanför, Lotten!
    Önskar dig en fin Lussehelg!
    kram
    nina

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg